Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2739 ggr
Hawknestgrove
0

Vildkatten, vad är det för policy????

http://www.vildkattens.se/23198945?i=41195068

enligt Facebook så ska hon avlivas….

Nu rinner tiden tyvärr ut för Sussan.Vi har försökt att placera henne i jourhem men kan inte finna ett.Hon är en sterliserad hona som älskar livet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Issa
0

Jag såg också det. Det kan ev. vara så att detta är en privat katt som de inte lyckats få in i verksamheten p.g.a. platsbrist. Men hör gärna med dom.

Hawknestgrove
0

jag har skickat ett meddelande. Långhårig kastrerad flicka, jisses, det kunde till och med vi här i strömstad kunnat sälja tre stycken av, när vi hade annons på Grönöga.

Hawknestgrove
0

fått svar och svarat

Vildkattens Omplacerings Hem den 12 april kl. 14:57 Anmäl ja det är inte så att vi tänker låta dom avliva hnne men dom kommer att börja jobba hela veckorna borta och vi har inget jourhem just nu att sätta henne i…tycker du att hon ska lämnas ensam då??
Vi jobbar sten hårt på att det inte skall komma till detta.Och det finns fortfarande hopp… Gunilla Hallgren den 12 april kl. 17:13 Ingen som kan mata henne under veckorna tills nytt hem hittas? För att hitta permanent hem åt en kastrerad honkatt som är långhårig ska inte vara förs vårt om man sätter ut en bra annons på Blocket och inte tar hutlöst betalt…

Imasy
0

Nu fattar jag inget. På Vildkattens hemsida står det ju att hon ska omplaceras pga mattes sjukdom.

Vem är det som ska jobba nu? Och de kommer väl hem på dagarna?

Hawknestgrove
0

ikke pejling….. Gräv vidare……

Imasy
0

Orkar inte med FB och alla registreringar :/

Synd att de inte har komplett info på deras hemsida.

Alexej
0

Vildkatten är avhoppare från det gamla Hoppet, bla Cala.

Haft en del diskussioner angående deras namn. Men de vägrade inse  att det inte finns vildkatter i Sverige bara skygga. Jag anser att deras namn inte höjer statusen på hemlösa katter….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Imasy
0

Jo, men där står det ju att hon ska flytta pga mattens sjukdom. I inlägg #3 skriver de att "de ska jobba borta i veckorna". Därav förvirringen.

Hawknestgrove
0

ja gräv vidare på deras hemsida då.

Imasy
0

Jo jag har gjort det, men det finns inget mer än den infon du länkat till.

Hawknestgrove
0

Åh fasen. men om du går in på FB så kan du skicka ett meddelande. det gjorde jag

Debattia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har heller inte förstått hur man kan ta ett namn som Vildkatten när det inte finns några vilda katter i hela europa?????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

jo. lodjur. hahahaha

Debattia
0

Lodjur är Hälsinglands landsskapsdjur !!!!!Flört

Debattia

[cala02]
0

Eftersom jag pekas ut som "skyldig" så vill jag påpeka några saker.

1. Gunilla jag vet att du har för vana och förfölja oss på vår FB sida. Nu har du lyckats misstolka som vanligt. Vill du något skicka ett PM. Dels bryter du mot hittekatters policy med avlivningshot, dels ljuger du om avlivningshotet. Vi i vår förening lämnar inte ut namn eller orsak om inte föregående ägare godkänner det. Därför berättar vi inte om sjukdomen denne person drabbas av. Vi anser inte heller att det är ert problem. Vi försöker hjälpa även "ägda" katter om det finns en vettig orsak bakom. På det sättet gör vi ingen skillnad på hittekatter eller ägda katter. Om ni prompt ska veta vår policy så anser vi som i detta fall att det är bättre att försöka hitta hem åt ägda katter än att de riskerar ett okänt öde. Jag är fullt medveten om att inte alla delar den åsikten. Du har heller ingen rätt att publicera våra bilder på hittekatter som du gjort ovan.

2. Alexej, detta gäller även dig, sluta spekulera om saker ni inte vet något om.

3. Eftersom vi är en demokratisk förening så är det medlemmarna som bestämmer vilket namn föreningen ska ha. Jag var inte med när föreningen startade. Vid den tidpunkten var jag fortfarande medlem i Hoppet. Personligen tänker jag framföra förslag till namnändring vid årsmötet. Tills dess gäller fortfarande namnet, tillståndet gäller också för det namnet och namnbyte kan först ske sedan medlemmarna bestämt det. Länstyrelsen kräver också protokoll på namnbytet för att tillståndet ska följa med. Men vill majoriteten ha kvar namnet så kvarstår det.

När det gäller vad vi inser eller inte så är det också ren spekulation. Det är ju samma sak som att jag säger att ni inte ens försöker inse vad vi gör eller försöker göra, ni bara letar fel. Om vanligt folk använder beteckningen vildkatt så konnoterar det i regel hemlösa vilket vi är fullt medvetna om, semantiska frågor spekulerar inte jag i. Jag är redan fullt medveten om vad ni anser om namnet, det går ju inte att undvika eftersom det finns hur många inlägg i olika trådar som helst om det från er sida.

Kan väl också meddela att era uttalande i andra inlägg på vår FB sida så har vi försökt få kontakt med Bill och Bull om samarbete i vissa frågor. Det resulterade i bortagna kommentarer jag lämnat på deras blogg och obesvarade e-mail.I samband med det så är vår policy i kontakt med andra föreningar att de ska ha tillstånd och skötas demokratiskt för att det överhuvudtaget ska komma ifråga. Om inget hänt de senaste veckorna så har inte denna förening det enligt länstyrelsen.

Vi anser även ni som är namngivna ovan har som främsta syfte att skada just vår förening och era kommentarer lämnas utan hänsyn i fortsättningen. Även om ni kapar kommentatorsfälten på vår facebook sida med ständiga inlägg så bryr vi oss helt enkelt inte längre.

Debattia
0

Cala !

Visste inte  du var med i denna förening men jag önskar dig lycka till i så fall !

Mycket bra du har tagit upp namnbytet  för det rimmar dåligt med verkligheten .Samtidigt behöver det heller inte vara fel för man reagerar och vill kolla upp vad det kan vara för förening som har vildkatter, man kan få mer uppmärksamhet.

Jag rekommenderar , om det är sjukdom eller arb,förhållanden i en familj som gör  man inte längre kan behålla sina djur  kan man också skriva "Ändrade familjeförhållanden  " kanske gör det blir mindre frågetecken än att man förklarar med två olika saker för man inte vill gå ut med vad det egentligen gäller.

Här kommer riset !

Tycker inte om du håller på och skriver något nedvärderande om Bill och Bull. Det är den bästa föreningen på den här orten med helt fantastiska människor som lägger ner enorma mängder av timmar på att hjälpa hemlösa katter.Sen om det byråkratiska är klart eller inte bryr sig inte lilla honkatten Lisa sig om som sitter där i busken och lider av hunger och som behöver akut hjälp av en kattförening för att överleva.Hoppas vi alla tänker på katterna i första hand .

Debattia

[cala02]
0

Eftersom Hoppet föll och de skapade en ny förening ( Bill & Bull) så är det samma människor som fortsätter tjafset som pågått i tre år nu. Jag har kännedom om hur det fungerar och det har ingen annan här. Lämnar ni åsikter om vår förening och samtidigt drar in en annan så går jag i svaromål om anklagelser. För att övriga ska förstå så talar jag även om de förföljelser vi utsätts för. Har dessa personer jag nämnt uttalat sig i Bill & Bulls namn på en offentlig sida som FB, så får de även svar de inte vill ha (eller passar).

Dessa anklagelser som dyker upp här är bara en fortsätting på allt tjafs om Hoppet, nedläggningen av hoppet, startande av nya föreningen och trakassarier på övriga sidor. Eftersom man här talar om vad vi tänker och hur vi agerar så hamnar saken i annat läge om övriga på denna sida hålls omedvetna. Jag struntar fullkomligt i vad ni som hackar på vår förening gör. Däremot så ska de som inte delar era åsikter få en chans att bilda sig en uppfattning. Jag sitter inne med mer information än du nånsin kommer att göra. För er som inte vet det så kan jag säga att jag ser progressionen sen Augusti och insatsen i deras nya lokaler eftersom vi så småningom blir grannar. Har också läst en mycket konstig förklaring till varför de inte har tillstånd på deras blogg, som vanligt har det inget med verkligheten att göra. Eftersom jag var medlem i Hoppet ända till slutet, obs! från början också, så vet jag också hur den sköttes och vilket "arbete" de gjorde.

