Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 6894 ggr
Hawknestgrove
0

Fyra övergivna kissar i Strömstad2

Börjar en ny

Gamla tråden

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Kattarina,jag vet ju inte hur du menar. Vill du ta Tiger som jourhem, eller som egen? OCh i så fall, vill du köpa båda två? Alltså Grönöga och Tiger?

kattarina
0

1 Jag menar att det är synd att sära på missarna som jourhemmet mena att dom trivs ihop ju,Man kan ju aldrig veta om det funkar så jourhem till att börja med

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Hawknestgrove
0

ja nu får vi ju se vad som händer med Blocketannonsen….

kattarina
0

Jo självklart, Det är ju inte ett litet antal missar som söker hem

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja Tiger ligger på Blocket nu. Så då får ju du ringa och tala med akutmatte. och om båda åker, så får du i så fall vänta tills Grönöga är fixad.

Strauss
0

Ingen skulle bli gladare än jag, akuthemsmatten, om båda fick komma till samma ställe!! För dom är ju kompisar, har bott ihop i sitt gamla hem och tycks trivas bäst ihop av alla fyra.

Det gör mig ingenting om Tiger bor kvar tills Grönöga är rakad o klar.

Hawknestgrove
0

Ja Strauss, du kan ju kolla annonsen….

Strauss
0

Det har jag redan gjort, den var fin! Men ingen har ringt … kanske tar det ett par dagar?

kattarina
0

Kanske ska man skrivá att dom ska va tillsammans

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja, normalt så brukar det inte hända något med en gång. ochom det är så att vi får flytta kissarna nästa vekca, så får vi ju ändå ändra telefonnummer och namn. Då får vi också lägga in en ändring då att vi helst inte flyttar dem isär.Kattarina bor i Varberg, så det är ju en bit.

kattarina
0

Va avståndet problem nu?

Myse missar

Hawknestgrove
0

inte för mig…om du ska köpa dem så är det ju inga problem. nu får jag ju ta det så här:

Ulrika tar ju hand om lilla Fläcken. OCh så ska Lindy till Borås. Vi säger, att det inte funkar i stödhemmet i Borås av någon anledning. Ok då har jag 50 mil tur och retur där. Man får alltid räkna med det värsta. Och ska kissarna som är kvar bo hos dig som stöd, tänk om det inte går? Då har jag 60 mil igen att köra…OCh du ville ju ta hand om kissarna från Trelleborg också? Då blir det många kissar….Givetvis, så är jag oerhört tacksam och bränner inga broar, men nu måste jag ta en sak i taget. OCh Strauss som har ställt upp så fint och fångat in och räddat till livet har faktiskt väldigt mycket att säga till om också. Så låt oss se nu, vad som blir när vi har parkerat de två första.

kattarina
0

Där har jag inget hört bara erbjudit min hjälp,Så där e inget bestämt

Myse missar

kattarina
0

Aldrig någon gång har jag lämnat tillbaka nån misse jag har vart jourhem för utan det har fått ta den tid det tar tills missen blir tam o hela den biten

Myse missar

Hawknestgrove
0

toppen. Då kan jag lita på det. OCh de här är supertama och snälla hela gänget. Då andas vi och inväntar nästa vecka?

kattarina
0

Jag går inte från tråd till tråd och beståmmer att den och den missen hjälper jag,Bara erbjuder till jag vet vem jag kan hjälpa,Så vi väntar kanske permanenta hem kanske dyker upp i veckan som kommer

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja som sagt. JAg gör som kaninen. Gräver många nödutgångarSkrattande

kattarina
0

Eller så kanske nån annan som bor närmare än mig som kan va jourhem,

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja, grejen är att jag vill ju inte svika akuthemmet och säga att katterna komer att bli kvar längre. Då är det bättre att jag placerar dem på lite nära håll även om det är temporärt det med…..Jag sviker aldrig ett löfte nämligen. MEn du är definitivt inte borträknad, Kattarina!Skrattande

UlrikaD
0

Man tycker att någon borde falla för nallebjörnen i annonsen. Man vill ju bara krama honom! Vore ju perfekt om han och hans bästis hittade ett hem tillsammans.

Kanske annons i Göteborgs-Posten till helgen med bild på båda två? Många sitter och lusläser annonser på helgerna.

Hawknestgrove
0

haha ja, men vi vill gärna veta vad det är för kön på Grönöga! Han är så tovig så man får inte kolla i bak på honom! HAn/Hon är alltså VÄRRE än Fläcken!Förvånad

kattarina
0

Jag förstår dig fullt ut,Ett löfte är ett löfte så är det ju,Jag finns här ialla fall om det krisar sig

Myse missar

Hawknestgrove
0

Bra. För ju fler nödutgångar som man har desto bättre

UlrikaD
0

Kanske smart att ta bild på Grönöga och lägga ut på annons innan rakningen, folk kanske blir avskräckta annars.Skrattande

Såg såna där hundoveraller på nätet, undrar om Fläckis vill ha en sån?Flört

Strauss
0

#22 Det känns så himla skönt att veta!!! Jag mår väldigt illa av att sätta denna tidsgräns, men jag är inte ensam i familjen och det där med löften gäller även här…… Dessutom behöver dom få komma in i värmen (även om det inte är iskallt i källaren) och få mer kärlek än jag hinner ge dom. Dom är båda två så väldigt keliga nu!

kattarina
0

25  Skulle det bli så att missarna hamnar hos mig så håller vi kontakt om du vill,

Myse missar

Strauss
0

#26 Ja det skulle kännas väldigt bra! Efter bara 4 dagar tycker jag det är "mina" katter….

Hawknestgrove
0

ja Strauss där gör du som du känner  via magen.

ulrika, det tror jag nog inte behövs i en vanlig lägenhet. Tror nog inte hon gillar det1 men du kan ju testa?

kattarina
0

27 Man fäster sig för djuren så är det bara,Men blir det så nu att dom kommer hit så givetvis håller vi kontakt

Myse missar

UlrikaD
0

#28 Det var nog mer ett skämt från min sida. Men en del nakenhundar på den sidan var väldigt lik Fläckis.Flört

Här hemma är det varmt och skönt så det ska nog bli bra, jag är en frusen person så vi kan bädda ner oss i närmsta filt tillsammans om hon vill.

Hawknestgrove
0

ja och det lutar hårt åt att vi kommer båda två, Strauss och jag.

