Högdräktig katt söker stödhem
Denna lilla tama sötnos är utefödd och har matats hela kalla vintern av flera människor fick jag reda på för några dagar sedan. Har tagit in henne och hon är högdräktig och kommer föda inom 7-10 dagar tror veterinären.
Kan du hjälpa Skilla som stödhem ´tills kattungarna blivit 12v.
Ring tel-0720-33 09 61 håller tummarna
Puttar för stödhem till lilla Skilla. ( Även efter de 12 veckorna). Mvh Anette
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så söt, putt..
Har för mig att man inte får transportera en dräktig katt när det är mindre än 2 veckor kvar till beräknad förlossning.
Är det inte bättre att hon får stanna hos dig och föda kattungarna och sen få ett stödhem?
Marad du har rätt, man får ej transportera en dräktig katt över 7 veckor långt gången samt innan kattungarna är 14 dagar gamla, mer än i yttersta nödfall. Ibland måste man ju tyvärr välja mellan pest och kolera, men katten ska alltså transporteras enbart i yttersta yttersta nödfall.

Hon kan stanna där hon är nu ganska länge så det kanske får bli så, ev. finns ett annat stödhem i skåne. Har ett långt från skåne hos en bra kattmänniska men det kanske inte behövs, eller så kanske hon kan hjälpa till längre fram.
Tyvärr får man ju ibland välja mellan pest och kolera.

Vilken fin blivande mamma!! Puttar för henne och jag önskar henne och hennes ungar ett stödhem..
Putt för denna söta tjejen….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#5 Så bra att mamman kan stanna och föda sina ungar hos dig. Du får berätta hur det hela går.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"