Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 7902 ggr
Tizzla
0

*Låst*AKUT!! Hornbachnytt

Vi måste få stopp på förökningen vid Hornbach i Malmö!

Förra vintern var där små ungar som försvann spårlöstGråter och det vill vi slippa den här vintern. Därför pågår infångningsförsök av katterna för kastrering.

Högsta önskan är ju att de ska få komma till egna hem efter kastreringen…men i absolut värsta nödfall får de komma tillbaka ut igen efter ca en veckas läktid inomhus.

Eftersom det är en väldigt olämplig miljö för katter vid Hornbach…med motorvägar och människor som saboterar och motarbetar från alla håll så hoppas vi slippa släppa ut katterna igen.

Sökes därför akut:

• godhjärtade männsikor med en gnutta tålamod och en vrå över som kan ta in en misse eller två och erbjuda ett hem.
  • Även pengar till kastreringarna behövs.

De katter som synts till vid ett eller annat tillfälle och som ännu inte är infångade:

• 1 svart med lite vitt, hona(?), troligtvis ca 1,5 år.
  • 1 blå och vit, ca 6 månader, antagligen unge till den svart/vita.
  • 1 blå, kön okänt, troligtvis ca 1,5 år. Skadad? Har setts haltande.
  • 1 tigrerad, hona (sågs med en nyfödd unge i munnen i början av juli), ålder okänd.
  • 1 tigrerad, kön okänt, ca 6 månader. (Den som var nyfödd i början av juli och då bars av mamman?)
  • 1 tigrerad med vitt, kön okänt, ålder okänd.

Är det "bara" dessa katter eller är det fler? Var är resten (det borde finnas fler) av årets ungar? Har ugglan som bosatt sig där specialicerat sig på katter? Det kan mycket väl även finnas fler vuxna än de som visat sig.

Kan DU erbjuda ett hem till någon av dem? Kontakta Vargtassen i så fall…det är hon som håller i detta…själv sitter jag i an annan del av landet med min "Mysko af Hornbach" och försöker göra vad jag kan för missarna.

Har DU några kronor att avvara? PG till "Haga veterinär AB": 352414-7. Märk betalningen "Hittekatter" så hamnar de på Vargtassens konto och skriv gärna "Hornbachkatterna" också så blir de öronmärkta för just dessa katter!

Tänk om goda hem växte på träd. Önskar av hela mitt hjärta att katterna kommer in innan det kommer nya ungar! Då kan ugglan få sorkarna och mössenFlört

Länk till förra tråden.

Länk till tråden (som förhoppningsvis ska fyllas) med uppdateringar och solsken från de delar av Hornbachfamiljen som är inne.

Tizzla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen, äntligen, äntligen dubbelvinst på kattlotteriet vid Hornbach efter alldeles för många nitkvällar. Inte mindre än TVÅ lakritstroll i samma fälla samtidigtFörvånad Jag tror det betyder att de absolut vill fortsätta bo ihop…

Vargtassen kommer med mer info om katterna i em när de hämtats efter kastrering, tills dess får ni titta på bilden som jag tog med från förra trådenFlört

Redovisning blir det väl också när betalningen för dessa är avklarad.

Blomsterkatten
0

Spännade! vad detta är för små troll?

Vargtassen
0

Nu har vi hämtat lakristrollen. Det var två killar så klart, Minus och Mille ca 6 månader. De är nu kastrerade, öronmärkta, vaccinerade, kloklippta och har fått stronghold/droncit.

Foto kommer senareGlad

Vargtassen
0

Faktura

Vargtassen
0

Redovisning

Vargtassen
0

Minus på vänster sida och Mille till höger.

Tizzla
0

De ser inte alltför lyckliga ut på den bilden…men sååå söta ändå!

Finns det någon här som saknar två små lakritstroll i sitt liv? Ett eget hem är de absolut värda istället för att behöva släppas ut till ett tufft liv vid Hornbach igen.

Debattia
0

Så skönt dom också kommit inGlad.Vilket fantastiskt arbete ni gör där nere.Håller alla tummar och tassar att det ska ordna sig för alla kissarna..

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

kattassen
0

Härligt att höra med två till som kommer in! Hoppas bara det finns något nytt stödhem till de båda så de slipper bli utsläppta igen.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

emjon
0

Vad underbart att ytterligare två kissar kommit in och jag hoppas att ni hittar hem till dem.

Hade jag inte haft huset fullt skulle jag inte tvekat att ta hand om dem.

