Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 4997 ggr
Imasy
0

Julklapp till Bäckareboda del 2

Första tråden finns att läsa här.

Fortsätter här då den förr blev så lång.

Bäckarebodas träd är betalt och blir skickat nu i veckan. Kvitton på detta finns att få via mail samt att jag lagt ut det på interna gruppen.

Kvar finns 851 kr, och Lena på KKS hade lagt på förslag att katthemmet i Sölvesborg också står utan klösträd.

Är det oke för er gåvogivare att också ge dem ett träd, har Lena sagt att hon kan ta emot det också och vidarebefodra det till Sölvesborg, då de kommer träffas regelbundet.

Hawknestgrove
0

kan ju inte bli bättre…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Absolut! Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

buster65
0

Absolut. Det är ju toppen att fler katter kan få glädje av insamlade pengar :)

Hawknestgrove
0

och här är överföringen jag gjort till Pumas kkskonto nu… då är traderas fakturaavgift dragen. Nu får förstås Puma ta sina utgifter från detta också, för material och porto.

Omgående pumasespa… ********** traderakks 805,71

Puma77
0

I nuläget är det bara frimärken som jag behöver. Var ska pengarna gå sedan Gunilla, fler träd från Imasy eller? ;)

//Pia

Hawknestgrove
0

ja varför inte??? det ligger ju en liten pott kvar, så fyll ut till ett träd till till någon inom KKs och sen kan väl resten skickas direkt till Gulliver denna gång?

Roslyn
0

Vad bra att trädet blir skickat i veckan.Glad Tack Imasy.

Det är väl bra om även Sölvesborg får ett träd, även om jag tror att det behövts två till Bäckareboda då det är så många kissar där.

Vet inte varför, men det känns på något sett som de skulle behöva det bättre med tanke på att de grovt sett  "inte är önskade längre" då föreståndaren vill avvecklaRynkar på näsan. Hur lätt är det att hitta hem till ca 10-åriga katthemskatter? Hmmm. Om inget mirakel sker lär de nog bli kvar om ingen tar ett krafttag.

Mvh Anette

buster65
0

Men om det finns pengar kvar kan väl kanske Bäckeboda få två träd ändå?

buster65
0

Om det blir pengar över när Sölvesborg fått sitt träd, kan inte dom slantarna få ligga till sig ett tag.

Gunilla har ju auktioner ute på Tradera till förmån för Bäckareboda bl a. Då kanske det om ett tag räcker till ytterligare ett träd till Bäckareboda :)

Vad tycker ni??

Imasy
0

Men ni som har bidragit med pengar, är det okej då om jag skickar iväg ytterligare ett träd till Lena, som hon får lämna till Sölvesborgs katthem?

Puma77
0

För mig är det helt ok, jag är ju med tradera pengarna.

//Pia

Sherwood
0

Helt ok, kör på, så missarna får sitt klösträd.

Imasy
0

Då fixar jag det till kvällen och återkommer med kvarvarande summa.

Hawknestgrove
0

Buster,  helt ok för mig med två klösträd, men frågan är hur många kissar som blir kvar. Om man räknar krasst, så fyra missar på ett träd på ett ungefär? jag har ju ett stort här och fyra missar, som nyttjar det flitigt både att ligga i och klösa på. Kan det vara något att utgå ifrån? OCh mitt träd är tre år gammalt nu och fortfarande i bra skick. Ok jag har fått vända på och flytta om en del pelare, men det är ju inte hela världen. Lite pyssel är ju bara kul…

buster65
0

Ja Gunilla de verkar ju vara 16 katter på Bäckareboda så nog behövs det mer än ett träd till dom.

Man känner ju lite extra för dessa katter som varit där så länge och förmodligen aldrig får något eget hem.

Det kanske då trots allt finns pengar kvar när Sölvesborg fått sitt träd?

Imasy
0

Grovt räknat blir det nog en cirka 300 kr kvar efter att sölvesborgsträdet är betalt.

buster65
0

Jag kan tänka mig att bidra med en liten slant till om det behövs.

Gunilla, hur många av dina annonser på Tradera är för Bäckareboda?

Hawknestgrove
0

haha Buster, fråga mig nåt mer jag inte har koll på. SkrattandeImasy, sen kommer väl Pumas nya slant uppepå denna trehundring? elelr är jag ute och far?

Imasy
0

japp, så är det. Efter att det andra trädet är betalt har jag ca 300 kr kvar på kontot. Så blir det mer insamlade pengar är det alltså cirka 300 kr plus på den summan.

Hawknestgrove
0

ja, då önskar i så fall jag, att de katterna får ett träd till. De kan de behöva.

buster65
0

Bra, Gunilla då är vi i alla fall två som tycker det :)

Hawknestgrove
0

hahBuster och de som tiger samtycker…..Så då röstar jag för att Puma sänder kompletteringsslant till ytterligare ett träd åt Bäckareboda.

Sherwood
0

Du Hawk är så duktig på att styra upp det mesta, så jag hakar hela tiden på dig.

Hawknestgrove
0

Sherwood, Kaos är granne med Gud…. Jag tänker så….Skrattande

Puma77
0

Så Gunilla är granne med Gud ;) Ha ha ja det borde räcka till ett träd till för jag tänker inte handla frimärken för hela den summan jag fick nu av Gunilla;)

//Pia

Hawknestgrove
0

ja och så kan vi väl i så fall ta resterande direkt till Gulliver?

Roslyn
0

HurraSkrattandeKyss för två träd

Jag har fått uppfattningen att katterna på Bäckareboda är ca 30 st med skyggisar inräknade.  Då känns det lite lite med bara ett träd. Sedan kanske inte alla måste upp samtidigt…..

Nu är jag så glad och nöjd!

Mvh Anette

Hawknestgrove
0

ok fått svar av Birgitta C ang. dessa kissar.En del info ur mailet har jag tagit bort, som är lite för personligt.

Hej Gunilla!

Jag såg att du fått svar i Gästboken av Lena Kristiansson. Det är hon som sköter kontakterna med **********.

Som hon skrev så tar ******** inte in nya katter sedan några år tillbaka. ***************Men en del av katterna kommer att vara kvar där och ska inte flyttas, medan vi hoppas kunna hitta hem till några av dem åtminstone.

Klösträden behövs verkligen och KKS har ju kostnader för katterna, eftersom vi betalar mat och sand samt elen på katthemmet. Givetvis också veterinärvårdskostnader.
******* missköter inte katterna på något sätt. I själva verket är hon duktig på medicineringar och har mot alla odds räddat Jack från avlivning. Han fick diabetes och veterinärerna trodde inte det skulle gå att rädda honom, men ******* klarade det.

Vi hade tidigare en lönebidragsanställd där dagligen, men hon blev uppsagd 2009 på hösten, eftersom vi inte har råd med detta. Nu sköter******* alltihopa istället.

Så ni gör en god gärning om det kommer pengar till klösträden.

Ni är ju så långt ifrån, men Puman något närmare, annars hade ni gärna fått komma och hälsa på.

Hälsningar
Birgitta

buster65
0

Hurra vad bra det löser sig :) Toppen!!!

Sherwood
0

Detta verkar komma väl till pass och användning har jag en känsla för.

Imasy
0

Sölvesborgsträdet är betalt. 340 kr finns kvar på mitt konto.

buster65
0

#32 Det ska väl komma pengar från Puma också till ditt konto?

Imasy
0

Jag har förstått det som att så kommer ske. Dock har ingen ytterligare insättning gjorts i skrivande stund. Utan dessa 340 kr är pengar som är kvar från de 1400 kr som samlades in i början av året.

Imasy
0

Såg precis att Lena har mottagit Bäckarebodas klösträd på sin adress idag.

buster65
0

#35 Vad härligt :) Nu ska snart dom fina kissemissarna på Bäckareboda få klättra i träd och ganska snart kanske dom får ett träd till.

Underbara nyheter :) Tack för det Imasy. Bra jobbat!

Hawknestgrove
0

Ja sen kommer Pumas slantar, Puma och jag har ju Swedbank, vilket inte Imnasy har, så då tar det lite tid för det också

Puma77
0

Ja men frågan är hur mycket av dem jag ska föra över. 120 kr ska jag ju ha till frimärken sen vet vi inte vad klösträdet landar på och resten skulle Gulliver ha.

