Julia och hennes ungar Del 2
Den andra tråden har blivit så lång så nu startar jag en ny tråd om mina stödisar. Lucas har flyttat till permanent hem och bor numera hos Anebit, men de andra tre letar fortfarande efter nya hem. Det har samlats in ganska mycket pengar så Kasper kommer antagligen att kastreras och vaccineras nästa vecka och förhoppningsvis så dröjer det nog inte länge förrän även flickorna kan få varsitt veterinärbesök. De har gjort stora framsteg sen dem kom till mig och är nu väldigt sociala och gosiga katter, det är bara Stella som fortfarande är lite osäker.
Här finns den gamla tråden om kattfamiljen och här hittar ni insamlingen till katterna.
Ni kan också läsa mer om Julia, Kasper och Stella på KKS's hemsida
/Matilda
puttar för att söta familjen äntligen ska få egna hem.
Ja det hoppas jag också att dessa underbara kissar ska hitta sig ett permanent hem snart.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Imorgon bokar jag tid till kastrering för Julia och Kasper! Eventuellt Stella också. Nu saknas bara nya hem. Jag har frågat Birgitta om Hökamåla Hotell men inte fått svar än.
/Matilda
Kasper och Julia ska kastreras på måndag, det fanns ingen tid den här veckan som passade. Jag har inte fått något svar från KKS än, har skickat ca 3 mejl sen vi sista pratade och ska skicka iväg ett till nu så att dem vet att katterna kastreras. Jag måste fortfarande få nya hem till dem, ska fixa lappar att sätta upp men har inte hunnit med det än. Vet inte vad mer jag kan göra. KKS skulle lägga ut en ny annons men vad jag kan se så har dem inte gjort det än. Så jag får väll ta och göra det. Men jag skulle ju vilja få svar på om Lucas förmedlingsavgift kan gå till Stellas kastrering.
/Matilda
Jag har tagit förmedlingsavgifterna till att kastrera, id-märka och vaccinera två stycken idag 
#5 Det tycker jag låter bra.
Jag får Lucas förmedlingsavgift till Stella och det finns dessutom ca 600 kr som ska gå till mina katter så nu kan jag även boka tid till Stella.
Det finns inte plats för katterna på Hökamåla Katthotell och KKS anser att det bästa är att katterna kommer ut i permanenta hem på en gång. Nu har jag iallafall blivit lovad att de ska hjälpa mig mer aktivt. Men katterna måste flytta till nya hem snart, det här fungerar verkligen inte.
/Matilda
Idag ska jag lägga ut en ny annons på katterna eftersom KKS inte har gjort det, ska se till att jag får pengar för det också då vi har kommit överens om att jag inte ska stå för dem kostnaderna. Jag har dessutom suttit nu på morgonen och satt ihop ett lite flygblad om katterna. Tycker ni att det blev bra eller är det något som behöver ändras? Jag har inte gjort flygblad förut så jag var lite osäker på vad jag skulle skriva och liknande.
/Matilda

#7 Tycker det ser bra ut!
Så fina de är, rödmaskade killen är något extra, hoppas nu på bra hem åt dem!

Jättebra flygblad du gjort. Hoppas att det ger nåt.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#7 Flygbladet ser jättebra ut tycker jag. Först hade jag problem att skriva ut det i stor storlek men kom sedan på att man kunde förstora bilden via ett "+-kommando". Då blev det i A4.
Ska hänga ut dem här i Mellerud samt i Trollhättan.
Kasper är jättefin, men det är även mamma Julia och systern Stella.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack så mycket! Jag har satt ut en ny annons på blocket, hoppas att det ger något. Imorgon när jag är hos veterinären ska jag passa på att boka en tid till Stella också eftersom det har kommit in tillräckligt med pengar. När jag har tid ska jag också ta och sätta upp lite nya flygblad. När katterna är vaccinerade och kastrerade kanske det går lite lättare. Tack till alla som har gett bidrag till katterna! Stödisarna hälsar och tackar! 
/Matilda
Nu är Kasper och Julia hemma efter att ha varit hos veterinären. Kasper är redan pigg och busig, han springer runt och leker med Stella. Julia är fortfarande lite trött och ligger på en fleccefilt vid elementet. Hon tyckte inte om att behöva gå in i transportburen och åka bil. Kasper var så söt och skuttade rakt in i transportburen och satte sig, men när den började röra sig så var det inte längre roligt.
Jag har fått två svar på annonsen, en på Julia och en på Kasper. Vi får se om det verkar vara något bra. Jag hoppas verkligen det så håll tummarna nu!
/Matilda

#12 hoppas att det är bra hem, roligt att höra:)
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

*håller tummarna*
Fint att de två är kastrerade nu!
Hon som är intresserad av Kasper verkar väldigt bra. Hon skickade ett mejl och beskrev lite hur han skulle få det hemma hos henne och undrade om vi ville träffa henne innan något bestämdes. Men jag fick lite att fundera på. På KKS hemsida står det att transport går att ordnas och hon undrade om det går att ordna det mellan Eskilstuna och Avesta. Jag har inte ens tänkt på att det står på sidan och har nu mejlat lite frågor om det till KKS. Jag har ju ingen möjlighet att transportera katterna till sina nya hem eftersom jag inte har bil eller körkort, så nu blev jag väldigt fundersam på hur det går att ordna transport. Det känns iallafall bra och jag hoppas att det är rätt hem för Kasper.
Både han och Julia mår bra och är sig själv igen, Julia är kanske till och med lite mer social. Hon har inte slickat på såret och det ser väldigt fint ut än så länge.
/Matilda
tjusigt att lova nåt som man inet kan hålla????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är klart att du måste träffa henne först. Känns det sedan bra så kan hon ju ev. ta med kissen då.
#17 Absolut! Jag skulle aldrig lämna ifrån mig en katt utan att först träffa personen och se om det känns bra. Det enda som känns som en nackdel är att att hon bor en bit härifrån så det är svårt för mig att åka dit.
/Matilda
Då får du gå på referenser i så fall av någon som träffar personen. Jag fick en jättebra liten checklista av Annunaki på frågor man faktiskt borde ställa…..
här är den som pdf
#19 Tack! Den kan säker komma till användning.
/Matilda
ja lite tuffa frågor, men egentligen väldigt bra frågor……
Fast jag skulle aldrig kolla om folk har betalningsanmärkningar….För det säger ingenting. Folk med pengar kan vara snåla och folk utan pengar lånar till nödvändiga veterinärräkningar…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja, det kostar ju dessutom att kolla sånt.men det är klart, skulle många av de andra frågorna besvaras i mitt tycke tveksamt, så vore nog jag intresserad även av hur det står till på den ekonomiska fronten….
Idag hälsade jag som vanligt lite försiktigt på Stella, varenda gång jag kommer in till katterna låter jag henne nosa lite på mig, och till min glädje fick jag klappa henne. Visserligen bara på svansen och ena tassen, men ändå! Jag har inte fått klappa henne sen slutet av sommaren! Det är nästan säkert att Kasper ska få permanent hem, bara det känns bra när jag träffar tjejen. Helt underbart! Då är det isåfall bara Stella och Julia kvar.
/Matilda
Hört något från KKS ännU?
#25 grattis, vilket härligt framsteg med stella! kul om kasper kan få ett fint hem också.
#26 Nej tyvärr inte. Birgitta har haft lite fullt upp men jag skulle ha fått svar från henne igår. Så jag väntar fortfarande. Jag har iallafall postat kvittona till KKS och bett om att de skickar omplaceringskontrakt så att jag har det hemma.
#27 Tackar! Tänk att man kan bli så glad för att man får klappa en katt på svansen. 
/Matilda
Dräm näven i bordet nu. hur länge har de skyllt på både det ena och det andra? finns det pengar, eller inte???? det går inte att hela tiden skylla på att man har häcken full. inte när det gäller pengar som folk ska ha. Tror de att exempelvis Telia eller Fortum hade godtagit något sådant?
Är Stella kvar hos dig och var hon kastrerad ännu?
Stella var inte kastrerad än, men den biten kan jag ta om jag betämmer mig för henne på lördag, skall ta en kik på lillkickan då.
^Åh blir det ni 2????
Ser verkligen fram emot att få träffa lilla Stella, eftersom min Lilla katt miste sin kompis kompis för en vecka sedan efter att ha fått en mystisk sjukdom där njurarna helt slutade att fungera. Den katten hade jag i fem år och som togs in från soptippen som en helt förvildad halvårs katt. Den katten blev sedemera efter ett par månader en riktig tjål och gosekatt. är numera pensionär, som har gått om tid med dessa missar.

#33 Sherwood, kul att kissarna stannar i E-tuna.
Här ligger Stellas bror Lucas som vi hämtade hos Calico för 3½ vecka sedan.
Pysen som är grå miste sin gamle kompis för 2 månader sedan (17 år gammal) och nu har han en ny fosterbror i Lucas som är röd med vita teckningar.
Han gömde sig bakom soffan de 5 första dagarna sedan ville han gosa men han är rädd för ljud och hastiga rörelse men det blir bättre och bättre.
Han är gosig och framme hela tiden utom när vi har främmande. Då ligger han under sängarna.
Lycka till med Stella!

Kul att höra att det går framåt. Stoppade in lite kosing till Julia + familj via Svenska Huskatten o underbart att se att det kunde användas!

Grattis till ett bra beslut Sherwood.
Grattis till Stella och Calico - Birgitta lär jag träffa på Bubbetorps Julmarknad i morron då skall jag allt ge henne en knäpp på nosen igen.
Kramar till dig
Nalle
ja tack…..För har de sagt att de ska betala, så får de göra det också, för annars har de ju noll bestämmanderätt över dessa katter. Snacka går ju, men snaCKA så det går, det går inte……
#33 Ja hoppas att du och Stella passar ihop. Jag har sagt åt henne att hon inte ska springa och gömma sig utan hålla sig framme och visa hur söt hon är.
Men hon tycker det är lite läskigt när det kommer nya människor. Jag fick klappa henne lite idag och igår också, kanske hon äntligen inser att det är mysigt med gos.
#35 Katterna tackar dig för det bidraget. 
/Matilda

Träffade BC på Jukmarknaden igår.
Som vanligt stressad och 1000 saker i huvudet samtidigt Många kattärenden, sjuka katter, försäljning mm.
Men hon fick en påminnelse om att inte glömma bort dig Calico.
Nalle
#39 Tack! Vad snällt av dig. 
/Matilda
hur har det gått? har du hört något? och har du daterat upp dina blocketannonser+ För där vill jag skicka en hundring oavsett….
#41 Jag har inte hunnit uppdatera annonsen på blocket, tänkte göra det imorgon eftersom jag är hemma hela eftermiddagen. Men om jag har tur så är det bara Julia kvar som letar efter hem. 
/Matilda
toppen………men vi tar två annonser, bättre en uppdatering för mycket än en för lite

Så söta dom är! Puss på nosen! 
Så stor lilltjen Stella blivit.
Lucas gör precis som Kasper när man klappar honom. 
Det ser ut som att Lucas har skabb i öronen?
på vilken bild då? jg ser då inget som liknar skabb på någon av katterna.
Bilden på #45

Jourhemmet, du menar Kasper, för Lucas bor hos mig, Kasper bror.
Kasper har nyss kastrerats så det borde vetten sett i så fall. Men jag förstorade upp bilden och det ser ut som svart efter id-märkningen.
syns ju hur tydligt som helst på #45 att det är en tatuering ju……
#52 oj har lite svårt att hålla reda på namnen 
Tycker det ser ut som svarta prickar men det borde så klart vetten sett.
#48 Haha.. Ja, Lucas var ju den gosigaste av katterna.
#54 Det svarta är från tatueringen. Både Kasper och Julia var friska och i fint skick tyckte veterinären. De hade dessutom bra hull och var jättefina i pälsen. Gissa om jag kände mig stolt! 
/Matilda
Du har med andra ord varit en duktig "mamma" 
#56 Haha.. Precis så kände jag mig, som en stolt "mamma". Jag önskar bara att katterna kunde få egna hem snart, då skulle en stor tyngd lätta från mitt hjärta.
/Matilda

Hur går det med hemmen till Kasper och Stella som var på G?
#58 Jag har inte hört något mer om Kasper. Tjejen som var intresserad skulle se om hon kunde ta sig hit till Eskilstuna. Stella är tingad och flyttar så fort hon har varit hos veterinären. Jag försöker få en tid till henne i början av nästa vecka men allt beror på vem som skjutsar mig och när den personen kan. Idag har jag lagt ut nya annonser på dem så jag hoppas ännu en gång att det ger något.
/Matilda
Jag har fått en ny intressent på Julia, en tjej som bor här i Eskilstuna. Håll tummarna för att det här är rätt hem till Julia. 
/Matilda

Åh, Matilda jag håller tummarna för att vackra mamma Julia får ett alldeles eget hem.
Stella flyttar väl snart och då blir stackars Kasper ensam i badrummet.
Tror du inte att han kanske kan komma ut till dina katter då?
Hoppas hoppas bara att lilla gumman Julia får ett bra hem, för hon lade sig på rygg när jag skulle klia på magen hennes. Hon har gjort stora framsteg det syntes.

