Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1833 ggr
[Catteklina]
0

Eslöv- Skitig katt utan svans

Jag hade behövt lite hjälp och råd och fånga in en stackare som åter kommit tillbaka till våran baksida inne i stan.
Misstänker att det är en hona, tror det var h*n som hade ungarna som vi fångade in för 2 år sedan.

Har sett denna katten där ute sedan vi flyttade hit här för 2,5 år sedan, så är ganska säker på att den är hemlös…

H*n är här emellanåt, såg den senast i måndags och den var då jätte skitig och tovig och utan sin svans.
Innan dess var det ca:2 månader sedan katten syntes till, någon gång efter nyår, då hade svansen blivit "avskalad" så att säga, fanns bara en pinne kvar.

Hur ska man lyckas fånga kattstackaren när den hela tiden är på sprången? Som dessutom är väldigt rädd av sig…
Har tidigare försökt med att locka in den i en transportbur utan att lyckas…

Problemet är om jag nu skulle lyckas fånga in denne att vi inte har pengar till veterinären eller plats för den här hemma…

Sedan är jag lite feg av mig, är rädd att grannarna ska klaga om man börjar lägga ut mat till den eller liknande.

Mvh,
Catarina

Alexej
0

var bor du?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Eslöv.. Du måste ha fångstbur. Rädda Katten har en och Monsi har en. Den som är hos Monsi får du deponera 1500 kr om du vill låna, som du får igen när buren kommer igen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[sarasvati]
0

Och Roslyn har en elektronisk sorkpipare (att använda i fångstbur då) som ingen katt kan motstå, läser jag i tråden om "Gosan (hjälp till sjuk katt)". Ett tips? Stackars kisse, behöver ju verkligen komma in!

Josefa
0

Det verkar som om det är många katter i Skåne som förfryst sina svansar denna vintern.

Gullimat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, Josefa nog är det så, det har vi också sett, stackareGråter

Tycker inte du skall bry dig om grannarna, om du vill hjälpa katten.

Granadina
0

Kan du inte prata med grannarna om att ni ska försöka fânga in den? Dâ kanske de förstàr att ni ställer ut mat för finns det mat kommer hon säkert tillbaka. Katten mâste ju komma under vârd helt klart. Och det är väl bra för alla om det inte finns katter som fâr ungar i omràdet eller?

[Catteklina]
0

Idag fanns inte katten där bak, den har väl tagit skydd från detta isregnet som gör så ont att få på sig…
Vi får fortsätta hålla koll efter h*n.

#2 Vi har inte ens 1500:- att lägga ut denna månaden, har endast en inkomst och sambon får avdrag på denna lönen då han var sjuk förra månaden :(
Är också rädd att buren ska lyckas bli stulen eller något om man sätter ut den. Gillar inte att ha sånt ansvar för andras saker :(

#6 Det är tyvärr inte bara grannarna, utan kommunen och föreningen med som inte är så glad för katterna…
Därför vill jag försöka få in den så snabbt och diskret som möjligt.
Att fånga in den bryr dom nog sig inte om, men att sätta ut mat så det drar till sig fler och andra katter har dom nog något att säga till om.

Förra året hade vi 7 katter där bak, nu finns bara en kvar, så man kan ju undra vad som hänt med dom andra stackarna :(

Mvh,
Catarina

Alexej
0

Kanske med hjälp av ett håv?

Men har du tagit kontakt med en förening i närheten? katten måste ju in och få veterinärvård!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

monsi
0

Putt!Gråter

Eslöv är ingen lätt komun att få hjälp i.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Roslyn
0

Hör med Djurens Vänner i Malmö eller Chickas Minnesfond (Djurens Rätt) om de kan hjälpa till med veterinärkostnad?

Jag tror du mår bättre om du gör något konkret. Det är jobbigt att bara iakta. Finns det inget område i närheten som du kan mata på som är lite mer diskret?

Om det är en hona så är hon ju garanterat dräktig (nu eller senare) och då blir det ju bara värre. Om du hör dig för så kanske det är fler i området som ömmar för katten. Det är alltid lättare att vara fler.

Lycka till. Mvh Anette

Isira
0

Usch ja så hemskt att läsa om hur de förfryser sina små svansar stackarna Rynkar på näsan det har varit en hård vinter för dem, och nu kom det mer nedrans snö usch.