Ni gör otroliga insatser för dessa kissar och ni är värda massor av rosor för det.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Vargtassen
0

#7# Hoppas på att vi får lite bättre bilder där de inte ser fullt så olyckliga utFlört

#8 och 10#  TackGlad

Hawknestgrove
0

Åh putt för hem åt dessa två fina kilar!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Atiz
0

Olyckliga??   hihi.. nää fortfarande groggy efter narkosen.

Hawknestgrove
0

haha om nån hade spelat bort alla dina kulor, så hade du väl också sett olycklig ut!!!! Du kommer väl ihåg hur det var när du var barn!!!!

Atiz
0

# 14   *ASG*

Hawknestgrove
0

ot rolig historia…. Vet du varför kor ser så lessna ut?

jo först och främst, så får de bara ett skjut om året och det ofta bara av en spruta. Sen kommer det folk och klämmer dem på tuttarna två gånger om dagen…..SEN TAR MAN BARNEN IFRÅN DEM!!!!!!!Förvånad TRO F*N ATT MAN BLIR LESSEN DÅ……..

Atiz
0

# 16   hahaha… den va bra

Tizzla
0

#13 Det är nog samma sakSkrattande Hoppas de mår bättre idag, har ätit duktigt och gått på lådan! SötnötarnaKyss

#14 Det var ingen som spelade bort mina kulor…jag snurrade påsen med kulorna så att den slog till mig på näsan och gav mig näsblodFoten i munnen

Blomsterkatten
0

Vilka goda små Lakritstroll, ser dock lite höga ut efter narkosen.Skrattande

Du var vist lite våldsam som liten TizzlaSkrattandeSkrattande

Förstår kor bättre nu Gunilla lovar mina ska få det bättre.

Mina de har sina barn kvar det är den andra biten jag får försöka lösaObestämd

Håller tummarna för bra hem till de vackra pojkarna.

Vargtassen
0

Minus och Mille äter och dricker och har hittat toalådan.

De är inte lika rädda längre, börjar bli lite nyfikna på omgivningenGlad

Tizzla
0

Kanon att de verkar ha hämtat sig efter kastreringarna och ätitGlad

På bilden när de sitter i fällan ser de mer nyfikna än rädda ut så de tycker nog det är både skönt och spännande inomhus! Hoppas bara de kan få ett hem så att de får fortsätta bo i trygghet, värme och med kärlek omkring sig!

Finns det någon som känner att dessa små fastnat i hjärtat?? *hoppas*

#19Oskyldig

Hawknestgrove
0

puttt även för dessa små finingar….

Vargtassen
0

Någon som vill ta hand om dessa killarFlört

Minus till höger lite blygare än sin bror till vänster.

Hawknestgrove
0

MEn så fina……. finns någon som kan?

Vargtassen
0

Mille

Vargtassen
0

Minus

Hawknestgrove
0

Så söta ju putt även för dem….

Sherwood
0

Oh vad fina, dom är så lika Rebus laksitstrollet, kan verkligen tro att dom är bröder.

Atiz
0

Dom är jätte söta :-)

Blomsterkatten
0

Vilka puss nosar.Kyss

Debattia
0

Finns dom i stödhem nu? Snyggingarna.

Debattia

Vargtassen
0

Nu har Minus och Mille kommit fram till Tizzla som skall vara stödhem för dem en tid så vi kan försöka få in honorna innan det blir fler ungar.

Söker fortfarande permanenthem till dem, helst ett där de får vara tillsammans.

Ett stort tack till tervmattes man som gav dem skjutsGlad

Tizzla
0

Har bara tre saker att tillägga: minst en har varit på lådan, minst en har varit och ätit…och de är så vansinnigt söta så jag bara smälterKyss

Gullimat
0

Glad

Vargtassen
0

Så sant man bara smälterGlad

lillmymlan
0

Härligt att höra om missarna Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Tizzla
0

Båda hade kissat…precis brevid varandra…undrar jag om de var där samtidigt…tvillingarna som gör allt ihop?Kyss

maggan47
0

vilka finingar killarna ärKysshoppas såklart på stödhem till dom, sotnosarna

Maggan47

Tiana
0

Uj, hur skiljer ni på dem? Flört

Tizzla
0

#39 Bra frågaSkrattande Men hade inte du haft ett gäng lakritstroll samtidigt? Hur gjorde du?

Natten har gått bra…de har vänt uppochner på sovrummet när de har varit runt och undersöktKyss varit på lådan och kissat och bajsat fint, ätit ganska mycket…och de är fortfarande helt bedårandeFlört

Sherwood
0

Ja, dom sover på dagen och lever rövare och rullan på natten, så brukar det ju bli och vara.

Hawknestgrove
0

Du skulle kunna måla insidan på öronen med giftfri filtpenna? olika färg på dem då eller nummer….

Tiana
0

#40 Jo, men en fräste, en var kelen och en var häften så sor som de andra… Och av två grå kattungar hade den ena bollar under svansen Skrattande Så riktigt lika var de ju inte som dessa.

Tizzla
0

#42 Då måste man ju komma näraFörvånad

#43 Skrattande

Tizzla
0

Nu har jag flirtat och gosat lakritstrollKyss Tänkte skriva tvångsgosat men jag undrar jag vem det var som tvingade vemObestämd

De har tydligen utsett bottenplattan av klösträdet till gosplats så en gick dit, satte sig och tittade på mig…och kattuppfostrad som jag är kunde jag ju inte låta bli att gå dit och klappa.

När den missen hade fått nog gick jag bort en bit och då bytte de plats med varandra så att den andra skulle få gos också…och jag lydde igen så klart…

Nu ser jag skillnad på dem…men jag vet fortfarande inte vem som är vemSkrattande

Vargtassen
0

Glad

soso
0

Nämen, får du klappa redan Skrattande!!

Tizzla
0

#47 JeppGlad och nu vet jag vem som är vem ocksåGuld i mun

Här är det nästan alltid Minus som är längst fram och Mille gömmer sig bakom lillebror, men de är ofattbart framåt båda två.

Blev ändå väldigt förvånad när jag gick in till dem ikväll och de låg på sängen (som trots vaxduk var bättre än kattsängarna) och låg kvar när jag gick inFörvånad

Mille till vänster och Minus till högerKyss

Tizzla
0

Ser ni att de flirtarFlört

annebeate
0

Såå sötaKyssKyss

Blomsterkatten
0

vax duk kan vara mycket mysigt för en kise att ligga på.

Det har mina visat var sommar på ute bordet.

Vargtassen
0

KyssKyss

soso
0

Hur går det med de som är kvar ute?

Vargtassen
0

Vi har gjort försök hela veckan utan att lyckas. Matbitarna utanför och en bit in i fällan blir uppätna men längre in vill de inte gå.

Tizzla
0

Tänk om de visste att de skulle få det lite lättare senGråter

Blomsterkatten
0

putt för hjälp till vargtassen!

Hawknestgrove
0

ja jag har ju lite som går till dem också på Tradera……Det blir det det blir….

Vargtassen
0

Den senaste veckan har vi intensivt försökt få in en av honorna men gång på gång misslyckats fastän hon vid flertalet tillfällen lyckats äta upp maten utanför och i fällan.

Men så klart har vi lyckats få in ytterliggare en hane (Tapper) som nu är kastrerad, öronmärkt, vaccinerad och har fått stronghold/droncit.

Är det någon som vill ta hand om stiliga Tapper? född ca 2008.

Tack Mattias för körhjälpenGlad

Hawknestgrove
0

Men så vacker!!!!!!!!Ser ju så snäll ut!!!! Putt för  tappra Tapper!!!

lillmymlan
0

Sikken sötnos! Kyss

*Nalle Puh*

emjon
0

Vilken goding och jag blir så glad för varje kisse ni får in och håller tummarna för hem till Tapper ocksåGlad.

soso
0

Så fin, en Kimkopia Glad! Hoppas innerligt någon kan ta honom så han inte måste släppas ut igen!

Vargtassen
0

Hoppas också att han inte skall behöva släppas ut igen.

Tizzla
0

#62 En brorsa kanske, eller son, eller pappaFlört

Tapper som har kämpat för sin överlevnad behöver ett hem så han kan få slippa kämpa och börja njuta av livet!

Camillhe
0

Bra jobbat! Vilken vacker kise, hoppas att ngn kan ge honom ett hem snart.

Hawknestgrove
0

ja det hoppas vi verkligen… lille vännen…

Camillhe
0
Camillhe
0

Snälla finns det ingen som kan vara jourhem åt vackra Tapper? Hornbasch är inte ett bra område att behöva släppa ut honom i igen.

Tizzla
0

Hoppas på ett hem för tappre Tapper!

