Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1196 ggr
destiny
0

Kattkiss och vet.besök

Har någon någon gång fått tillbaka en katt från veterinären som verkar ha badat i kattpiss? Jag har aldrig säger aldrig varit med om det och jag har lämnat in en del katter vid detta laget.

Det kan knappast hänt i transportburen på vägen hem eftersom det låg en flisfilt i buren som skulle sugit upp eventuellt kiss. Och katten stank kattkiss redan när vi fick den hos vetten.

Katten vi hämtade på Haga ikväll verkade ha badat i en balja kattkiss!! Hela svansen och precis hela bakdelen var dränkt i kattkiss. Katten var helt våt.  Inte utan man undrar hur det gått till…Obestämd

Jourhemmet
0

Fy sjutton vad dåligt. Kunde dom inte ha tvättat av katten.

Josefa
0

När en katt varit sövd så brukar den kissa ner sig. Men det vet veterinärerna om så katten brukar läggar på något (handdukar, papper el dyl) som suger upp det hela.

destiny
0

Här var det katten som fått suga upp kisset!! Halva katten dyngsur!

Josefa
0

Haga kanske sparar på underlägg. Var det inte någon annan som hämtat en alldeles nerkissad katt därifrån för ett tag sedan?

destiny
0

#4 Precis vad jag har för mig.

tuska
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukar be om att de trycker på blåsan när katten sover och kissar av henne som jag brukar säja, då slipper jag få nerkissad katt och tranport box jag har en massa mil att åka efter det katterna blir kastrerade.

destiny
0

Fattar inte riktigt att dom vill lämna ut en så nerpissad katt som vi fick ikväll. Borde det inte ingå i deras rutiner att se till att sånt inte händer?

Debattia
0

Jag tycker du ska fråga dom varför hon var så blöt när du hämtade henne.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

destiny
0

#8 Jo, vi ska dit och hämta en katt till imorgon…

Egentligen förstår jag ju vad som hänt tycker bara det är så dåligt av dom att lämna ut en katt i det skicket.

Debattia
0

Det var det jag syftade på.Tänkte man kan få fram det i samtalet. Tycker det är dålig respekt till  katten. Tycker dom borde tvättat av henne .

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

det kan ha hänt efteråt. Arne är ju sån att han kan kissa ner sig totalt i transportburen. så jag brukar inte lyxa till något i hans bur, utan har tidningspapper som suger upp väldigt bra och även eliminerar en del lukt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

destiny
0

Tror inte det hänt efteråt. Låg en flisfilt i buren som borde ha sugit upp ev. kiss ganska bra. Katten var som om den badat i kiss.

Hawknestgrove
0

Asch……….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....