Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 8404 ggr
Roslyn
0

Julklapp till Bäckareboda kissarna

Hej!
Jag tänker på dessa katthemskatter som förmodligen aldrig kommer att få ett eget hem. Denna rörande önskelista finns på KKS hemsida i gästboken. ( Se nedan)
Jag undrar om det finns fler som kan tänka sig att samla ihop till ett rejält klösträd till kissarna. Det behöver ju inte bli så stor peng om vi är många?
Någon som vet bra, stabila och någorlunda billiga klösträd?

Mvh Anette

Kära Tomten!
Vi är ett gäng vuxna katter som bor på Kattkommando Syds katthem Bäckareboda utanför Karlskrona. Vi har bott här ganska många år nu och har egentligen aldrig önskat oss något mer än ett alldeles eget hem. Nu har det ju inte gått så bra med den önskningen (hittills i alla fall) så i år tänkte vi faktiskt önska oss en "sak"… det kanske är lättare att ordna?!
Vi önskar oss jättemycket flera olika klösbrädor och klösmöbler, det hade varit så skönt att få sträcka sig ordentligt och sätta klorna i ett rejält stycke sisalrep…mmm. Det gör gott för ryggen, klorna och det allmänna välbefinnandet!

Det finns massa olika modeller av både klösmöbler och klösbrädor. Vi är inte kräsna men vi är ganska många så vi behöver egentligen flera stycken. Kunde vara kul med en möbel med flera avsatser/liggplatser, vi kan fortfarande hoppa och leka och gillar absolut att ha bra utsikt!

Tomten, jag lovar… Vi har varit jättesnälla hela året!

Tass från Mosima & gänget

gulliver
0

Jag kan beställa till inköpspris klösträd från Kattens no1 i Danmark. De är klösträdens Rolls Royce Skrattande. Mycket bra och rejäl kvalitet.

http://kattensno1.s-11.dk/?pid=60&sub=32&sub2=27 Goliath kostade mars 2009 1414:- (priset kan vara höjt).

http://kattensno1.s-11.dk/?pid=62&sub=32&sub2=27 Jumbo kostade mars 2009 1630:-.

De båda exemplen ovan är två av de större klösträden och ett prisexempel på det första ute i handeln är 4200:- ca.

Alla order över 2500:- är fraktfritt och tillverkaren levererar till dörren åtminstone i södra Skåne men transport till Bäckareboda ska väl kunna gå att lösa.

Jag står i begrepp att beställa en hel del klösträd redan så det är redan fraktfritt.

PS. Det går också att köpa reservdelar till deras klösträd. DS

ChanelBM
0

Kan man inte tipsa om att sätta upp lite reglar (plankor av lite mer fyrkantig modell) mitt i rummet o sen linda dem med sisalrep. Man kan oxå köpa billiga bokhyllor på IKEA eller second hand eller långa duschstänger (billigt på ikea) som man fäster ett par med lite mellanrumm mellan golv o tak. Sen lindar man dem med sisalrep. Billigt som attan. Körde detta på trappräcket i sommarstugan i somras å jädrar vad det klöstes o kliades!

Roslyn
0

#1 Låter jättebra juSkrattande Kan du tänka dig att köpa om vi blir några som kan skramla ihop. Har du något bra konto och ta emot  i så fall?

Puttar för denna julklapp. Det är de väl värda ?

Mvh Anette

Hawknestgrove
0

Ok,mitt bidrag då, är i så fall, att jag tar och sätter mig och lägger upp en massa auktioner med skyltar, så öronmärker vi dessa slantar till dessa kissar????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gulliver
0

#3 Jag kan absolut tänka mig att beställa.

http://kattensno1.s-11.dk/?pid=63&sub=32&sub2=27 Detta träd kostar 1048:-.

http://kattensno1.s-11.dk/?pid=55&sub=32&sub2=27 742:-.

http://kattensno1.s-11.dk/?pid=53&sub=32&sub2=27 849:-.

Tycker absolut att katterna på Bäckareboda är värda detta och mycket mer!

Sidentass
0

putt för missarnas önskelista!

Hawknestgrove
0

Så nu har jag lagt ut lite skyltar. KAnske jag kan få tips av Puma vilka som jag mera kan lägga ut?

Sherwood
0

Putt för detta, absolut.

Puma77
0

Gunilla skylten bortskämda katter och den med katter som inte kan årata rent finns ju att lägga ut. Såg inte om du hade dem utlagda än.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ok då tar jag dem med i kväll…..

Hawknestgrove
0

mera förslag?

Hawknestgrove
0

skrivit upp en del till nu…..vi får främmande om en liten stund, så jag vill inte sätta mig med detta ännu….

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna har jag

//Pia

Hawknestgrove
0

ok bra…..Skrattande

Roslyn
0

Hej!

Härligt.