Vargtassen
0

I kväll fick vi in en katt till, kan vi ha lyckats få in en honaFlört

Nu börjar det bli akut med hem eller stödhem till Tapper och denna sötnosen, för vi vill inte sluta med att försöka få in honorna innan det föds nya ungar, så snälla finns det någon?

Tizzla
0

Vilken nyfiken krabatGlad Ser lite rund ut om magen…eller är det bara en synvilla?

Gullimat
0

Hoppas det är flickan som sågs med bebbe innan i somras. om jag inte minns fel, ser det ut att vara samma färgteckning

Hawknestgrove
0

putt för dessa!!!!!!Gråter

Tizzla
0

Goda, lugna, fina hem sökes!!Flört

Det är ett gäng honkatter kvar ute som måste in så fort det någonsin går…och med konvalecensburarna upptagna kan de inte ens försöka fånga! Snart finns det nya ungar där uteGråter

Snälla! Någon?

kattarina
0

Lycka till med hem för missarna

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Hawknestgrove
0

kan inte göra mer än putt upp detta….

Camillhe
0

Finns det ingen som har en vrå över för ngn av dessa fina katterna, vore så otroligt tragiskt om de måste släppas ut igen i detta olämpliga område…

soso
0

putt

Vargtassen
0

Vi lyckades inte få in en hona denna gången hellerGråter

Joker som sötnosen fick heta är nu kastrerad, öronmärkt, vaccinerad och har fått stronghold/droncit.

Både Joker och Tapper vill gärna komma till egna hemFlört som resten av deras redan intagna kompisar från Hornbach gjortGlad

Så snälla någon?

soso
0

En hane till Förvånad! Jättefin!

martdat
0

#79 åh så sööt,, Men tur han kom in, även om jag förstår ni hoppades på en hona,, Han ser tam ut?? menar han ser så lugn o frisfukll ut.. Han är väl glad att vara inne i värmen nu,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Vargtassen
0

Han var fortfarande lite groggy när kortet togs, men verkar till att vara ganska snäll, han har inte gått till attack änFlört

Tizzla
0

Så fin han är JokerKyss

Hawknestgrove
0

vargtassen, annonserar du på Blocket? det är bra!!!!

Camillhe
0

Ska ha 2 vänner som kommer ner nästa vecka så finns det ngn som kan ta emot katterna någonstans mellan Malmö-Varberg, kan nog transport ordnas, en annan vän åker Malmö- Södertälje.

monsi
0

Putt!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

kattarina
0

Lycka till med transport och nya hem

Myse missar

annebeate
0

Vilka fina kattpojkar, Tapper och Joker. KyssKyss Inte ska de behöva sättas ut igen så hem om än "bara" stödhem behövs så snart som möjligt. Transporter ordnar vi alltid.

Roslyn
0

Putt för bra stödhem. Är det verkligen vanligt med så många hanar i en koloni? I de kolonier jag har arbetat med har det mest varit honor och en och annan hane  som är könsmogen och kanske några unga hanar som lever lite halvt bortkörda vid sidan av.

Så vackra kissar allihopa.

Mvh Anette

Vargtassen
0

Nu är Tapper och Joker ute på blocket, även på facebook.

Detta är akut, de måste släppas ut i slutet på nästa vecka.

Snälla någon?

#89# Vet inte, vi undrar också.

Josefa
0

Pojkar är mer dumdristiga och mer benägna att utmana ödet. Det är därför de fastnar i fällorna.

Tizzla
0

Mycket bra fråga #89Flört

Men vi får vara tacksamma att inte alla de intagna varit honor! Med tanke på att de flesta varit något år när de fångats så hade det varit måååånga fler katter där annars…men de honor som är där får ju gärna komma in…NUUU…

#91 SkrattandeTyst

Puttar upp för hem åt Tapper och Joker…de behöver det så väl för att slippa kämpa för sin överlevnad ute. Snälla någon?

monsi
0

In i fällorna nu flickor!

Hoppas på hem till de båda söta kloka pojkarna som lät sig fångas.

Debattia
0

Puttar !

Debattia

Hawknestgrove
0

Putt för dessa två söta pojkar!!!!!

Sherwood
0

Försök att höra efter med era vänner eller titta efter om ni inte kan ta in en liten kisse till, våre ju synd och släppa ut dessa i kylan, nu när dom fått smak på lite bättre. Verkar ju finnas transport uppåt landet nästa helg också som skulle underlätta en del. Själv har jag fyra skyggisar och känner att där går nog gränsen, eftersom ett par av dessa ryker ihopp titt som tätt.

Sherwood
0

putt

Sherwood
0

putt

soso
0

putt

[sheserazade]
0

Upp till kamp kamrater.alla ni som puttar o er andra, nu är det dax att ni tar in en hornbach katt.det kvittar hur många katter ni redan har,katterna från hornbach är inga skyggisar.jag har själv 3  st därifrån o det va nemas problemas att vänja dom med mina 20  katter jag hade inne sen tidigare …… så hjälp vargtassen o tizzla o få hem till katterna

Vargtassen
0

Putt för hem till killarna.

Tizzla
0

#100 Kyss

monsi
0

Önskar jag kunde ta minst 5 små kisarGråter

Hade jag gjort det så hade tyvärr gubben min åkt in på sjukhus, men håller med #100 ni som inte har allergiker hemma gör i ordning en liten vrå till en gosig hornbach kise.

Vore hemskt om de små skulle behöva komma ut i det hemska området igenGråterGråter

Vargtassen
0

I dag har Joker fått ett eget hem och det är vi super glada överGlad

Tyvärr är det ingen som visat intresse för TapperGråter

Är det ingen som har en vrå över för Tapper, en jättefin kille?

Sherwood
0

Får inte Tapper något bra hem innan helg där nere, kan du väl skicka missen med Camillhes vänner till Eskilstuna, men hämtas då i Södertälje, men detta i brist på annat. Har övertalat grabben på ev en misse till.

Tizzla
0

#105 Det är ju underbart om du vill finnas som nödlösning för att han ska slippa släppas ut igenGladGladKyss Tror du det fungerar? (tänker på #96)

monsi
0

Å vore ju underbart om det gick att ordna så Tapper slapp släppas ut igen.

Håller tummarna

Camillhe
0

Tyvärr, min vän åkte hem i går kväll, i dag kommer en annan vän från Varberg som åker hem på måndag.

Sherwood
0

108#   Det är bra så jag vet om att jag eller vi får titta efter ett annat alternativ.

Sherwood
0

putt

Sherwood
0

Hem till Tapper sökes på nära håll.

Tizzla
0

Ja ett hem på närmare håll efterlyses! Han är en riktig finingKyss

Hawknestgrove
0

Ok i brist på bröd äter man limpa. Kan någon hjälpa tapper på nära elelr långt håll?

monsi
0

putt!

Sherwood
0

Den ståtliga och snälla katten Tapper med dom vackra ögonen söker ett bra hem på så nära håll som möjligt. Endast seriösa svar.

Sherwood
0

putt

lillmymlan
0

putt

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

men putt för vackre Tapper!!!!! Får han inte åka med i värsta fall?

Sherwood
0

I värsta fall åker Tapper med uppåt landet med nästa transport, om ingen annan vill ha snyggingen.

Hawknestgrove
0

va bra!!!!! han är ju en sån vacker katt….

monsi
0

Hurra han får vara kvar inne i värmen.

Sherwood
0

Jag tycker det skulle kännas så bra om man släppte ut lilla gubben, som har fått utstå ett hårt liv hittills ändå. Hoppas bara fler tittar efter om det finns plats för dessa missar som är kvar.

Sherwood
0

Skulle inte kännas så bra menar jag ju.

Sherwood
0

Nu kom tapper för en timme sen och det är en ståtlig herre, men lite fräsig och visande av vassa klor hör ju till, eftersom allt är så nytt och främmande.

Vargtassen
0

Nu är Tapper framme hos SherwoodGlad

Ett jätte tack till Yngve, tervmattes man, Tizzla, essut och Mison för att de fick hela kedjan på Tappers färdväg att fungeraGlad

Malmö-Helsingborg-Kalmar-Örebro-Eskilstuna.

Ni är underbaraKyss

Sherwood
0

Nu kom Tapper för en timme sen och det är en ståtlig herre, men lite fräsig och visande av vassa klor hör ju till, eftersom allt är så nytt och främmande.

MariannE11
0

kanonbra jobbat.. ser fram emot rapporter….Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

soso
0

Så bra att Tapper inte behövde släppas ut! Ser också fram emot rapporter och foton.

monsi
0

Raporter o fotton tack!

Kul han är framme med klor o alltGlad

Synd inte mison o essut kan avlämna en raport om resan men tror nog Tizzla kommer att smyga in o berätta lite hoppas på det i varjefall.

emjon
0

Än en gång ett fantastisk samarbete och ytterligare en hemlös kisse har fått ett eget hemGlad

Massor av rosor till er alla inblandadeGlad

Sherwood
0

Kom nu först att tänka på att Rebus lakritstrollet och Tapper kommer från Hornbach. Fränsandet och visa upp klorna gällde hela tiden tills han fick se Rebus, ni skulle sett vilket pusskalas det på börjades här. Nejmen, dessa två satte sig bredvid varandra lugnt och stilla, precis som om dom kände varann sedan förut, jag är hänförd och imponerad. Kan det vara så att dom fortfarande kände igen varandra.

Gullimat
0

Glad

lillmymlan
0

#131. Jag tror aldrig att en katt glömmer, det har inte mina gjort i alla fall.

Härligt att det löste sig så bra… tack alla inblandade Kyss

*Nalle Puh*

Vargtassen
0

Så roligt SherwoodGlad

emjon
0

Underbart att höra och jag har själv varit med om samma sak när katter varit separerade från varandra och sedan återsettsGlad.

Det betyder många gånger mycket mer än vi kanske tror ibland.

soso
0

Det var verkligen roligt att höra!! Det är klart de kände igen varandra Skrattande!

Sherwood
0

Jag vill än en gång tacka för dom inblandade som körde en bit, Mison och ett par till, det gjorde ni bra.

Vargtassen
0

I går fick vi in ett syskonpar till (Athena och Athos) ca 8-10 mån. Förmodligen ungar till tigrehonan som sågs bära en unge i munnen i somras.

De är kastrerade, vaccinerade, öronmärkta, har fått stronghold/droncit och är kloklippta.

Är det någon som vill ta hand om Athena och Athos?

Vargtassen
0

En bild till.

lillmymlan
0

Vilka fina missar! Bra jobbat! Kyss

*Nalle Puh*

MariannE11
0

å vilka snygga kissar… dom är underbart vackra… som alla andra katter…Skäms.. urfint jobbat…

emjon
0

Åh så härligt och så fina de är underbart jobbat av er.

monsi
0

Vilka fina sötnosar.

Hoppas någon har platts till dem så de får chansen att lära sig att alla två beningar inte är elaka.

Vargtassen
0

Söta Athena.

soso
0

Två på en gång igen Glad! Bra jobbat!

Vargtassen
0

Athos bakom sin beskyddande syster.

Hawknestgrove
0

men så fina de är……

Sherwood
0

Fina dom är och dessa har likheter med Tapper en del, kan vara släkt naturligtvis.

Vargtassen
0

Putt för hem till Athena och Athos.

Hawknestgrove
0

ja jag puttar upp jag med så gott det går….

MariannE11
0

putt

soso
0

putt

[sheserazade]
0

Villken sötnos athena är.o vad duktig du är vargtassen   på att fånga in katter.  Nu får några  av alla er som inte har en hornbach katt chansen att hjälpa till så att dessa två katter får ett hem.så skynda på o ge en hornbach katt ett värmande hem o ett drägligt liv

Vargtassen
0

Det är nog Atiz nya fälla som fört tur med sig och det behövdes. Så många kvällar och timmar vi suttit och fruset utan att de velat gå in och nu dubbelnapp två gångerGlad

monsi
0

Skönt turen har vänt.

hoppas någon har platts för dessa små charmtroll.

Hawknestgrove
0

vilken fälla har ni?

Vargtassen
0

Havahart Easy Set.

Hawknestgrove
0

haha samma som jag….. den som vi tog Grönöga i….

Vargtassen
0

Putt

Debattia
0

Tänk  om här finns någon som kan hjälpa  de två missarna så dom slipper släppas ut efter kastreringen. det går ju en transport mellan Malmö och Söderhamn på tisdag.. Någon som bor efter den vägen och kan hjälpa dessa med ett tillfälligt eller permanent hem???? Hade varit rena himmelriket!!!!

Debattia

Sherwood
0

putt

Sherwood
0

putt

monsi
0

Putt

Hawknestgrove
0

Putt för de två…..

Tizzla
0

Jag har varit ute och åkt en del nu och det var härliga nyheter som mötte mig när jag kom hem. Fantastiskt att Tapper och Rebus kände igen och tycker om varandraGlad

Tror att det var precis vad Tapper behövde för han var väldigt rädd under resan och natten här. Ett litet fräsmonster när man kom för nära…inte det minsta arg egentligen men kände att han var tvungen att försvara sig…lille plutten.

Lycka till med honom också Sherwood!

En toppengrej med min resa var att jag fick chansen att träffa både Mison, Essut och Lillmymlan…vilka tjejerKyss…och att jag kunde lämna tillbaka Misons fälla till henne…den som Kalmarkissarna Max och Pannkakan fångades i. Stort tack för lånet MisonKyss

Hoppas nu på ett lika lyckligt "slut" för sötingarna Athos och Athena som för de andra Hornbachkatterna. Finns det någon på vägen mellan Malmö och Söderhamn så skulle det ju vara toppen om Mison kunde ta med dem på tisdag.

Vargtassen
0

Är det någon på Misons körsträcka som har en vrå över för Athena och Athos så de slipper bli utsläppta på ett så olämpligt ställe som Hornbach igen?

Misons körsträcka.

Malmö-Jönköping-Norrköping-Uppsala eller Gävle-Söderhamn.

Snälla någon?

Hawknestgrove
0

Hallå!!!!!!!! Finns det ingen som kan tänka sig att hänga på nu, när Mison kör igen????? Athena och Athos, ska de bhöva gå tillbaka till Hormbach?

MariannE11
0

putt…..vore fantatsiskt om athena o athos kunde få ett litet krypin istället för att bli utsläppta….någon som kan tänka sej att  vara hjälte?…

Hawknestgrove
0

putt för dessa, finns kanske ett hem när Kattexpressen går igen?

Ankie
0

går det inte att putta för dessa på fler ställen….

Hawknestgrove
0

ja det vore ju underbart……..vet inte var. snälla låt dessa små komma in någonstans?

soso
0

Den nya som gick in i fällan, vad är det för en? Svart eller randig Glad?

Hawknestgrove
0

puttar för Kattexpressen, har ni nån chans uppåt landet att låta athena och athos åka uppåt landet?

Vargtassen
0

Putt

emjon
0

Åh vad jag önskar att jag kunde men det är stört omöjligt. Hoppas att någon annan har möjlighet att ta hand om dessa två små troll.

Ankie
0

verkar vara svårt, finns det ingen då???Gråter

Hawknestgrove
0

Ingen som kan hjälpa två underbara katter från vidare misär?

Vargtassen
0

#172# En randig.

Hawknestgrove
0

putt

Debattia
0

Puttar upp för hem till kissarna!!!

Debattia

Isira
0

Önskar jag hade hunnit flytta till större redan så man kunde hjälpa till :( Hoppas det blir flytt snart. Håller tummarna för att ni hittar bra boende till kisarna.

[eskils]
0

# 181 Men Isira, säger du inte i tråden Rädda oss, #55-56, att du vill vara stödhem? Då kanske någon av dessa missar kunde få komma till dig ett tag? Bättre i liten bostad än att släppas ut bland bilar i alla fall… Eller har jag läst slarvigt? Skäms

Isira
0

Nej nej, jag satt och fundera >< men har bara plats en en än så länge oh är lite nervös för hur michan (min bestämda dam här hemma) skulle reagera- + hade redan hunnit anmäla intresse till KKS, fast de verkade inte så intresserade….. Tungan ute så började fundera om jag skulle ta och vara stödhem hos några av er här på forumet istället där det verkligen behövs. Förlåt att jag virrar.

Isira
0

Ja och det samma gäller här, jag kan ju hjälpa på plats om det behövs, är i malmö då och då och har (än då länge) gott om tid. Flört

[eskils]
0

Jag tycker det vore en jättebra idé om du kan vara stödhem till någon katt här på forumet! Här behövs det verkligen hjälp!!

Isira
0

Jag måste dock förnya/fylla på flickornas vaccination först då om det ska komma in en mise direkt utifrån. Vill vara på den säkra sidan :) fast veterinären menade att det nog inte var någon panik. Men dumt att chansa.

Hawknestgrove
0

Ok vad som helst är bätte än att dessa stackars kissar släpps ut till  att bli vägpizzor….

Tizzla
0

Isira: Tack för att du funderar på sakenKyss

Det skulle vara toppen om dessa små bebisar kunde komma till dig! I och med att de inte är så gamla blir det förhoppningsvis inga problem med Michan.

Släng iväg ett pm till Vargtassen om du inte redan gjort det…så att ni kan prata om saken. Själv håller jag tummarna så länge.

Vargtassen
0

Äntligen

I söndags fick vi in Trolla, som har gäckat oss i flera månader och fastnat i fällan en gång men lyckats ta sig ur p.g.a en dåligt konstruerad (lånad) fälla.

Trolla är ca 2-3 år.

Nu är hon kastrerad, vaccinerad, öronmärkt och har fått stronghold/droncit. Dessvärre visade det sig att hon hade en skadad tass som är kraftigt inflammerad. Veterinären har rengjort tassen och gett henne en långtidsverkande penicilinspruta. Den varar i 14 dagar så vi hoppas hon inte behöver ett återbesök. Trolla ska nu få vila upp sig så att tassen får läka i lugn och ro.

Hem sökes även till Trolla!

xray
0

Men lilla gumman! Hoppas hennes tass läker ordentligt, och att ett fint hem dyker upp till henne också.

Pälsbollarna i Höganäs

MariannE11
0

vilken snygg tjej….håller tummarna att det finns ett värmande hem även till henne…

Sherwood
0

En till Hornbachkatt är inne, härligt, undrar om inte ljuset syns i mörkret snart.

Camillhe
0

Hur många tror ni det finns kvar nu?

monsi
0

Å äntligen en lite flicka inne.

Hoppas någon har platts till henne.

Tizzla
0

Äntligen en som fanns med på listan i #0Skrattande Det var Trolla som bar på en unge i början av juli…Athos eller Athena kanske??

Vargtassen
0

#193# Bra frågaObestämd

För tillfället går det åt väldigt lite mat men det har det gjort i perioder innan också.

Vi tror att där inte är så många kvar.

Vargtassen
0

I går fick vi in en kille till (Merlin) han är kastrerad, chipmärkt, vaccinerad och har fått stronghold/droncit.

Han blev chipmärkt p.g.a att han har blodöra på båda öronen så de kunde inte tatuera.

Merlin är ca 1-2 år och hem sökes även till honom.

Någon som vill ge Merlin ett hem?

Hawknestgrove
0

men så fin han är…….Gråter

Debattia
0

Puttar upp för ett bra hem !!!

Debattia

kattarina
0

Men sååå söt han va.

Myse missar

Tizzla
0

Vilka sötingarKyss

Hoppas de lite ärrade missarna också kan hitta sina hem!

monsi
0

Vilken riktig liten trollkarl.

Med tanke på namnet o de söta öronen skulle han passa till min lilla Häxa, någon som kan trolla bort allergi?

Isira
0

Ne, men lite viljestyrka går ibland haha min far vägrade accepterade det och vi skaffade katt igen. Nu var han väl inne i en bättre period så efter någon vecka gick det fint. Men blir han av med katten och inte har en på ett tag så kan det nog komma tillbaka. Läste om en annan tjej som gjort något liknande, fast hennes lät väldigt jobbigt, gå och vara dålig så länge Tungan ute

soso
0

Vad fin han är! Går det att göra något åt hans öron?

Tizzla
0

#202 Klart att Merlin kan trolla bort allergiGuld i mun Med de öronen är han ju magisk!

monsi
0

#203 ja vilje styrka kan göra mycket min gubbe tål igentligen inte Häxan men skulle aldrig dröma om att lämna bort henne.Glad

Spåren efter blodöra brukar inte åtgärdas då de förjockade öronen inte brukar störa katten.

MariannE11
0

min bruno meddelar att det är jobbigt när man har blodöra men att man blir riktigt snygg o speciell efteråt… många frågor om vad han har för bakgrund…lite jobbigt bara att få in luft i öronen….

monsi
0

Ha ha! Tänkte just på din lille Bruno Marianne  han är ju bara för söt med sina öron o förutom som du skriver med luften så har han ju inga problem nu när allt är läkt.

Önskar en ny tråd då denna är välldigt lång!

MariannE11
0

ny tråd låter bra… hade önskat att lägga in en idolbild på lilla bruno… men jag är vid fel dator…o min Avatar visar bara hur han såg ut innan…..

Gullimat
0

Har också haft en hund med blodöra, det blir lite knotiga och böljiga öron efter läkningen, men vem bryr sig om det, jo på utställning duger det inte.

Debattia
0

Puttar !!! Jag har också en som har blodöra..Huvudsaken dom inte har ont…

Debattia

monsi
0

Ny tråd tack!

kattassen
0

Det har skapats en ny Hornbachtråd. Här är den.

Denna låser vi nuGlad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.