Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kastrering-idmärkning-vaccination
Läst 1044 ggr
ladykatt
0

Har ni försäkrade era katter??

1. Har ni försäkrade era huskatter?

2. Hos vilken bolag i så fall?

3. Hur mycket kostar det och vad omfattar försäkringen?

4. Tycker ni att det är viktigt att ha katten/katterna försäkrade?

kram/ Ladykatt

ladykatt
0

Ja, skickar mina egna svar då…

1. Ja, alla mina 10 katter är försäkrade…

2. Alla är försäkrade hos Agria av den anledning att det var den första bolag jag fått kännedom om att försäkrade katter…

3. Betalar 240:- kr/mån för allihopa och då täcker det veterinärvård vid sjukdom/olyckfall med självrisk på 1400:- + 20 % av kostnaden

4. Jätteviktigt för händer det något så kan kostnaden vara ganska stor…

en av mina katter fick urinsten och måste läggas in akut och tre gången opereras och kostnaden gick till 24000 av vilka jag betalat själv ca 3500

Så jag tycker att alla ska försäkra sina katter…

kram/ Ladykatt

Lena
0

Våra katter var försäkrade i Agria när vi bodde i Sverige. Här i Nederländerna har det inte funnit några bra försäkringar varför vi inte haft dem försäkrade när vi bott här. Istället har vi fått bära veterinärkostnaderna helt själva. Nu när vi flyttar tillbaka till Sverige igen ska vi försäkra dem i Agria som tidigare. Tycker Agria är det bästa bolaget. Om man väljer att betala via autogiro blir det inte så kännbart heller.

När det gäller försäkringar för djur är Sverige bättre än Nederländerna. Fast det verkar som det är på väg att bli bättre med den saken även här, det har just kommit ett bra och billigt försäkrings alternativ.

/Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Margareta
0

Även jag har Agria på båda våra.

Numer pensionär i Nynäshamn

Jenna-Gun
0

Vi har allakatterna försäkrade i Folksam.

Därför att allt annat vi har är försäkrat där

Jenna

Jenka
0

Ja dom är försäkrade i Agria - skulle inte våga att inte ha dom försökrade, tänk om det händer nåt och man står där med en svindyr veterinär räkning..

Faxlin
0

GeneradNej det har jag inte. Så det vart inte stor ideé att svara på de andra frågorna.
Varför har jag inte det då? Får skämmas igen, har tänkt så många gånger att i morgon ska jag ringa, och så i morgon ska jag ringa. Men så blir det inte av.
Sååå dåligt. Och detta har faktiskt kostat mig över 5000 :- i veterinärvård på ena stallkatten. Men viss skäms över att erkänna att jag inte har de försäkrade. Men det är bäst att vara ärlig i alla fall.
Och jag ska försäkra dom, ska ringa i morgon. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
0

#6 Det är inte kul när man hamnar i de där situationerna att en dyr veterinär räkning ska betalas. Det har hänt mig också bakåt i tiden.

Som det varit i Nederländerna har den enda försäkring som funnits varit så dyr att man faktiskt lika väl kunde sätta undan pengar för veterinärräkningar. Men de Svenska försäkringarna är bra och ger valuta när de väl behöver användas.

/Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gunilla51
0

Ja, Arne och Esther

Agria

3. Hur mycket kostar det och vad omfattar försäkringen? För båda, ca 1200/år. Då är det den högsta som finns för veterinärvård inkl. medicin och konvalecens. Däremot ingen dödsfallersättning

4. Tycker ni att det är viktigt att ha katten/katterna försäkrade? Absolut

kemikal
0

Nej, inte än. De ska alltså försäkras. Det är alltid bra att vara förberedd, ifall att…

cat-malou
0

Eftersom mina tre raskatter var försäkrade så blev det inte mycket dyrare att försäkra lille Skrik också. Så han blev plötsligt värd 1000:- bara genom att flytta hem till mig. Har både veterinär- och livförsäkring hos Agria. Betalar nu 269:- i månaden för alla fyra, bekvämt med autogiro.

Som med alla andra försäkringar så kan det väl kännas som lite förargliga pengar att lägga ut varje månad, ända till det händer något! Än har jag inte behövt utnyttja försäkringen men när jag hade hundar hände det på ett par utav dem (livmoderinflammation bla) och då var det verkligen tur att jag hade försäkring! Skulle inte våga vara utan.

Lena
0

#10 Härligt att lille Skrik blivit värd 1000:-!

Agria har verkligen bra försäkringar. Det har jag saknat i Nederländerna, men nu när vi kommer till Sverige igen blir det Agria igen. Bra då vet jag vad det kostar också. Har tre katter nu men väntar en hittekatt i augusti = fyra huskatter.

Mvh Lena

Faxlin
0

#7: Nej, det är inte skojigt alls. Men självförvållat med höga räkningar. Man kan ju fixa en försäkring liksom. Hmm, finns inga ursäkter heller. Mer än att jag faktiskt betalar min dyra veterinärräkning. Skulle aldrig göra som vissa och avliva djuret på grund av kostnaderna när jag själv inte haft djuret försäkrat.
Jag älskar mina djur, och det spelar ingen roll om det är någon av mina avels illrar eler illern som bara går och skrotar eller om det är mina stallkatter vi pratar om. Alla djuren är mina bebisar. Mina stallkatter är oerhört keliga och mysiga. Inte alls så skygga som vissa stallkatter brukar kunna bli.
Kattungarna bor nu i fikarummet ihop med mamma katt óch de har det bra och vi förbereder de på att bli rumsrena och trevliga individer.;-)

Audiatur et altera pars

Lena
0

#7 Jag tycker det låter mysigt och trevligt med dina stallkatter Åsa. Det är ingen dålig miljö för en kisse när man på ett så utmärkt sätt ser till att de har det de behöver.

Mvh Lena

Faxlin
0

#13: Det känns skönt att jag övertalade min sambo att man visst kan ta emot en liten blandraskatt med lång vit päls och ha dem i stallet. Bara för att rädda livet på den. Och hon är stilig Faxe, om än lite ovanlig i stallmiljö;-)

Audiatur et altera pars

Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 Vita katter är jag svag för! Bifogar ett foto på våran vita Linus.

Mvh Lena

tindra90
0

Hej

Jag har 5 hittekatter och alla är försäkarde i Agria 280kr/år/katt med en självrisk på 1700kr och 20% på resterade belopp. Självklart ska katterna vara försäkarde, vacinerade, kasterade/id-märkt.

Mvh Jeanette

vargmamman
0

*japp nu harjag

*agria

*90kr/mån för 2 katter..30.000kr,olycksfall och sjukdom,agriabas,1000kr i självrisk

4. Tycker ni att det är viktigt att ha katten/katterna försäkrade

*ja

gubben
0

Ja självklart! Jag skulle aldrig ha råd att ha katt annars.

Agria

170 kr i månaden för tre katter (autogiro) och den omfattar 25000 var veterinärvård för de två gamlingarna (p.g.a deras ålder) och 60000 för Helge + rehabilitering och mediciner.

4. Tycker ni att det är viktigt att ha katten/katterna försäkrade?

Ja det är jätteviktigt såvida man inte kan hosta upp 10-20000 utan att blinka. Jag läste någonstans att den vanligaste dödsorsaken för katter är avlivning p.g.a att ägaren inte kan/vill bekosta veterinärvård.

Hawknestgrove
0

Sagt det i en annan tråd, men mig veterlig, så är Agria ensamma om trygghetsförsäkringen. Dvs om det händer DIG något….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....