Imasy
0

kanske ni berörda kan ta denna diskussion via pm istället om vem som gör/gjort vad, så kan denna tråd få handla om Sussan istället?

Hawknestgrove
0

vaddå förföja er på Facebook??? jag har skickat ett (1 )

meddelande till er, då jag fått till mig på MIN sida de fakta du förnekar…..det är första gången jag  överhuvudtaget kontakter er via Facebook, så hur kan du överhuvudtaget påstå att jag förföljer er? jag har dessutom INTE publicerat några bilder, det är ju fullt lagligt att länka till er, eller hur? Så prata inte i nattmössan nu. Dessutom, de långa inlägg du gör här är rena rama ordbajseriet, ingen orkar läsa eländet. Ok all heder åt er, att ni även försöker hitta hem åt privata katter. Där stöttar jag er för fullt. Putte på sidenkuddens död är lika tragisk som hemlösa Måns död.

Desutom hade jag noll aning om att du var inblandad och orkar inte ens bry mig om era inre stridigheter med föreningar i er ort.

och detta är ju vad jag fick till mig på Facebook..stämmer inte det????

Nu rinner tiden tyvärr ut för Sussan.Vi har försökt att placera henne i jourhem men kan inte finna ett.Hon är en sterliserad hona som älskar livet.

_Jej gir mi over…….
_

[cala02]
0

# 19

Varför ska jag svara privat när jag blir uthängd offentligt?

# 20

Så det finns ingen koppling mellan tidigare tjafs vi haft. Alexej, dig och det faktum att du startat denna tråd. Och är det en slump att du trillat in på vår FB sida? Du har ju bemödat dig att kika runt överallt där vi förekommer.

Tydligen var ju inte inlägget tillräckligt långt.

Hawknestgrove
0

ta nu och lugna ner dina upprörda hängslen. JAg fick ett inlägg via en vän på min FB med ert uttalande. har alltså inte gått in och lusläst något själv. OCh håller med IMasy här, nu gäller det väl SUSSAN!!!!! Inte något privat bjäbb som jag dessutom inte har någon koll på vad som är.

Imasy
0

Att ta detta privat gäller både dig och andra. Detta tjafs tillhör inte sajten.

Denna kommentar har tagits bort.
[cala02]
0

Men snälla nån, så lågt som att hota folk skulle jag aldrig göra. Det hör absolut inte hemma på en sådan här sajt. Förresten fick du skylten, tog inte ens betalt för porto. Har inte skrivit till dig privat sedan dess, tänker inte göra det heller. Ger ni tusan i att namnge mig så slipper ni se mig här i fortsättningen.

Imasy
0

Träta med varann får man göra i pm. Det är inte intressant här i tråden.

Denna kommentar har tagits bort.
[cala02]
0

Eftersom ni tar bort mina inlägg så citerar jag sitevärden och är undrande till om avlivningshot är tillåtna som falska anklagelser.

Vill förtydliga att Hittekatter iFokus inte är en omplaceringssajt för kattägare som vill omplacera sin/sina katter. Vi kan ge goda råd vad man bör tänka på i liknande situationer, men vi bedriver inte någon omplaceringsverksamhet för katter som redan har ett hem. Vi accepterar inte avlivningshot i inläggen. Sådana inlägg kommer att tas bort.

Än en gång varmt välkommen till Hittekatter i Fokus!

Mvh Lena Lindell - Sajtvärd för Hittekatter i Fokus med medarbetare

//Lena - Sajtvärd Hittekatter iFokus & medarbetare Katter iFokus

"Ett liv utan katt är inget liv alls"

Debattia
0

Jag  håller med  om  det verkar lite konstigt om det bara är Calas inlägg som tas bort.

Förlåt mig lilla Sussan att jag kom fel i tråden. Hoppas du får ett bra och nytt hem.

Debattia

Imasy
0

Jag tog bort ditt inlägg eftersom du fortsätter att träta vidare, trots uppmaningar om att ta detta i pm med berörda personer. Bråk hör inte hemma i tråden.

Denna tråd handlar om en katt som jag har förstått det som är i Vildkattens ägo och det verkar vara frågetecken runt denna katt huruvida den kommer att avlivas eller inte.

Vildkatten är mig veterligen en förening och inte dig personligen som diskuteras.