Hawknestgrove
0

nä  vispa nötterna nu och sova…

Strauss
0

Vill bara förtydliga, visst är Tiger o Grönöga kompisar, men inte så tajta att dom inte kan må bra var o en för sig! För att hitta  ett  bra hem till båda två är nog en utopi…

kattarina
0

Okej det vet ju du

Myse missar

Hawknestgrove
0

Ok glädje så här på fredagen…..

Fläckisflickan har fått ett permanent hem!!!!!!!Ulrika, skulle du kanske vilja härbärgera en av de andra tre? MArie har fått ditt nummer och ringer dig….

lillmymlan
0

Hurra för Fläckisflickan Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

ja jag var och  gullade med alla i morse….. Gud, så goa kissar, alla!!!!! Och lilla Grönöga…. så fruktansvärt tovig men så gudasnäll!! Vill bara bara gosa,  vill  hellre gosa än äta! OCh lille store Tiger…. myspropp……Så goa Ulrika, kanske ne tiger elelr en liten Grönöga?

lillmymlan
0

Härligt med goa kissar Gunilla! Håller tummarna för de andra som är kvar… Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

ja och det vore ju toppen, om Snälla goa Ulrika ville öppna sitt hem åt någon av de andra två… Lindy ska ju ändå till Borås…..

Hawknestgrove
0

Nu blir Strauss lilla dotter glad. hon var ju så lessen, att kissen skulle flytta så långt….

Hawknestgrove
0

en charmbild på Grönöga…..

UlrikaD
0

Jag är bara lite orolig att ta in en hane, därför jag bara erbjudit mig om honor. Jag har en väldigt dominant kille här hemma. Han är ok med kattunge-hanar men vuxna är jag inte helt säker på att det funkar.

Det kan gå hur bra som helst men jag kan inte lova någonting och då blir det väldigt rörigt.

Hawknestgrove
0

Oj då förstår jag och vi vet ju inte ens vad det är för kön på Grönöga…..Strauss har försökt ringa dig……Skrattande

UlrikaD
0

Jag vet, såg det, rullade precis ur sängen. Jäkla migrän. Ringer henne om ett tag när jag vet vad jag pratar om.

Hawknestgrove
0

Ok, gör det…….Stackare dig……Om det skulle vara så, att Grönöga är en tjej, så kanske det finns hopp hos dig då?Flört

maggan47
0

vad glad att lilla Fläcistjejen fått ett hem direkt, allltid bättre än att börja med jourhem, kommer att bli gudasöt när pälsen växer ut, någon som vill vara med på forumetFlörtoch skriva om henne

Maggan47

Hawknestgrove
0

hehe Maggan……..Flörtdu kanske vill ha en Grönöga????

Hawknestgrove
0

Såg ni lilla Fläckis när hon piggnat till?

Gullimat
0

Så söt såKyss, det kan man kalla renrakadFlört

Hawknestgrove
0

Jättekul att hon stannar i bygden här, kan jag säga!

Hawknestgrove
0

ett snyggt collage gjort av Lindys nya stödmatte….

Hawknestgrove
0

Ok stänger ner datorn för dagen. ni som har anledning att kontakta mig vet var ni får tag på mig….

Hawknestgrove
0

sug på dessa karameller

UlrikaD
0

Efter att ha pratat med både "Strauss" och "Hawknesgrove" i telefon nu och fått höra de glada nyheterna om Fläckis bestämde vi att Tiger kommer hit till mig på söndag istället.

Men puttar upp för Grönöga som fortfarande behöver ett stödhem och Tiger letar sedan också permanenthem.

Putt för superfina och tama katter.Skrattande

kattarina
0

7 mil ung från oss om du bor i göteborg vad hadd det gjort om han kom hit,Sen så förstog jag att dom skulle komma närmare jourhemmet,Nu förstår jag inte????

Myse missar

UlrikaD
0

#54 Du kunde ju inte ta emot dem på söndag när de skulle åka. De skulle ju komma hit med Fläckis, men hon fick ju eget hem. Då kommer Tiger hit istället.

Men Grönöga behöver fortfarande någonstans att ta vägen.

kattarina
0

För jag förstog att vi skulle invänta till nässta vecka?Och kolla vad blocket gav

Myse missar

kattarina
0

56 Lycka till med katterna

Myse missar

UlrikaD
0

En katt skulle ju hit på söndag, det var ju planen hela tiden. De kan ju inte stanna där de är nu. Att det blev Tiger istället för Fläckis spelar ju ingen roll. Det var ju bara underbart att Fläckis fick ett permanent hem direkt.

Svarar nån på blocket-annonsen om Tiger så får de prata med mig istället bara.

Men som sagt, Grönöga behöver fortfarande stödhem och Tiger ett permanent hem.

UlrikaD
0

Puttar för Grönöga som behöver stödhem. Transport från Strömstad och mot Göteborg och Borås finns imorgon ifall någon i närheten kan ställa upp.

Gullimat
0

Skulle inte Grönöga först till vetten på tisdagObestämd

UlrikaD
0

#61 Jo, men om det finns något bra, erfaret stödhem i närheten så är det ju ingenting som hindrar att de tar katten till veterinären istället.

Simson
0

#41 Hoppas Rita inte ser Grönöga! Typisk katt som hon skulle falla stenhårt för! Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

UlrikaD
0

#63 Vem är Rita? Någon jag kan mailbomba privat kanske, ha, ha.Flört

hairballs
0

En vänninas granne har frågat mig innan om katter då hon saknar kattsällskap sedan några år tillbaka då hennes egna blev för gammal. Jag har tipsat min väninna om Grönöga men grannen är inte hemma förrän på måndag. Så kanske kanske hon faller för Grönöga och en kompis till h*n. *hoppas*

Imasy
0

Är Grönöga sjuk, har skabb eller så? Eller ska han/hon till vet endast för nerrakning och ev kastrering?

Är det någon förening som står bakom ev kostnader, eller är det den som tar honom som får stå för det? Vet man någon ålder på honom/henne? Och visst var väl denna katt tam?

Om det går att lösa med transport upp hit kan jag göra ett försök att övertala sambon (hoppas dock inte på för mycket, han blev ganska anti mot hittekattsarbete pga en dålig erfarenhet från ett annat katthem) att Grönöga får husera i vår gillestuga tills nytt hem dyker upp.

Men tyvärr känner jag att jag inte kan vara delaktig i någon transport under februari, är väl egentligen uppbokad dagligen med gamla lägenheten och alla nedrans läkarbesök.

Dessutom så kan jag ju raka/klippa ner honom själv så slipper någon betala veterinär för det, och kastrera kan man ju också göra här.

UlrikaD
0

#66 Låter Hawknesgrove gå in och svara ordenltigt efter helgen. Men Grönöga ska till vet. enbart för nedrakning och koll. Är troligtvis kastrerad i och med att de andra tre var det. Inte sjuk eller skabb.

Det står förening bakom dessa katter och alla fyra är tama. Grönöga var visst väldigt gosig och kelig. Nånstans runt två-tre år var väl gissningen på ålder för allihopa.

Simson
0

#64 Rita jobbar på fibrositen på iFokus o är totalsåld på alla skogisliknande då hon har en som ser ut så där. "Tyvärr" så har hon fullt efter sista adoptionen. Oskyldig

UlrikaD
0

#68 Har man inte alltid fullt?Flört

UlrikaD
0

Nu är Tiger hemma hos mig iallafall och Lindy bör vara framme i Borås.

Tiger har lagt sig i trygghet under soffan och ligger där och spanar för tillfället. Många katter och illrar är det att studera. Men det är inga problem att sticka in handen under soffan och klia honom bakom öronen.

Gullimat
0

Härligt UlrikaD lycka till med TigerKyss

UlrikaD
0

Tack så mycket! Han verkar vara en väldigt cool kille.

Pratade precis med Hawknesgrove i telefon och hon och Strauss var nu på väg hemåt efter att ha lämnat av Lindy.

Ett bra dagsverke av de två tycker jag!Skrattande

Gullimat
0

Jättebra, snabbt marcheratObestämd av dom två

Hawknestgrove
0

JA och som sagt, kojmpletteringa. Lindy /Bindy har stulit stödmattes hjärta helt, så Lindy stannar i Borås. Grönöga är helt frisk. Det enda är ju att hela hans/hennes päls är en enda stor hopfiltad koka, med Näsinges skogar i sig. Så Den MÅSTE rakas, för att vi desutom ska se vad det är för kön på katten. det enda vi med total säkerhet kan säga, att det INTE är en okastrerad hane. Ulrika, jag behöver din adress, så att jag kan ändra annonsen på Blocket. OCh Grönöga är så gosig, så om den får välja gos i stället för mat, så väljer den mat. Lille  Tiger är som sagt en väldigt cool katt. MEn vi MÅSTE bara hitta ett hem, temporärt eller permanent år Grönöga inann Den 15:e, för Strauss sambo mår inte bra…OCh släppa ut kissen igen, det gör jag bara inte. Då blir den allmänt villebråd för då är den hemlös….JAg har noll plats själv. Så är det bara…..

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ett par underbara bilder från Nettis och Bindi före detta Lindy

Hawknestgrove
0

en till

Strauss
0

Är så  GLAD !! för att båda missarna Lindy och Tiger verkar trivas i sina nya hem, temporära eller inte. Det var värt alla mil i bil idag…

Hawknestgrove
0

en söt mysbild till!!!! Förresten, JAnne är inte hemma än…. undrar om de två skälmarna lurades……Flört MAts och JAnne alltså…..det kanske finns något på släp i alla fall….

UlrikaD
0

Nämen åh, så mysigt Lindy ser ut att ha det.

Man ser ju på honom att han vet att han är hemma nu!Skrattande

Tiger tar det lite försiktigt, det är ju ändå ganska många katter och illrar att hälsa på. Men de sniffar på varandra i omgångar, Tiger har ätit, druckit och gått på lådan och verkar allmänt cool.

Och bara man sträcker handen mot honom så rullar han runt på rygg och vill bli klappad.

Och seriöst, vilken päls han har!Förvånad Han har ju lika tjock päls som chinchillorna har. Som en supermjuk, tjock matta som handen sjunker ner i.

Myspropp!Skrattande

Hawknestgrove
0

Ja var beredd på, att han komer att fälla rejält nu, när han har kommit in……Han har ju varit ute helt och hållet i över ett halvår i 25 graders kyla…..bland annat….

kattarina
0

80 Hur går det för den andra missen? Har ni funnit nått hem?

Myse missar

Hawknestgrove
0

Nje Grönöga har vi inte hittat något hem till ännu.Jag ska ta och lägga ut annons på Blocket med bild nu först och främst. OCh han kan ju stanna hos Strauss max till nästa måndag. hon ska ner till Göteborg nästa lördag, då hon firar väldigt jämn födelsedag. OCh Tiger är ute på Blocket.

kattarina
0

Synd att jag inte hadde pengar på tel innan idag nu när det inget jobb blev för mig idag

Myse missar

Hawknestgrove
0

ja, men ta du kontakt med Strauss här inne!!!! hon är lite ny, så hon är kanske osäker på hur man kollar PM…

kattarina
0

Vem är gunilla här inne? Jag blev hänvisad till henne av  jourhemmet

Myse missar

Imasy
0

Gunilla = Hawknestgrove.

kattarina
0

86 Tack

Myse missar

Strauss
0

#82  Vet inte om det är till Gbg jag ska! Får ju inte fråga.. men det var väldigt långt att åka, och till Gbg är det ju inte långt, eller hur!

UlrikaD
0

Nu har Tiger inspekterat resten av lägenheten. Verkade inte alls bekymrad över att han hade minst tre illrar i hälarna hela tiden.

Nu sitter han med mig i soffan och bara man tittar på honom så sträcker han på sig och sluter ögonene och väntar på att bli kliad.

Jag är lite ovan för de senaste katterna jag fått hem har ju varit skyggisar, den här kissen bara vill ha massa gos. Helt underbart.

Han är en sån nallebjörn så jag blir ju helt kär.Kyss

Hur kan man bara lämna sådana här katter vind för våg?

Hawknestgrove
0

hahaha!!!! ja såna är de alla fyra!!!! Den kära Grönöga också….. Mat??? Nä inte när det finns kel……OCh som sagt hur kan man????? När man ändå har kostat på dessa finingar kastrering?

Aha Strauss,,, surpriseresa?????

Strauss
0

#89 Vad glad jag blir att Tiger har det så bra!! Han har förstås en massa uppdämt kelbehov som inte jag hann tillgodose på 5 dagar…. Så himla skönt att det funkade  med din andre hankatt! Det är en sån lättnad…… dessa katter har varit min stora sorg så länge, att det är lite svårt att fatta att det verkar sluta så bra för dom!Skrattande

#90 Ja jag trodde ju det var till Gbg vi skulle, men nu låter det inte alls så längre… hm….

