Eslövskatterna, kommande avslut.
Efter att ha talat med kontaktpersonen till lillamai och Monsi, då det inte finns någon som kan mata och kolla matningen, att vi gör ett avslut nästa helg med Eslövskatterna. Då det itne verkar vara så våldsamt med katter och vi inte har möjligheter att kolla hur mycket mat det går åt och till vem, så är risken bara den att vi matar till oss nya katter. Så lillamai sätter fällan i helgen som kommer och sätter sedan lite mat och kollar, sen får vi betrakta detta fall som avslutat. De eventuella kvarvarande pengarna tycker jag Trelleborg och Hornbach ska få dela på
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så om det finns 2 katter kvar, om dom inte går i fällan så ska dom få vara kvar ute?? Synd om katterna,,
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Det står fritt för vem som helst att ta över. ÄVen lillamai om hon vill fortsätta. MEn vi kan ju inte fortsätta i all evighet och bara mata in flera katter. KKS har ju blivit tillfrågade, men inget intresse har visats. Vi kan inte tillverka folk att hålla efter. OCh detta är ingen nyhet. Monsi har bönat och bett om hjälp här i snart två år. Så nu är det som det är.
Har suttit i samma sits som ni, så jag vet precis hur det känns.
Massor med kramar till Monsi och som sagt vad… vem som helst kan ju ta över för de kissar som går kvar.
#1. Jag tycker att det är himla oförskämt av dig och sitta där på höga hästar, kom för f*n ner på jorden och hjälp till om du kan! Skäms på dig!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
JA, vi känner , att i och med att ingen kan kolla hur mycket mat som går åt och till vilka djur, så går det inte. KAn ingen mata regelbundet, så finns det inte heller katter som kommer regelbundet. Vi kan inte heller riskera att råttor och andra skadedjur tar över och äter upp maten. Ej heller ses det väl med så blida ögon att ägda katter från villaområdet intill tror att det är någon kattrestaurang där. Vi kan inte begära, att snälla lillamai ska åka fram och tillbaka varannan dag och mata och att ta sig tilll matplatsen är inte gjort för folk som inte kan vika ihop sig helt…. Så som sagt, It´s all yours………Be my guest
3 Jag har erbjudit min hjälp flera gånger och det vet monsi om,
Det har inte funnits någon imin närhet som monsi känner som kan hjälpa mig om problem uppstår,,Om jag skulle vart jourhem,,
Myse missar

5# Problemet är väl i detta fall att någon behövs på plats som kan ta ansvar! Se över hur många katter som finns, mata, sedan fånga in och placera i möjliga jourhem!
6 Jo det behövs ju någon som bor där,,Jag sa bara att jag tycker det är synd om katterna som blir kvar om ingen lyckas fånga in dom,,Det är väl inget fel att säga så??
Myse missar
Självklart. men detta är ingen situation som är alldeles ny, utan dett ahr ju varit känt länge, utan att någon kunnat hjälpa till Monsi kan ju inte mer av fullt förklarliga skäl och har i god tid bett om hjälp!!!

Kattarina ge dig! Vist du får tycka vad du vill men liksom jag kan du inte trolla.
Du är välkommen att flytta ner till Eslöv o ta över katterna, vet det finns flera katter än de jag har försökt hjälpa i över 2 år som behöver hjälp i den byn.
Om inte håll tyst! Du gör ju inget annat än ställer till skit för de som verkligen försöker göra något bra av en välldigt svår situation.
Katterna som finns på matplattsen kommer inte att övreges med tanke på antalet spår i snön o på matplattsen borde det bara finnas en katt kvar om inte Blyger har återvänt.
Hoppas den sista kisen fångas i helgen om inte kommer den vägda maten som plaseras ut, kollas o spåren i sanden på matplassen visa om det finns någon kise kvar.
Ingen katt kommer att överges men finns det ingen kvar varför ge mat till redan ägda katter o skat paret?
Finns som skrivet flara katter på många olika ställen i Eslöv som behöver hjälp hoppas att någon en dag kommer att kämpa även för dessa kisar så de får den hjälp de så väl behöver.
Tack! Till alla er som har kämpat o hjälpt Katterna vid mitt jobb i alla dessa år, Tack för att ni inte gett upp o alltid stöttat i både mot gångar o i framgångar äntligen verkar det som den lilla kolonin o jakten på Spöket ska få ett lyckligt slut även om vi inte fångat Spöket änu, vem vet kanske är Spöket sista katten in.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Ord och inga visor…… Kram Monsi.
9 Vill bara säga att det va en bättre förklarning på det hela kring katterna,,
Myse missar
ja plus att FINNS DET INGEN SOM KAN MATA OCH HÅLLA KOLL EFTER NÄSTA VECKAS UTGÅNG; SÅ MÅSTE VI TYVÄRR LÄGGA NER PROJEKTET!!!!! Vi kan inte bägära att lillamai ska åka som en skottspole varannan dag och mata och kolla. Dessutom, så matar man bara på sig nytt om man matar för ingen alls, så att säga….
Känns ju som att det är rätt beslut. Massa rosor till ni som varit inblandade och jag hoppas att ni känner er nöjda med det arbete som ni ändå gjort, särkilt du Monsi! (ska inte du ha bebisen snart?? nyfiken :p )
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Luecca Monsi ska ha bebis den 24:e juni….OCh hon tillhör sorten som blivit väldigt stor…..
Ett bra datum, jag är född 25:e…
Jag gick upp 25 kilo med sonen och hade massor med vatten på slutet och jag är 1,58 lång så jag vet hur det är!!! och i värmen också… :/ Ta det lugnt Monsi och låt andra springa för dig… Sista tiden är jobbig och särkilt på sommaren (sonen är född 10 juni), men det är så värt det! :)
Förlåt för OT…
ja det var ju inte för inte som hon fick lov att sluta jobbet två månader innan beräknad nedkomst…

