Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 4214 ggr
martdat
0

Katt satt fastbunden och tejpad,,

http://www.smp.se/nyheter/almhult/article2267116.ece

på en toalett, den satt bunden i toastolen,,,,  ja läs själva,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Josefa
0

Och så överväger Länsstyrelsen om ägaren ska få djurförbud? Överväger???

Jourhemmet
0

GråterGråterGråter

lillmymlan
0

Fy fanken, vad är det med folk! Skrikandes

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sidentass
0

Säger som Josefa..vaddå "överväger"! Inte ens en spyfluga skulle få leva som husdjur där!Skrikandes

Hawknestgrove
0

ja, man kan ju undra hur det är ställt ibland. Nä, strängare kontroller, det är önskvärt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sherwood
0

Det finns folk till allt. Djurpoliser borde vi ha, som tar ifrån personen sitt s.k husdjur direkt.

Issa
0

Katten vistas nu på pensionat!! Och sedan då?

Sherwood
0

Är katten på pensionat och vad innebär det? Denna katt skall ges möjlighet att omplaceras hoppas jag, för den har haft sitt helvete så det räcker till.

Hawknestgrove
0

Den har en tidsfrist på x antal dagar antar jag…..Gråter

brutt
0

Länsstyrelsen får ta och skicka ut broschyrer till hela Sveriges befolkning vilka regler som gäller när man har katt!Hur kan man tro att det är ok att ha en katt sitta bunden vid en toalett. Sedan stod det ju också i artikeln att ännu värre saker hade anmälts om samme kattägare. Undrar hur länge det här har pågått mot katten.Skrikandes

Issa
0

#9 ja, sedan vet vi vad som händer den.

martdat
0

enligt dagens smp lever katten och åklagaren ska väcka åtal,

http://www.smp.se/nyheter/almhult/fastbunden-katt-fall-for-aklagare(2279535).gm

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Emmieline
0

Åh stackars katt='(

Hawknestgrove
0

hoppas den får ett gott hem nu mede massor av kärlek

Debattia
0

Gråter

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Sherwood
0

Debattias sol ser så ledsen ut, men jag tror det ordnar sig för kissen.

Mona22
0

Fy vilken idiot!! usch för såna människor.Skrikandes
Hoppas det ordnar sig för kissen.

maggan47
0

hoppas också det ordnar sig för kissen, med bra hem, önskar hårdare straff för djurplågare, totalt tandlös lag, ett litet varnande finge, aja baja, that´s it, nej, kännbart ska det vara

Maggan47

mumin79
0

Tidningarn skriver alltid överväger när lst håller på med en prövning av djurförbud. ( det är obligatoriskt att göra en prövning) där man måste låta djurägaren få möjlighet att yttra sig. Detta för att det finns vissa undantag. Ex om du blivit mycket psykiskt sjuk eller hamnat i koma ex men alltid haft god djurhållning och ett djur förolyckas pga denna sjukdom. Och det är sannolikt att du inte kommer att bli så sjuk igen. En sådan person blir kanske åtalsanmäld men får kanske inte djurförbud.

Så dom funderar nog inte utan de håller på med en prövning. Tidningar är inte direkt de bästa källorna, har hitintills inte läst en enda artikel som förklarar något på rätt sätt när det gäller djurskydd ;-)

Tizzla
0

Hej Mumin…det var länge sen jag såg dig här! Tänkte på dig härom dagen faktiskt…att det var synd att du inte är här och skriver numera. Tack för infonGlad

mumin79
0

Jag svänger föbi ibland men har mest läst de senaste åren. Inte mått så bra tyvärr under övergången av djurskyddet. Det har varit psykiskt påfrestande som tusan och hela tiden har man levt med ett stort dåligt samvete över att man inte hinner med. Så man har sparat på sin energi på fritiden ( läs utmattat sover man bort sitt liv;-) )

Men nu börjar det ljusna och energin börjar komma tillbaka och vad finns det för bättre sätt att fira än att börja debattera igen :) Ska kanske ta hem min häst igen också och det ser jag fram emot mest Tungan ute

Jag tror många av de problem som funnits kommer att försvinna sakta men säkert när personalen nu börjar sakta men säkert återhämta sig från de senaste tiden. Ja förrutom i ett par enstaka län ( skåne bla) där arbetsmiljöverket kommer skriva ett föreläggande :/

Vet att jag känner mig som ett energiknippe nu iallafall and it is goood to be back :)

Tizzla
0

Skönt att det börjar ljusna både för dig och för hela djurskyddet verkar det somGlad Det behövs!