Hawknestgrove
0

ja och jag har fått rapport hur natten varit för de båda. Allt under kontroll och Tiger har tydligen använt stödmatte som sovdyna…..Skrattande

kattassen
0

#65 Hoppas hairballs kan sälja in Grönöga hos kompisen, det vore ju tjusigt!!

Kanske hairballs själv vill ha en liten långhårisFlört Jag kan hjälpa till med skjuts dit, har ju varit där några gånger nu… Även veterinär/klippning i Göteborg.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

kattassen, vi har tid för rakning och könskontroll i morogn bitti här i Strömstad. Då idmärks kisse också och får vaccination. HAr så bra pris för föreningens skull

kattassen
0

#94 Det låter fint! Jag tänkte bara - ja du vet - om det skulle behövasFlört

Hawknestgrove
0

haha om någon får för sig att åka och hämta honom/henne… Ja i kväll skulle Strauss vara upptagen hela kvällen,  hon är med sin dotter  och rider på måndagkvällarna. OCh jag hämtar kissen i morogn vid 9-tiden….

hairballs
0

Min vänninas granne är sjuk så det var inte aktuellt i nuläget, tyvärr.

Jag har lovat mina döttrar att inte ta in någon mer katt då de blir så ledsna när de flyttar och mer egna SKA jag inte ha, inte förrän jag är klar med utbildningen och bor i ett STORT hus.

Men om ingen faller för sötisen så kanske kanske jag kan gömma undan en till katt ett tag. Oskyldig

UlrikaD
0

Ska lägga upp lite bilder på Tiger senare ikväll som jag tog igår. Han är en gospropp utan dess like. Så som han nosbuffar på en så borde han heta Buffalo Bill istället.Skrattande

Och som sagt, soven på blev jag. Vaknade av att jag drömde att jag fastnat under en bil, och det var ju nästan rätt. Han är ganska tung killen.Flört

Hawknestgrove
0

hahaha!!!!!!! Ja tänk dig, han har ju hamnat i himmelriket…..efter att ha gått ute i ett halvår i allt detta väder… Sen fick han bo i snälla Strauss källare, där det inte är så där våldsamt varmt, men torrt och dragfritt och med många varma myshörnor och sen få komma till ett varmt HEM!!!!! Han tror nog att han drömmer han med.

Hawknestgrove
0

just det, i annonsen så står det tatuerad. HAn är chipmärkt. MEn det är väl av  noll betydelse i sammanhanget.

Hawknestgrove
0

kan glädja alla, att även Grönöga har fått sig ett stödhem nu hitom Göteborg för min del räknat. avfärd på måndag….

UlrikaD
0

Tjoho!!Skrattande

Är han hälften så kelig som Tiger så tycker jag personen i fråga ska skaffa lite Ipren. Jag får tennisarmbåge av allt kliande!Flört

Simson
0

#102 Vad skall vi kalla denna variant av tennisarmbåge då?! Skrattande

Hawknestgrove
0

HAha golfarmbåge? Syftar på namnet Tiger(Woods)

UlrikaD
0

Klichias kanke?Flört

Nöjd Tiger bredvid mig i soffan.

Hawknestgrove
0

sån härlig bild…..Hörde att han hade eget "kosedjur" med sig. Så då får du som sagt användning av milbemaxen….

UlrikaD
0

#106 Ja, isch!Skrikandes

Jag är djurälskare av stora mått men det finns ju gränser.

Hawknestgrove
0

haha och som man ser, vissa katter är ju noll  fysiskt påverkade av eländet….han ser ju bara sååååå välmående ut….

Simson
0

#105 Vilken snygging! Med rosa nos! Puss på den! Kyss

Hawknestgrove
0

hih Simson inte med mask…. lille plutten  hade spytt upp en äcklig typ på ulrikas kudde…..Då får inga katter puss på munnen!

Simson
0

Hu! Mask! Inte roligt alls! Men han ser så söt ut så det får bli puss på skärmen… Kyss

Hawknestgrove
0

nä, men det hade ju varit märkligt  om dessa kissar INTE hade haft mask…..

UlrikaD
0

Jag pussade ju faktiskt på den nosen INNAN masken dök upp.Obestämd

Jag tycker han ser märkbart nöjd ut med sig själv faktiskt.

kattassen
0

#113 Helnöjd!! Puss på masknosen!Kyss

Gullimat
0

Vilken fin mise, med samma välmående uppsyn på båda bildernaKyss

UlrikaD
0

Jamen visst, han ser ju så helnöjd ut så man får ett leende på läpparna bara av att titta på honom.Skrattande

Men han ligger faktiskt inte bara i soffan (fast nästan:), han tycker det är jättespännande att kolla på när illrarna busar omkring. Men då kan det vara tryggt att sätta sig på en pall så man inte har tassarna precis i deras framfart.Flört

Hawknestgrove
0

ja han ligger verkligen och myyyyyyser….. och ulrika om det kommer mailsvar, så har du ju bilder… du använder den mailen vi har till annonserna

UlrikaD
0

Japp, försöker ta många bilder, men det blir flest såna här, för så fort man tittar på honom kommer han ju och ska upp och gosa.

Hawknestgrove
0

sån fining….

UlrikaD
0

Tänkte varva ner dagen med lite tv tittande i soffan. Helt plötsligt blir skärmen skymd. Försöker låtsas som om jag inte ser de hundra kilo tunga katten som står på min magen och effektivt blockerar all sikt till tv:n.

Då går han närmare och sätter hela ansiktet mot min näsa och säger "buff". Hallå tanten? Glasögon kanske? Jag står ju faktiskt här.

Jo, men jag vill se på det här programmet. Jaha, men det vill inte jag .

Men om vi hittar nåt med låt oss säga…..möss i, går det bra.

Duns sa det och han la sig platt på magen och öronen framåt. Men att hitta program med möss i kl 2 på natten var svårt. Försökte med den tecknade filmen Ratatouie men det skulle vara riktiga möss hävdade han.

Vi enades om CSI. Hans gissning på vem mördaren är, är ju lika bra som min. Så nu säger det spinn och knaster. Varför knaster? Jo, han försöker stjäla mina kakor.

