Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 602 ggr
morgan_kks
0

AKUT! Två hemlösa kattungar i Skåne!

Kopierat från SKD

_"Fick reda på av en släkting till mig att det springer omkring två kattungar vid preem macken i Kävlinge…de matas av de som jobbar där men hade behövt komma in i värmen hos någon!!

Kan tyvärr inte själv ta in dem små….ingen annan som kan hjälpa dessa stackare???"_

_"Hej kattungarna är ca 6 månader gamla så de är ganska stora men ursöta Very Happy

Fick reda på nyss att mamman till ungarna finns där men hon är vild och kommer att bli svår att fånga in…. det ska även finnas fler katter där, några svarta katter bland annat…. större problem är jag trodde…så är akut att de fångas in så att det inte blir ännu fler… Waiting

Fångas katterna in så kommer de att gå via kks hemsida.

Finns det ingen vänlig själ som bor nära Kävlinge som kan hjälpa till??"_

"Glömde….den ena kattungen är svart och den andra är spräcklig… Very Happy"

_"Hjälp!!!! ingen som kan ta in dem bara tillfälligt???

Görs det inget åt detta kommer det bli ett stort problem med många vilda katter som bara förökar sig hela tiden….Waiting"_

Morgan/KKS

OzzyochJag
0

Jag bor i Kävlinge… har ju redan tagit hand om tre katter här.
Fått veta att det är ett gäng hemlösa som bor på grannens altan, de fick kattungar förra året varav de flesta dog. Vi har två honor nere på jobbet var av den ena troligvis är syster till Sigge (svartling).

Det är väldigt illa att det är så mycket hemlösa katter i ett så litet samhälle som Kävlinge. Ledsen

Skulle ju kanske kunna ha två kattungar tillfälligt, men vi har ju bara plats i badrummet, anledningen till att Sigge var tvungen att komma till ett annat hem.

//Jenny

Lena
0

#1 Ja det är ju det gamla vanliga problemet med platsbristen som alltid spökar. Illa att det finns så många hemlösingar i Kävlinge som sagt. Mycket problem överallt just nu verkar det som.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Men så jobbigt!! Har ni inget stödhem alls på G, Morgan?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

morgan_kks
0

Inte vad jag har vetskap om i a f.

OzzyochJag
0

Jag skulle ju kunna gå dit och titta och prata med dom iaf.

Lena
0

Puttar upp! Är det någon som vet hur det gått?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

TessBlack
0

Hur tama är dom?

Anna77
0

hur går det?