Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1281 ggr
Elleis77
0

Vill göra mer för katterna

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har tillbringat rätt mycket tid på HiF på sistone och nu blivit medlem. Har följt en hel del trådar och tycker att folk är helt UNDERBARA som engagerar sig så mycket i katterna. Jag känner aldrig att jag är tillräckligt aktiv med att hjälpa till, ändå gör jag en del. Jag är en positiv person i grunden men just nu känns det en smula tungt. Hur många katter man än hjälper så dyker det alltid upp nya. Det enda som egentligen hjälper är väl om man hade kunnat ändra på lagen på nåt sätt så att katternas möjlighet till lagstadgad hjälp hade ökat och därmed deras status. Finns det föreningar som försöker påverka politiker och andra inblandade? Jag hade gärna velat hjälpa till med det.

Alexej
0

Det finns tom politiker som har skrivit bra motioner angående hemlösa katter men kom aldrig igenom med det. Tyvärr är vår jordbruksminister ingen kattvän.

Men nu ska det skrivas ett nytt djurskyddslag där några aktiva har lämnat synpunkter. Vi får väl se hur det blir.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[eskils]
0

Hej Elleis77

Jättebra att du vill hjälpa till att förbättra chanserna för de hemlösa katterna! Det behövs många goda krafter som hjälper till med det.

Om du bor i Skåne kan du kanske gå med i det nybildade KattensTalan, som jobbar med sådana frågor. Se tråden Konstituerande möte, högst upp i inläggslistan. Du kan nog förresten stödja dem som medlem även om du inte bor i Skåne.

Annars jobbar många katthem med att påverka opinion och lagstiftning. Hör dig för med några närliggande katthem. Lycka till! Glad

Debattia
0

Kan vi inte ta och skriva ihop någon motion där vi alla skriver under.Eller en lista som vi skickar till alla partier ?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!