Akut! Katten Tiger behöver nytt hem!
Tiger är en underbar hittekatt som hos mina släktingar i Skåne sedan två år tillbaka. De har nu fått barn #2, som visat sig vara allergisk mot katten :-( De behöver nu hitta ett hem till Tiger OMEDELBART!! Dom pratade om att bara släppa ut honom i skogen, men då sa jag -aldrig, jag ska hjälpa till att leta nytt hem till Tiger.
Tiger är en jättesnäll och kelig katt som är van vid små barn som drar honom i svansen etc, och van vid hundar. Han går bra ihop med andra katter också. Han är kastrerad, vaccinerad och fullt frisk. Man kan både bada honom och klippa klorna utan att han protesterar. Han är också väldigt lydig och vet precis vad han får/inte får göra eller vara. Han behöver komma till ett hem där han kan gå ut. Om det inte vore för detta (jag bor i lägenhet och har dessutom 2 katter) skulle jag gladeligen ta emot Tiger.
Tiger finns strax utanför Helsingborg, men transport kan ordnas nästan varsomhelst i landet. Detta är en underbar katt som kommer göra sina nya människor lyckliga :-)
Här inne är det hemlösingar som gäller. Har du annonserat på Blocket? Släpper dom bara ut katten så hota med att anmäla dom till Länsstyrelsen.
Tiger var en hemlös katt som jag hittade för 2 år sedan. Efter lite övertalning fick han ett bra hem hos min svåger. Jag vill inte späda på släktfejderna genom att anmäla min mans bror till Länsstyrelsen, så jag försöker ordna detta AKUT innan Tiger blir hemlös. I och med att jag från början omplacerade katten till min svåger, så lägger de ansvaret på mig att återigen hitta ett hem…

Otroligt vacker katt. Borde nog inte vara så svårt att hitta hem till honom.
Skicka dit nr till mig på PM.Har en tjej som ska kolla på en röd katt jag försöker hitta hem till.Hon har två barn på 6 år, tvillingar.Passar inte den katten jag har så kan jag ju rekommendera denna.Det skulle vara en stor röd hankatt som tycker om barn, då de gärna vill ha katten i sängen när de sover osv.Deras andra röda hankatt blev påkörd och fick avlivas.Barnen tror han är på sjukhus och snart kommer hem.De har 3 andra katter så han bör vara glad för andra katter med. Katten jag har vet jag inte om han kommer acceptera barn.De bor också i Helsingborg.
#3 Även om han var hemlös för länge sedan så har han, och har haft ägare de senaste två åren. Då är det ägarnas ansvar att ordna nytt hem till honom. Här inne ska i första hand katter utan ägare få hjälp.
Röda, tama katter brukar det vara sug efter. Har ni provat att annonsera på Blocket, Eniro mm? Jag har iaf inte sett någon annons där.
Jag har lagt ut annons få facebook, och lägger in annons på blocket idag.
Jag har inte hört ifrån min svåger som äger Tiger och är oroad att de kan ha "släppt ut" katten redan :-( Katter är ju som sagt inte värda så mkt på landsbygden och ägarna bryr sig inte om att leta hem åt Tiger. Jag har själv ordnat för kattens kastrering/chipmärkning/vaccination mm.
Jag fattar inte, har man inte mer känslor för katten efter TVÅ år än att man bara kan kasta ut den??? Då undrar jag hur man har behandlat katten under dessa två år när man tycker så lite om den.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte vet jag men jag är uppväxt pâ landet/landsbyggden och tycker att boende där har mer respekt för livet än mânga andra. Det du beskriver lâter mer som den typenav personer som är ansvarsskygga och empatistörda. Om du inte hört nàgot, ring själv. Han kan väl vara hos dig tills ett hem hittas?
Jag låser denna tråd då det som redan sagts är en sajt för hemlösa katter.
Hoppas iallafall att ett nytt hem hittas åt kissen.