Jag bidrar med två auktioner på Tradera. Sätter in imorgon. Skitsnygg Esprit klänning bla.

Kom igen nu så kissarna får en fin julklappGlad

Imasy
0

Den där som jag lottade ut åt Naquitas katter gick på ca 600 kr…

Jag kan hjälpa till att beställa den bara pengar finns, för jag har inte råd att betala/skänka en själv tyvärr.

Hawknestgrove
0

så, nu är 8 nya skyltar ute…

Maxima06
0

#16 Jag kan tänka mig vara med och sponsra till ett träd till katthemmet. Vet dock inte om jag kommer kunna punga ut med hela summan. Nån mer som kan tänka sig lägga lite pengar?

Lena
0

#16 Dom klösträden är stadiga och bra. Skulle säkert passa jättefint.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

Samlas alla pengarna på ett gemensamt konto eller dyl, som går till ett träd åt katterna förhoppningsvis? En pytteliten slant kan jag ju bidra med iaf ;)

Hawknestgrove
0

Imasy, det som kommer in på Tradera har ju Puma konstant rapport om, då det är hon som ska skicka skyltarna. När vi kommer till den 15:e januari, så skickar jag Traderanettot minus fakturakostnaden för KKs till Puma. Sen får hon skicka vidare det till KKs, när hon har dragit sina utgifter för material och porto.

Roslyn
0

Hej!

#21  Jag tänkte nog mer att pengarna istället för att ta omvägen via KKS skulle gå till den dom beställer trädet d.v.s  antingen Gulliver  där trädet blir fraktfritt ned till Skåne eller  till Imasy som också kunde beställa.

Då går allt säkert mycket smidigare till kissarnas fromma.

Imasy:  Hur ser det träd ut som du tänker på? Finns bild?

Jag tror jag får minst 150kr för mina auktioner så det kan jag sätta in direkt. ( Tradera är inte vad det har varit).Obestämd

Mvh Anette

Imasy
0

Jag tror att du är inne på den banan jag tänkte på, dvs att de som vill bidrar med nån krona som sätts in på ett gemensamt konto, och när insamligen är avslutad går dessa pengar till betalningen av trädet, som skickas till katthemmet.

Här är trädet jag menade, som går för ca 600 kr. (inkl frakt då till mottagaren)

vilda-hilda
0

Ett jättebra klösträd är en vanlig Björkstam. Fråga mina kissar visserligen finns det inga avsatser att ligga på men gissa om dom kan sträcka ut sig.

Så det är bara för Katthemmet att ta motorsågen med och gå ut i skogen som ligger alldeles utanför husnuten och såga ner ett gäng.

Men visst kan kissarna få ett riktigt lyxträd också.

Nalle

Roslyn
0

Hej!

23

Då röstar jag för Imasyträdet för 600 kr. Det känns mest rimligt att vi skulle kunna få ihop den summan.

Då blir det till dig vi sätter in pengar . Hur gör vi med kontouppgift. Skickar du PMtill alla som vill vara med eller något annat förslag?

Mvh Anette

Sherwood
0

Jag anser att vi tar en stor sak till detta, för det är nog många katter som ska vara med och vässa klorna. Hoppas vi blir många som slänger in en liten slantt, alla ger det dom kan under fem dagar, så får vi se vad det blir och köper in detta för dessa pengar. Någon som är klar att sköta insamlingen av kulorna? Jultid nu och vi är givmilda.

Gullimat
0

Den är jättefin, önskat att alla hade levt efter det budskapet

gulliver
0

Så då vill ni inte ha högkvalitativa mkt hållbara klösträd med utbytesdelar till inköpspris som ligger mycket långt under det som zooaffärerna tar betalt. Synd.

Simson
0

Jag vill vara med o ge en peng till Gullivers förslag. Är det någon som håller i ett konto? Skriv här så kommer en liten peng.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Imasy
0

jag vet inte vilket du menar med reservdelar, men jag har köpt reservdelar till mitt gamla av okänt märke via djuraffären. Ca 50-70 kr kostade den stolpen. Det verkar väl vara "one size fits all" på dessa klösträd över lag? ;)

emjon
0

Håller med dig Gulliver att Kattens No. 1 är toppenbra kvalité stor skillnad mot de flesta andra klösträd. Vi har till våra kissar Goliath, Sears och Dagmar för kissar som gillar hängmattor. Sedan har vi två andra äldre klösträd och det är enorm skillnad på hållbarheten när kissarna klöser.

Försök hellre få ihop mer pengar så ni kan använda er av Gullivers fina erbjudande är mitt förslag.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Imasy
0

Men står de verkligen så stadigt på den lilla bottenplattan? Kattens no 1 alltså? Har för mig att det är den många haft rasolyckor med?

Roslyn
0

Hej!

