34 katter kastrerade i Skåne
Veterinärer utan gränser har varit i Skåne och jobbat.
Datum:
Måndagen den 20 september 2010, 01:01:55
Namn:
lena Ohlsson <81.216.209.*>
E-post:
Nummer:
817
Vill du vara delaktig i att stoppa nästa års förökning av hemlösa kattungar?
Idag blev 34 hemlösa katter kastrerade i skåne. Dessa hade kunnat bli minst ytterligare 150 katter födda i hemlöshet nästa säsong. En del av dessa fångades av oss i KKS och några av annan organisation och vi alla hjälptes åt som man bör då vi får sådan värdefull hjälp av djurläkare utan gränser och även Andrea. Om en månad kommer de tillbaks igen. Vi får hemlösa katter hjälpta för en ringa summa pengar och då blir de kastrerade, vaccinerade, id märkta och genomgådda så de inte lämnar stället med skabb eller annan ohyra. Det behövs nya pengar till nästa gång de kommer så att färre hemlösa kattungar föds nästa år. Om du vill skänka till detta ändamål kontakta mig på ovan mailadress så ordnar jag så att du kan sätta in pengar öronmärkta för detta ändamål. Detta gynnar många hemlösa katter. Tack för din hjälp
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Är det katter som redan finns på katthem och i jourhem som blir kastrerade eller är det katter från gatan ni fångar in och kastrerar, och om det är det vad händer med dom sen placeras dom i hem eller släpps ut igen?
nej, katterna kommer från kolonier och som jag vet blev alla utom en skygg katt omhändertagen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#1 Jag hittade detta på KKS gästbok och är inte inblandat i ärendet.Jag har frågat i gästboken vad det är för katter men mitt inlägg måste godkännas först.Undrar man över nåt är det bäst att fråga i gästboken http://www.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g16-01957-7b&m=10&p=1 eller via mail.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej. Tanken är att stoppa förökningen av alla hemlösa oönskade katter. De som är placerbara ska självklart få den chansen. Även 14 stallkatter jägersro har fått den möjligheten så kattungar slipper avlivas och hanar drivas bort.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för detta som jag stöder till hundraprocent.