Râd angâende vildfödd skyggis
Min skyddsling Fred har varit i ett slagsmàl och blivit rejält skadad. Jag har lyckats med det som tills för en mânad sedan inte varit möjligt. Han har fângats!! Tyvärr är han extremt rädd och nervös. Jag kan inte ha honom i vilket rum som helst, skulle barnen ta sig in till honom vore det katastrof. Kommer nâgon för nära flyger han runt som en galning och klättar bokstavligen pâ väggarna. Han skulle även kunna attackera om han blir trängd. Nu sitter kan i ett avsides rum, bättre kallat förrâd som jag har som karantänsrum(se foto). Där finns ett oglasat fönster med plankor fastskruvade sâ att det ár rymmningsäkert. Inget glas dâ mina skyddlingar kastar sig emot fönster och dessutom kan inte rummet ventileras med fönster.
Ja ja, problemet ár att Fred föróker ta sig ur genom detta fönster oavsett. Det sittter 170 cm upp pâ väggen och han har rymt 2 gânger innan jag fick upp plankorna och det dâ endast var nätat. Hos veteinären var han som galen innan han blev sövd. Fullkalabalik, han lyckades bita igenom veterinärens specialhandskar samt bryta av en klo när han skulle flyttas till specialburen. Med sina skador kànns det inte alls bra att han ideligen klättrar pà vággen och i fönstret som igâr hade blodspàr och var fullt av rivmärken. Vad ska jag göra? Sátter jag för fönstret helt blir det ju kolsvart ár inne och han ska ju sitta i ett par veckor minst pga av behandlingen och att han sedan ska kastreras.
Som parantes; mina skyddslingar har en godkändinsamling här pâ hittekatter(Lises skyddslingar i Spanien). Freds behandling är nu uppe i 100 euros och det kommer bli mer. Hans kastrering kommer att kosta ca 80 euros. Vi är tacksamma för hjälp. Efter Fred väntar 4 hanar till pâ kastrering som fâtt vänta i ett âr nu dà jag varit tvungen att prioritera honorna och sjuka katter.
Putt…. INte roligt för dig att han är sån…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....