Kanske bättre att samla först och rösta sedan vilket träd det ska vara och hur mycket pengar det blir. Kanske har vi råd med båda? Det är som sagt många katter, så på det viset kanske det är bättre med två billigare så att fler får plats även om det är bättre kvalitet på det andra.

Finns inget insamlingskonto här på Hittekatter som vi kan använda oss av?

God Jul alla två och  fyrbeningar.

Hawknestgrove
0

ok då hoppas jag att många kollar in skyltarna, de är så fina……. ÖRONMÄRKTA till dessa kissar, både Puma och jag lovar det!!!!!!

Imasy
0

Ett alternativ kan ju vara att vi använder mitt konto jag har till lotterierna?

Vilket träd det sedan blir får vi väl ta när insamlingen är klar, men lättast vore väl om alla pengar samlades in på ett och samma konto för att lättare få en överblick på summan?

Hawknestgrove
0

ja varför inte??? Ok tradera går ju för sig, det kan jag inte trixa med, men det är ju konto som är mitt,även om det heter kkskontot. Du har helt rätt i detta  att man bör samla allt på ett ställe. Nu är det ju bara så, att Puma gör skyltarna och skickar dem, porotkostnader. jag betalar traderas faktura och skickar henne det som blir kvar när kks del är betald av fakturan hon får även en kopia på fakturan . Så då får ju ni ta och  ta det nettot som blir över och det får Puma skicka. Är ju inte något spreciellt arbetsamt, några tryck med en liten bankdosa bara….

Puma77
0

Ja jag kan göra precis som jag gjorde innan med calicos pengar så inga problem med det.

Gunilla jag har fortfarande kvar de du skickade senast tror jag, vart skulle de. Kändes som om det var lite osäkert där ett tag var de behöövdes. Har inte tagit ut något själv ,men har inte handlat något än heller så det kan vänta då jag inte har någon panik i något som jag behöver.

//Pia

Roslyn
0

Jag tycker det låter som  en bra ide med lotterikontotKyss Kan vi enas om det tro.

Imasy var hittar jag kontonumret?

Imasy
0

Mitt kontonummer är 1821-27 36490, i Nordea.

MEN, jag flyttar på tisdag, och i värsta fall så blir vi utan nät i 2-3 v. Så om det börjar sättas in pengar där och jag inte svarar på pm/trådar etc så är det för att jag är utan nät, inte att jag tagit slantarna och dragit till varmare breddgrader ;)

Tänkte dock lämna mitt telenummer till medarbetarna om det skulle hända något akut. Men å andra sidan, det är jul, utgifter på många andra håll, så det kanske tar ett tag att skramla ihop dessa slantar?

Roslyn
0

# 39

Har satt in 150kr på kontot märkt Roslyn. God Jul igen.

och putt för mer pengar till träd/en.

Mvh Anette

Hawknestgrove
0

Puma men behöver inte Calico de slantarna?

Puma77
0

Jag vet inte om hon har alla slantar som hon behöver men de är kvar hos mig än tills jag vet exkat.

//Pia

Roslyn
0

Ruttar för julklappsträdet till katthemskissarna!

Hawknestgrove
0

ja i så fall, så kan väl den slanten gå hit… och jag puttar för fina skyltar…….

Mari
0

#15 Hur hittar jag dina auktioner?! Skrattande Är nyfiken på klänningen om den inte gått ut redan

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Roslyn
0

#45 Hej!

Har inte hunnit lägga ut auktionerne ännu. Annars är jag gossan4 på Tradera.

Mvh Anette

Roslyn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Kom igen och sätt in en liten slant till katthemskissarna på Bäckareboda.

Vi samlar på Imasys lotterikonto  1821-27 36490, i Nordea. Vi har ännu inte bestämt vilket träd som ska köpas . Många röstar för Gullivers förslag och vi får väl se hur mycket vi kan skramla ihop först.

#45 igen. Min fina Espritklänning ( var en av mina alternativa bröllopsklänning) har tyvärr blivit föremål för kattlek. Upptäckte små revor när jag skulle lägga ut den. Annars var den stl 40 och är såhär fin.

Mvh Anette

LynxLairs
0

Hej!

Jag tänker lägga in pengar till klätterträdet för katthemskissarna på Bäckeboda. Skall man märka pengarna med ngt?

Sherwood
0

Istället för en massa raketer till nyår, så lägger jag pengar till något vettigt. Katthemskissarna Bäckeboda o avs räcker eller?

Roslyn
0

Hej !

# 48 & # 49 Det är bra att märka klösträd Bäckareboda och/eller signatur.

Härligt om det kan bli ett eller fler träd till dem.

Gott Nytt År.

Mvh Anette

Sherwood
0

Det skall bli spännande att se hur mycket vi fick ihopp, när sen Imasy får sitt nätuppkoppling tillbaka om ett par veckor. Hoppas inte denna klösträg fallar i glömska.

Hawknestgrove
0

Och den 15:e så blir det ny redovisning på KKStradera grejerna , som denna gång går till detta behjärtansvärda ändamål….

Hawknestgrove
0

och jag kan meddela, att det är en hel del av Maximas fina leksaker, där halva behållningen går till dessa kissar….Gå in och kolla på mina Traderaauktioner. OCh som sagt, kör in på Imasys lotterikonto för dessa kissar….

Imasy
0

Hej!

Jag tänkte bara säga att jag går igenom mitt konto om drygt en vecka och gör en redovisning. Vi har haft problem att få internet inkopplat i huset, men den 24 januari har telia lovat att det ska finnas inkopplat, så jag hoppas det flyter på denna gång.

Simson
0

Jag har de senaste två flytterna haft mitt internet inkopplat tidigare än Telias sagda datum. Glad

Satt just igår innan kvällsvalsen o tänkte just på vad denna tråd hette då jag helt glömt av att skicka en peng o har suttit o själv suktat efter större klösmöbel på ett ställe med låga priser. Skäms Blev lite ha-galen på den sidan.

Skall genast skriva ner konto o ge en peng när pensionen kommer.

Imasy
0

Jadu, hemtelefonen tog 4-5 dagar på sig bara den, och det har jag då aldrig varit med om när jag flyttat. Har jag begärt flytt på måndagen så har jag alltid haft telefonen inkopplad på tisdagen. Skapligt irriterande måste jag säga.

Lena
0

#56 Det där med Telia kan variera beroende på var man flyttar och hur det ser ut med uppkopplingen i det området. Ibland finns inte plats för flera bredband t.ex och då kan det dröjja. Hade själv en del problem sist vi flyttade. De lovade en sak som senare visade sig inte var tekniskt möjligt vilket gjorde att vi var utan uppkoppling i flera veckor.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

Ja det har hela tiden hetat att det ska ta 7-10 dagar varenda gång vi pratat med dem :/

Puma77
0

ja telia verkar inte ha så stor koll. PÅ bara några månader har de ringt och haft ett erbjudande då jag en gång i tiden var kund hos dem med min fasta telefoni???? Nja blir lite sur då de inte verkar fatta för detta nummer öppnade jag upp med glocalnet, har aldrig haft telia på min fasta telefoni.

//Pia

Puma77
0

Tradera inbringade 650 kr från Gunilla och mig.

//Pia

Lena
0

#60 Vad bra!

Simson
0

#60 Härligt!

Roslyn
0

# 60

Tack till er båda. Kanske kan bli två träd?

Mvh Anette.

Sherwood
0

Jag tror nog att hela insamlingen har gett så pass att det kan bli två träd.

Hawknestgrove
0

ja de kissarna behöver slantar. Så jag tänker låta Traderas  pengar gå till dem ett bra tag….

gulliver
0

Kanske också bra att kolla hur stora utrymmen som katterna har på Bäckareboda katthem. Jag har aldrig varit där så jag vet inte men kanske kan ta reda på det.

Kommer snart att skicka in min beställning då det är många som beställt och väntar på sina klösträd. För att få fraktfritt så måste man beställa för minst 2500:-.

Roslyn
0

#66 Jag tror det är Lena K som har Bäckarboda. Jag kan maila och fråga om mått. Det är ju framförallt viktigt att veta hur högt det är i tak om man köper ett större träd.Bra tänktGlad

Simson
0

Höjden är bra. Syster kollade en extra gång höjden på det hon köpte då hon har relativt högt i tak. Ändå fick hon användning av sitt uppslagsverk… (inte att läsa i då…) Cool

Roslyn
0

Har mailat Lena som i sin tur mailat "förestånarinnan" på Bäckarboda. Hon återkommer med svar.

Mvh Anette

Imasy
0

Har fler satt in pengar på mitt konto? Sist jag kollade så satt det ca 500 kr (förra veckan) som var till trädet.

Imasy
0

Gjoirde en snabbkoll på kontot, måste sticka igen. Men det finns 3 insättningar på mitt konto till detta klösträd, 200 kr +200 kr + 150 kr, alltså totalt 550 kr på mitt konto till katthemmets klösträd.

Hoppas vara online på heltid nästa vecka. Behövs dessa pengar bli insatta på något konto innan så har jag lämnat mitt nummer till medarbetarna på katter.ifokus, så får vi försöka lösa det på annat sätt.

Hawknestgrove
0

och pumas insättning kommer väl snart den med…..

Puma77
0

Ja lägg på 650 kr till det också för de pengarna som kommer från oss.

//Pia

Roslyn
0

Hej!

Har fått meddelat att det är ca 2.20 i takhöjd.

Mvh Anette

buster65
0

Är det för sent att bidra med en liten slant?

Var ska pengarna sättas in om det inte är för sent?

Hur mycket pengar finns det totalt insamlat?

gulliver
0

#74 Jag tänkte inte bara på takhöjd utan på utrymmet i övrigt.

Puma77
0

#75 Jag har fortfarande kvar dem som ska föras över till imasy så pm:a mig så får du kontonumret om du vill plussa på de 650 kr som Gunilla och jag än så länge skramlat ihop.

//Pia

Sherwood
0

Då finns det ca 1200 till detta ändamål just nu eller?

Puma77
0

#78 Ja av de som Imasy och jag har tillsammans i alla fall. Vet inte om fler har insamlade pengar.

//Pia

buster65
0

Nu har jag satt 100 kr på ditt konto Pia så blir det kanske ett riktigt bra klösträd till slut :)

buster65
0

Puttar upp

Puma77
0

Pengarna är inne som du förde över #80

//Pia

Roslyn
0

Ett förslag är att vi skickar /mailar alternativ på klösträd till Bäckarbodamatte så får hon bedöma vilket/vilka som pasar bäst.

Mvh Anette

Simson
0

#83 Ja det är väl ett bra förslag?

buster65
0

En liten solig söndagsputt!

buster65
0

Undrar så ……… hur det går…..?

Vilket klösträd blir det?

Simson
0

Nu har jag fått a----t ur soffan o satt in en peng…tyvärr är klockan efter 13 så ni ser dem nog inte förrän efter midnatt.

buster65
0

Vem är det som ska skicka förslag på olika klösträd till Bäckareboda-matte eller Lena?

buster65
0

Ooops det blev dubbelt

buster65
0

Kvällsputt!!

Var ligger bollen nu? :)

Roslyn
0

Hej!

Vi väntar på att Imasy kommer tillbaka och att vi räknar ihop. Kanske hinner vi putta för mer slantar.

Mvh Anette

Imasy
0

De pengar som finns på mitt konto till klösträdet är följande insättningar, fram tills dagens datum:

2011-01-25 BÄCKAREBO 100,00

2011-01-03 K-TRÄD BÄC 200,00

2010-12-30 Bäc-Sherwood KOIVULA, 200,00

2010-12-27 ROSLYN 150,00

Roslyn
0

Hej!

Om takhöjden bara är 2.20 så blir det ju för högt med det fina 2.10 trädet och golv till takträden. Någon som har bra förslag på ca 1.60-1.75träd. Det blir lite trångt däruppe annarsSkrattande

Mvh Anette

PS Vi har väl 1400 då allt som allt om jag inte räknat fel.

Hawknestgrove
0

Då blir det plus Traderapengarna från Puma och mig cokså? för de har väl kommit in nu? 650 kr till?

Imasy
0

Menar du att du har fört över 650 kr till mitt konto?

Simson
0

Ja se #77 Glad

Hawknestgrove
0

nej inte jag. Puma ska ha gjort det

Hawknestgrove
0

se #77 och några inlägg tidigare från Puma

Puma77
0

Jag ska föra över 750 kr till Imasy. Har haft lite datastrul fast har tillgång till internet i alla fall. Buster65 förde över 100 kr till mig med så därför är det 750 kr.

Fast jag vet inte om jag har dit kontonummer Imasy?

//Pia

Hawknestgrove
0

inlägg 39, Puma

Imasy
0

Banken är nordea, kontonummer 1821-27 36490.

Puma77
0

Tack Imasy, nu ar min dator totalt slocknat när jag försöker få ordning på uppdateringarna. åll tummarna annars finns ju möjligheten än så länge med min gamla som jag är inne på just nu;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Oj Puma!!! det var ju inte länge sen du köpte dig en ny va? Osis…..

Puma77
0

Nja den är över året men det är uppdateringarna till windows som inte vill sig. Service pack 2 saknas och det vill inte uppdateras så allt med window funkar int just nu och det är ju bl.a messenger oc så kommer jag inte åt min mail men det SKA lösa sig.

//Pia

Hawknestgrove
0

usch… Vista?

Puma77
0

Mmmmm och de ar snarare övergivit visa nu när 7 kommit.

//Pia

Hawknestgrove
0

ja trista Vista……sålde min laptop med Vista i höstas.

Puma77
0

Imasy: jag har nu gjort en testövrföring på 10 kr. Skrev Bäckebo. När de kommer in så hojta till så kommer resten.

//Pia

Imasy
0

Okej, säger till när jag ser tian ;)

gulliver
0

Jag kommer att lägga en stor beställning till Kattens no1 idag. Fr o m februari så höjs priserna med 3%.

Roslyn
0

Artikelnummer: D08

Höjd: 182cm
Bredd: 60cm
Djup: 55cm
Stammens diameter: 9cm

Färger: Beige, Beige med tassar, Blå, Grå

Pris: 1150kr
Frakt: 120kr

Hej! Här är ett lite lägre träd men med många liggplatser som kanske kunde passa.

Roslyn
0

Ha ha jag är för dålig på detta. Skäms

Den finns på denna sida

http://wpbengal.se/shop.html

Samma sida som Simson tittat på.

Passar perfekt i pris också.

Mvh Anette

Imasy
0

Puma, din guldpeng har hittat in på mitt konto ;)

gulliver
0

Då är Kattens no1 ute ur diskussionen eller???

Roslyn
0

Hej Gulliver!

Vet inte hur det funkar när man bara har 2.20 i takhöjd att ha golv-takträd. Nästan alla har ju mini 2.35 i höjd. Har kollat hemsidan men hittar bara antingen för höga eller ganska låga träd.

Så jag vet faktiskt inte.

Mvh Anette

Roslyn
0

Hej igen!

Läste fel. Ser att höjd finns från 2.20.

Hittade denna på Tradera för 1000kr. Den går ut imorgon och finns i Limhamn.

http://www.tradera.com/Katten-no1-Klostrad-Dagmar-1manad-auktion_161603_125528184

gulliver
0

Det finns också icke golv-tak klösträd plus att man kan byta ut någon av stolparna till en lägre eller rent utav "bygga" ihop ett själv av de delar som finns.

buster65
0

En liten fredagsputt!

Hawknestgrove
0

putt vad blir det för träd?????

Roslyn
0

Hej!

Har alla pengar kommit in?

Blir det 1400kr? Jag kan maila lite förslag till Lena K. så hon kan vidarebefodra.

Mvh Anete

Så åteigen förslag på träd som jag kan vidaebefodra:

Mvh Anette

Puma77
0

Kanon Imasy.

Såg detta nu, har varit iväg i två dagar och så har min riktiga dator legat nere och gör än men jag för över 740 kronr till det konto som nu ligger inne på dig från min gamla dator igen;)

//Pia

Puma77
0

740 kr är fört över till Imasy nu så sammanlagt har hon fått 750 av mig.

//Pia

Imasy
0

Nu sitter 1400 kr på mitt konto till ett klösträd.

Roslyn
0

Hej!

Jag har mailat och frågat vilket träd hon önskar sig. Väntar på svar.

Mvh Anette

buster65
0

En liten putt! Undrar just vilket träd kissemissarna ska få?

buster65
0

Dom fina kissekatterna på Bäckareboda undrar nog när tomten ska komma …………….

Hawknestgrove
0

ja nu vill vi veta!!!!

Sherwood
0

Lite spännande är det allt, med en försenad julklapp till kissarna.

Roslyn
0

Hej!

Nu har jag fått svaretKyss

Det vinnande trädet är:
Har fått svar. Artikelnr D14 från http://wpbengal.se/leopet.html

Mvh Anette

Imasy
0

Men vem beställer trädet? För det där kan jag ta hem från tyskland för en 700 kr kanske?

Puma77
0

#130 ja för de pengarna du har nu skulle du få 2 st praktiskt taget i så fall.

//Pia

Roslyn
0

#130 Är det samma som ditt lotteriträd? Tyckte väl att det såg bekannt ut. Klart du ska beställa då. Har vi ju råd med två träd ju.

Imasy
0

Jo det är samma modell som lotteriträdet. Och vill de bara ha ett träd så kanske de kan få överskottet av summan till katterna istället?

Kollade just in på sidan, och det verkar faktiskt bara finnas D8 just nu, inte den modellen de ville ha på trädet egentligen, även om det inte är så stor skillnad på modellen mer än på höjden.

Vilken färg önskas på trädet?

Imasy
0

Just ja, jag har ju beställt en D8 för 61 euro såg jag nu när jag loggade in på min sida.

Men om det passar för katthemmet så kan de få ta den istället, för jag hade tänkt betala den vid löning iaf.

Finns att få i de flesta färgerna.

Roslyn
0

Det tar sådan tid innan jag får svar från Bäckareboda så jag får krupp, men jag ska ställa frågan om de vill ha detta träd + överskott eller 2 träd. Då får vi vänta ett tag igeenFörvånad

Imasy
0

ja men det är bara att hojta till om de vill ha det jag har best åt mig själv.

men de jag köper ifrån verkade inte ha den modellen som de egentligen ville ha, kan inte hitta den iallafall. Måste nog isådanfall maila dem och fråga om den finns på lager.

buster65
0

Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge :)

wendel83
0

imasy är du inne.Har försökt länge att beställa ett klösträd nr 08 på tyska ebay men får inte rätt på det.Finns ett som går ut om lite mer än 20 min.Kostar 32 euro.Kan du hjälpa mig att beställa ett beige??

wendel83
0

a fick rätt på det men en buda precis en halv euro när det stängdes…! attans!

