Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 4140 ggr
attvaraellerintevara
0

4mån. kattflicka utslängd i köld o snö? söker hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vit o svart,mycket söt liten kattflicka ej chippad, med rosa halsband, avmaskad,rumsren,går på låda,busigt frisk lekte fint med vårt lilla barnbarn och kan vara med hund,(iallafall vår egen blandras Cherry,som är som en schäfer i storlek,)söker ett nytt hem. Vi har annonserat och satt upp lappar runt Alingsås,men ingenting händer. Vi kan ej ha kvar henne då vi redan har  hund och katt och bor i lägenhet.Hon är polisanmäld och polisen i Alingsås har uppgifter, annars ring Birgitta Alneroth tel. 0322 10427 el. 0706710427

Hawknestgrove
0

finns hon på KAttpolisen? Om inte lägg henne där.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

och hör med katthemmen i Göteborg. Små hundvana kattungar brukar det inte vara svårt att hitta plats åt….

kattassen
0

Söt liten tjej!

Synd att ni inte kan ha henne kvar. Hunden verkade ju tycka det var ok. Har ni prövat en längre tid - det tar ju alltid lite tid att acklimatisera en ny familjemedlem i huset.

Här inne på hittekatter är det nog dessvärre ingen större idé att hoppas på hjälp. Vi sitter med fullt hus nästan allesammans. Vi har 4 katter som kommit in i flera omgångar och många andra har betydligt fler än så.

Men annonsera vidare i tidningar och på Blocket. Är det så att hon är borttappad får ni ju ge det en chans först med efterlysningsannonser.

Katthemmen runt omkring har nog också mer än fullt är jag rädd. Kolla dock med Råmossen och Djurskyddsföreningen i Mölnlycke om ni till nöds inte kan försöka att ge den lilla tjejen ett hem hos er. Finns det hjärterum finns det stjärterum.Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

attvaraellerintevara
0

Tyvärr så måste vi lämna ifrån oss den lilla underbara tjejen då  ej kan  ha henne kvar.. vi är för gamla… skulle aldrig annonsera här om jag inte var tvungen.Mitt hjärta gråter och det gör gubbens också. Man måste ju kunna ta ansvar för sin katt hela livet! Som det är nu så har vi en hittekatt på ca 7 år och en gammal hund ,omplacering på 13 år.  Hälsningar AstridBirgitta

Sherwood
0

En otroligt söt kattflicka var det där och hoppas verkligen ni hittar någon som tar sötnosen.

Hawknestgrove
0

ja, Blocket brukar vara bra att annonsera på också. HAr du hjärteknipande text, så går det ännu bättre. Skriv lite om hur ni hittade henne, så biter det bra, ska du se. UNder tiden, så ge henne tak över huvudet, för ni slänger väl itne ut den lilla igen?

attvaraellerintevara
0

Vi är djurvänner och har gjort allt vi kan och fortsätter med detta,skulle väl aldrig drömma om att slänga ut henne el. ngn. annan varelse så där.. dessutom så är jag sjuksköterska och har en otrolig empati för alla varelser som behöver stöd och vård här i livet, men man måste också ta ansvar för sina handlingar och i morgon så välkomnas hon av Marianne på Råmossens katthem utanför Alingsås,vår kattflickas foto finns redan utlagda på deras hemsida för kattungar och man trodde inte det skulle vara så svårt att hitta ett bra hem för henne då hon är otroligt söt,hundvan,barnkär,rumsren och verkar vara en riktigt frisk och busig och läraktig liten kattflicka, hon såg hur vår katthona tog upp mat med ena tassen ur en smal och hög skål och anammade detta med en gång,nej henne kommer det att gå bra för. men vi lär bli över 90 och 96 år innan hon går vidare till Gud Fader så därför känner vi att hon måste få en yngre familj .

Hälsningar  AstridBirgitta

Hawknestgrove
0

sunt tänkt……..jag är 60 nu och har bestämt mig, inga fler djur för mig. Kul att den lilla får komma och få en ny chans!!!!

attvaraellerintevara
0

Tack! Jag tror det är en barnfamilj på G,enligt Susanna som lägger upp hemsidan på Råmossens kattpensionat.

Men det är synd om många katter,idag skulle man  skulle hämta en stackare i Sandared utanför Borås,,en kastrerad hankatt som man tydligen flyttat ifrrån och inte brytt sig om att höra på grannarna när dom sagt till dom.

Sådana kan man väl sätta dit?

Hälsningar AstridBirgitta

Hawknestgrove
0

ja det kan man. anmäl till polis och länsstyrelse. det gjorfe vi ju med de fyras gäng på Stora Ytten