Hawknestgrove
0

ja och om du kanske kan få tag i och låna en bur med person som kanske ansvarar för buren. För vi har sagt så, att den buren har faktiskt hela Hittekatter varit med och skramlat till, den och den som Rädda katten har fått från Eslövskissarna. Så därför har vi sagt, att den som är hos Monsi, benhårt, deposition för den, för kommer den bort, så kostar det  1500 kr att köpa en ny. Vi har tyvärr läst  här inne om alltför många burar som försvinner.

[Catteklina]
0

#12 Förstår det med depositionen på buren, tyvärr har vi inte dom pengarna denna månaden.
Sen är jag så rädd att någon ska sno buren då det ligger så dumt till våran lilla bakgård…

Dock har katten inte setts till idag iheller :( Hoppas på bättre tur imorgon.

Mvh,
Catarina

monsi
0

Kontakta rädda katten catteklina.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[Catteklina]
0

#14 Vad ska man skriva till dom? Tycker det är jobbigt att ringa… :/
Jag är så dåligt på allt sådant här, men vill ju ändå att kisen ska få hjälp. Hade varit så mycket lättare om katten dessutom var här inne. För då hade man iaf vetat var den fanns någonstans.

Vet inte just nu iheller för tillfället var katt håller hus :(

Mvh,
Catarina

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Om föreningen inte är så glad i katten som är där borde de då vara desto gladare om du fångar in den och inte gå emot dig utan istället vara hjälpsam så du får framgång i infångandet.

[Catteklina]
0

#16 Tror det med. Vi gick en letar runda runt husen idag, men katten syntes inte till på någon annan gård iheller. Svårt att veta vart den befinner sig…

Mvh,
-C

annebeate
0

Katten kanske visar sig i kväll om ni går en kvällstur då.

Ailurofil
0

Stackars lilla kisse!! Blir så tårögd när jag hör att djur ska behöva frysa i en värld som vi förstör för dem!

Hawknestgrove
0

Rädda  Katten kan du ju maila eller du kan ju smsa i så fall?

Lena
0

Vilket öde för stackars katter att bli av med svansen på detta bestialiska sätt. Har inte hört om det tidigare vad jag kan minnas att de förfryser svansen. Öron däremot är ju väldigt vanligt. Men vintern har som ni skriver varit hemsk med is och kalla vindar.

Hoppas kissen visar sig igen och att ni kan fånga in den. Den behöver ju hjälp för att klara sig. Håller tummarna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Catteklina]
0

#20 Ja precis. Men vad ska jag skriva?

Hawknestgrove
0

det du skrev här

karolinabe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj din katt är lik min bortsprugna hona!

[Catteklina]
0

#24 Det var den :)
Fin!

Ännu inga spår efter den hemlösa kisen här utanför… Mysko :/

wendel83
0

Är det inte samma katt som KKS fångade in i Eslöv?Var en katt med något problem med svansen.Men den fick tyvärr somna in då den var i för dåligt skick för att opereras.

wendel83
0

Den hade en förfrusen svans som de skulle amputera men den var väldigt undernärd, infekterad i munnen och uttorkad läste jag nu, är det samma katt?

[Catteklina]
0

#27 Kan mycket väl vara hon, då hon inte synts till här utanför på länge nu :( Kan dock inte minnas att jag tyckte att hon såg värst undernärd ut, men svårt att se på avstånd med all pälsen med ju…

Synd vet man inte hur katten såg ut dom hade fångat, hitta ingen bild på henne. Hon här utanför var i alla fall svart med lite vita tecken och en vit lite sned strimma på nosen.
Katten på nedersta bilden (svart med vit i ansikte och hals) liknar en av dom som gick här utanför för längesedan.

Usch så dåligt samvete jag fått nu, tänk så är det hon? :(

wendel83
0

skriv i gästboken el ansvarig på kks sida.Tror det var Birgitta A så vet ju hon hur katten såg ut.Så vet du iallafall om det var den katten som fick somna in.

[Catteklina]
0

#29 Tack, det ska jag göra. Så behöver vi inte gå och leta och oroa oss för henne i såna fall :(

[Catteklina]
0

Har nu slängt iväg ett mejl till henne, får vi se om det är samma kise…