Roslyn
0

#136 Hej Imasy!

Har inte fått svar ännu. Det gåt ju genom ombud. Jag undrar bara om du kollat om det större trädet fanns i lager där du brukar köpa eller om någon vet om det kan köpas på annat ställe. Jag tror jag sett liknande på Tradera och Blocket, men vet inte om de är samma kvalitet? Någon som vet?

Mvh Anette

Imasy
0

De som jag köper är av märket Leopet, som jag dessutom använder mig av själv och jag är då nöjd med mina än så länge iallafall ;)

Jag kan slänga iväg ett mail och fråga ang den andra modellen.

Roslyn
0

Hittade detta på Blocket. Tror det är samma. Ska vi slå till? Ska höra vilket märke det är på det.

http://www.blocket.se/goteborg/Klostrad___Kattmobel__Manga_modeller___Nya_30835256.htm?ca=15&w=1

Roslyn
0

Hej!

Detta är det träd de vill ha. Ska vislå till? De hade endast fåtal kvar.

From: "WildPassion Shop" shop@wpbengal.se
> To: "'Anette Hansen'" anette.hansen@operamail.com
> Subject: RE: Förfrågan om artikel
> Date: Mon, 7 Feb 2011 10:29:13 +0100
> Vad bra. Kan ni hålla den tills senare idag. Senast imorgon.
Mvh Anette
>
> Hej
>
> D14 finns i några exemplar kvar, endast i beige färg.
>
> MVH
> Markus och Naile SE*WildPassion's Bengaler
> http://wpbengal.se/
>

Imasy
0

Men det är ju samma säljare som nämns några inlägg längre upp ;)

Hawknestgrove
0

Ok vad blir det????  Leopets träd har jag också här, jättebra. haft det i flera år. En stor fördel är, att pelarna är flexibla man kan vända på dem och byta dem sinsemellan för det blir ju ofta ojämt slitet.

buster65
0

Tisdagsputt! ….. hur går det?

Var har du köpt Leopets träd, Gunilla?

Hawknestgrove
0

Det köpte jag på Tradera för tre-fyra år sen. mitt kostade 1200 kr hemkört fram till dörren

buster65
0

Jag får hålla utkik på Tradera :)

Förstår inte varför jag inte har några Smileys här inne längre.

buster65
0

nu undrar man ju igen hur det går …. ska kissarna få något träd innan sommarn? Dom väntar nog otåligt nu …… ;)

Imasy
0

Du kan ju få köpa det jag har beställt om du vill, om inte bäckareboda vill ha det. Jag kan bara göra en ny best tills löningen då jag tänkt betala det jag beställt nu.

Puma77
0

det vore ju kanon om bäckebo vill ha det Imasy.

//Pia

buster65
0

oj, hur stort är det? Vad kostar det?

Här gäller det klösträd till 1 eller 2 katter, det behövs ju inte så stort då ….

Imasy
0

Om du kollar här:  http://wpbengal.se/leopet.html, så är det modellen som heter D8 som jag har beställt. Har två st likadana hemma och är jättenöjd med de jag redan köpt.

1,82 cm högt.

buster65
0

#153 Det var snällt att jag kunde få köpa det du beställt, men tyvärr blir det för stort ….

men det skulle väl passa jättebra till kissemissarna på Bäckareboda som är så många …

hoppas verkligen att dom vill ha det :)

lillmymlan
0

vad kostade trädet imasy

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Imasy
0

61 euro. tippa på ca 590 sek. Har inte velat öppna mailet med betalningsuppgifterna förräns jag ska betala för det. Risken finns att mailen försvinner i inkorgen. Har inte den bästa ordningen där om jag säger så ;D

Roslyn
0

Hej!

Jag har grus i hjärnan just nu, men jag tycker också att vi ska få detta avslutat och julklappen/arna  levererad.

Vi kör på det träd ssom  Imasy redan har hemma. Vad kostar det att skicka?

Imasy blir det kvar pengar så att det räcker till ännu ett träd?

Jag ska se om jag får tag på adressen till Bäckareboda.

Mvh Anette

Imasy
0

61 euro = frakten medräknad ;) Vi samlade in 1400 kr. Blir väl ca 800 kr kvar då va?

Hawknestgrove
0

ja barsa issarna får sina/sitt träd nu

Hawknestgrove
0

jag får ju också förfrågningar från folk som  köper av mig på Tradera just till förmån för dessa kissar…så det är viktigt både för KKS och mig att de får sitt träd nu…

Hawknestgrove
0

putt, hur går det med  träden? har fått mailförfrågan av en  givare på Tradera…..

Roslyn
0

Hej!

Jag har inte adressen till Bäckareboda. Tyvärr kan jag inte nå hemmet annat än via ombud, men jag vääääääntar på svar,. Om någon annan vet adressen dit så skicka ett PM till Imasy.