Så för tredje och sista gången, ta privat groll i pm med berörd person!

[cala02]
0

Eftersom du vägrar svara på PM så tycker jag denna mening pekar ut mig personligen:

Vildkatten är avhoppare från det gamla Hoppet, bla Cala.

Inledande mening inlägg nr. 7.

Vore du det minsta objektiv skulle du ta bort hela tråden. Det är både favorisering och bevis på att man kan  hoppa på vissa ostraffat. Inte konstigt att ni tappar så många medlemmar. Hade inte den meningen skrivits skulle jag fullkomligt struntat i denna tråd.

Tycker också det är fegt att uppmana till PM sedan strunta i dessa.

Tillägger även att tråden är OT redan från början.

Hawknestgrove
0

Vill bara förtydliga offentligt här, att vad gäller skylten så fick jag den och betalade vad du begärde. OCh jag förstår inte varför du tjafsar med mig? Nu gäller det den lilla katten, som jag fick tips om via FB av en annan person. OK. Låt oss koncentrera oss på att hon slipper dö?

[cala02]
0

Men det är ju ingen katt som riskerar att dö, sluta tjafsa. Skylten fick du gratis, även porto. PM borde väl även gälla dig? Har du problem med hur vi skriver skicka ett pm om du har frågor.

Begriper inte hur ni kan dra in vår förening sedan mig och få det till att jag ska följa regler som ni själva ignorerar.

Imasy
0

Jag har väl aldrig sagt att jag vägrar svara på ditt pm. Som du kanske förstår så har vissa ett liv utanför datorn.

men jag finner dock ingen anledning att träta vidare med dig i pm heller, då jag bad berörda i tråden att ta gammalt groll i pm, och detta har inget med mig att göra.

Jag förstår fortfarande inte hur du får detta konstaterande till ett påhopp. Är man med i en förening så är man? Eller är det hemligt på något vis?

Hawknestgrove
0

nu blir jag väldigt arg, cala. JAg har betalat dig för skylten. Du ska inte försöka lägga något falskt här, för jag satte in pengar till dig som du önskade. OK jag kommer inte ihåg när och hur mycket och till vilket konto, om du ville ha det till föreningen elelr vad det var. men dont give me that crap, att jag inte betalat dig för det jag fått!

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ok ibland tackar jag Gud för mitt ordningssinne… visst, du ville inte ha pegnar själv….

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mera

Hawknestgrove
0

och här är vår konversation inklippt i en textfil läs nerifrån och upp

OK! Då kollar jag det…

cala01

2009-11-26

Har inte sett nått konto men Svalövkatterna behöver nog hjälp.

En gör så gött en kan

Hawknestgrove

2009-11-26

då väljer du

cala01

2009-11-26

Det skulle glädja mig om du gav till något lämpligt kattprojekt.

En gör så gött en kan

Hawknestgrove

2009-11-26

MEn jag vill gärna ge något. För det är en julklapp från mig till minn styvson, så jag vill gärna ge något! Ok, håller med, den är inte världens finaste! MEn det blir en alldeles perfekt julklapp!

Om du själv inte vill ha något, så säg något ställe dit jag kan sätta in en hundring i alalfall!

cala01

2009-11-26

Ingenting, dels blev den lite slarvigt gjord, dels var det ett prov.

Om det blir aktuellt med fler så tar de 40:- styck. Då kan du beställa vad du vill ha på skylten. Vore ju bra om du kan sälja och ta överskott till olika projekt du har, där litar jag på dig och dit omdöme.

Om det är någon som kan med Adobe illustrator kan de göra egna mönster. I så fall ska det vara vektoriserade filer som skickas.

En gör så gött en kan

Hawknestgrove

2009-11-26

Vad vill du ha för den? Inklusive portot förstås….MEddela mig konton ummer!

Hawknestgrove
0

och nu till dem som modererar sajten. Please, låt detta stå ett tag i alla fall. Ingen j**l anklagar mig för att inte göra rätt för sig, den saken är klar!!!!!

Imasy
0

Då denna tråd helt tappat fokus på katten i fråga låser jag denna tråd.

Vill man diskutera kateen tråden skulle handla om så får en ny tråd startas som enbart handlar om katten.

Hawknestgrove
0

Tack Imasy. Vill bara göra klart, så att mitt renommé inte skadas på grund av luddiga påståenden.

Inlägget är låst för nya kommentarer