Kasper är så helt ljuvligt söt!
I helgen kommer en tjej och tittar på Julia och jag försöker fortfarande att lösa allt med Stella. Jag får helt enkelt inte tiden att räcka till och vet inte hur jag ska göra. Orkar inte med alla dem här problemen längre, det har hänt för mycket annat i mitt liv under hösten för att energin ska räcka till. Jag hoppas att jag kan få allt att lösa sig nu. Om Kasper bli kvar sist så ska jag försöka sätta ihop honom med mina katter och hoppas på det bästa.
Han är otroligt söt och så gosig och kärleksfull att hjärtat smälter. Men trots det tycks han inte kunna hitta sitt rätta hem. Känns så tråkigt.
/Matilda
och det västa är att KKs som du är stödhem åt fullkomligt ignorerar att du har det som du har det…..
#65 Ja, det känns lite så. Jag har bett om nytt stödhem i minst två månader eftersom jag har haft det väldigt jobbigt både privat och mellan katterna. Men dem säger bara att det tar tid att få tag i nya hem och att jag ska vara glad att jag lyckats få ut en katt i permanent hem. Det hjälper inte mig överhuvudtaget och underlättar inte situation jag befinner mig i. Begravningen förra veckan fick allt att rinna över lite och jag har absolut ingen energi kvar nu. Om jag bara kan lösa det med Stellas kastrering så har hon ett permanent hem och Julia kommer troligen att flytta, Kasper vet jag inte än men jag hoppas på det bästa.
/Matilda
men Stellas kastrering ska du inte oroa dig för ekonomiskt! Gör den! för skiter det sig, så finns det ju pengar i kulpåsen för det! Du ska fasen inte behöva ha det så här. OCh inte katterna heller.

#66 Vad är det som inte funkar med dina katter och dessa?
#67 Pengarna till Stella finns redan på mitt konto. Jag har bara inte tid att åka iväg med henne. Är i västerås hela torsdagen och tisdagen. På fredag och måndag sitter jag ute på landet hos min mamma och är hundvakt åt hennes valp, så då kan jag inte ta mig någonstans. Jag kunde åka onsdag den här veckan och onsdag nästa vecka. Men den här veckan var fullbokad och nästa vecka vet jag inte om jag har någon skjuts.
#68 Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men Zimba accepterar inte stödisarna. Han protestkissar (oftast i min säng) och vill inte ha stödisarna nära sig. Han har ändrats helt i sitt beteende sen dem kom hit. Nora fräser åt stödisarna och låter dem knappt röra sig i lägenheten dem gånger jag testat att släppa ihop dem. I början brydde hon sig inte så mycket men det verkar bara som om hon blir mer och mer irriterad på dem. Numera kan hon ibland ligga vid gallret och fräsa åt stödisarna helt utan anledningen. Jag har försökt allt möjligt för att få katterna att gå ihop men ingenting har fungerat.
/Matilda

Ok, det låter ju jobbigt. Funderade nämligen för jag är ju själv stödhem åt KKS. Har en tös hemma som letar eget hem, hennes bror har redan flyttat. Samt att jag har fyra egna katter.
Undrade bara om jag kanske kunde hjälpa till som stödhem åt Kasper ifall det inte funkar hemma hos dig och fortsätta leta permanent hem åt honom. Jag bor dock i Göteborg.
borde ju kunna lösas om det bara är transportproblem….
#70 Tack för erbjudandet. Ja, det har varit lite jobbigt att ha det så här sen i somras men det är bara att göra det bästa av situationen. Jag hoppas att tjejen som var intresserad av Kasper hör av sig och fortfarande vill ha honom. Isåfall kanske jag har lyckats ordna permanent hem åt alla mina stödisar och det skulle kännas underbart! Men det känns verkligen skönt att veta att någon kan ställa upp om det inte ordnar sig för lillkillen.
/Matilda

#72 Självklart är ju det bästa ifall de får permanenthem direkt och slipper flytta runt.
Men du kan höra av dig ifall det inte löser sig och det behövs nytt stödhem. Isåfall kan jag hjälpa till.
Men håller tassarna för att allting ordnar sig.
#73 Som jag sa tidigare, tack! Det känns så skönt att veta att han har någonstans att ta vägen om det inte löser sig för honom. Jag hoppas på det bästa men det är alltid bra att ha en reservplan. 
Igårkväll kom jag plötsligt på en sak. Någon som har tips på hur jag ska göra för att få in Stella i transportburen? Känner hon på sig att något är på gång så kommer hon inte låta mig komma nära. Det har gått ganska bra med dem andra, Lucas lyckades jag lirka in, Julia var lite svårare men henne kunde jag tillslut lyfta upp och sätta i transportburen och Kasper traskade in av sig själv och lade sig tillrätta. Men Stella kommer jag inte få nudda om hon blir misstänksam.
/Matilda

Ha buren inne hos dom hela tiden och kasta in leksaker då och då som Stella förhoppningsvis springer in efter.
Jag gjorde så varje dag med Lucas, så när det var dags så sprang han in efter råttan och då var matte så dum att hon stängde dörren.
Du lirkade in honom första ggn och sen har vi varit i väg 2 ggr till vetten. Så han är riktigt berest nu. 
1:a veckan i januari är det dags för 2:a sprutan så då bär det av igen.
Måste ju vänja honom för i sommaren blir det många åkturer 7 mil enkel resa till landet.
Hallå? har du fått pengar?
#75 Haha… Smart, det kan jag testa. Då kanske jag lyckas få in henne i transportburen frivilligt.
#76 Nu har det kommit in pengar från KKS på mitt konto. :)
/Matilda
Imorgon kommer det en intressent för att hälsa på Julia och en som ska titta på Kasper!
Båda två bor relativt nära mig och mitt intryck än så länge är väldigt positivt. Så om allting känns bra för mig och dem (och katterna såklart) så flyttar Julia och Kasper! Isåfall ska jag nog försöka få Stella att gå ihop med mina. Håll tummar och tassar för mina stödisar imorgon. Jag vill så gärna att det ska vara rätt hem för katterna, det skulle vara så roligt för dem.
/Matilda

Klart vi håller tummarna, följer alltid dina trådar;)
OCh nu får du tala om, ifall du behöver bidrag från Gubbens Kulpåse.
Puma kommer ju att skicka dig en slant nu med….