Annars väntar vi väl bara på att  det träd som Imasys har hemma  blir skickat samt att rtt nytt likadant blir beställt av Imasy och skickat det med vad jag förstår.Glad

Mvh Anette

Imasy
0

Om jag ska skicka detta till Bäckareboda så behöver jag ha namn på en person, adress samt ett telefonnummer man kan nå denne på. DHL brukar alltid ringa och boka en tid för leverans nämligen.

Kan man ringa till Bäckareboda eller något? Så synd om allt måste gå via ombud och dra ut på tiden så hesmkt.

Är det någon som vet om de har något speciellt önskemål på färg på trädet?

buster65
0

Hej Jennie!

Du har PM från mig ang kontaktperson på KKS.

Imasy
0

Har slängt iväg ett sms till Lena/Bäckareboda nu, så får vi se vad som händer nu.

Men pengarna som blir över, vad gör vi med dem? Ska vi ge ytterligare ett klösträd till Bäckareboda eller ska något annat katthem också få en försenad julklapp?

Roslyn
0

Hej Imasy. Jag skickar PM om adress. Jag tycker de ska få två träd.

Mvh Anette

buster65
0

#166 Håller med dig, tycker också att de ska få två träd

buster65
0

Puttar upp lite en solig lördagsförmiddag :)

Imasy
0

Jag har haft lite kontakt med Lena, som står som kontaktperson till katterna på Bäckareboda. Vi kom fram till att det blir bäst om jag skickar trädet till henne, så ger hon det till Bäckareboda.

Hon la också på förslag, att om inte Bäckareboda ska få två träd, så står katthemmet i Sölvesborg utan klösträd.

Men det är ju helt upp till er att bestämma hur ni vill fördela pengarna :)

Hawknestgrove
0

Personligen så tycker jag det är en väldigt bra lösning.

buster65
0

Jag tycker också att det låter bra, katterna i Sölvesborg behöver säkert lite uppmuntran också :)

Hawknestgrove
0

jippi…. två kattehem får var sitt klösträd!!!!!

Imasy
0

Jag tänkte betala det till Bäckareboda lite senare ikväll när de där små inte tjattrar så hemskt ;)

Då adresser mm står på kvittona vill jag inte lägga dem öppet i tråden. Men jag tänkte lägga ut dem i vår interna del så kan fler än jag se att det är betalt. Jag kan också maila över dem om någon vill se.

Hawknestgrove
0

Du kan blurra kvittokopiorna om du vill

Simson
0

Låter som en bra idé att två katthem får lösträd! Heja! Glad

Imasy
0

Är för lat för det :P  Kvitton ligger på interna, och vill någon ha så kan jag maila.

549 kr gick detta träd på till Bäckareboda, kvar finns alltså 1400 kr - 549 kr.

Hawknestgrove
0

oj!!! då blir det väl ett till åt  det andra katthemmet. och huir var det behövdes det inte vaccinationshjälp i penningform åt Bäckareboda? bara en tanke….

Imasy
0

ja euron är väl låg så det gäller väl att passa på att handla innan den går upp ;D

Hawknestgrove
0

ja du har ju 851 kr kvar, så ett träd till blir det ju oavsett. Sen kommer det ju in till Puma i morgon mera slantar från Traderaförsäljning…..

Imasy
0

Men tycker ni att sölvesborg ska få ett också?

Puma77
0

Tycker det är helt ok om de får ett, de har ju inget.

//Pia

Imasy
0

jade jag har och har haft, har ju blivit slitna med hälsan om jag säger så. Så nog har jag fått valuta för de slantarna.

En vän tog ju ett av mina gamla utslitna golv till tak träd till sina, för att se om de öht skulle använda det, istället för att köpa ett och testa. Och det kommer nog bli minst lika slitet där :)

Så har sölvesborgs katterna inget tror jag det blir riktigt uppskattat av dem.

Hawknestgrove
0

toppen!!! köp, köp sa kycklingen!!!!Skrattande

Sherwood
0

Toppen, tycker jag låter jättebra att två hem får varsitt!!! Då blir det ett par hundra kvar att lägga på något annat vettigt.

Roslyn
0

Vad sägs om kattmynta och kattmyntaleksaker för resten?

Mvh Anette

Hawknestgrove
0

eller vänta in mera pengar som kan gå till något öronmärkt projekt inom KKS. för det är ju KKSpengar, detta….OCh kattmynta, inte från mig, för den myntan är ju lite jävig liksom. Det är ju antagligen min mynta som menas.

wendel83
0

finns ju flera katthem som Linus katteria i Finja ockSå ett av KKS.

buster65
0

Toppen! Det blir jättebra Imasy!

Ju fler katter som blir glada desto bättre :)

Imasy
0

Låser denna då den blivit så lång.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer