UPPDATERING ANG kATTERNA SOM BAJSAR
blod och kissar överallt. Jag pratade med min arbetskamrat och hon sa att dör dem så dör dem. Hon sa att det är hennes killes uppgift att ta dem till veterinären, jag frågade hur dem mådde i övrigt. Hon sa att dem verkar pigga som vanligt förutom att dem bajsar blod,jag bad henne prata med sin kille fom detta för det kan vara färgiftning, men det trodde hon inte på… hur ska jag göra?Det är väldigt akut.
Jag tycker det börjar bli dags att hota med en anmälan om vanvård om det är den inställningen som råder. "Dör de så dör de." Den killen borde genast dumpa sin flickvän snarast möjligt.
Har du någon möjlighet att komma till tals med pojkvännen ifråga? Den bruden verkar ju tyvärr vara helt meningslös att tala med.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Helt klart kan inte katterna må bra om dom bajsar o kissar blod,,dom kan ju inte tala om hur dom känner det, finns risk att dom går o plågas hela tiden…arma missar..
Säger som Lena här ovan..har du möjlighet att prata med pojkvännen direkt..eller kanske rentav skicka honom denna tråd att läsa om du har hans e-postadress…
lider med de stackars katterna..
Sidentass

Ring till djurskyddsinspektören i din kommun och gör en anmälan om vanvård av sällskapsdjur. När någon gör en anmälan är kommunen förpliktad att agera. Du kan vara anonym om du vill.
/Miranda

Håller med Miranda. Ring Djurskyddsinspektören och berätta att det pågått ett tag och att du tror att de dör om de inte kommer till veterinären. Av med bomullshandskarna. Sedan så kommer de att kontakta henne och eventuellt honom. Förstår inte var han är som låter detta pågå. De kommer inte att ta katterna till att börja med, utan säga åt dem att ta dem till veterinär bums. Du kan även kontakta länsveterinären. För om de får höra vad som händer så kommer de att kontakta inspektören bums. Kommer det från två håll, lär det bli fart. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Glöm inte att polisanmäla också. Att underlåta att uppsöka veterinär när djur är svårt sjuka är faktiskt brottsligt. Varför dalta med sådana här människor?
Nej det är bara att köra den hårda linjen nu.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
helenal
Jag tycker att du har inte varit hemma hos din arbetskamrat och sett hur det förhåller sig med katterna. Du går helt på din arbetskamrats uppgifter vad gäller katterna.Du vet ju inte hur mycket blod det handlar om. Det är ju flera här på forumet som undrat över blod i avföring.(Vad jag hört är det en hel del katter överallt som kissar blod.) Katterna verkar pigga för övrigt säger du att din arbetskamrat säger. Att hon sedan säger att dör de så dör de.Man kan inte alltid ta bokstavligt på allt vad folk säger, och hetsa upp sig sjäv och andra. Jag tycker man ska se med egna ögon innan man dömer någon.
Om kattägare kunde lära sig att katten är ett köttätande djur och ge katterna mat därefter. Man kan på så vis hjälpa katten att undvika allvarliga sjukdomar Det är fel på kosten när katter kissar och bajsar blod.Alla ni som värnar om era katters hälsa tycker jag skall lära er kattens näringslära .
Sugar
nej jag har inte varit hemma hos henne, men man undrar ju varför de bajsar blod och de inte ens har tagit dem till veterinären. Hon menar på att det är hennes killes katter så då har han ansvaret. Jag sägwr inte att katterna lider,men jag vill inte heller sitta och nte göra ngt. Hellre ta det säkra före det osäkra enligt min mening,
Det räcker med misstanke om vanvård för att anmäla. Sedan är det djurskyddsinspektör, veterinär och polis som avgör hur det förhåller sig. Du har ju fått råd här av många personer så det är väl bara att skrida till verket. Att bara skriva här hjälper inte katter i nöd.