Håller självklart tummarna!
Men skulle inte Stella flytta till Sherwood?
Jag måste bara fråga, får Kasper en kattkompis då?
Fanns det inte en intressent till Stella också??
Ja, Stella är tingad av mig och hon får två kattkompisar i sitt nya hem. Om nu inte Calico har andra planer?
va mysigt!!!!!
Å så bra att Stella får kompisar. Jag blir så ledsen när katter säljs som ensamkatter. Du verkar ju vettig när man läst vad du skrivit så det vore konstigt om du inte fick bli Stellas nya matte/husse 
Stella ska flytta till Sherwood men för att göra allt enkelt så försökte vi få henne kastrerad, vaccinerad och id-märkt först eftersom jag ändå har pengar till det på mitt konto. Men fram tills Sherwood kan ta Stella så vill jag inte låta henne sitta ensam i badrummet om dem båda andra flyttar. Därför tänkte jag försöka sätta ihop henne med mina monster tills vidare. Så henne räknar jag redan som omplacerad även om hon inte har flyttat från mig än. 
#80 Nej, det ser inte ut som om jag behöver det. Men tack för erbjudandet.
#82 Kasper kommer att få en kompis i sitt nya hem (om han nu flyttar dit). De hade redan en katt som ville ha en ny kompis då deras andra katt gick bort i somras. Så Kasper kommer få en "storebror" till sällskap och massor av uppmärksamhet.
/Matilda

Aha…var det så det var
Låter klokt att få henne kastrerad innan flytt med tanke på att blivande bästisen Rebus är nykastrerad och kan tillverka ungar i några veckor till.
Ska de andra flytta redan imorgon om de ska till de hemmen? Får Julia också någon kattkompis?
Spännande nu…hoppas att de klickar med sina (förhoppningsvis) nya hussar och mattar!
Så trevlig läsning 

#87 Precis, vi vill gärna få henne kastrerad först men jag har tyvärr inte haft tid att åka iväg med henne då jag har haft väldigt mycket att göra i skolan, så därför har det tagit lite tid. Om det klickar mellan katter och intressenter och jag tycker det känns bra så flyttar dem imorgon. Jag har omplaceringskontrakt och allt hemma redan. Om jag inte blandar ihop allt nu (har pratat med så många intressenter under de senaste månaderna att jag blir alldeles snurrig) så kommer Julia att få vara ensam i början men så småningom få en kattkompis.
/Matilda
Men då kan dom väl ta en kattkompis med en gång…..KASPER 

Ja man kan bli snurrig för mindre
Skönt att det börjar lösa sig så att dina katter snart kan få tillbaka sin vardag och sina rutiner igen…men lite sorgligt också att de flyttar antar jag. Lycka till imorgon!
#90 Men då blir det ju en annan misse som blir ensam…som skulle få Kasper som kompis…men om de backar så får du smuggla med honom i Julias transport Calico
Ja precis, han "råkade" komma med i buren 

Hihi…Nämen Kasper
Hur hamnade du där?
#91 Det kommer nog bli väldigt skönt för mina monster att få tillbaka sina rutiner.
Idag fick Kasper ett pemanent hem! Det sa klick på en gång mellan tjejen och Kasper. Han var lite blyg i början men efter lite gos med mig njöt han i fulla drag av all uppmärksamhet. Allting kändes bra och rätt så det var inget att fundera på varken för henne eller mig. Efter att Kasper nosat lite på transportburen och jag gett honom en liten knuff så promenerade han in och lade sig tillrätta. Han fick lite godis att tugga på och såg väldigt nöjd och nyfiken ut. Han fick med sig en av myntamössen som Anebit gav katterna när hon hämtade Lucas. De var så populära och självklart skulle Kasper ha med favoritleksaken. Jag känner mig så lycklig för hans skull! 
Julias intressent kommer imorgon istället för idag. Så håll tummar och tassar en dag till! Jag hoppas att det klickar där också.
/Matilda

Underbar läsning
Fortsätter hålla tummarna för Julia!

Å, så mysig bilder på Lucas mamma och syskon.
Så bra att Kasper fått ett hem, håller tummarna för att det går bra.
Dom känns lite som min familj, för att det är Lucas familj.
Det som är bra med Julia och Stella är att dessa går på lådan, vilket jag tycker är jätteviktigt om dessa skall få nya hem. Ja Stella har ju garanterat hem, men ändå. Hoppas bara nu att dom andra två skall visa vägen för min lilla förvildare kissekatt hur man gör, han har inte lärt sig detta än och är 2,5 år. Där får jag springa efter hela tiden, huuua.

Grattis till Kasper och hans nya hem!
Calico puttar igen och grattar. Jag vill höra om du behöver mer ekonomisk hjälp!
#99 Ja, de har varit så duktiga med lådan hela tiden. Jag har aldrig haft några problem med det. :)
#101 Tror som sagt inte det. De enda kostnaderna som skjuter iväg nu är kattmaten eftersom de äter som hästar hela högen.
Annars så har jag fått från KKS och skulle det behövas mer så har jag ju Kaspers förmedlingsavgift.
Det blev inget igår, hon ska komma och titta på Julia en annan dag. Pga av lite problem så var vi tvugna att boka om besöket, men vi skulle försöka ta det nu någon eftermiddag om vi båda har tid då. Hon är iallafall fortfarande intresserad av Julia.
/Matilda

Åh vad härligt att höra att fina Kasper fått ett eget hem! Hoppas det löser sig med Julia nu också!
Jag har tyvärr blivit tvungen att sätta katterna lite i andra hand den här veckan då min pappa blev inlagd på akutvårdsavdelningen i helgen. Så Julia är fortfarande kvar här och Stellas kastrering är flyttad tills Lillåsen öppnar efter ledigheten. Det känns tråkigt att det skulle bli så mycket problem med lilltjejens kastrering nu när hon har ett nytt hem som väntar men jag har varkligen haft det jobbigt den senaste månaden. Jag gör mitt bästa för att lösa allt för Stella så fort som möjligt. Sherwood är en ängel som tålmodigt väntar på att det ska ordna sig för lillan.
/Matilda

hoppas att din pappa blir bra snart, det är det viktigaste:
ja visst har saker och ting en förmåga att klumpa ihop sig, särskilt tråkiga saker???+

