katt bajsar lite överallt!
Har en tjej som tog in en kattunge som nu är 6 månader från de hemlösa katterna i Teckomatorp.
Nu har han efter ett antal veckor börjat bajsa lite var stans och hon vill inte ha katten kvar.
Någon som vet om det kan bero på att han är könsmogen el urinvägsinfekton när det även är avföring? Hon säger att hon har två lådor och tömmer flera ggr om dagen….Hon har en annan kastrerad unghankatt.
Om hon fortfarande vägrar ha katten kvar någon som kan hjälpa att ta emot honom??
Vet inte vad jag ska göra om hon fortfarande vägrar??? Har ingen som helst plats här då jag redan har inne 7 st och inget rum över.
Kan tyvärr vara könsmognad. OCh om någon säger att de tömmer flera gånger om dagen, så är det nog en sanning med modifikation. Jag har en bautalåda, fyra katter och inte 17 rensar jag mer än två ggr om dagen. MEn jag förstår ditt dilemma. Fy attan så jobbbit med såna stödhem, som inte kan inse att det kan bli problem. det är väl därför vi inte har några stödhem, för att vi framhåller alla nackdelar. Förstår ditt elände. Man kan bli sömnlös för mindre….. Hoppas någon kan förbarma sig över denne lille kille….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Skulle nog också gissa på att katten är könsmogen. En kastrering till att börja med och sedan se om det ordnar upp sig av sig själv. Annars kanske något fel på magen?
Löst?
Jag har också 1 bautalåda till 4 katter och jag tömmer faktiskt bara en gång om dagen. Det räcker för det kissas ungefär 2 gånger och korvas 1 gång per katt/dag.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja jag har nu övertalat henne att ta honom till veterinär för kastrering och ev få pencillin.Men hon hade inte några pengar att lägga ut så hoppas de kan ta på faktura.Och hoppas att jag på nåt sätt kan samla ihop till det.Hur var det med gubbens hjälpkonto finns där nåt kvar som kan hjälpa honom?
Hon vet att inget nytt hem hittas snabbt.
avföringen är normal säger hon.Tror mkt att det är könsmognaden.
snyft…. finns bara 25 kr kvar på Gubbens hjälpkonto nu…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Min gamla kisse markerade också med bajs när han blev könsmogen vid ca 6 månader. Efter kastreringen upphörde det direkt!
Hoppas ni kan få ihop pengar så det räcker, en hankattskastrering brukar ju inte vara så dyr.
vad bra då är det nog de som jag trodde.Hon har fått tid på onsdag.