Skarafallet fortsättning
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, har du hört något mer?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kan inte skriva något här. Barbro har polisanmält sajten och min text blir inte utskriven.
Nu alla kattvänner! Skriv du också! Barbro känner sig redan störd av
oss och har polisanmält sajten för att vi har personliga uppgifter om
tanten här. Men det har vi inte Det ända som kommer att händer är
att polisen kommer att läsa om hennes "Inteagerande".
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
O, jag har missat detta!!!
Finns något kvar i någon tråd eller så??
Kollar tillbaka till Skarafallet av Lena. Försökte skriver nåt där, gick inte. Sedan skrev jag den nya tråden här, men då kom inte texten med.

Vad menar du att din text inte blir utskriven? Kan någon stoppa dig från att skriva här? Det verkar ju i så fall inte riktigt klokt. Men som sagt här finns ju ingenting för polisen att utreda för det har aldrig skrivits några som helst personuppgifter så det enda som händer blir väl att polisen blir mer medveten om vad som har försiggått genom att de måste läsa våra inlägg i ärendet. Hoppas bara att inte Lena får några problem.
Försökte länge och mycket, fattar inget. fick iaf svar nu:
Fredrik Geijer
Kommundirektör
Skara kommun
tfn 0511-324 27
email: fredrik.geijer@skara.se
>>> "Alexandra Gerhardt" <landfreak59@hotmail.com> 00:04:12 2007-04-03 >>>
Skrev det här till tidningen:
Det får inte vara sant!
Läste i torsdagstidningen att det finns döda katter och misär hos en äldre
kvinna i Skara. Trodde inte att sånt finns längre. Men sedan läser jag att
djurdkyddsinspektören Barbro Olofsson inte ska göra något utan hänvisar till sin
chef Jan Ålander. Men herregud, räcker det inte att det fanns döda katter och
utsvultna katter i huset enligt vittnen? "Kändes inte okay " att försöker göra
sitt jobb? Får man en anmälan ska man göra en ordentlig utredning! Barbro, du är
djurskyddsinspektor, ska du inte skydda djur då? Fick reda på, att grannarna
redan har anmält det till dig för ett år sedan. Varför gör du inte ditt jobb?
Tycker också synt om den gamla damen, men vem hjälper de stackars katterna?
Djurskyddsinspektören? Eller ska du väntar tills det blir nya kattungar, det
finns väl knappast någon kastrerad katt? Du vet väl vilka skador uppkommer vid
inavel? Nej, det här är ingen bra reklam för Skara. Jag kommer att följa upp
fallet!
En besviken kattvän
Enligt telefonsamtal jag haft med Djurskyddsinspektören så har hon lämnat över de mail hon fått sig tillsänt om "fallet" till Länspolismästaren. Hon har fått för sig att det är Hittekatter i Fokus som gått ut och talat om djurägarens identitet. Så är inte fallet, jag vet själv varken vad personen heter, har för adress eller något sådant. Det är inte heller intressant, det är utifrån djurskyddsaspekten vi intresserar oss av fallet här och inget annat. Om sedan någon på eget initiatativ tagit reda på personuppgifter av människor på orten så är det en enskild handling och inget som vi här på Hittekatter ligger bakom.
Djurskyddsinspektörern har även lämnat över de mail som kommit in till sin chef som kommer att besvara dem när han är åter från sin ledighet nästa vecka.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Landfreak, du hadfe ju bra tumme med pressen i detta fall. Ta upp den nuvarande cirkusen med reportern! Detta stinker ju lång väg!
Men fy!!! Snacka om fel person på fel plats!!! hon borde avsättas på en gång!!!
Kan man få tag i denna chef någonstans??? Han kan också behöva sig en spark i baken så han får tummarna loss!!
Nu fungera min dator perfekt igen!!
Nu vet Barbro iaf att det är jag och jag har öppnad min sida igen, med några kort i fotoalbumet
Men ta kontakt med din kompis på tidningen!
Skrev inlägg#6 till tidningen och sedan kopior av det till Barbro &co.
Såg nu att det fattades en del i #6
TAck för ditt mail.
Jag har vbf till chefen för SAmhällsbyggnadsnämnden för återarapportering av
sakförhållanden mm.
mvh
Heja! Du kan gott tala om, att jag står bakom detta personligen också.Det har jag sagt till Lena med

§12 Det var ungefär samma svar som jag fick från honom fast dock inte ordagrant så han har i alla fall tänkt till lite och inte bara skickat standardsvar.

Jag står också för allt som skrivits i detta fall. Och de har många de får dra till rätta om de går vidare med det här. Jag är en av medarbetarna och som sådan står jag upp för hittekatter.ifokus. Jag är även djurvän och det står jag för. till skilnad mot vissa djurinspektörer. Tänker inte namnge någon. Men ni vet alla vilka det rör sig om.
Det här är egentligen beviset för att vi verkligen gör skillnad ute i landet. de ser oss som ett hot till att de struntar i att sköta sitt jobb. De ser oss som några som kan göra saker. Det är bra. Bästa betyget i mina ögon. Vi har fått dem emd makt att inse att makten inte är solid om den ifrågasätts.
Mvh ÅsaF medarbetare
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag har kontaktat jordbruksministern för att få en mailadress vi kan skicka en namninsamling till, jag ska även starta en i ett annat fall här på ifokus… Så jag hoppas på svar snart.
Jag tänkte att vi kunde samla namn till att de ska se över vilka personer de har anställda på sådana platser som denna Barbro och hennes chef, och jag hoppas att alla ställer upp på den. Om ni kommer på något mer vi kan skriva på den säg gärna till så skriver vi in det också!
Självklart stöttar jag också dig till fullo!!! Hör av dig om det är något jag kan göra!
#15 #16 Jag är med, ställer självklart upp och stöttar både sajten och samtliga inblandade privatpersoner.
/Pelusa
Kunde inte kommer ut på hittekatter hela kvällen igår, konstigtvis på alla andra sidor. Men min son lanar här med sina kompisar sedan i fredags. Kanske därför?
Jag börjar blir f*rb*nn*t! Vad är det för ett land, där bara några få gör nåt? Betyder en myndighet så mycket, att man bara aktcepterar allt? De bestämmer och vi lyder? Alla vet om problem och gör inget. Bara man inte missar fortsättningen av "Big brother". Ja, ja, men nu ska vi äter först…Det får inte blir som med DV i Göteborg, först ut i alla tidningar, alla säger , nej, vad hemskt, stackars katter. Och nu? Bernt Ekelund håller forfarande på att olaglig gasa ihjäl katter. Säkert med många nya kunder, typ privatpersoner, fastighetsskötare osv. som nu har fått en vällkommen (billig?) adress, för att blir av med sina katter. Tidningen har istället gjort reklam för honom!!! "Djurens Vänner? Jag har inte heller minsta lust att sitta framför datorn hela dagen, blir osams med många osv. Men, vem hjälper då alla hemlösa katter, som bara har oss "stora" människor? Hur ska jag själv mår bra, om jag inte gör nåt. Vad är det jag förmedlar mina barn? Det finns så mycket elände i världen, det går ändå inte göra nåt? Hur kan jag eller mina barn vara stolta över mig?
Barbro, om du läser det här nu och det gör du säkert. Det var inte mening att starta ett personlig krig mot dig. Men du tvingar mig till det. Du sköter inte ditt jobb! Du såg bara 2 katter där och tyckte inte att det kändes okay att kollar riktigt. Killen från hemvården såg 3! döda katter liggande i huset!!!! en gammal katt hade avlivit, ja, men grannarna sa att det fanns en gammal katt där (7-8år), som dog i en epileptisk kramp..Tydlig tecken på inavel! Vad var det för andra katter då, som var döda? När jag var där, fanns det 6-7 katter i köksfönstret! Vem matar de nu? Släktingar och grannar, som hat tröttnat på den kvinnan sedan länge? Hur kan du lever med det? Det gör inte jag. Glad påsk!
#18 Det var driftstopp igår på hela Ifokusnätverket. Det berodde i sin tur på att internetleverantören fått fel på sin infrastruktur. felet hade således ingenting att göra med din egen dator.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
NMågot nytt? Puttar upp! Landfreak, jag pmar dig om en ide jag har…
Nu kom mitt brev i alla fall ut i tidningen, läs under #6.
Jag tycker den tidningen är jättebra, att de skriver eller sätter in allt så snabbt. 
Toppen!

För en nyfiken person som jag…i vilken tidning??
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#21 Bra att du fick in insändaren! :)
//Lena
#23 SkaraborgsLänsTidningen,SklT. Tyvärr kan man inte läsa den på nätet, men jag tycker de är helt suveräna.

#23 Synd att man inte kan läsa den på nätet!! Vår tidning är lika "skruttiga" på det sättet!
Suveränt att du fått in insändaren!! Bra Gjort!!! Härligt!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady