Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 1008 ggr
vargmamman
0

faligt att ge mjaus blötmat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

till snart 7v kattungar?..de vägrade whiskas junior men jag blandade rå nötfärs med mjaus blötmat + pyttelite välling och då åt tom askungen av den med glädje..hon vägrade juäta whiskas junior..

vargmamman
0

määä snart 8v kattungar menar jag ju*S*

vargmamman
0

ingen fara verkar det som eftersom askungen är densomäter mest just nu:D..

Pelusa
0

Vad glad jag blir att hon äter, vargmamman!

Föreslår iaf (med en åsnas envishet) att du köper ett kvalitativt baby torrfoder och försöker locka och lära kissorna att äta det. Det finns nog ingenting näringsrikare att tillgå!

/Pelusa

vargmamman
0

jo när jag får pengar på tis så får jag göra det..just nuär jag glad att deäter blötmaten iallafall:)

Hawknestgrove
0

Jag tycker att den mixen verkar jättebra! Du väger ju upp väldigt mycket näringsmässigt med vällingen, näringsmässigt och det att de äter med god aptit är ju toppen! Vad säger ni experter om Hill´s A/D? Är det för starkt för såna små? Det är ju verkligen näring så det sjunger om det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Kattungar bör äta kattungefoder av högkvalitet. Hills, Royal Canin, Specifiec eller något annat liknande av högkvalitetsfoder. OBS! det finns särskilda kattungefoder. Kattungar har ett helt annat behov av näringsintag än vad vuxna katter har för att bygga upp sina kroppar. Men i början när det gäller att vänja dem vid att äta fast foder brukar man få börja med andra saker så som vargmamman har gjort. När de äter bra av det fodret så smyger man in kattungefodret gradvis. Sedan går det av bara farten.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vargmamman
0

tack för alla tips:)..jag kommer köpa hills eller royal canin torrfoder sen

vargmamman
0

men om de verkar ha svårt att tugga i sig torrfodret,jag har friskies junior just nu

Lena
0

#8 Blöt upp det frösta tiden. Jag använde mig av kokt torsk i början för att få dem att äta. Sedan använde jag fiskavkoket för att blöta upp torrfodret. Det fungerade bra. Man ska alltid smyga in kattungefodret för annars får de problem med magarna.

Friskies torrfoder är inget vidare kvalitetsmässigt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vargmamman
0

nää jag vet men ända jag hade råd med eftersom de kom oplanerade..ska fixa annat nästa vecka..ok får tetsa det

Hawknestgrove
0

MJau har ockå kattungefoder….JAg tror det heter Föräldrafritt….Ljusbå eller ljusgrön förpackning

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vargmamman
0

*S* föärldrafritt..jag ska inköpa royals eller hills nästa vecka..

vargmamman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

måste bara visa en bild på askungen efter sin måltid*S*..hon har mat från öronen till svanstoppen typ*S*

gubben
0

Jag är lite skeptisk mot övertron på torrfoder för det innehåller så mycket annat skit som katter inte behöver. Mjaus mjukmat är egentligen ett utmärkt kattungefoder eftersom det innehåller mycket fett och protein som kattungar behöver. Och beträffande Askungen så är ju huvudsaken att hon äter inte vad hon äter egentligen just nu eftersom hon är dålig på att äta. Hon ser ut att behöva ett bad efter den måltiden Räcka ut tungan

vargmamman
0

haha får nästan alltid tvätta av henne efter måltiderna..men man måste först ta ett kort för bevis ju*S*..ja jag är glad att hon äter..hon är väldigt liten jämnfört med sin syster..fast hon börjar få lite hull iallafall:)

Tezza
0

#14 Jag håller med dig Gubben. Och när hon äter mjukmat så får hon dessutom i sig vätska.