Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 431 ggr
AnnaMK
0

FODERVÄRD TILL MAINECOONPOJKAR & "BONDPOJK"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fodervärd sökes.

Våra älskade pojkar Gandalf, Rigoletto och Totmes behöver omplaceras med anledning av ändrade levnadsförhållanden. Vi känner att vi inte längre kan ge dem all den uppmärksamheten, kärleken och omsorgen som de är vana vid och förtjänar. De är två Mainecoonpojkar födda -03 samt en Bonkattspojk född -04. De har levt som innekatter i en stor lägenhet om 110kvm med balkong. Vi ser helst att de får flytta till ett lantligt ställe gärna med rastgård eller liknande. Gärna nära Göteborg (där vi bor mestadels) alternativt i södra Såne. I övrigt är det önskvärt att det inte finns småbarn (under skolåldern) i det nya hemmet.

*Gandalf är en lugn, snäll och mycket kärleksfull pojke som blir väldigt lycklig när man riktar uppmärksamheten mot honom. Själv tar han inte mycket plats. Men stjäl en mysstund då och då, när tillfälle ges…

*Rigoletto är mer hundlik än kattlik. Älskar uppmärksamhet och vill jämt vara i centrum. Besökare välkommnas, såväl barn som vuxna. Rigoletto har ett mycket stort behov av att bli sedd, hörd och kelad med. Han är mycket social och tolerant och är din följeslagare vart du än går.

*Totmes: Vår Bondkattspojk som tar det säkra före det osäkra. Totmes är osynlig för alla som inte tar sig tid stt visa att de är värda hans sällskap. Han kurrar högt när han får vara med, men sover gärna större delar av dagen under täcket eller bäddmadrassen. Det tycker han är varmt och skönt och sträcker sig lång och gäspar, om man lyfter och tittar…

Katterna är uppvuxna tillsammans, och kommer inte att säras på i första hand. Ev. kan det vara ett alternativ om det redan finns en snäll kattkompis i det nya hemmet. Katterna är försäkrade. Kattlåda och kattburar, samt 10 kg Royal Caninfoder medföljer.

Vi är väldigt måna om att våra älskade ungar hamnar i rätta händer och kommer att vilja träffa blivande fodervärdar före överlämnandet. "Fodervärdskapet" kommer att sträcka sig över minst 1 år enligt upprättat kontrakt.

Tror du att du skulle vara rätt person eller familj? Skriv och berätta så utförligt du bara orkar om  om dig, din familj och ditt hem till Anna på leon.cristiani@spray.se så ber jag att få återkomma till er.

Tack på förhand! 

Mvh Anna.

Lena
0

Hoppas det ordnar sig och att du hittar en riktigt bra fodervärd för dina katter. Du kan även annonsera på www.katter.nu och www.katt.nu vilket är två stora kattforum med många besökare.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

AnnaMK
0

Jättetack för dina tips!

A.

[helenal]
0

Hej anna. hugo hälsar:)hälsa till Leon!! Vi ses snart.

[helenal]
0

Vilken fin bild på Totmes:) inte ofta man ser honom dyka upp så.. jätte fin!

Lena
0

Totmes är en jättefin kisse! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

AnnaMK
0

Tack snälla ni (Lena & Helena)! Ja, han är fin. och jag tycker såklart han är (en av alla våra fyrbenta älsklingar som är) finast i världen.

Tack också snälla fina Helena! Jag så nu när kag bekantade mig med denna omfattande sida, att du hade engagerat dig i mig och mina ungar genom att skriva ett inlägg för vår räkning. Jättetack!

Pussa Hugo! Ses snart!

** Leon hälsar tillbaka…. // A.

[helenal]
0

Han har väldigt fint namn:) såklart jg bryr mig om dina katter. Jg vet ju att du älskar dem väldigt mycket. Du är ju en väldigt kattvän:) jag ska pussa hugo från dig så får du pussa Leon frå mej:)