Eslövskatterna, äntligen rör det på sig!
MEn vi har bara 800 kr till dem…. Nu ska det börja fångas in i veckan, men har vi inga pengar att kastrera för så hjälper inget… Vi vill gärna idmärka också åtminstone…. så snälla hjälp om ni kan!!!!!
Svenska Huskattens Hjälpkonto**
**Swedbank clearing nummer: 8368-3 kontonummer: 914 864 490-0 "Svenska Huskatten
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Första försöket sker i morgon kväll om allt går som det ska.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska det märkas "Eslövskatterna" Även insamlingen till Lilly går över Svenska Huskattens Hjälpkonto.
Ja men så bra att min vän ville hjälpa er.
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Ja öronmärk pengarna med eslövskatterna.
Tusen tack kattarina för hjälpen bamse kram.
Ett samtal fick hon i förmiddags om dessa misar. Jag undrar är det så här det visas tacksamhet??? Jag hoppas att ni får in dessa katter och lycka till….Alla andra som hjälper till får ialla fall ett tack.
Katter är mitt liv…Jag ville hjälpa till så dessa katter kom in
Myse missar
ja men vet du det är så underbart om detta löser sig nu..jag undrar hur länge sen är det som info om dessa missar kom hit till hittekatter? Det var väl nåt år sen har jag för mig….
så Kattarina du är underbar som hjälper dessa kissar så att de får komma in till din vännina.. och nu håller vi tummarna att det är bara dessa missar där…

#6 nej inte ett år var avstängd en tid o kunde inte skriva om dem alls på ett bra tag.

Håll tummarna nu att kisarna går i fällan.
Hoppas hoppas nu att detta löser sig. Så misarna gå i fällan nu
Myse missar
putt
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Vad jag vet så ska det letas hem till dessa misar sen.
Myse missar

Håller tummarna för kisarna, som måste gå i fällan i kväll.
Bra att du Kattarina kunde hjälpa till med detta,
men du får inte vara så kvick med att döma folk, alla sitter inte klistrade vid datorn hela dagen
Oooo, Kattarina du är såå duktig som visste någon som kunde hjälpa till här.
ok, nu har det kommit en en femhundring till åt dessa kissar, och kattarina, tack för att du hade en kontakt. MEn nu är det jätteproblem!!!!!! Mataren behöver skjuts för den som skulle hjälpa till att köra matare och katter och vara med har tydligen fått förhinder att köra och vakta fälla. Den som ska hjälpa till(vill vara anonym) finns i MAlmö och kan betala bensinpengar ur egen ficka för skjutsen. Fällan står på plats, men MÅSTE bort i kväll. Monsi har satt den på plats, men kommer ingen och vaktar fällan, så måste den bort! Hon får inte ha den ståendes för sin arbetsgivare, för då rsikerar hon att bli utan arbete efter mammaledigheten. Hon får ha fällan där för fastighetsägaren, men intge för sin arbetsgivare. Så vad som gäller, antingen så måste fällan bort i dag, eller så måste hjälp och skjuts med passning av fällan i kväll. Stödhemmet har sagt att de kan ställa upp och vi kan garantera även skriftligt i så fall, att ingen katt ska behöva sitta mer än en vecka, för inom den tidsrymden ska antingen hem hittas eller så får de helt enkelt släppas ut igen. Så nu är det akut behov av skjuts för den som matar. Den som kan skjutsa, pma mig så får du veta vem det är
11-03-22
11-03-22
Eslövskatter
500,00
1 300,00
OK, har fått veta, att skjuts och infångning sker i morgon. Så förhoppningsvis, så får Monsi hjälp att dra ut fällan från där den står för ny placering i morgon. OCh jag vill ÄN EN GÅNG POÄNGTERA, att INGEN katt ska behöva befinna sig i stödhemmet mer än en vecka. Hittas inget hem, så släpps den ut på samma plats igen, det är inget mer att göra. Vi vill inte att någon ska bli sittandes med katter som de inte vill ha hos sig längre än vad som lovats.

Puttar för morgondagen i stället
putt
hoppas att allt går i lås nu och att Monsi fick hjälp med fällan…

Nytt försök i kväll ska göras gick inte så bra i går.
Håll tummarna.
Jag har skrivit om villkoren för ersättning i den andra tråden. Likaså om kattens vistelse i stödhemmet
Finns det stödhem till alla nu? Eller ska man fortsätta försöka fråga runt?

Fråga runt vore bra då de behöver komma in så fort det bara går.
Gärna hem där de kan stanna vore underbart, käns inte bra att behöva släppa dem igen.
ja det vi har fått fram via kattarina är ju ett akuthem. dvs en konvalecens. Och där har vi lovat, att den personen inte ska behöva sitta med katterna längre än en vecka. Per styck. Efter det, tja då är det utsläpp som gäller igen om inget annat uppges, så är det bara.
För vi har 4 alternativ:
- katterna kastreras och får nya fina hem(önsketänkande)
- katterna kastreras och släpps ut igen.
- inget alls händer och LSt kommer att ta hand om dem dvs då avlivas de, för anmälan är på G så det är kapplöpning med tiden
- Inget händer alls och de får gå utan mat och utan kastrering.
Det är de 4 alternativen som finns.
ok, eslövskatterna tackar för det senaste bidraget….. så nu är det så här mycket på kontot som är öronmärkt för dem..
11-03-24
11-03-24
Eslövskatter
400,00
1 700,00

Har det kollats om det pågår någon kastreringskampanj i lämplig närhet? Har hört att DjV snart drar igång sin. 500:- i rabatt för honkatt och 300:- för hankatt. Vet inte om de kräver att katten antingen ska vara vaccinerad eller bli det i sb m kastrering.
ja, nu är det ju så, att akut/konvalecenshemmet har blivit lovade av oss, att ingen katt ska vara där längre än en vecka. Så vi har liksom inte nåt att vinka på där heller. Med andra ord, infångning och kastrering helst dagen efter och sen är det en vecka oavsett om det finns hem eller inte. Vi har helt enkelt ur den kassan inte råd att hålla dem kvar heller….
hmmm.. kanske man skulle kunna sätta upp flyers på anslagstavlorna i mataffärerna här. Kanske a long shot, men kanske någon kan tänkas nappa på att vilja adoptera någon av kisarna? Vad tror ni? Kan få en kompis att göra samma i malmö och Lund också då.
Alla såna ideer är välkomna med största tackamhet. Nu är det fösök att fånga in i kväll igen. Sen får det ju vänta till på måndag. För som sagt, monsi kan bara jobba i en månad till högst. Sen finns ingen som kan hålla koll

Isira bra tänk o värt ett försök men vem ska vara kontakt person?
Även om jag vill kan jag inte
Jag kan skriva mitt nummer på lapparna om ingen annan vill så kan jag då ta kontakt med de som har katterna om någon skulle vara intresserad.
ja för Monsi måste alltså ha någon som även kan ta över administrativt.

Isira o tack!
Sätter mig och knåpar på en flyer ikväll så jag kan knata bort till mor och skriva ut imorgon :) ska ändå på månadens mathandlande imorgon, brukar bli några olika stop så kan passa på att hänga upp några då 
Kan det komma att finnas möjlighet att se/träffa katterna i stödhemmet tro?
När det blir fångst och om någon kan ta bilder skulle jag även kunna lägga upp en annons på blocket, kanske det skulle kunna ge något.
ja hoppas det har bått bra nu i kväll

Tusen tack allesamman för det ni gör för dessa små kisar!
Så underbart att läsa att det finns så många som månar om alla kisar 
Jag hoppas på tur i kväll !!!
När det finns en kise så kommer jag antingen kunna vissa den eller lägga upp foto på den 
Återkommer med info så fort fällan är satt i kväll 
vad är livet utan katt

Kul ni har hittat hit lillamai hjärtligt välkommna.
Hoppas ni får tag i en kise i kväll håller tummarna stenhårt.
Håller tummarna. hoppas, hoppas…….
ja verkligen…. nu får vi hoppas, att denna auktion kommer att göra att denna lilla koloni försvinner. Alltså missförstå mig inte nu.
Tyvärr har det inte gett resultat ännu 
vad är livet utan katt
Då håller vi fortsatt tummar och tassar!

Håller också tummar och tassar här med.
Matar du Isira katterna fortfarande nu när Monsi inte kan?
putt för att missarna ska kunna komma in
*Nalle Puh*