Styrkekram till dig…hoppas det blir bra med din pappa!!
Tack ska ni ha! Stella har tid för kastrering nästa måndag (3/1). Min pappa är sjukskriven nu och kan ev. ställa upp med skjuts åt mig. Julia är fortfarande kvar här, vi ska se om det finns tid den här veckan för tjejen att komma och titta på henne. Julia måste dessutom till veterinären för sin andra vaccination den här veckan.
Kasper trivs och mår bra i sitt nya hem. Redan från början så tydde han sig till deras katt och det har fungerat väldigt bra mellan dem. Första dagarna var han lite osäker nära människorna men sen slog det om och han är nu jättegosig med dem. Känns bra att det har gått så bra för lillkillen! 
/Matilda

Underbart att läsa att Kasper funnit sig så väl tillrätta i nya hemmet.
Nu håller vi tummarna att Stella blir kastrerad och kan flytta till Sherwood samt att Julia blir tingad.
Då bor väl alla i Eskilstuna? Jag ringer dig nån gång i januari så att du kan komma och hälsa på Lucas.
Hälsa din pappa att han ska krya på sig!
God fortsättning och Gott Nytt År!
#109 Nix, Kasper bor strax utanför Västerås. Men om tjejen tar Julia så bor alla stödisarna i eller i närheten av Eskilstuna.
Gör det, jag saknar Lucas lite. Han är så pratglad och mysig! Men sen pojkarna flyttade har Julia blivit hur gosig som helst och ska kela hela tiden vilket gör att Stella har blivit mycket tryggare. Stella är inte gosig än men ska gärna sitta i närheten av mig. Hon måste ha koll på vad som händer. 
/Matilda
Jag ska lägga ut en ny annons på Julia då jag inte har hört av intressenten på henne. Har försökt få kontakt med tjejen men får inget svar. Och eftersom jag vill att Julia ska få ett eget hem så åker det ut en ny annons. Stella blir mer trygg för var dag som går. Idag när jag städade satt hon uppe på klösträdet och blängde på mig. Tänk att en katt kan se så missnöjd ut. :)
/Matilda
Åh… putt för lilla Julia och Stella…
Det gick jättebra igår med raketer som smällde utanför större delen av kvällen. Stella lade sig under badkaret för att sova, det är hennes trygga plats. Men vad jag kunde se så var hon inte rädd eller orolig. Julia låg och sov i elementbädden hela kvällen och brydde sig inte alls om smällarna. Jag var orolig för att de skulle bli rädda, speciellt Stella. Men jag hade inget att oroa mig för. 
/Matilda

Så bra att det gick bra med smällandet för Stella och Julia.
Hur reagerade dina andra kissar?
Lucas och Pysen gömde sig inte utan var kvar i vardagsrummet hos oss, men dom var allt lite stressade och skärrade , öronen lyssnade både bakåt och framåt hela tiden.
Vi bor ju så nära stadens stoooora fyrverkeri med bomber så att rutorna skallrar.
Men nu är det över tills Å-festen i augusti, då är det likadant med dessa bomber.
Så bar att Kasper trivs så bra i sitt nya hem. Den kissen har tagit mitt hjärta. Han var ju så personlig.
Skönt att höra att Stella blir mer och mer kärvänlig och att mamman är så mysig. De är ju underbara katter hela familjen. Vi får hoppas även mamma Julia får ett riktigt bra hem. Och det tror jag säkert att hon får så vacker som hon är.
#114 Mina katter brukar inte bry sig. Zimba vill gärna ha koll på mig och Nora kryper helst ner under täcket men det är allt. Elvira reagerade inte ens. Stackarna. Men du bor ju också lite närmare stan. De smällde visserligen precis utanför men inte så många så det var mest "låga" smällar.
Imorgon kommer det en intressent och tittar på Julia. Det verkar väldigt lovande så jag hoppas att de här är det hem som Julia har "väntat" på.
Håll tummarna för min sötnos!
/Matilda
Fina bilder där på stödhemskatterna. En bild på Stella satte jag upp som skrivbordsunderlägg, eftersom hom kommer rätt snart. Rebus gömmer sig fortfarande, så Kickan hoppas här att få sig en lekkamrat lite fortare.
#122 Stella kommer nog att bli glad över att få en lekkamrat. Hon tycker inte Julia är så rolig att leka med. Hon saknar nog att busa med Kasper och Lucas, det var lite mer fart i dem. Julia är mer gosig än lekfull. 
/Matilda
Idag har Stella blivit kastrerad, vaccinerad och id-märkt. Det krånglade med min skjuts så Sherwood ställde upp och körde mig till veterinären med Stella. En ros till dig för din hjälp! Stella var så duktig även om det var väldigt svårt att få in henne i transportburen. Hon förstod att det var något på gång och ville inte alls samarbeta. Men väl hos veterinären så hade allt gått jättebra! Känner mig så stolt. 
Julia har fått permanent hem! Hon flyttar imorgon. Det visade sig att intressenten som kom idag var en bekant till mig. Hon jobbar som lärare där jag växte upp och vi kände genast igen varandra. Julia kommer flytta till ett supermysigt område och få det jättebra. Världen är liten ibland… Känns skönt att jag vet vart Julia kommer flytta och själv kan intyga att hon kommer att hamna i ett bra hem. Jag kunde inte ha önskat mig bättre hem till alla mina stödisar! 
/Matilda

Jätteskönt för dig att veta att alla dina misar får det bra.
Då kan vi kanske även få följa vackra Julia i fortsättningen.

Å, så bra att alla stödisarna har fått ett eget hem nu!
Julia är ju så vacker!
Jättefina bilder på henne och vackra lakritskatten Stella!

Nu har Julia flyttat och det gick så bra. Jag lyfte in henne i transportburen och hon lade sig tillrätta på en gång. Känner mig så stolt. Stella verkar inte bry sig så mycket om att Julia har flyttat, hon lade sig i elementsängen och somnade så fort Julia försvunnit ut genom dörren.
Jag känner mig lite kluven hur jag ska göra med Stella fram tills hon flyttar. Det känns inte snällt att hon ska bo ensam i badrummet så jag skulle vilja testa släppa ihop henne med mina. Men är det en bra idé med tanke på att hon nyligen blivit kastrerad? Isåfall släpper jag ihop dem på torsdag då jag ändå är hemma hela dagen och kan ha koll. Om hon inte har något emot det så kan hon självklart få ha badrummet för sig själv tills hon flyttar. Det viktigaste är ju att hon mår bra och är nöjd. Hur skulle ni ha gjort?
/Matilda
testa då på torsdag. för så har det läkt rätt så bra….
Släppt ut den stackarn. Hon har bott tillräckligt länge i ett badrum.
Så länge hon verkar tagen och minsta lilla vinglig, kan du låta Stella vila. Ha henne noga under uppsikt när du släpper dom tillsammans, för det kan bli enorma slagsmål i början, har jag erfarenhet av. Jag vill ju få hem min Stella hem fin och fräsch.
Stella är pigg och uppmärksam som vanligt. Hon läker fint och verkar inte bry sig om stygnen på magen. Jag gjorde ett försök att släppa ihop katterna igår men Stella tyckte det var läskigt så vi tar det lugnt och försiktigt. När hon hade legat under badkaret halva eftermiddagen var jag lite elak och tvingade fram henne. Sen satt vi och hade en "pratstund" och gosade lite. Jag får klappa henne om jag är försiktig och rör mig långsamt. Idag tänkte jag göra likadant, ge henne möjlighet att komma ut till de andra men ta det lugnt och försiktigt. Finns ingen anledning att stressa lilltjejen.
/Matilda

När skall minstingen flytta till Sherwood
Mitt på dagen på lördag hämtar jag hem lilla Stella. Det skall bli roligt för min del men för katter är det ju alltid lite oroligt i början innan det, när det gäller nya ställen med kanske andra vanor.

Ser fram emot att få följa henne också

trevligt att läsa:)
För en stund sen åkte min sista stödis.
Nu har Stella flyttat till sitt nya hem och även om det känns jättehärligt så kan jag inte låta bli att känna mig lite ledsen. Alla fyra är helt underbara katter och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta men Stella kommer jag nog sakna mest.
Jag tror det är för att jag har kämpat så med henne och nu dem sista dagarna har hon varit så go och pratig. Hon var dessutom så duktig idag att det bubblade i mig av lycka. Stella som har varit jätterädd för transportburen och att bli instängd i den traskade in med en lätt putt från min sida. Jag ställde transportburen framför henne, klappade, pratade och när hon stack in huvudet gav jag henne en lätt knuff in. Hon var så otroligt duktig! Lite orolig men inte alls rädd! Känner mig så stolt över lilltjejen. Jag hoppas att hon kommer trivas bra hemma hos Sherwood och hans katter. Lycka till i ditt nya hem lilla hjärtat! 
/Matilda
Kan bara tala om att hon började helt normalt att undersöka allting lite smått här hemma och till slut hitta ett eget litet vrå. Du har lyckats rätt bra att socialisera lilla gumman på ett halvår och då har jag rätt många kissar att jämföra med under årens lopp. Skickar in lite bilder lite senare, för det kan vara roligt att följa upp dessa för Calico och vargtassen bl.a.
#138 Tack, jag känner mig så stolt över stödisarna. Speciellt Stella som har varit så skygg. Det skulle vara jätteroligt att få fortsätta följa lilltjejen. Jag saknar henne redan även om jag vet att hon har det bra. :)
/Matilda

ja dessa katter har hängt med att tag på forumet, så blir lite extra glad så när alla äntligen har egna hem;)

Å, lilla Stella har du flyttat nu, och att stödmatte saknar dig förstår jag.
Jag pratade nyss med Julias nya ägare och det verkar som Julia har blivit väldigt blyg. Hon gömmer sig hela dagarna och är bara framme för att äta och gå på lådan på nätterna. Hon fräser och drar sig undan kontakt med människor. Hennes ägare är så orolig för Julia och gör sitt bästa för att försöka få henne att känna sig trygg. Jag har försökt att ge henne råd men vet inte riktigt hur jag ska kunna hjälpa henne mer. Jag trodde inte att Julia skulle bli så orolig, hon har varit så lugn och trygg ända sedan hon kom hit. Hennes ägare är väldigt lugn och jag var övertygad om att Julia skulle trivas bra hos henne. Någon med liknande erfarenheter som kan komma med bra tips och råd? Jag vill så gärna att det ska fungera för bådas skull.
/Matilda
Samma problem är det här med Stella. Hon har varit helt still i två dagar utan mat och vatten och fortsätter det i samma still är jag rädd för hon svälter ihjäl. Nu kan det hända att jag är orolig lite för tidigt, men oron hos mig är rätt stor. Har försökt att locka fram henne, men hon är som förstelnad, trots alla försök jag gör är ett stort misslyckande känner jag. Någon som har råd och tips? Rebus kom åtmindstone fram och åt på nätterna redan från början.
jag tror, att ni får ha tålamod. Vi hade ju samma problem med Mee här i en månad…. Ok, hon åt efter tre fyra dagar, men bara på natten…Sherwwod, ställ mat och vatten i närheten där hon är…

Det tog hela 5 dagar innan Lucas kom fram bakom soffan.
sherwood här kan du läsa om Lucas första dagar hos oss
Vi hade dörren till vardagsrummet stängd varje natt i 3 veckor. Mat och låda hade han i hörnet mellan sofforna.
Pysen läxar upp Lucas fortfarande när han är för bråkig. Typ hoppar på Pysen bakifrån och vill brottas men det vill inte Pysen.
Pysen både fräser och morrar ett par ggr/dag men Lucas bryr sig inte utan lägger sig bara.
Dom är inte kära kompisar men kan sova ½ - 1 meter bredvid varann på sängen.
Tålamod, tålamod och åter tålamod. Låt dom ta den tid dom behöver och stressa inte fram något.

lisa låg i över en månad bakom soffan här elr i ett köksskåp, sen släppte det, jag tog upp o tvångsgosade lite var kväll så hon skulle känna sig "sedd" o medräknad,, jag matade bak soffan med för jag var orolig,
Precis. Ska försöka få tag i Julias ägare och ge henne lite råd och tips. Igår när jag pratade med henne var jag så trött att jag inte direkt var till någon hjälp. Jag tror att om hon bara har tålamod så kommer det gå bra. Julia är inte så social utan gömmer sig men hon gömmer sig på olika ställen så hon har ju antagligen varit runt i huset och utforskat. Dessutom är hon ju framme för att äta, dricka och gå på lådan. Får se om jag kanske åker dit och hälsar på så kan jag hjälpa henne lite med Julia. Hon har inte så stor erfarenhet av skygga katter och Julia känner ju mig.
Idag var jag hem till Sherwood och hälsade på honom och Stella. Hon har hittat två bra gömställen där det ät svårt att nå henne. Men hon ser ut att ha hittat till vattnet och trots att hon gömde sig så tyckte jag att hon såg lugn ut. Hon rörde sig lugnt och verkade avslappnad. Lite skygg men avslappnad. Så jag tror det kommer gå bra för henne bara hon blir tryggare bland människor.
/Matilda

Jag brukar låta mina skyggisar vara i fred så mycket som möjligt i början. Jag ställer mat, vatten och kattlåda väldigt nära där de gömmer sig så de inte behöver gå längre än nödvändigt.
Sen är det mina andra katter som börjar "prata" med dem först och ju tryggare de blir desto mer kikar de fram.
Brukar försöka att inte stressa fram någonting, utan det får gå på kattens villkor helt enkelt.
Inget roligt att sitta och klappa en rädd katt ändå, roligare när katten kommer fram själv för att bli klappad. Och det har väl hittills alla gjort här hemma. Förr eller senare.
Julia kommer tillbaka hit på söndag. Känns väldigt tråkigt men hennes nya ägare kände att hon inte klarade av det. Jag är orolig för hur det ska fungera med mina katter men hoppas på att det går bra tills jag kan hitta rätt hem åt tjejen.
/Matilda

Stackars Julia.
Ytterligare en flytt. Att människor har så bråttom och inte kan ge sig till tåls
Det var ju väldigt synd, för det ger en otrygghetskänsla för Julia att behöva kastas hit och dit hela tiden. Tillräckligt mycket tålamod har man inte om man inte är van med förvildade katter. Stella ligger och trycker på två olika ställen i lägenheten men jag har bestämt mig att inte ge upp, eftersom allt är bätre än livet ute i kylan.

Lilla Julia, så synd att din nya matte inte har tålamod och låter dig landa i lugn och ro.
Det har ju bara gått 10 dagar och det kan ju ta både månader och år för vissa medan Julia redan hade blivit gosig hos Calico.
Både jag och min dotter klappade henne när vi var och hälsade på Lucas för första gången.
Hur går det för Kasper?

Men vad tråkigt. Sånt här gör mig så fundersam på att låta mina halvtama kissar flytta överhuvudtaget. Tänk om de inte får chansen, då ramlar man ju två steg tillbaka istället.
Att tänka på vid flytt av Julia nästa gång. Att be nya hemmet att ha henne i ett rum/mindre utrymme med stängd dörr (hon har ju bott mindre i ditt badrum). Och låta henne vara därinne tills hon både är trygg med rummet och med sina människor. Sen öppna upp och låta henne ta allt i sin egna takt. Att ta hem en fd skyggis brukar inte fungera om man låter dem ha tillgång till hela lägenheten i början. Tar man hem en kattunge kan det vara svårare om man inte har en kattunge hemma sen innan och kan stänga in dem tillsammans så den nya har sällskap.
Hoppas rätt hem dyker upp snart. Lycka till.

Julias son Lucas fick bo i vardagsrummet med stängd dörr flera veckor (de första 5 dagarna bakom soffan) innan vi öppnade upp helt och då smög han ut i lite omgångar tills han kände sig säker. Han var inte ensam utan jag satt och läste, virkade och såg på TV därinne.
Eftersom han bott i ett badrum så var det även läskigt när matte öppnade fryskåpsdörren, ugnsluckan m.m men nu har Lucas vant sig vid det mesta. Han har ju bott hos oss i 2 månader redan.
#156 Att välja ett rum man är i mycket är jättebra om man har tagit hem en ungkatt/kattunge. Då får den sällskap och slipper vara ensam. Det man kan tänka på då är att inte ha möbler dem kan gömma sig under som soffor eller dyligt. Utan krypin som kartonger och igloos där man om man måste kan komma åt dem snabbt. Sitter dem under soffor kan det vara svårt att få tag på dem om något skulle hända.

#157 Vi hade tagit bort benen på sofforna och fåtöljen så han satt bakom ena soffan så det hade varit lätt om vi hade varit tvungna att få tag på honom.
Klösträd med en koja i samt en iglo fanns i rummet men han skippade dem fast han undersökte dom nog under nätterna.
Här syns Pysens och Lucas klösträd samt Lucas "våningsäng".
Det här är 14:e dagen han bor hos oss.
ja, vi fick ju Tintin i retur, för han visade inte heller framsteg. Han kissade dessutom på allt som låg på golvet. nu är allt perfekt och han har inte visat några tecken till att backa i sin utveckling, snarare verkade han glad åt att komma tillbaka till sitt fina rena barndomshem. Så det är inte säkert att hon kommer att backa. Men går i så fall som vi, vi drog ihop en bur av kompostgaller, där fick Mee sitta i nästan en månad.Den stod i köket där det rör sig mest. OCh hon var också väldigt skygg, blev helt katatonisk när man tog i henne. Det som löst upp den gordiska knuten för oss, var en sån där liten köpemus som låter när den rör sig.på tre fyra dagar så blev det en annan katt…MEn hon är livrädd för andra folk, men det skiter vi i.
#158 Så fin
Det känns ju verkligen tråkigt att Julia ska komma tillbaka hit och att hon inte fick tid att komma tillrätta i sitt nya hem. Men när jag pratade med hennes ägare så kändes det som om hon hade gett upp och då tycker jag det känns bättre om Julia kommer tillbaka hit och får en ny chans.Jag har tipsat ägaren om att ta en redan trygg omplaceringskatt istället. Hon är verkligen bra med djur och jättetrevlig men en skyggis var nog för mycket för henne.
/Matilda

#162 trisst att det inte funkade, men skönt för julia att du kan ta henne tillbaka,
Nu är Julia här igen. Hon traskar runt i lägenheten, gosar och hälsar glatt på mina katter. Min Nora ligger dock i sovrummet och ser riktigt grinig ut. Hon är inte alls glad att få tillbaka Julia och fräser ordentligt åt henne. Men Julia håller sig på avstånd från Nora så jag hoppas det här fungerar tills jag kan hitta ett nytt hem åt Julia. Hon har iallafall inte tagit någon "skada" av att flytta och komma tillbaka, om något så verkar hon göra framsteg och bli mer social och trygg. Så om hon bara hittar ett hem där hon ges tid att komma tillrätta så kommer det här att gå väldigt bra!
/Matilda

