Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2721 ggr
Naquita
0

SUPERAKUT kattmamma behövs

3 små 2veckors bebbar har förlorat sin mamma som dött av råttgiftGråter på gården hon sökt skydd  på med sina små.(ingen vet vem som gjort detta då alla förnekar att det skulle var de)

Jag sitter på jobbet men min syster tog hastigt o lustigt emot dom imorse för att stödmata dom. Detta är ohållbart efter helgen då vi redan nappar 2 4veckors, jag jobbar heltid och min syster örjar skolan på måndag.

Jag har en person som kan nappa dom fr.o.m söndag, men helst vill jag att dessa små får en RIKTIG mamma. NÅGON??

Kattungarna finns i Ronneby, Blekinge.

Läs mer om hur det är att vara stödhem på www.kks.nu eller maila mig på emma@kks.nu med frågor.

DET ÄR BRÅTTOM.

monsi
0

Putt!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Sidentass
0

Usch så sorgligt..puttar upp en viktig tråd!

maggan47
0

puttar också, har du provat på SKS forumet, om ammor, Emma

Maggan47

Mymlan
0

Synd det var så långt bort, jag kan ej erbjuda kattmamma men hade kunnat nappa dem då jag är hemma dygnet runt *sjukpensionär*

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Naquita
0

#4 snällt av dig! vi har en som kan nappa fro.m söndag men helst hade jag velat ha en riktig mamma till de små:)

Naquita
0
Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

får jag presentera

svartsköldpaddvit långhår

svartvit långhår

röd(creme)vit korthår

Naquita
0
Naquita
0

Sötare än socker

monsi
0

Slurp drägel smask dropp droppTungan ute Aww så underbaraKyss

Vill inte ha, vill inte ha, vill inte ha, vill ha ,vill ha oj! Vill inte ha vill inte ha Oskyldig

Har de fått någon ny mamma än??

Naquita
0

nej ingen mamma:(

Sidentass
0

38 Guuuuud så sööööta…*tar på mej haklappen*!

Skulle mer än gärna ta på mej uppgiften att nappa dom..men självklart så önskar man ju att dom får en amma snart istället!

Tiana
0

*letar också efter haklappen*

Lillan7704
0

*går härifrån innan jag tar mig ann 3 katter till…* Tungan ute

Pälsbollarna i Höganäs

isla
0

Åh herregud vilka sötnosar. Så synd att det är så långt bort, då jag har en valpsjuk tik som förlorade alla sina valpar vid födseln, som suktar efter bebisar.

Naquita
0

Vi har fått en mamma=)

Nu söker hela familjen AKUTHEM där de kan växa upp tillsammans då denna mamman också var "hemlös".

monsi
0

Vad skönt de fick en mamma tillslut, håller tummarna för ett hem till dem.

mymlanbus
0

Så bra att det fanns en mamma som kunde ta hand om dem. Nu får vi putta för stödhem till mamma och bebisar istället!

Bra jobbat Emma!

Lena
0

Vad bra att ni hittat en mamma år de små. :) Håller tummarna att det nu även infinner sig ett jourhem för den fina familjen. Vilken snygg mamma de har fått!

Som alltid kanonbra jobbat av dig Emma!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

#16 hadde hon egna ungar elr har hon förlorat sina? skönt att bebbarna fick en mamma,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kusten
0

Vilken underbar och söt mamma, vilken beskyddande mammiblick hon har. Ungarna måste vara överlyckliga. Härligt att det löst sig så långt! Men mycket ledsamt att ungarnas riktiga mamma dog, dessutom på ett så tragiskt och onödigt vis Gråter

Nu kan hon vara lugn i sin himmel när hon vet att hennes ungar blivit väl omhändertagna.

Naquita
0

nej, hon har 3 egna svarta små korvar.Nu ligger ungarna utspridda i högar med nya syskonen, nöjda och MÄTTAKyss

Någon som vill vara stödhem? Mamman är tam och kelen!

Sidentass
0

Åhhh så skönt att ungarna fått en mamma!!!! Åhhh..jag skulle så jättegärna vilja vara stödhem, bara man klarar konststycket att få husse med på dom noterna.Oskyldig(han har sagt stopp!)..men isåfall kan jag bara erbjuda ett rum för dom att vistas i..eftersom jag har så många katter..så för kattfamiljens skull vore det säkert bättre att få komma till ett hem där man kan erbjuda mer utrymme….

Naquita
0

#23 ja, det har du rätt i men ett rum är bättre än hemlöshet! Hur stort är rummet? möblerat? fönster?

