Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 554 ggr
AmandaWvW
0

Svart vit löpande kattflicka i Uppsala

Hej, det ropas något förfärligt här utanför mitt fönster. En svart-vit flicka letar febrilt efter en lämplig kille. Hon har väl läst i kalendern att det är mars…

Hon har halsband och verkar välfödd men liten. Hon är ganska höggradigt vit med en bedårande rosa nos. Jag har försökt locka in henne så jag kan ringa ägaren men hon kommer inte nära mig. Jag har lagt ut lite godismat och hoppas vinna hennes förtroende, eller aptit.

Det kan ju vara så illa att hon är medvetet utsläppt men å andra sidan är det väl ganska vanligt att de är på rymmen, jag har aldrig sett henne här förut.

Jag bor i centrala Uppsala nära industristaden, vid granngårdens gamla lokaler.

Har ni något tips om var jag bör annonsera? Jag ska skicka mail till föreningen samvetet.

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

kattarina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vet du vem ägaren är?

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

AmandaWvW
0

Nej, jag har aldrig sett den förut. Då hade det varit enkelt.

Anledningen till att jag kontaktade samvetet är för att de har en stor organisation och jag inbillar mig att de kanske känner till de katter som anmälts försvunna.

AmandaWvW
0

Nej, jag har aldrig sett den förut. Då hade det varit enkelt.

Anledningen till att jag kontaktade samvetet är för att de har en stor organisation och jag inbillar mig att de kanske känner till de katter som anmälts försvunna.

kattarina
0

Jag har försökt locka in henne så jag kan ringa ägaren men hon kommer inte nära mig.

Ja trodde efter du skrev detta att du visste vem ägaren är.

Myse missar

AmandaWvW
0

Jag förstår. Jag antar bara att det finns ett telefonnummer på henne, jag trodde mig skymta något som såg ut som en adresslapp på halsbandet.

kattarina
0

5 Okej då förstår jag.

Myse missar