Ok! Med lite trevligt OT Luecca 
Gunilla viste inte att jag var en sort hi hi!
Lovar att ta det lungt fast det är svårt.
haha, ja den sorten som min mamma tillhörde också, gick upp jättemycket. sen har vi ju den sorten som bara får en liten klädsam bulle som det enda…. och går upp 8-10 kg…OCh kan kliva i samma kläder efter förlossningen som innan de blev gravida. Då jag var rädd att bli som min mamma så bidde det inga bebbar här inte. Och försök njuta av dina två extra månader nu!!!
Monsi, kan ju lugna dig med att bara för att en grav varit sån så behöver det inte betyda att alla blir det… Fick min dotter i höstas och jag gick bara upp 13 kg (ca) och det var en mkt lättare grav på alla sätt… :) (förutom att jag hade en vild 1-åring att ta hand om samtidigt då…)
Nu ska jag sluta svamla om annat… :p
Putt… finns någon som kan hjälpa till efter nästa vecka?
Har inte kunnat hålla mig så uppdaterad sista tiden. Hur gick det med lilla kisen som smet? har en tjej som kontaktat mig för hon hittat en svartis med gula ögon som hon tror kanske kan tillhöra de katterna i Eslöv. Dock verkade denna katt mer tam. Har maiar för att få mer uppgifter men ville kolla lägete här.
jag har inte kommit in på hittis på ett par dagar så jag har inte kunnat skriva 
Jag ska åka till eslöv i morgon och se efter hur mycke mat som finns kvar sen sätter jag fällan på fredag natt och lördag natt.
Och lyckas jag inte fånga in någon katt dom 2 nätterna så sätter jag mat på söndags morgonen och åker och kollar igen på onsdagen så kan jag förhoppningsviss se om där finns fler katter som behöver hjälp eller det e kanske så att det e kattor som bara e på genomgång.
Kattarina det är inte hjälp med hem som fattas det är hjälp med matningen som fattas så det spelar ingen roll hur mycke du har erbjudit dig att vara jourhem till dom för dom får ingen mat eller blir in fångade eftersom det inte finns någon i eslöv som vill hjälpa till 
Hoppas på att jag fångar in någon i helgen antingen blyger eller den som kanske finns kvar.
Tyvärr så har inte blyger gått in i fällan här hemma ännu :( men än finns det hopp.
Får ju nog säga att vädret har varit för fint för att gå in men det har ju varit lite sämre nu så kanske kanske han kommer tbx snart !!!!
vad är livet utan katt
ja, precis så är det…. Eller om man använder ett tragikomiskt ordspråk, "när det regnar manna från himlen, så har den fattige ingen sked". OCh Lillamai, mer än så kan vi inte göra. Finns det inga stadiga katter kvar, så finns det ingen anledning till att dra till sig fåglar, råttor och eventuellt en ny koloni. KKS är medddelad.
lillamai 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Tack! Isira o Lillamai.
Fått tag i tjejen, vet inte hur hon fick ihop detta. katten hade hittats i Hässleholm så det var inte ens i närheten tyvärr så kna inte vara blyger

Synd det inte var han!