Hon är säkert glad att vara tillbaka i tryggheten
Skönt för henne att hon slipper sitta ensam i badrymmet.
Lycka till i fortsättningen vackra Julia
Då är jag igång med att leta efter hem till Julia nu igen. Känner egentligen att jag inte har ork eller tid men det är bara att tänka positivt och hoppas på det bästa. Julia är så otroligt social, hon springer efter mig överallt. Hon är sällan inne i sovrummet då min fräsande honkatt ligger där och vaktar. Noras favoritplats är sängen så där får Julia inte vara. Men annars går det över förväntan. Julia busade lite med en myntamus förut idag men hon är fortfarande väldigt försiktig runt mina katter. Jag håller tummarna för att hon ska få ett eget hem snart. Hon är en sån underbar katt!
Kom på att jag glömde svara dig igår Anebit. Jag har inte pratat med Kaspers ägare på ett tag nu men det sista jag hörde var att det gick bra och han trivdes. De är så kära i honom och han fungerar otroligt bra ihop med deras andra katt. Så det fungerar väldigt bra för honom i hans nya hem.
/Matilda
ja, alal kan ju inte vara beredda på att veta hur jobbigt det kan vara med en skyggis….
Håller tummarna för att du ska finna ett kärleksfullt och bra hem till Julia.
Än så länge har ingen hört om sig om Julia men jag hoppas att det snart dyker upp någon. Hon är så mysig och ska vara i samma rum som mig hela tiden. Min ena honkatt är riktigt tjurig och fräser en hel del åt Julia. De två fungerar inte alls ihop, men annars så går det ganska bra. Julia äter och dricker ordentligt och blir tuffare för var dag som går. Önskar bara att hon kunde få ett eget hem.
/Matilda
169. Att Julia har stort förtroende för dig är nog inte så konstigt, eftersom du har tagit så väl hand om henne i över ett halvår.

Underbart att Julia inte gått tillbaks i utvecklingen när hon var borta ett tag.
Synd att din ena honkatt ska vara tjurig, men det går kanske över så småningom.
Är dom två små bustrollen kvar?
#171 Ett litet bustroll är kvar, Elviras lilla kattunge som kom tillbaka hit.
Det fungerar ganska bra mellan henne och Julia, om man bortser från att lillan är lite väl påfrestande ibland när hon busar. Men hon och Julia leker ganska bra ihop vid de få tillfällen då de busar med varandra.
Julias favoritplats är i kojan på lilla klösträdet. Den har flyttats ut i vardagsrummet så hon tycker nog att hon har bra uppsikt på allt därifrån. Antingen ligger hon där eller på golvet vid elementet i vardagsrummet. Julia är nästan aldrig inne i sovrummet eftersom Nora oftast ligger därinne och hon tycker inte om Julia.
/Matilda
Det var ju synd att Julia inte fick den chans hon förtjänade hos den nya ägaren. Var de inte informerade om hennes bakgrund? På din beskrivning verkar ju inte Julia vara skygg alls nu längre. Man får dock alltid räkna med en tillbakagång i samband med flytt till nytt hem. Även helt tama katter kan ibland bli som lite skygga vid miljöombyte och ny ägare.
Skulle tippa på att Julia och Nora kommer att acceptera varandra mer och mer allt efter som tiden går. De flesta katter gör det, men det kan ta lite olika lång tid.
Skönt att höra det går bra med de andra kissarna. Och Kasper ja; den kissen har ju en särskild plats i mitt hjärta.
Men detta är ju katterna från Helsingborg.Skönt läsa det ordnar sig för dom och hoppas även Julia ska få en husse eller matte som förstår att värdesätta henne för det hon är.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
de är väl KKSkatter??? Elelr har jag fel?
#173 Hon var informerad om Julias bakgrund och jag hade förberett henne på att det kunde ta ett tag innan Julia blev trygg. Men hon tolkade Julias otrygghet som att hon inte trivdes där. Tror helt enkelt att hon tog sig vatten över huvudet och upptäckte att hon inte klarade av situationen. Men Julia verkar inte ha tagit skada av det och jag hoppas på att hitta rätt hem för henne snart.
#175 Ja, Julia är en KKS-katt.
Fick uppdatering från Kaspers nya ägare nu i veckan. Det är bara bra med honom och allting fungerar jättebra! Han trivs tillsammans med deras katt och hund. Pussar gärna på hunden ibland och busar runt som en galning när han inte ligger och gosar. 
/Matilda
Då borde väl de även kunna hjälpa dig med placering tycker jag….Hon finns på deras hemsida? OCh de borde ju kunna backa upp med annonser…
#177 Julia finns på deras hemsida och nu har de äntligen uppdaterat om henne så att alla uppgifter stämmer. Meningen är att KKS ska stå för annonserna men det har varit lite problem till och från. Jag har fått förfrågan från KKS om inte Julia kan stanna hos mig då hon verkar trivas här men jag har förklarat att det inte fungerar för mig.
Nu i veckan vågade Julia krypa upp i soffan och lägga sig (lilla soffan, inte 3-sitsen som Nora vaktar) och Nora tillät henne att ligga i sängen. Så länge Julia inte låg på min sänghalva.
Julia bryr sig knappt om höga ljud eller häftiga rörelser längre och har upptäckt hur mysigt det är att bli borstad.
/Matilda
Vackra Julia….
Synd att KKS håller på och strular så. Sköter dom inte och följer upp sina stödhem så förstör dom ju för sig själva..
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
ja tyvärr…… hon är ju så vacker……
Julia
vilken vacker missa!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Julia är fortfarande kvar här, det har inte dykt upp någon intressent än. Känns lite tråkigt. Speciellt som jag bara kan ha henne här tillfälligt pga av hur min situation ser ut just nu. Men Julia utvecklas iallafall hela tiden och är nu mycket tryggare runt människor, med höga ljud och häftiga rörelser. Hon har blivit en riktigt busig tjej som ofta springer runt och leker tillsammans med min lillkatt.
/Matilda
ja i värsta fall, så måste lilla julia i så fall få åka ner till förmedlaren…..
Den här tråden börjar bli lite lång och rörig så jag startar en ny tråd om Julia. Skulle bli tacksam om någon Medarbetare eller sajtvärden kan låsa den här tråden.
Jag har nu startat en ny tråd, här hittar den.
/Matilda