En liten svart kise fångad hurra!
HURRA!!!!!!!!!!!
*Nalle Puh*

Jätteroligt.
Ok, har precis pratat med en av dem som fångar. OCh vill samtidigt klargöra en sak här. de pengar som samlas in kan tyvärr bara gå till kastrering, idmärkning och en vaccination. Vi har inte vare sig plats elelr pengar för att åtgärda sjukdomar elelr skador inte heller mediciner. Så alla ni som i värsta fall, nu har det ju itne hänt än, får veta, att någon katt är sjuk, antiongen får ni ta över det ekonomiska och praktiskt ansvaret för den, elelr så tyvärr, det är i så fall bättre att låta avliva den. Alternativet är att släppa tillbaka sjuk katt och det hoppas jag att ingen vill.
och precis kollat kontot. Det ligger 1700 kr där nu. Så en kastrering av en hona går lös på hela kitet ca 1200 kr. Det kommer troligtvis att utföras på HAga. Är det en hane, så blir det billigare. Nu komer jag att bli ekonomskt ansvarig med min person för dessa katter på Haga, så det är därför vi måste ta till de riktlinjerna. Jag har inte råd att betala/ligga ute emd tuderntals kronor för sjuk kisse,. Så är det bara
#44 jag hinner ta mig dit en gång till innan mitt kort går ut. Men håller på att fråga runt om någon mer skulle kunna ta det dem veckorna jag inte har något pendelkort. Men ifall ifall så försöker jag lämna ordentligt med mat i veckan så det räcker ett tag. Börjar pendla igen i maj så.
Ok riktig fräsis är det. okänt kön. nån som känner att de vill ha en svart kastrerad fräsis innan nästa söndag?

Ett lakritstroll, hurra
Det skall fräsas lite grann, för det är en friskhetstecken. putt
ok, puttar så att vi kan ta in flera…. för vi tar inte in förrän det finns pengar…..
Har petat ut annonsen iaf fast den inte blev helt bra några konstiga inställning :/ kan inte blocket så bra, men budskapet når fram. Hoppas någon nappar.
ja vi vet inte kön än. Den ska ju kastreras i morgon vad jag förstår.

#51 vore toppen tror maten har sinat rejält nu.
Suveränt #56.
Okej onsdag får vi reda på vad det är för en fröken fräs eller Herr fräs.
Söt är den, påminner lite om Lotus som var den kise som kom in sist från samma platts.
Hoppas kise har lugnat sig lite nu o har upptäckt att inga faror hotar utan bara mat o en vänlig röst.
Om jag förstått det hela rätt så har stödhemet ev platts för en kise till.
Vore bra om man kanske kunde fånga en till innan ons så slipper stödhemet köra in till Haga två gånger, de har en bit att köra.
Vore underbart om det ställe misarna kommer från blev tomt.
jubel i busken!
Kolla kontot för dessa kissar! Pratade med en av infångarna idag och trodde att vi skulle bli tvungna att pruta på maskmedel och Stronghold, vilket vi INTE behöver göra!!!!! Vem är dessa underbara snälla goa människor med hjärtat på rätta stället? Puss på er!!!!
Så nu finns det pengar till att kastrera, vaccinera,idmärka och lusa av och maska av till och med tre flickor om det skulle vara så!!! Enda smolket i glädjebägaren är, att kissarna måste släppas tillbaka.Denna lilla, Blyger eller Fröken Fräs åker ut igen på Söndag om det är en kille. Onsdag om det är en tjej. Så snälla, finns det någon som kanske har en vrå till en blyg kille/tjej?
Så nu finns det pengar till att kastrera, vaccinera,idmärka och lusa av och maska av till och med tre flickor om det skulle vara så!!! Enda smolket i glädjebägaren är, att kissarna måste släppas tillbaka.Denna lilla, Blyger eller Fröken Fräs åker ut igen på Söndag om det är en kille. Onsdag om det är en tjej. Så snälla, finns det någon som kanske har en vrå till en blyg kille/tjej?
PUTT!!!
*Nalle Puh*
Putt för stödhem.

Är fotot taget vid matstället? Vilken söt nallebjörn
Vilken bullig pojke(?).

Å vad glad jag är samtidigt som jag vill gråta.
Inte kul att släppa tillbaka den lille på söndag.
Finns det någon som har platts till den?
Har fått reda på vem den ena snälla donatorn är…. puss säger jag bara. vet iten om den gosiga personen gjorde två insättningar…..

Det är en pojke så Blyger är namnet på den svarta go biten.
Vet inte hur gamal han är mm.
Hoppas någon vill ta hem lille Blyger så han slipper återvända ut på söndag.
putt
*Nalle Puh*
Ok nu puttar vi för Blyger…… och jag har blivit lovad räkningen som är betald till HAGa så fort som möjligt. Det har ju upprättats ett konto på HAga utan kredit för dessa kissar.Så om ni tycker det, så kan jag föra över hela kvarvarande slant till det kontot….
putt
Ok räkningen är ute i den adra tråden. Snälla, kan ni leta en vrå åt Blyger, elelr hans kompisar?????