Sidentass
0

Som ett vanligt arbetsrum..Gladsoffa..skrivbord..fönster bakom datorn..här hade jag Lucia först innan hon var van vid de andra katterna..ja..hur stort..svårt att säga….normalstort skulle jag nog kalla det för..

Åker ifrån datorn nu, ska åka bada, picknick o sen lyssna på Lundells konsert:-)

destiny
0
Naquita
0

#25 kolla gärna upp det med sambon, det är bättre än mitt badrum:((

Naquita
0

vill någon ta hand om mig och min familj?

Mymlan
0

#28 ej snällt visa röda katter..

Naquita
0

Han är väl inte söt;)

Mymlan
0

#30 Röda katter är söta samt sköldpadd färgade katter..

Naquita
0

sköldpadd säger du….;P

syrran säger HEJ

Mymlan
0

#32 Hmm, man blir sugen på sköldpadda..

Sidentass
0

#25 Har börjat bearbeta honom lite..fortsätter idag! Oskyldig

Dom är så gudomligt vackra..hela familjen, så man dreglar juuuh!!

Naquita
0
34 underbart. jag blir så GLAD om du lyckas. Dessa små förtjänar det och kommer inte vara ett dugg svåra att hitta nya hem till. ja, kanske de små svarta korvarna då som helt öppnat ögonen nuKyss
Alexej
0

Antingen har du en bra kamera eller extrasöta katter….Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

monsi
0

#36 hon har både ock suck!

Håller tummarna att Siden får ta hem dem, hon älskar ju lakrits troll o kan se skilllnad på dem.

Fast förstår hennes man risken finns ju att de får fyra små troll till hi hi!

Sidentass
0

#35 Sambon säger bestämt NEJ till det här rummet, eftersom det i första hand är tänkt som hans arbetsrum, men däremot har jag fått tillåtelsen att ha dom i sonens rum istället!:-)

Sonens rum är lite mindre, men finns möjligheter för katter att röra sig på höjden istället, han har våningssäng..så..om inget bättre stödhem finns med mera utrymme så…sen innebär det vissa risker..jag har den vanan att fästa mej för mycket, som resulterar i det gamla vanliga att katterna blir kvar..men här måste man sätta stopp redan nu…kan inte har fler än sju katter permanent..;-)

Jag har inte körkort o bil…så jag kan tyvärr inte hämta..

monsi
0

#38 Du är välkommen till mitt o Misons skjul i skogen läs i tråden Behöver drägla bäbis bilder Tack! Där får du ha hur många du vill.

Kul han gick med på att du ska få ha bäbisar hemma, mysigt för dem att busa i vånings säng. Grattis! Gosa bäbis mage från mig o många bilder tack!

Naquita
0

åh underbart. Vart ska transporten fixas till?:)

finns inga andra stödhem:((

MariannE11
0

bra att det löste sej med mamma…nu håller jag tummarna att det även blir ett stödhem…..ljuvligt söta…*sväljer*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Åh, Siden, så snällt! Då får vi hoppas att du kan få hem dem till dig och att vi får nya hem till dem!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

är det Ronneby-Linköping som sträckan gäller?…ska ev åka den på söndag….inte klart än om besök i Ronneby blir av…

Hawknestgrove
0

ja i så fall är det ju det va?

MariannE11
0

vad smarta vi är på att gissa eller hur Gunilla?…

Naquita
0

eh ja jag finns i Ronneby iaf med familjen=) hade ju varit toppen om de kan komma iväg så snabbt de små juvelerna!

Sidentass
0

För er som inte vet, så bor jag i Linköping..när det gäller transport finns lite idéer här, återkommer  lite mer detaljerat imorgon.-)!Glad

MariannE11
0

då väntar vi på detaljerna…Glad

Sidentass
0

#48 okej detaljer: Sambon som agerar som karta o geografiker här i familjen, (jag är urkass på sånt!) påstår att Ronneby inte är långt bort från Kalmar. Där jobbar han som musikläre med terminstart d 19. Han far hem igen den 20 och skulle därifrån kunna ta med sig kattfamiljen om någon kan frakta dem till stationen eller musikskolan i Kalmar.

Denna tanke slog mej om det är svårt att ordna transport på annat sätt..

Men om det är så att du Marianne ändå ska åka på söndag..så vore det ju en ännu bättre lösning, då kommer ju familjen hit lite tidigare!!

Har legat o tänkt på den lilla familjen i natt, så slog mej tanken att risken finns ju att mamman får för sig att bära upp småttingarna till sonens säng. Därför håller jag nu på att tänka ut skydd att sätta på sängväggarna, typ liggunderlag som är lätt att ta bort o sätta dit. Minns vilken panik jag fick när vår Michelle gjorde så med sina små när hon hade kull!

MariannE11
0

jag vill inte lova mer än jag kan hålla men resan ser ut att bli av till södern för oss…kattvakt är ordnat o det är ju det viktigaste…Glad….resan går ju i första hand till (Mariestad) Göteborg o Malmö-Lund… ska försöka luska med sambon om vi ska ta vägen förbi Ronneby på hemvägen från Lund för att där hämta upp saker som är våra som vi lånat ut för evigheter sen…

fördelen med detta är ju dessutom att vi även på hemvägen åker förbi Täby för  den andra transporten…

nä fy vad varmt det är på mitt hjärnkontor… orkar inte tänka riktigt här…på resan hem dessutom kommer bilen att vara mer tom än på nerresan… vad jag planerat iaf…hehe…vi är ju bara 2 personer i bilen…

mycket för dej att tänka på Siden…. ska höra efter med sambon här hur troligt det är att åka förbi Ronneby…

MariannE11
0

vi VILL till Ronneby iaf…men det hela hänger på om vi får kontakt med den andra människan som vi vill besöka för att få våra saker…. vi kämpar på….

Sidentass
0

#51 Då avvaktar vi så får vi se hur det blirGlad

Naquita
0

vad trevligt om det kan lösa sig så fort.

Jag jobbar på söndag men min syster är här med djuren isf!

Är Linköping långt från Vänersborg? Tänker på Junior som är tingad till perm. hem och behöver åka Kalmar- Vänersborg

Sidentass
0

#53 frågade sambon han säger att det är en bra bit mellan Linköping och Vänersborg tyvärr..

Tänkte också passa på o fråga dej om kattmamman tillåter att ni pysslar med ungarna när hon är med..som bekant brukar det ju vara olika detta med modersinstinkten..:-)

Naquita
0

#54 hon är jättesnäll!

MariannE11
0

vår Ronnebykontakt tycks ha gått under jorden… sa till min sambo att han först kan ringa från egen mobil o sen ringa från min för att se om det bli skillnad på svarandet…

tyvärr åker vi ju ifall Ronneby blir av upp längs kusten från Kalmar…. tror jag mej minnas från föregående turer…. eller för sjutton…. var ligger Ronneby?….Skäms..*pustar ut*.. det ligger ungefär där jag trodde… HURRA!.. jo vi åker ju Kalmar Oskarshamn Linköping Norrköping…hmm… eller finns det någon som kanske isf åker Norrköping-Linköping ner mot Vänersborg… om det nu heter neråt…Skäms

tror jag pmar mitt mobilnummer till både Siden o Naquita eftersom vår tur börjar i morron o jag antar att jag är lika förvirrad som alltid så jag kanske annars glömmer bort datorn….Skäms

2 kattungar till salu här med klösiga klor….strimlar dom inte fot/ben så ligger dom på tangentbordet så att datorn får fnatt Skrattande

Sidentass
0

#56 Önskar er en trevlig resa! Nu har jag skrivit upp ditt mobilnr..och har pm funkat som det ska så har du fått min telefon också:-)

MariannE11
0

#57 japp jag har skrivit upp dina nummer… hoppas nu bara att jag tar med mej lappen…Skäms

Naquita
0

#58 du får ringa min kattmobil för vägbeskrivning sedan på söndag. Min syster kommer svara för jag jobbar 7-19

MariannE11
0

antecknat o klart….har iaf Sidens lapp i väskan…. hoppas nu att ingen av kissarna i detta rum äter upp lappen….Glad.. hehe Emma förresten… jag vet ju var du bor… hehe……vi har GPS så den hittar nog iaf….

men som sagt… jag hör av mej så fort jag vet någonting som är värt att rapportera…

ska lägga mej strax… ska bara ge rödisarna lite pro-kolin+ o se om dom gillade kvällens ihopkok….

essut50
0

Nu är kattfamiljen på väg till Linköping. Har fått sms från Marianne och en burbild så klart.Flört

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

monsi
0

Skönt de är på väg, fick alla platts i bilen?

Jag råkade fylla den rätt bra med saker till kisar.Skäms

mymlanbus
0

:O) oh så spännande :)

MariannE11
0

#61 jo det är en svartvit långhårig liten sak med till dej.,.. vågade inte smussla undan den till dej…. Bruno tackade bestämt nej till en röd…Obestämd

#62 jag vet inte hur det gick till, vad som är kastat för medans vi var inne o hämtade katt så blev det en enorm förändring i bilen..Obestämd…o ändå fick vi mer med oss från andra stället i Ronneby än jag hade väntat mej….det var helt acceptabelt med saker i bilen….nu får vi se på Sidensvans rapporter o bilder….

kan meddela att jag kände mej ruskans svag för paddungen….Skäms

monsi
0

#64 kastat????Förvånad

MariannE11
0

#65 nej då inget är kastat men jag upplevde det som så eftersom bilen ju var full redan från dej….sen tråcklade vi ju dessutom in en 19åring o hennes saker….

maggan47
0

resten av färden vill vi ha beskrivet, Marianne, och bilder

Maggan47Flört

monsi
0

#67 Gissar de hadde lika mycket platts som sardiner i en burk, när de öppnade dörrarna föll allt ut med dem. Klart Marianne11 s sambo verkar vara en fena på att packa bilar så allt o alla får plats , sitter bekvämt o stannar kvar i bilen.Glad.

#66 du skrämde mig lite hi hi!

#66 Fast vi vill nog alla ha en tråd där du beskriver eran rod tripp i katt sverigeFlört

MariannE11
0

#67 beskriva färden?…. hmmm..

jo en sak lärde jag mej…. att inte gissa avstånd mellan olika städer…vi vaknade ju i Lund… tog det lugnt….kom iväg strax efter 11 för att hämta dottern i Lund… som tråcklade in en hårddisk någonstans i bilen o sina saker….sen hade vi gissat att det skulle ta en timme till Ronneby….jag satte andan i halsen när gps:en sa att det skulle ta 3 timmar….men med välfylld bil så rullar det fort så jag tror vi tog det på 2 timmar… ska kanske tillägga att gps:en räknar tokigt ibland så resan gick inte så snabbt som det kanske låter…hade tröttnat på att tjata på sambon om att ringa till killen som vi skulle hämta grejer hos…. väl där på parkeringen träffade vi på en röd stor kelig kisse som förvisso såg bra ut i hullet men med hängöra o ett halsband som varit med om mycket….kändes tråkigt att lämna honom….att hämta sakerna tjänade vi in på beräknade tiden… TROTS att vi tittade på de 10 hundvalparna som fanns där….men det var för mycket schäfer i dom….bara en minignutta bernen sennen….3 veckor var dom….. (har sen en taktik i mitt hundletande att jag tar upp en hundannons jag såg därnere med en hyperaktiv snäll sankt bernard på 15 månader…. det låter som den ultimata skräcken så jag kör hårt med den tills jag växlar till en liten söt hund)…. sen åt vi på en pizzeria där…. mycket god pizza… gjorde bort mej lite för jag ville ha vanligt kranvatten till pizzan… men efter en klunk kom jag på att det är mycket kalk i vattnet därnere…. så jag bytte till cola…..sen var vi på toa…..jag först o dottern sen…..Flört.. detaljerat var det va?….sen letade vi oss till Naquitas hus…. jättegulligt hus o dina närmsta grannar såg trevliga ut iaf…dom målade staket så fint…Naquita jobbade så det var syrran henne som tog emot…. medan jag tog buren o följde med in så stuvade sambon om i bilen så att det mesta försvann mystiskt… kanske han stoppade saker i däcken?….. blev förvirrad av alla sötnosar därinne…. hundarna var fina… speciellt Tuva… o sen tror jag att Strawberry charmade mej mest….Naquitas syster fick sen in Pyret i buren med alla ungar….vi pratade en hel del o vi fick tillhörande papper…..sen ut till bilen som såg näst intill tom ut nu….in med buren i mitten bak….tänk dessutom på att det var en bur modell större…. packade in dottern bredvid o startade vår resa mot Linköping….här hade vi räknat med 3 timmars restid…. gps:en muntrade upp oss med 5 timmar…..å en sak vi till lärde oss att det kan vara bra med en Sverigekarta för att se själv vilken väg man vill ta….gpsen gillade Växjö o sen ut på E4an i Värnamo….denna resa tog nog 4 timmar tror jag…det var lite pipigt i buren först men Pyret la sej mot luckan så att lille Gustav med tillhörande gäng inte kunde sitta o skaka galler….o med mat tystar man mycket….det snuttades o ovs en massa vill jag lova….det pep några gånger till men det blev tyst fort..o mamman sa inte ett knäpp…hon verkar otroligt duktig o snäll..vi var ½ 8 hos Sidentass som tog emot…. jättekul att träffa dej o din man…. kissarna får det toppen där…vi fikade lite o kollade sen på när dom intog sonens rum där….jag blev jätteförvånad av att Pyret åt på en gång… alla mina mammor jag haft har alltid avvaktat med att äta när dom flyttats….sen åkte vi o jag fick ÄNTLIGEN min milkshake som jag tjatat om hela dan… o sen var vi hemma strax innan 12….trött som 17 men kul att träffa alla kissar här hemma…. några frågor från någon som orkat läsa allt?….Flört

Tiana
0

Marianne: Visst är Tuva söt? Jag har också träffat henne och då tyckte lilla tjejen att mina skor var en bra sittplats Kyss

MariannE11
0

jag tyckte Tuva sa att hon ville flytta in till mej….bergis…

monsi
0

Fel Tuva Är minTungan utebara min.Skrikandes

Hundrar om Naquitas syster räknade kisar när ni åkt? Hi hi!

Milkshake mums slurp.

Verkar som siden har fått hem ett trevligt gäng småttingar o en klok mamma katt.

Tiana
0

Ska kanske tillägga att skorna satt på mina fötter då Flört

Sidentass
0

#71 Ääääälskar den rasen som Tuva är…vilken tur för Naquita att inte jag var o hämtade kattfamiljen..:-P Risk är att det blivit ett misstag i arbetet..kattfamilj med Vovve till Linköping!! Pusssssss på lilla Tuva nosen!!

maggan47
0

bra, Marianne, detaljerat blev det, och nu är väl Bruno glad att matte är hemma igen, och lilla mamma som spelar ilsken , blev hon glad, eller höll hon masken

Kram Maggan47

MariannE11
0

Bruno har tydligen saknat sin matte…. han ligger framför mej på bordet o sover… annars går han runt o gnäller om att han ska ha mat o få gå ut…..trodde att maten skulle räcka gott o väl men det gjorde den inte… så dom fick nödlösning här i morse.. kattunas tonfisk…. blääää säger Bruno….ska inhandla nytt sen här senare när jag funderat ut vad jag ska göra… fast i denna fart blir det väl inget…. även Jullan är superglad att vi är hemma…hon springer över en med jämna mellanrum..

Spräcklan har inte visat några känslor än….

kan tillägga att vi nästan grät där ett tag när vi hade åkt o åkt en hel dag o ser en skylt med Malmö 20 mil….

hoppas nu att Pyret installerat sej o att ungarna undersökt rummet…

tror inte att Naquitas syster skulle upptäckt någon kattstöld….

qdela
0

Hej alla där ute…. Hjälp mig snälla :) letar kattunge till min morfar , vill inte se honom så ensam mer. Letet på blocket o en del andra sidor men finner inte just DEN passande kissen. Vill hitta en rumsren pojke, social o kelig högst 500 :- Något ovanligt tecknad…. Ej svart eller svartvit , typiska randig. Kaanske har just du den katt jag söker? smuli2009@live.com

kattarina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Josefa har väl småttingar? kolla med henne

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Josefa
0

Sorry här finns bara "fula" svara och svart/vita kissar kvar. De är ju inte värda att ge ett hem.

Lena
0

#77 Starta gärna en ny diskussionstråd där du anger i rubriken att ni söker en kattunge. Då får du lättare svar på din fråga. Om du lägger den under rubriken 15: Katter söker hem/Katter sökes blir det riktigt bra.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattarina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men det där är fel,,Svarta och svart,vita missar som är så finaGlad

Varför spelar färg nån roll?

Kan nån svara på det?

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Lena
0

Jag skulle råda alla som söker katt att inte fixera sig för mycket på färgen utan mera på kattens karaktär. Det är ändå det som är det viktigaste i långa loppet.

Hawknestgrove
0

Det kan ju vara av sentimentalitetsskäl man just vill ha en viss teckning på en katt. Mig kvittar det alldeles lika.

Hawknestgrove
0

Det kan ju vara av sentimentalitetsskäl man just vill ha en viss teckning på en katt. Mig kvittar det alldeles lika.

Josefa
0

Ja, speciellt när man skriver att man vill ha en med lite ovanligare teckning. Inte svart, svart/vit eller randig.

UlrikaD
0

Oj, vad förvirrad jag blev först innan jag insåg att första inlägget var från 2009.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.