Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 606 ggr
Pelusa
0

Sara, in i evigheten

Katthemmets maskot, stora glädjespridare och medhjälpare, Sara, har idag gått över bron och finns nu på de gröna, saftiga ängarna bortom regnbågen.

Glöm nu inte att hälsa så jättemycket till Cecil, Snobben, Madicken…. mfl katthemsmissar - och Sara lilla, du ser väl efter och tar väl hand om lilla Billy nu!

*Pelusa gråter*

marieborg
0

Ja älskade lilla Sara….kommer sakna henne på katthemmetGråter

Jag tror att hon och Billy ligger och gosar nu Flört

gejsa
0

Men varför?

brutt
0

Jag beklagar sorgen.

kajsa08
0

Kattmymta till Sara som hon kan mumsa på!

marieborg
0

Från katthemmets hemsida:

"Sara fick somna in den 28 mars 2007 då hon ganska hastigt blev sämre än vanligt i magen, magrade av och sista veckan slutade äta. Hennes lilla kropp orkade helt enkelt inte längre. Sov gott, älskade hjärtat -- vi saknar dig oerhört mycket… "

Hon blev 19 år (född 1990)

gejsa
0

Oj, blev hon så gammal. Trodde att det var en kattunge. Ja, då är hon ju värd att få somna in värdigt. Vila i frid lilla kisse. Liknade så mycket min lilla Musan som jag har hemma nu.

Chrizzan
0

Kommer aldrig att glömma lilla fina Sara. Så sorligt!

Chrizzan. Gråter

Faxlin
0

Rest in peace.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sidentass
0

Lilla Sara missen..kände henne inte..men tog del av detta nu..må nu lilla misse få sin vila..vila på de mjukaste dunkuddar..känna det mjuka gröna gräset under sina tassar..få känna frid, o riktigt katteligt gosig ro…

Varm Bamsekram till er som sörjer..

Sidentass

evamojje
0

Lilla Sara såg henne förra veckan och då såg jag att hon hade blivit mycket smalare..men som alltid så var hon glad att se en och ville gosa.

Vet att du kommer att träffa en massa kompisar som du inte sett på länge Sara…Och självklart så kommer du till en alldeles speciell plats i katt himlen.

Vila i frid Sara och tack för alla keliga stunder.

Tassar i massor från Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

emjon
0

Lilla Sara måste haft en bra tillvaro som mascot på katthemmet när hon uppnått en sådan aktningsvärd ålder. Beklagar sorgen efter en älskad kisse och nu får hon vila i frid.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

Förstår att hon lämnar ett stort tomrum efter sig lilla Sara. En sådan underbar kisse. 19 år är en bra ålder och jag förstår att hon skänkt mycket glädja till många, både människor och andra katter under sitt liv på Stockholms Katthem.

Vila i frid vackra Sara.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

lilla vackra Sara, som alltid hälsade på alla besökare , nu är du frisk och kry bortom regnbågsbron, du lilla tjej Maggan47Ledsen