Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 509 ggr
vargmamman
0

var är era katter försäkrade nånstanns?

hög tid att försäkra mina missar kanske:)

hade IF till min gamla katt men funderar på om finns bättre alt…

vad betalar ni per månad/katt?

Hillan
0

Agria och jag betalar 45 kr/månad.

vargmamman
0

oktack..enfråga till:hur gör ni med alla kablari hus/laght..minakära katter har börjat tugga på dom:(..de ärsåsmå än så de kryper in bakom hyllor mm..finnsdet kabelgömmor av nåttslag?

Engla
0

Jag har mina i Agria.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

storAnnette
0

Agria och jag betalar 582 per år och katt (Agria bas med 1000 + 10 % rörlig självrisk) det blir 48,50 per månad om man slår ut det.En hundring i månaden,det tycker jag inte är dyrt med tanke på om det skulle hända något som kostar massor.

vargmamman
0

ok agria verkar va den bästa:)

vargmamman
0

men va skumt..räknade ut skulle bli83kr/månad för en katt..

agria bas veterinär+ 1000 självrisk+ 10%..30.000 kr ersättningsbelopp..

vargmamman
0

aha kanske beror på att den ej är id-märk änoch inte är med i nån klubb..inte så dyrt ändå..

vargmamman
0

GLÖM ALLT:.räknadeut på nätet och skrev då min födelseåroch namn*ASG*..skulle ju va kattens*S*.

Hillan
0

Mina katter är varken id-märkta eller med i någon klubb, inte jag heller för den delen :)

Jag har 2000kr grundsjälvrisk och 20% rörlig självrisk (skulle väl bli ruinerad även om jag har försäkring) och jag betalar 90kr/månad för två katter hos Agria.

Lena
0

Vi har Agria och betalar 281 Kronor per månad för fyra katter. Vi har då valt det bästa försäkringsalternativet. Låg självrisk och 60.000 kr gräns för veterinärvård. Tror även det är lite dyrare då tre av katterna är över 6 år.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vargmamman
0

är det bäst att ringa agria och pata med dom än ansöka på nätet..verkar billigare än if och bättre:)

Duvan
0

Jag har Agria, men det finns olika försäkringsalternativ där, så det är bäst att ringa och fråga vilket som passar just dig. Du väljer självrisk själv nämligen. Likaså vad du vill skall ingå i försäkringen.

anebit
0

Rasmus är försäkrad i Agria!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

gubben
0

Agria plus och det kostar 179 kr per månad för alla tre och då är id-märkningsrabatten med.

OzzyochJag
0

De är försäkrade i Agria, tror att jag betalar ca 70 kr /månaden per katt.
Har fler djur försäkrade där och de drar alla pengar samtidigt, så har inte så stor koll på vilket djur som kostar vad.

Efvis
0

Vi har båda katterna hos Agria. Det finns olika alternativ att välja på och är katterna id-märkta så blir det bättre pris för dig.

Vi har tack och lov inte behövt använda oss av försäkringen än. När vi hade hunden Chezz så var det ganska många besök hos veterinären och det är ett måste att försäkra sina husdjur/sällskapsdjur annars blir det ohållbart rent ekonomiskt.

Hälsningar Efvis

Alexej
0

Till Hillan. Synd, att inte veterinären vid vaccinering redan ID-märkte dina katter. Det borde idag vara en självklarhet.

Till vargmamman. Ta en blomspruta med vatten och ättika och sprejar där katterna inte ska bita i. Hjälper också bra, när de kissar på fel ställe. Gör istället lådan rent med Klorin, katter älskar den doften.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Bella-Maria
0

Agria plus, självrisk 1000 kr, rörlig självrisk 10%, ersättningsbelopp 60 000 kr. Har också Agria Trygghet.

När det gäller Klorin, har jag läst att i kattfamiljer ska man inte använda det. Klorin är giftigt för katter. Slutade genast använda det när jag läste om det.

Alexej
0

Visste inte jag, har som tur inga lådorGlad, men gjorde rent kattkiss på golvet med klorin, sedan fick jag höra det som i #17.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Highlandertess
0

Agria och jag betalar 299 kr i halvåret :-)

gubben
0

Klorin är nog giftigt för alla levande varelser men det är ju inte meningen att man ska ha klorin ligga och skvalpa i lådan utan man kan duscha lådan med klorin när man ska tvätta ur den. Då försvinner ju klorinet när man sköljer ur lådan men den äckliga lukten finns kvar och det är den katterna vill åt.

vargmamman
0

# 17 ättikan ska jag prova:).har hört citron skulle de oxå avsky men osäker då min fd katt älskade dendoften:)ska ringa agria strax..

vargmamman
0

nu är isa och askungen försäkrade i agria.90kr/mån för båda katterna..inte alls dyrt..agria bas blev det

Jenna-Gun
0

Våra katter är försäkrade i Folksam, som allt annat försäkrati hemmet.

Jenna

vanessa
0

Mina är försäkrade i Agria. För ca 300:-/år per kisse. När jag läser era priser så inser jag att jag borde betala mer. Får kolla papperna när jag hittar dem i röran. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Agria Trygghet. Då ingår  inackordering om det händer mig något, med en viss självrisk. Sedan kostar det mig ca 1500 kr /år för tre katter. Får rabatt, då jag är medlem i Jämtkatten har katterna id-märkta och har tre katter. 60000 kr har jag med på flickorna, men Arnes belopp är lite lägre, då han är gammal. 20% självrisk. Men det lönar sig absolut att ringa runt och kolla. Men just trygghet har så vitt jag vet, bara Agria. Den bekostar även kattvakt om jag ligger på sjukhus förutom 20%

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....