Så ska jag vänta att föra över den summan som saknas tills vi vet?

//Pia

Hawknestgrove
0

ja för bara över den summan som behövs för klösträdets uppfyllning. Sen som sagt, dra dina 120 kr(är det inte merFörvånad) och ligg på resten till Gulliver.

buster65
0

Imasy, vad kostar nästa lämpliga klösträd till Bäckareboda, för dom kanske inte ska ha ett exakt likadant som det första?

Puma77
0

Gunilla jag köper 20 frimärken det får räcka så länge. Min lön kommer om en vecka så skulle det behövas och det saknas kan jag ligga ute med några kronor.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja, men du har väl mera utlägg än bara porot… Jag läggger nämligen alltid på 3 kr på det som skickas från dig som fraktkostnad, för jag vet att du köper kuvert och jox. så de kostnaderna ska du dra av!De ligger i pengarna som överförs….

Puma77
0

Har dock köpt kuvert för 10 kr just nu och behöver papper till skyltarna men det är slut på Ö0b så jag vet inte när det kommer in. Annars har jag det mesta just nu i alla fall.

//Pia

Hawknestgrove
0

hih! hoppas du har skickat den där andra skylten varning för katten!!!Han är lite småtjatig! Hm och jag som har skyltar ute……..hur går det?

Puma77
0

Den skylten borde vara framme senast på måndag annars har posten gjort bort sig minsann.

Har skyltar och de som saknas har jag fortfarande några papper kvar annars får jag hitta en tillfällig lösning.

//Pia

Hawknestgrove
0

oK DÅ LÄGGER JAG INTE UT nåt nytt i skyltväg förän jag hört från dig att du har papper

Imasy
0

Lite svårt att säga en exakt summa, blev "tyvärr" billigare att handla via bud/auktion. Sedan har jag noll koll på hur euron växlar, vet bara att den är låg nu.

Den jag köper ifrån bör ha fler modeller som går upp till taket, men priset hamnar väl på ungefär samma summa, ca 600 kr max.

Hawknestgrove
0

men Imasy, be Puma skicka det som fattas upp till 600 så är vi klara!skulle nåt hända med kursen så finns det ju att hämta hos Puma!

Puma77
0

Ja eller så håller jag på dem tills vi vet hur mycket som fattas. De ligger ju säkert på extrakontot.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja snälla beställ ett till til BäckarebodA!! det behövs ju!

Imasy
0

Ok, men då fixar jag ett till åt bäckareboda. Tippar på att det då fattas absolut max 300 kr.

Hawknestgrove
0

bra och du oh Puma kan ha kontakt för pengaöverföring, för nu gör jag helg…..

Imasy
0

Resrutten för Sölvesborgsträdet. Dock till Lenas adress då förståss.

Puma77
0

Ja Imasy och jag har kontakt.

//Pia

Simson
0

Nu har pensionen kommit. Har satt in 100 kr på Imasy's konto.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Imasy
0

Toppen, då blir det 440 kr tillsammans då :)

Hawknestgrove
0

Då kan väl PUma sätta in det som fattas upp till 600?

Puma77
0

Ingen fara Gunilla, jag och Imasy fixar det där när det är dags.

//Pia

Hawknestgrove
0

toppen!!!!!

Imasy
0

Sölvesborgsträdet verkar inte ha kommit fram ännu, vet inte om det har snurrat runt/fastnat i tyskland, och att det kan vara på väg mot Sverige idag. Isådanfall bör det vara hos Lena i början av nästa vecka.

Jag får skämmas som har varit dålig på att få iväg det sista trädet under denna vecka. Simsons hundra kr har blivit registreraed på mitt konto också.

Men bara för att vi alla ska vara överrens, detta sista träd, det ska alltså till Bäckarebodas katter?

Roslyn
0

#60 Men Imasy varför skulle du skämmas? Du har ju fått göra grovjobbet jag startade bara tråden. Tycker du har lagt ner hur mycket arbete som helst på det här. Kram på dig.

Kyss

Ps Tycker att  trädet ska till Bäckareboda, men det är min åsikt.

Har det andra trädet kommit fram till Bäckareboda.