Först min middag och nu kakor. Ok, bara han ger fasen i Fantan så är vi ok.Skrattande

UlrikaD
0

Kom nu matte och gå och lägg dig, otroligt taskiga vanor du har.

Kolla här, jag har pälsat ner ditt lakan alldeles själv, det minsta du borde göra är att komma och visa din uppskatning

Jag kommer, är det ok att jag tar en allergitablett först, den sängen ser ut som ett förrymt får just nu.Flört

Ta vad du vill, bara du kommer och gosar.

Hmm….det där lät lite suspekt, du var kastrerad va?Tyst

hairballs
0

Jättehärliga mysarbilder på en snygg katt! Glad

emjon
0

Vilken härlig tillvaro kissen har fått och spännande med att kolla in illrarnas framfartGlad.

Det borde inte vara svårt att hitta ett hem till en sådan gospropp om du nu kommer kunna släppa honom ifrån digFlört

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

UlrikaD
0

Han kryper ju väldigt snabbt in i hjärtat den här katten.

Vaknade i morse av att jag kände någonting under täcket. Det är inget ovanligt med illrar som försöker göra tunnlar och busa medans jag sover, men den här illern var vääääldigt stor.

Helt plötsligt dyker det upp ett katt-huvud under täcket och BUFF fick jag en puss på näsan, sen sa det duns när han la sig ner och sen spanns det!Skrattande

soso
0

Vilken härlig katt Glad!

Hawknestgrove
0

ja, vi får kanske enas om ifall vi ska byta bild i blocketannonsen….

Hawknestgrove
0

Ok då får jag väl presentera….

HILDA GRÖNÖGA AFTER SHAVE……….Skrattande

Lilla stackars tjejen. Hon var så tovig, så hon kunde inte ens tvätta sig ordentligt där bak och inte dricka ur en skål som inte var fylld til brädden för alla tovorna….MEn en liten rultig kastrerad dam var det…..Kyss

Hawknestgrove
0

mera Hilda

Hawknestgrove
0

ännu mera Hilda

Hawknestgrove
0

och färdigrakad Hilda. hon fick i alla fall behålla svansplymen, det gick ju inte med lilla Fläckis

Camillhe
0

Naw lilla stackaren, vad skönt att hon blivit av med tovorna.

Hawknestgrove
0

ja så Hairballs får hem en liten tjej till sig

Camillhe
0

Åh ställer underbara Hairballs upp, vad härligt.

Hawknestgrove
0

ja  nära och bra för mig. faktiskt. Tar ju inte mer än ca två timmar med bil.

kattassen
0

Jisses så fin hon kommer att bli nu när pälsen växer ut igen. Precis som Ludde när han kom till oss med hela pälsen i en enda röra.

Så här blev han efter den andra trimningen förra året:

Hilda blir säkert lika fin sen!

Du får en tjusig katt Hairballs!

kattassen
0

Och så här efter några månader efter första klippningen för två år sedan:

kattassen
0

Och i hela sin nya päls:

Hawknestgrove
0

ja nu är jag i valet och kvalet om jag ska lägga ut annons redan nu……

hairballs
0

Lilla snuttan, hoppas bara hon inte är blyg för att visa sig naken!Flört

Sådan tur att jag fick extra bäddar när Kungen fick en, av underbara Bumbis, för Hilda ser ut att behöva en mjuk varm säng!

Hawknestgrove
0

hih, det är kanske därför Fläckis är lite blyg då…. Ja, lilla Hilda Grönöga ska nog få sig en frottering med fuktig ljummen frottetrasa, för så mycket lösa hudfjäll, kan inte vara kul. och så skönt för henne att få kunna tvätta sig i rumpan. det märtes, att hon inte kunnat det. hon var inte ren och snygg där bak.

Hawknestgrove
0

just det, har tills vidare lagt ut annons på Blocket hem till strauss. MAn vet ju aldrig???? OCh som sagt, så kelig….Man får verkligen se till att hon äter  upp sin mat, för hon springer emot en och vill bara kelas….

Hawknestgrove
0

man ska aldrig ropa HEJ, men redan i eftermiddags så ringde en spekulant på Hilda Grönöga….Man vet ju aldrig…

Hawknestgrove
0

ja hon har inte ringt om ännu. Så jag har inga särsklida förhoppningar

Hawknestgrove
0

tjejen ringde för en stund sen!!! Verkar väldigt bra. De har en Maine Coon flicka. Har innätad balkong och bor i centrala Göteborg, vid Masthugget… allt verkar toppen hon ville bara ha möjligheten att om det inte funkade, i så fall slussa över kissen till Hairballs. OCh det är grönt där, så dörren står på glänt för lilla Hilda Grönöga om det mot förmodan inte skulle fungera…så på måndag morgon så åker jag mer med lilla fröken….

UlrikaD
0

Men jisses vad kanonbra!!

Skulle det mot förmodan bli några problem i nya hemmet så kan ju jag hämta upp ifall det blir akut. Men jag har en känsla av att det kommer att bli jättebra!Skrattande

Tiger vill ha ett tillägg i sin annons. Han ska utfodras med pasta och svampsås annars flyttar han inte.Flört

Hawknestgrove
0

var 17 ligger repslagargatan? hitar det inte  på vare sig Eniro eller Hitta

kattassen
0

#144 Vad fint!! Det blir säkert jättebra!

Jag finns ju också här i stan om tösen behöver slussas vidare till Hairballs. Men det får vi väl inte utgå ifrån.

Till hairballs:

Såg att Naquita har en "ny" Sotis på sin sajtFlört

UlrikaD
0

Prova att sätta in ett extra e i adressen: Repslagaregatan. Fast den gatan ligger inte på hisingen i och för sig, den ligger i majorna.

kattassen
0

#148 Jo Repslagaregatan ligger i Masthugget, nedanför Masthuggskyrkan.

Här

UlrikaD
0

Var läste jag att katten skulle flytta till Hisingen tro? Hmm, dags att gå och lägga sig. Då var det ju rätt gata då i majorna.

Hawknestgrove
0

ja tack snälla funkade med Ratsit… då fick jag fram det… Åh så bra… Nu får vi ju bara hoppas, att det funkar….

Men ulrika….. svampsås???? haha ja han är ju van vid skolmat…..

Hawknestgrove
0

och nu har jag lagt lille Tiger på vår egen hemsida också….

UlrikaD
0

#151 Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Det säger bara "plums" liksom och sen får makaronerna ben och hamnar i soffan.Flört

Hawknestgrove
0

ulrika, skinnsoffa…. gilla läget…..

Simson
0

Självklart skall det vara pasta o svampsås i soffan till tv'n! Fattas bara annat?! SkrattandeCool

(en öl till då?!) Tungan ute

UlrikaD
0

#154 Sorry, mina skinnsoffor dog för några år sedan, när två jourhemskatter kissade ner dem båda två så jag fick kasta dem.

Men jag kan ju tvätta om inte annat. Annars har ju Tiger någonting att suga på inatt när han blir lite hungrig.Flört

#155 Ingen öl, här kör vi på Fanta. Den får jag ha ifred iallafall, han nös av kolsyran.Tungan ute

Hawknestgrove
0

ja visst… Yeti i så fall…..

Hawknestgrove
0

haha ovh som sagt, putt för  lille store Tiger….Hubert…

Hawknestgrove
0

Putt, inget nytt på Tigerfronten? här är en bild på två små skalliga damer i alla fall….. mellan dem är en go liten tös….

UlrikaD
0

#159 Inget mer än att vi precis har delat broderligt på en grillad kyckling och jag fick en slick på näsan som tack för maten.Skrattande

Hawknestgrove
0

jaja…. vi får väl vänta och se….nu kan du i alla fall ta emot puss, för nu ska väl hans medhavda husdjur vara borta….

vilda-hilda
0

Vilken härlig tråd. Glad

Ingen som skäller här inte.

O missarna som är så söta o goa går det ju kalasbra för.

Härligt när allting fungerar så snabbt.

Bra kämpat tjejjer.

Nalle

Hawknestgrove
0

nä och Bindis/Lindys/Lindas matte har ju lagt in en så söt film, men jag vet inte hur man sparar filmer…på facebook

Gullimat
0

Vilka sötnosar alla tre, flickor var det väl, ja den ena ser jag juFlört

Hawknestgrove
0

ja vist är alla tre flickorna söta?????

maggan47
0

jättesöta alla tre tjejerna, skulle gärna se filmen på facebook, vän till dig Gunilla

kram Maggan47

Hawknestgrove
0

Hawknestgrove
0

Netticat här inne på hittis

Hawknestgrove
0

jag har värvat två medlemmar hit på en vecka!!!!utan att ens vara medlem själv!!!

[[Netticat]]
0

Heeej *vinkar*!!! Jag är Netticat Flört . Hur lägger jag upp en film här?

Hawknestgrove
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hej!!!! du har julängst ner under den här rutan med inlägg en ruta där det står Video url på. men då måste du lägga upp den på typ youtube…

Hawknestgrove
0

sen har jag för mig, att simson är duktig att lägga in egna videos. jag kan inte

[[Netticat]]
0

Ahaa, men du om jag skickar filmen till dig på fb, så kanske du kan lägga ut den??? Jag är värdelös på sånt här :( …

Hahaha, precis så gör Tosca oxå, OCH mina har exakt likadana skålar =) =)

Strauss
0

#156  Vad mysigt du o Tiger verkar ha det Ulrika! Delar allt, soffa, säng, mat o filmer… Vi saknar den gosige gubben men är så glada att han fått det så bra! Glad

[[Netticat]]
0

Näe jag får ingen ordning på nånting i kväll Skrikandes , så jag ger upp och tar mig en macka i stället!

Hawknestgrove
0

gör det…. och lägger du upp filmerna på ett konto på youtube, så kan jag ta dem. jag är lika värdelös på sånt jag!!! man kan kanske göra det på MS också, men jag har inte msn  har vräkt det för länge sen på min dator…

UlrikaD
0

#174 Jag tror att vi har det lite för bra tyvärr. Tiger följer mig som en hund och sover i min famn om natten. Han har ingenting emot att dela famnen med en annan katt och en iller eller två. Bara han får kramas.

Börjar vänja mig vid att vakna med ett stort hårigt ansikte rakt i näsan, och att inte kunna nå fjärrkontrollen för man är totalt mega-katt-gosad så man sitter fastnaglad i soffan.

Men i början på nästa vecka får vi besök av en intressent på Tiger och det låter som ett jättebra hem för honom. Så jag blev jätteglad…..samtidigt som jag blev jätteledsen.

Ska nallebjörnen flytta?:(

kattassen
0

#177 Men får inte nallebjörnen stanna då om det fungerar så bra?Flört

Hawknestgrove
0

sicket stödhem du är……… och såna goa katter du har och illrar…..

UlrikaD
0

#178 Jag kan ju inte samla på katter, då blir jag ju en sån där galen katt-samlare.Flört

Luecca
0

#177 Vissa katter tuggar sig in i hjärtat med en gång och då finns inget annat val än att de stannar. men tänk såhär, om han får ett nytt jättebra hem så kan du ju hjälpa nån mer. :) Eller också så stannar han och det ev hemmet kan ta nån annan Flört Ja tycker ni verkar vara det ultimata paret ju… Flört

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

UlrikaD
0

Lite arrangerad bild men vad fasen.Flört

Vilken film ska vi titta på ikväll?

Hawknestgrove
0

haha vem har makten!!!!!!!Skrattande Ja det hemmet verkar ju vara bra, vad jag har  känt på mig. Och som sagt, ulrika är ju det ultimata braiga stödhemmet. Ingen stress och ingen fråga om hur länge. det märks att han känner av lugnet.

Hawknestgrove
0

haha ja Nettis är ju toppen  med förstås. men där bidde stödhem permanent……det var ju kärlek från första klivet ur buren….

[[Netticat]]
0

Haha, ja jag blev sååå förälskad i Bindi <3 . Så jag bestämde mig nog inom 5 minuter att jag skulle behålla honom, hihi!

Haha, Tiger är ju för cool ;D !!! Klart att han vill bestämma över fjärrkontrollen Skrattande .

Bidrar med ett litet Bindi-collage (om det funkar) innan jag släcker ner. Sov gott vänner och pussa på Tiger <3

Hawknestgrove
0

vilket härligt collage. och jag fattar inte, så harmoniska goa kissar, hur kan man bara lämna såna????

Simson
0

#185 Vilket härligt Bindicollage!! Speciellt bilden med nallebjörnen! Kyss

Hawknestgrove
0

ja den var ursöt…..

UlrikaD
0

Bindi och Tiger måste väl nästan vara syskon? De är väldigt lika i kropp och färg.

Hawknestgrove
0

men inte i storlek. det var därför vi trodde Bindi var Linda. Han var så nätt och liten.

[[Netticat]]
0

Tack vad gulliga ni är <3 . Ulrika, jag har tänkt samma tanke, att dom kanske är syskon :) . Kanske har olika pappor =) . Och att en har storlek efter mamma och den andra efter pappa :) .

Hihi, ja Bindi är verkligen en lättviktare ;D . Igår testade jag att lyfta upp honom och lägga honom på rygg i min famn… Blev han sur…? Näe knappast, han pussade mig i ansiktet <3<3<3 !!!

Hur kunde han lämna dessa underbara kissar Gråter ? Men jag är lycklig över att Bindi nu finns hos mig och att det går sååå himla bra med hans nya kompisar <3 . Och jag släpper honom aldrig <3<3<3

Gullimat
0

Det är bara så roligt och läsa, när det blir så lyckat som med Bindi.Kyss

Duktig fotograf är matte, som fångat ögonblicket.Glad

Strauss
0

#177 Ja jag litar på dig, du kan ju bedöma om det blir ett bra hem för vår Tiger…. Du kan väl berätta lite mer om det blir nåt av. Men så bra som hos dig lär han väl inte få det….. Förstår ju också att du inte kan behålla alla kissar du är så snäll och hjälper. That´s life…. Och huvudsaken är att så många som möjligt får ett bra liv!!

Gullimat
0

Och Tiger som har fått ett superduper stödhemKyss

maggan47
0

vad bra dessa kissar fått det, lilla Bindi, bara för söt, nakentjejerna också, och maffiga Tiger, vilken kattSkrattande

kram Maggan47

[[Netticat]]
0

Tack snälla Gullimat och Maggan <3 . Ni skriver så fina saker :) .

Strauss
0

#191 Nej Tiger o Bindi är inte så lika om man har dom bredvid varann! Tiger är mera gulbrun, Bindi mera gråbrun. Och dom är eg. inte så lika i varken ansikte eller kroppsform, inte heller i sättet även om dom båda är väldigt gosiga! Och så storleken… lille Bindi o store Tiger!! Båda dock väldigt fina missar!

Grönöga o Fläckis ligger bredvid varann nu, känns lite i hjärtat att dela på dom, men det finns inget alternativ. Båda får det ju bra!! Och det är huvudsaken.

Hawknestgrove
0

Flört

UlrikaD
0

Har varit borta i ett dygn och när jag kom hem så ignorerade Tiger mig totalt. Försökte locka på honom men han vände förnärmat bort huvudet och låtsades som att jag inte fanns.

Så jag lät honom vara och började städa lådor och pyssla. Helt plötsligt känner jag någonting varmt, spinnande mot benen. Där sitter Tiger och bara tittar på mig med stora runda ögon.

"Var har du varit så länge, jag trodde aldrig du skulle komma tillbaka igen."

Nu flera timmar senare vägrar han fortfarande att släppa mig ur sikte. Han ligger på mina ben i soffan och följer med mig på toaletten och bara tittar på mig med stooooora ögon.

Förlåt kissen, men trodde att du var ok ensam i 24 timmar. Ska inte göra om det, jag lovar!

kattarina
0

199 Det verkar som du har en trogen vän där

Myse missar

Simson
0

#199 Måste ju tala om hur olydig du varit först bara! Cool

[[Netticat]]
0

Ja, jag kan tänka mig att det är känsligt för honom… Förra gången han blev lämnad, så kom ju inte ägaren tillbaka :( . Ska du behålla honom =) ?!

Hawknestgrove
0

det kommer en spekulant på tisdag……Lille Tiger……Fick höra att hundarna troligen avlivades tämligen snabbt….Så tur i oturen att han lämnade katterna…..

UlrikaD
0

#202 Hade jag inte haft mina egna fyra plus två jourisar till som letar hem så hade jag nog inte klarat av att släppa honom. Men jag antar att han kan få ett mycket bättre hem hos någon annan.

#203 Nämen stackars hundar.Rynkar på näsan

På onsdag blir det besök istället.

Hawknestgrove
0

ok då inväntar vi onsdagen…. Då får du i alla fall ha den lille nallen en dag till…..

UlrikaD
0

#205 Ja, jag vet. Han har sovit på mig hela natten i natt också. När jag har vänt mig, så har han vänt sig med mig och fortsatt sova i min famn. När jag gått på toaletten har han följt med, suttit och gäspat i dörröppningen för att sen tassa med mig tillbaka och krypa upp i sängen med mig igen.

Han är så jäkla underbar!

Hawknestgrove
0

sicken kille…… Ja jag antar att du synar nästa matte med lupp….Skrattande

UlrikaD
0

I och med att Tiger var gosig mot mig från första dag så tänkte jag sätta dem och Tiger tillsammans och se vad han själv tycker helt enkelt.

Just nu är ingen god nog åt Tiger, enligt mig. Fastän jag logiskt vet att det finns många hem som säkert skulle passa honom bättre än mitt.

Hawknestgrove
0

haha i värsta fall så får jag väl hjälpa dig att puscha upp för nya hem åt de andra!!!!! HAn verkar ju ha så himla skoj, med dina illrar….

UlrikaD
0

#209 Jadu, men det är verkligen inte lätt att hitta nya hem till två katter som kastar sig in under soffan när det kommer nån och vill hälsa på dem, suck. De tycker väldigt mycket om varandra de två skyggis-tjejerna, men människor är ju helt överflödiga. I och för sig är vi bra att ha när det vankas mat, men annars har töserna inte förstått poängen med mig alls.Flört

Hawknestgrove
0

Oj… och du tror inte att Heffaklumpen kan vara till hjälp att socialisera? Blink, BlinkFlört

UlrikaD
0

De två har inte ens märkt att han är här. De håller sig i arbetsrummet och köket. Den ena tösen är ute i resten av lägenheten emellanåt men den andra har inte vågat sig vidare alls. De två triggar tyvärr varandra i att hålla sig undan. Hade det bara varit en skyggis så hade den ju tids nog sökt upp resten, men nu har de ju varandra och tycker inte att det behövs någon mer. Det är lite dumt, man vill ju inte tvinga nån heller.

Hawknestgrove
0

så tråkigt……

maggan47
0

puttar upp

Maggan47

Hawknestgrove
0

ja hoppas att lille Tiger får ett lika bra permanenthem som stödhem…han har lidit nog…

Alexej
0

Gunilla, det kommer att ringa ett par från Lidköping som vill ha en långhårig katt. De har en tam och en skyggis och vill ha en långhårig nu.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

UlrikaD
0

Nu har Tiger flyttat hemifrån där han ska få en alldeles egen flickvän.Skrattande

Jag tror att det kommer att gå jättebra, men om någonting mot all förmodan inte skulle gå vägen så kommer Tiger tillbaka till mig.

Strauss
0

#217  Oj oj… är han kvar i stan? Hoppas verkligen han får det fint… låter ju bra med egen flickvän förståss!!Glad

Du kan väl skriva här o berätta hur det går. Han har en plats i mitt hjärta för alltid…

UlrikaD
0

#218 Jadu, mitt med! Är precis på väg till närmaste kiosk för att köpa tröstgodis och fanta. Känns jättetomt.

Han kommer att bo kvar i Göteborg, tar väl en halvtimma dit från mig med spårvagnen.

Världens gosigaste nallebjörn!Kyss

Roslyn
0

Nyfiken bara, Var det Socka som fastnade för godbiten Tiger?

Förstår att du saknar honom . Ni hade ju nästan blivit ett strävsamt par.Delat spagetti och allt. Bara gnabbet som fattades.

Skönt att han är nära i alla fall.

Har alla Strömstadskissar fått hem nu då?

Helt fantastiskt ju.Kyss

Mvh Anette

PS Sugen på kattungar nu då?

UlrikaD
0

#220 Japp, det var Socka.Skrattande

Skönt för honom att få ett hem såpass snabbt iallafall så han inte hann rota sig mer här. Jobbigare att flytta då.

Vi kan säkert lösa nåt.Flört

Hawknestgrove
0

ja…. Lille Store Tiger……ulrika, när du själv känner för det, så tar du bort annonsen på Blocket. OCh jag skickar dig alla papper på Lillen på måndag…..HAn ska ju vaccineras igen nästa vecka.

Ja, alla Strömstadskissarna fick hem…..  Otroligt snabbt. OCh jag vill i samma stund som jag ber om låsning av denna tråd passa på att tacka alla här inne, som varit delaktiga och brytt sig om dessa kissar.

Ett stort tackKyss

Hawknestgrove
0

Putt vill höra hur det går för vår HEffaklump Tiger……

sokka
0

Hej alla!

Tiger mår superbra och har gosat in sig rejält. Han var rädd första dagarna, antagligen pga mycket flyttande o att vi hade två nyfikna vovvar och en nyfiken katt tjej.

Några dagar senare nu har han vågat sig upp från källaren där han först höll till, ochh ut från sitt rum där han senare fick vara. Han gick som en tiger i början med kutad rygg, nu smyger han runt och är riktigt hemmavan här. Våran egna hittekatt småfräser lite oftast vid matdags, annar sär hon nyfiken och absolut inget skrik eller bråk så jag tror dom kommer bli superpolare!

Han är jättecool nu Tiger, myser i soffan och han sitter lugnt still om hundarna hälsar på honom, verkar van och bryr sig inte så mycket. Idag var han borta i 3 timmar och nu när jag ropade för kvällsmat brukar han komma men kom inte så jag kikade runt, han hade blivit instängd i sovrummet, jag var helt säker på att han var där nere, men så gick jag upp och skulle kolla, då gäspar han vid huvudkudden så han hade nog sovit gott!! Skrattande

En bild på goingen kommer här:

UlrikaD
0

Underbara Tiger!!Kyss

Jag saknar faktiskt att sova under den där boktyngden. Är alldeles för lätt att andas på nätterna nuförtiden.

Gosetroll!!! Puss på näsan från mig.Skrattande

Hawknestgrove
0

gosekillen…….ja en sån söt liten kille…den här bilden av den snälla katten kommer jag alltid att ha!

UlrikaD
0

#226 Och nu tänker jag ta till lipen. Fattar inte hur han kunde krypa in i hjärtat på mig så snabbt. Han förtjänar det bästa, underbaraste killen!

Hawknestgrove
0

ja en så glad och framåt katt. Varenda gång man kom med mat, så kom han och sa hej se på mej, klappa mej…..På tok för snäll, egentligen. Trodde alla människor om gott….OCh är inte bortskämd med mat. HAn åt vad han fick, krossade Doggykulor och skolmat och gröt och naturligtvis kattmat av mig och Strauss.

Strauss
0

#227 Usch nu blev jag alldeles gråtig jag med….. får ju aldrig se gubben igen! Försöker trösta mig med att han har det bra nu, och att han, om inte jag fångat honom, varit alldeles död nu….. Hade ändå velat behålla honom också! Det är nog tur att vi inte är jourhem,,,,,

Hawknestgrove
0

ja men ta kontakt med Sokka, så kan du hålla kontakt via FB!

Hawknestgrove
0

ja hade inte miraklet Strauss uppenbarat sig, så hade alla fyra varit döda nu….

Strauss
0

Och hade inte mitt mirakel till sambo, trots sin astma, gått med på att behålla två av dom fyra, hade det varit väldigt tomt o tyst i vårt hus nu! Istället har jag två pälslösa damer nere i vårt vardagsrum , det märks så på dom att dom saknat mänsklig värme under lång tid (för att inte tala om vanlig värme…). Två helt olika personligheter, en liten försiktig Fläckisflicka och en tuff lekfull Grönöga!

nisse02
0

ja, Strauss du och din sambo tillhör de mycket godhjärtade människorna här inne på hittekatter. Er insats har verkligen satt avtryck och  har betytt och betyder mycket både för människor och för katterna inte minst. Stort Tack till er för insatsen att ha räddat 4 underbart fina kissemissar och dessutom att ni har behållit 2 söta damer. Så härligt att läsa om detta och väl så underbart för dottern att ha två fina kissemissar kvar.

Lycka till med de söta pälslösa damerna Kyss som har kommit in i värmen och tryggheten ….. man blir så glad

Strauss
0

#233 Tack för dina fina ord som gör mig varm om hjärtat! Min insats känns inte så stor jämfört med alla jag läser om på denna sajt, men som sagt, ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon!

Kram på dig!

Hawknestgrove
0

Ja, jag tänkte väl, att du inte kunde hålla inne för länge med det. Se det var en födelsedagspresent som hette duga!!! Två skinheadsdamer!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.