Om OM inte fanns.....
… hade f*n varit präst…. Det gamla ordstävet fick verkligen kraft i torsdags! JAg tänker naturligtvis på den lille kattkillen, som har kommit under Mirandas beskydd nu. OM inte vi hade engagerat oss i den andra katten och OM vi inte hade stått upp med namn och telefonnummer och OM Telias mailserver hade krånglat just när jag fick tag i denna underbara människa på Stenungsunds kommun och OM inte Miranda hade varit anträffbar, det rörde sig om en tidfrist på 10 minuter, så hade den lille kattkillen varit en änglakatt just nu.
Vad jag vill ha sagt med detta, är att det är viktigt att stå upp med namn och kontakt på sig själv och inte gömma sig bakom gardinerna som ett nickname ger i sådana här viktiga frågor. Nu får vi bara hoppas, att det blir rätsida på den andra kissens öde också!
HAr den lille kattkillen något namn? IF, eller varför inte Lucky borde väl vara det rätta?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja, du har rätt! Livet kan går konstiga vägar…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, vi hade främmande och jag hade precis druckit två glas vin och vi har två telefoner här, och just min är det så sällan någon ringer på. Så jag tänkte, äh, jag svarar inte….Då var klockan ca 7 på kvällen. Inspektören var på väg med kissen till vet för avlivning. HAde jag inte svarat och hon fått tag i Miranda…….

Vilken katt pratar ni om nu?
Åh, just det, det kom en katt till i ärendet med Stenungsund, som Crazzy pratade om. Den första katten kunde hon inte göra något åt ännu, vi får se vad som händer där, Men detta var fantastiskt. Den här lille missen hade visst ett jätteakut öde, som man aldrig får veta, de har ju tystnadsplikt, så Gud vet vad som hade hänt. Läs om rosor till Miranda på Dagen ros!

#3 Någon hade gjort en anmälan och inspektören åkte ut. Katten var inte direkt vanvårdat men ägaren insåg, pga av personliga problem, att h*n inte hade möjlighet att ge katten vad den behöver och gjorde avstånd från katten. Jag hade erbjudit att ta hand om den andra katten Crazzy skrev om (som tur var fanns det plats i karantänet då någon inte dök upp med en kölistakatt) men det blev Iffis (Ska vi kalla honom för Iffis?) som fick komma hit istället.
/Miranda

OK. Jag hittar inte dagens ros till Miranda. Hoppas det händer något positivt med även den första katten.
Ja, Miranda Iffis är väl fint! Gubben, kolla under rubriken 21! OCh vilken otrolig vettig kattägare, i alla fall,som förstod, att man inte kan ha djur om man inte kan ta hand om dem!
Ja det kan man kalla tur i oturen det här. :) Iffis är väl ett bra namn! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

§7 Jag hittar tyvärr inget där.
gubben, om du rullar i vänsterfältet, ner, ner ner, så ser du alla olika rubriker på saker. Då har dagens ros nr 21

Jäpp jag har luskat ut det nu