vill tacka alla här för era tips
och hjälp angående askungen helst då men även isa..båda 2 har börjat äta bra och går upp i vikt bra..men torrfodret rör de ej trots jag tagitkorvspad och hällt i det..men jag ska köpa royals torrfoder nästa vecka när jag får pengar..få se om de vill ha det istället:)
ni förtjänar stort tack och en bukett påskliljor nu till påsk:D
Härligt att höra att kattungarna börjat äta bra nu. När det gäller torrfodret kan det ta lite tid innan de börjar äta det. Det viktigaste just nu är att de börjar tugga och äta för egen maskin. Jag tror fiskavkok är ett står vassare när det gäller katter. Pröva med det får du se.
Tack för påskliljorna!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

får göra det oxå,fisk ska vi haimorgon:)..jo de äter men om de suger i sig maten eller tuggar det har jag inte lagt märke till..men äter gör det..lai julkorv i maten idag som vi hade igåroch jisses va de smaskade i sig båda 2*S*..runda små bollar snart ju..jag är gladatt de äter andra maten iallafall..torrfodret kommer så småning om tror jag
#2 Var bara försiktig med kryddorna om du ger dem vanlig husmanskost. Salt är särskilt farligt för katter, och småttingar är ju extra känsliga.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ok..jag saltar nästan aldrig maten..och de får bara pyttelite av den mosad i blötmaten..för smakens skull mest..men tack då vet jag det..mina andra katter va lite större när jag fick dom och deåt alltid min mat:)

Tack för påskliljorna, alltid välkomna. Angående torrfodret så kan du börja med att blanda lite i blötmaten. RC har både kitten och baby. Ta baby först för de bitarna är minimini, och slinker ner lättare. Glad påsk på dig. /Vanessa.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

tack för svaren..skriver upp rc baby:)

vikten från de kom tills idag
A= när hon kom 28/3 285gr..idag 7/4 409gr
I=28/3 331gr idag 7/4 499gr..bra va..
#4 Då är det nog ingen fara. Bra viktutveckling nu. :)
//Lena

låter skönt..tack..skulle nog inte klarat det så bra utan er hjälp:)