Upphittad katt Landskrona
Igår dök det upp en ny katt bland de 4 jag matar på en bakgård.Honom har jag aldrig sett.Tam men lite rädd.Skulle tippa på att det är en innekatt sominte känner sig säker ute el som precis börjat få gå ut och inte hittar tillbaka.
Igår satt han gömd under några bräder där katterna får mat och morra lite lätt.Verkade inte jätte hungrig.
Idag när jag kom satt han på samma plats och skrek förtvivlat när jag kom och under tiden jag la mat på de andra ställena. Kom fram när jag kom dit och la mat efter någon minut lita han på mig och kela och rulla hos mig.Kände att han var anngen benig.Men fin i pälsen.Ingen id märkning och inget halsband.Stor, okastrerad men såg ut att vara under 1 år.Bengal liknande kropp och utseende.Inte efterlyst hos polisen i Landskrona.
När vi kom tillbaka efter att knacka lite dörrar runt om där inte många var hemma så gick jag tillbaka men då var han inte där.
Får se om han är kvar imorgon.Om ingen ägare hittas behöver han nytt hem så han slipper sitta där förtvivlad.

Söt katt, men jag ser inte minsta likhet med en bengal. Det ser ut som en vanlig, fin huskatt.
Syns inte så mkt på bilden mest när han står upp och på sidorna.Men han är inte en ren bengal,klart inte men kan ha längre bak i släkten.
Tar detta aldrig slut. Alla dessa hemlösa missar.
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Satt upp lappar och ringt polisen igen men ingen saknar denna katt.Han har nu varit där och väntat 5 dagar i rad och jamar förtvivlat när man kommer med mat. Han har väldigt tunn päls och spinkig så han sitter och skakar när han äter.Känns så hemskt att lämna han hela tiden.Men har ju ingestans att lämna honom tills man ev hittar ägare om inte någon slängt ut honom för att han blivit könsmogen. = (
Stackars lille vän….hoppas det finns räddning även för denna lille vän
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nu börjar jag snart bli desperat för honom.Han har nu suttit där i 7 dagar och jag har inte lyckats hitta någon som kan ta hand om honom. Nägon som vet några katthem osv som kan ha plats? Han är tam och hur kelen som helst.
Har provat med:
Djurskyddet Landskrona
Rädda katten
Tassebo Helsingborg
Alla på KKS och katthemmen
FFK Teckomatorp
Evas katthem skara
Har du lagt upp den på Kattpolisen i Fokus då?
Nej ska se om jag kan göra det med, tack!
Vart hittar jag kattpolisen i fokus?
hittade det, tack ändå = )
Puttar upp för hjälp till den här kattkillen !!!!
Finns någon som kan ta in honom tillfälligt?? Finns det möjlighet att kastrera honom så är det lättare hitta ett nytt hem till honom.Kanske fråga någon djurskyddsförening om dom kan hjälpa till och betala hans kastrering.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Putt för något bra långvarigare hem då!!!!!
Vilken goding!!!! Så bra han fått komma in..Nu behöver han bara ett bra hem också så är hans framtid ordnad..
Debattia

Vilken snygging.

Så glad man blir att lille Quintus kommit in

Japp han har fått tid för kastrering, id märkning och vaccination på torsdag, sedan är det bara ett bra hem han vill ha med mycket mys det tycker han om.
lille vännen….. hoppas på en varm bostad åt denne

Han ser jättemysig ut.
men så fin….. Finns någon åt denne goe kisse?????
Ett hem till Quintus behövs väldigt snart.Kan bara vara i sitt tillfälliga hem denna veckan ut sedan är de iväg.Trodde att där fanns ett permanent hem men blev inte så tyvärr.Har satt in han på blocket och hoppas någon nappar där.
Puttar upp för ett hem till denna vackra gosse !!!
Debattia
puttar
Puttar
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Åhhhh vilken goding!!! Och jag puttar för ett hem till för den fina missen!

Det är något särskilt med dessa stora mysiga hankatter.
Hoppas han hittar sitt alldeles egna hem snart.
Nu har Quintus kommit från veterinären.Och han var som jag trodde född 2010.
har en dels som visat intresse för honom genom min annons.Framförallt en tjej som troligtvis ska hälsa på honom i helgen.Fanns en kille som var jätteintresserad också och undrade när han kunde hämta honom.För han hade redan bestämt sig så fråga han tillslut kostar katten nåt? Ja 800kr sa ju jag och då har han precis varit och blivit kastrerad, id märkt, vaccinerad, avmaskad, kollat tänder och kollat om han hade skabb el ohyra. Då var han tvungen att fundera.
Jag skäms för människor kan vara så snåla.Herregud hoppa över att köpa ett par byxor el nåt en månad…!!
ja det är inte lätt…. vi har ju tyvärr ebberöds bank när vi placerar ut våra kissar. vi kan inte ta mer än 400 kr här uppe. MEn vi väljer och vrakar bland hemmen….
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Quintus flyttar till permanent hem i Malmö på torsdag = )
Vad roligt att höra, att Quintus har fått ett eget hem, det gläder mig, för han verkar vara en riktig mys kisse på bilderna att döma.
vad underbart!!!!
tråden kan låsas. = )
Hur har det gått i det nya hemmet?
Det har gått jättebra.Han trivs som fisken i vattnet.Äter bra, myser i sängen och älskade alla sina leksaker han fått.Så han fick ett perfekt hem.