Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 989 ggr
kattarina
0

Stödhem eller jourhem

Att placera en katt i stödhem eller i jourhem,,

Hur gör ni när ni placerar katter?

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

lillmymlan
0

Har för mig att du har frågat om det en gång förut Obestämd

Vi mailar först, sedan kontakt via telefon och träff och till slut hembesök för att känna att det är 100 % rätt för både katt, stödhem och oss. Det är många saker som måste fungera för att man ska kunna vara stödhem, helt orimliga krav har vi inte heller.

Malin/Östgötakatterna

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

kattarina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

1 Jo jag vill minnas att jag har frågat innan,,Men ibland är minnet kortGlad

Känner du nån i närheten av stödhemmet  när du placerar katter??

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

lillmymlan
0

Jag placerar bara i Östergötland om det inte är så att jag känner stödhemmet sedan innan, eller att någon annan som jag känner har erfarenhet av stödhemmet.

Att placera en misse i stödhem är lättare när man har närmare för att stötta och ge goda råd, hembesök osv.

Stödhemmet kan vara mkt erfaren av katter men i alla fall behöva stöd och närmare kontakt och därför placerar jag heller inte katter utanför Östergötland :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Sedan kan man ju alltid överlåta katten på någon annan, så att den nya står för kastrering, vaccination och id-märkning och allt det som behöver göras med missen.

Man kanske tar in en katt och någon vill ha missen permanent eller leta efter egen ny ägare till katten och inte har råd med allt som behöver göras med misse och då kan man också göra en sån deal.

Det är olika hur vi jobbar! Glad

*Nalle Puh*