Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1073 ggr
wendel83
0

Sagan om hemlösa Micke

Sagan om Micke som vill ha ett lyckligt kattliv

Vem vill bli min matte el husse. Jag kommer från en liten kolloni i centrala Landskrona. När jag blev intagen för kastrering så lyckades jag smita genom ett fönster som var spärrat. Men på nåt vis lyckades jag ta mig igenom och hoppa från andra våningen. Groggig av narkosen lyckades jag komma undan mina människovänner som bara ville mig väl. De letade hela dagarna efter mig. Jag gömde mig väl och några dagar senare av en slump Körde en av dem genom Saxtorp och såg mig haltande över vägen. De körde för att hämta en fälla, men jag ville inte bli fångad denna gången heller och hon blev av med mig. Ännu någon dag senare kom jag tillbaka till Asmundtorp. Jag satt jamandes vid några buskar och min människoväns mamma hittade mig. Jag var så hungrig och trött efter min långa runda runt efter att hitta mitt gamla hem i Landskrona. Jag gick minst 2 mil.Sedan fick jag mat och vatten regelbundet,men kände fortfarande igen fällan.

Jag fick en röd hankatts kompis som tog hand om mig. Men så underdominant som jag är fick flytta mig mer och mer bort för okastrerade hankatter jagade bort mig och ville ha min mat. Nu är jag ganska långt ifrån min bästa kattkompis Molle och har blivit så rädd för alla katter. Jag måste kolla mig runt hela tiden så jag inte blir attakerad. Nu har jag börjat lita på mina människo kompisar. Jag låter dem klappa mig ibland när de tar upp mat till mig.

Men det kommer fler och fler katter som vill ha min mat trots att de har egna hem redan. Finns det någon som kan hjälpa mig in i värmen, i en trygg soffa med en snäll kattkompis som kan stödja en hemlös katt som mig.