Mvh Anette

Imasy
0

DEt första trädet har iallafall tagits emot av Lena. Jag bad henne kolla om trädet hade transportskador innan hon ger det till Bäckareboda.

Hon sa då att hon hade influensa och orkade inte packa upp trädet och kolla just då. Jag har iallafall inget hört av henne under veckan, så jag får hoppas att trädet var helt. Men om hon i sin tur har lyckats fixa det till Bäckareboda på något vis vet jag inte.

buster65
0

Ja, absolut, Bäckareboda bör få ett träd till, det var vi väl överens om i gamla tråden redan?

Jag tycker också att du jobbar bra med detta. Tack för det.

Imasy
0

Ja att trädet skulle till Lenas adress tror jag väl vi var överrens om, jag ville bara veta vad jag ska säga till henne om trädet ska till Bäckareboda eller något annat katthem. Det gavs väl förslag på fler hem?

buster65
0

Träd nr 2 som du beställde skulle ju till Sölvesborgskatterna - om inte jag är ute och cyklar helt verkar det som att Lena är kontaktperson även för katterna i Sölvesborg Träd nr 3 som du kanske inte beställt ännu tycker jag ska till Bäckareboda så att dom får två träd

Imasy
0

Nej, det tredje trädet har jag inte betalt ännu, tänkte fixa iväg det under dagen.

Hawknestgrove
0

toppen. för de är ju många kissar och de behöver mer än ett träd. Sen Bäckareboda.. Behövs det något annat dit? Tänker på nästa månas KKSpeng….

buster65
0

…. undrar om de fina kissekatterna på Bäckareboda har fått något klätterträd ännu Obestämd  ….. och missarna i Sölvesborg Obestämd … har du fått någon rapport Imasy? Glad

Imasy
0

Det första trädet har Lena fått. Det andra trädet får jag nog nästan höra mig för vad som har hänt. Söker man på detta nr: 01378931933063 på posten.se så ser man bara att de har tagit emot förhandsinfo den 24/2, det borde ju ha hänt mer där.

Det tredje har jag faktiskt glömt bort att skicka så jag fixar det på en gång.

Imasy
0

Kollade mailen och tydligen har det blivit något fel med paketet då det gått i retur till säljaren. Nytt fraktnummer gäller alltså nu på posten.se: 01378931937266

Imasy
0

NU ÄNTLIGEN har jag betalt det tredje trädet. 487 kr gick det på, varav 440 kr var kvar från insamlingen, resten la jag till själv.

Ska försöka hinna fixa kvitto till kvällen, annars får ni påminna mig om det :)

Hawknestgrove
0

Imasy, påminn PUma om att du ska ha 37 kr till dig själv då den 15:e när jag för över pengar till henne för KKS….

Imasy
0

Nej, ge de kronorna till någon annan, så kan denna lilla summa vara mitt eget bidrag till Bäckarebodas andra träd.

Puma77
0

#72 Imasy och jag hade redan pratat om de kronorna så allt var lungt.

//Pia

Imasy
0

Sändningsnumret på klösträd nr 3 är följande: 01378931937810. Kollade nyss på postens sida och det befinner sig i Malmö just nu.

Klösträd nummer 2 ligger på postens kontor/utlämningsställe och väntar på att bli upphämtat.

Hawknestgrove
0

va kul!!!!!!Skrattande

buster65
0

Bra jobbat Imasy! Toppen Glad !!

Imasy
0

Kan meddela att träd nr 2 och 3 har blivit hämtade på posten. Vet dock inget om de har lämnats vidare till Bäckareboda eller Sölvesborg ännu.

Hawknestgrove
0

kul

Lena
0

Kalasbra! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

När man talar om trollen. Fick denna hälsning av Lena idag:

Hej!

Vill bara be dig framföra ett JÄTTETACK till alla snälla gåvogivare. Katterna på katthemmet i Sölvesborg har fått sitt klösträd men de andra har ännu inte levererats vidare till Bäckareboda. Vi har ca 10 mil mellan oss så vi har beslutat att ordna det i samband med att vi är i Karlskrona eller när Bäckarebodaansvarig (som har släktingar här) kommer till Sölvesborg.

TACK!

Hälsningar
Lena

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.