djurskyddspoliser på plats
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Det är så skönt!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Underbart! En god början!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

En bra början! Äntligen en början! Hoppas på en fortsättning!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

förstår inte denna romantisering av djurpoliser. Jag följer oxå serien och ser absolut ingen skillnad mot det jag gör som yrke ( dvs djurskyddshandläggare) den enda skillnaden är att jag gör sådana ingripanden kanske 5 gånger om året då människor i Sverige tack och lov inte binder upp sina hundar på kedja och glömmer dom där tills halsbanden har växt in i huden allt för ofta *puh*
Dom filmar ju liksom i USA de allra värstast värsta och det finna gott om sådana ingripanden från djurskyddsidan i Sverige oxå. Vi har precis samma befogenheter att ingripa akut och ta djuren därifrån omedlebart i dessa situationer.
Ett förtydligande. Djurpoliserna i sthlm kommer att arbeta utefter polisens lagstiftning, dvs lagen om tillsyn av hundar och kattter osv men dom kommer inte på ngt sätt ersätta och göra samma saker som djurskyddshandläggarna.
Tack och lov säger jag för hur mycket jag än gillar poliser så städar jag upp efter poliser som fattar fel beslut på djurskyddssidan hur många gånger som helst under ett år. Dom har helt enkelt för många arbetsområden för att ha koll. Helt förståligt! Alla kan inte vara insnöade på att rädda djur ;-)
Mumin79 - din inställning till att rädda djur skulle vara insnöat och din attityd förfärar mig, i synnerhet som du säger dig vara djurskyddshandläggare… Om jag var i dina kläder skulle jag i så fall börja fundera mer på etiken kring det yrkesvalet!
Bevare mig för en djurSKYDDShandläggare som inte ser som sin främsta uppgift att i alla lägen framför allt RÄDDA DJUR!?
Och om det skulle vara så att jag missuppfattat det du skrivit och du verkligen är en av de djurskyddshandlägare som ser till att djur - som t ex hemlösa katter - inte avlivas utan verkligen RÄDDAS, ja då är det ändå lite svårt för mig att förstå det du skriver i #4…

ehm va? förstår inte alls något i ditt inlägg??? Totalt förvirrad.
Vart har du läst att jag inte räddar djur?
Förstår faktiskt inte någonting av ditt inlägg, du kanske skulle läsa igenom mitt inlägg en gång till för jag förstår inte alls vad du syftar på??
#4 Är inte den som romantiserar poliser. Varför framföra kritik mot att fler myndighetspersoner dedikeras för djurens rätt? Förstår inte vad du vill framföra med ditt inlägg. Om nu poliser utbildas i detta ämne och har det som sin primära uppgift, är inte det en positiv utveckling?

Jo då det är jätte positivt, men det är inte så kul att hela tiden få höra att man tycker att man ska byta ut handläggarna mot poliserna.
De gör inte samma saker och båda behövs.
När jag menade poliserna här uppe syftade jag till serierna som spelas in i England och USA. Människor som inte är insatta i hur djurskyddet fungerar i Sverige skriver att de önskar att vi skulle få sådana poliser med dessa befogenheter, men vi har precis samma befogenheter redan :)
Jag önskar att det skulle komma till djurpoliser i hela landet. Men det människor måste förstå är att de gör inte samma sak som djurskyddshandläggarna utan de kompletterar varandra :)
Ser de nya poliserna som ett kompliment till ert arbete. Ni är ju experterna. Om ni känner att ni blir ersatta har ni ett stort problem i er verksamhet. Hur kommunicerar er ledning ut denna utveckling till er? Denna satsning på djurskydd i Sthlm's län behöver uppmuntras. Ger den resultat finns ju möjlighet att den sprids i landet.

#4 Med djurpoliser i hela landet kan ni nog slippa städa upp efter poliser som inte har full koll på lagar och regler kring djurskydd
Hoppas på att det blir så för jag tror det skulle vara ett bra komplement.
Tyvärr finns det ju för många poliser som inte har koll om djurskyddslagar och vill inte heller befattar sig med det.
Går du till polisen idag för att anmäla en misstänkt vanvård avfärdas många som "galen kattkärring" och det är inte bra. Jag fick höra en gång att de inte hade tid för sånt för alla poliser var inblandad i att ett barn blev påkörd och om jag inte fattade själv att det var mycket viktigare.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus