Zwarte Piet behöver stödhem!
Hej!
Jag skriver här för vi (Jag och Föreningen Förvildade Katter Teckomatorp) har ett stort problem. Först var Piet hos mig i mitt studentrum, men så fick bostadsexpen veta så han blev tvungen att flytta till ett annat stödhem. Trots att vi var noga att förklara för dem, då det var deras första gång som stödhem, att det är något svårt de ger sig in på, så gav de sig in på något de sedan inte fixade. Nu kräver de att Piet hämtas därifrån då det inte funkar för dem.
Vi vet inte var den här lille rackarn på 6 månader ska få plats? Han är skygg och bits om han känner sig för trängd. Han kan inte flytta mycket mer, då kommer han bli förstörd.
Vi behöver ett rutinerat stödhem där han kan bo tills han blir tam och hanterbar, för att han sedan ska kunna flytta till ett permanent hem!!!
Det finns ju många här som vet vad de sysslar med, och därför bönar och ber vi er att göra plats för den här lille pojken som haft sån otur! Han behöver även sällskap av andra katter, då han är väldigt ensam annars.
Vi behöver hjälp med att ge honom den chansen han förtjänar!
Håller tummarna för att någon här på forumet har lite plats över för en liten svart kille med vit fläck på bröstet och stora tefats-ögon.
Vi har kommit så långt att han kan klappas lite och då slutar han fräsa efter en stund. Och han var duktig hos veterinären då assistenten kunde vaccinera honom och ge honom stronghold utan problem.
Kastrering och andra vaccination samt id-märkning är inbokat i februari i Lund hos cityveterinären (tidigare Kajsa-lisas veterinärklinik). Det kommer bekostas av damen som matade honom och hans familj tidigare.
mvh
Johanna (Och FFK Teckomatorp)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Men putt för den lille stackaren!"!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Oj en kisse med Holländska namn! (Zwarte Piet beyder Svarte Petter och är de sottarmurrar som är följeslagare till Zinterklaas holländarnas Jultomte).
Hoppas verkligen att det ordnar sig för honom. Kissen behöver som du skriver få komma till någon med erfarenhet av skyggare katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hoppas han kommer nu till ett bra hem:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
putt
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Ja, han kom till mig en vecka innan den 4e december. Så det var lixom lite i tiden att döpa honom till det då. :)
Det skulle vara fantastiskt om någon kunde hjälpa! Tänk på att vi fixar att med kastrering och bidrar med mat och sand osv. Plus att FFK kommer fortsätta stå som ägare tills att han hittar ett permanent hem. Så det enda ansvaret man tar på sig är då att ta hand om honom, resten sköter vi. :)

putt!
Önskar att jag bodde i en stor lägenhet eller hus i Skåne, då skulle det vara roligt att försöka hjälpa lille Piet att bli en lugn och trygg kisse! Nu kan jag bara putta upp tråden och hoppas han finner ett bra hem snarast.
Det är ju en lätt katt att ta in om man har plats, eftersom han är vaccinerad och fri från skabb, mask och ohyra. Så han kan inte smitta andra katter med något.
Kanske det vore en idé att tidigarelägga kastreringen, så han lugnar sig lite och lättare kan få ett hem?

putt
Putt
putt för lille svarte petter…..
Ibland hjälper en bild.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Det är så synd när man som ovant stödhem tar på sig för mycket trots "förvarningar"…puttar upp för den lille kissen, så att han får komma till ett rutinerat stödhem..

Ska lägga upp en bild på sötnosen så fort jag sitter på min egen dator. :)
Han ska kastreras om ett par veckor, tänkte att en flytt i samband med det kan vara ganska smidigt, så han inte behöver sättas i transportbur allt för många gånger.
putt för lille petter!!!!

putteliputt från mej me.
ingen som har plats för lille Petter

Han behöver verkligen hjälp av någon erfaren, han är så skygg. Och dessutom agerar han utåt när han är rädd, alltså attackerar, rivs, bits ibland. Så det krävs att man inte är rädd för en liten sur katt, utan snarare lugnt visar honom att det inte är farligt.
Utan någon som kan detta, kommer han aldrig ha en chans till ett nytt liv. Han kommer väl få bo på en gård utan möjlighet till vård osv. Och det känns så onödigt eftersom han är ung och väldigt formbar fortfarande.

putt för den rädde lille kissen..någon?

OM jag ändå bodde närmare han, skulle jag tatt han ..
Bor i Uppland..:(
Men finns transport e han välkommen hem till mig ..:)
#19 Det brukar alltid ordna sig för transport av kissen.
ja transportfrågan brukar lösa sig…. Brukar inte Någon från KKS åka upp till Stockholm med jäman mellanrum?

#19 åhhh..toppen!! Då håller vi tummarna för transporten, sånt brukar oftast ordna sig:-)
i värsta fall, skulle vi inte kunna sätta Hennum på tåget med missen? Ta den slanten ur reskassan? För vad jag förstår, så har väl HEnnum CSNrabatt om det fortfarande finns kvar?

#23 Det går ju! (Om Hennum har tid förstås;-)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja numera så tar man sig ju fram och tillbaka på en dag med tåg….

Svarta Piet finns hemma hos mig och jag vill inte utsätta honom för mer stress/byte av bostad. Så länge jag är sjukskriven har jag tid med en skygg katt. Vill inte utsätta Piet för mer stress som byte av bostad ger. Han får stanna även om det inte är den bästa lösningen för mig. Har en jätteduktig och snäll katt som hjälper och tar hand om Piet, andra katter omkring sig är vad Piet behöver. Det går sakta framåt.
/T

Då kanske vi kan be någon moderator att ändra namn till bara Zwarte Piet behöver stödhem?
Här kommer en bild på Piet när han bodde hos mig och brukade ligga och mysa på ett tryggt ställe - bakom/på min ena gardin.
Han är verkligen vacker.
Så vacker kille…….puss på lilla lakritsnosen…..
Piet, bedårande vacker

ALLTSÅ, jag är inte rikitgt med nu ???
Behövs de ett stöd hem eller inte..??
Är de två katter???
Jag är förvirrad..
Med hänvisning till vad #26 skrivit …
och vad #27 skrivit..
Men mitt erbjudande kvarstår :)
åh men puttar

I #26 skrivs att Piet inte helst skall flyttas utan kommer att vara kvar hos FFKTeckomatorp. I #27 låter det som han behöver ett stödhem.
Också lite förvirrad
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja förvirrad jag med….men vacker är han!!!!

Oj, missade helt ditt erbjudande MammaMonica. Ja, det är upp till Tove att avgöra om han verkar kunna klara en flytt till nu, eller om det är någon han skulle kunna klara om en månad eller två. Jag tänkte man kunde ändra namnet på tråden då det i vilket fall som helst inte är lika akut längre.

Ok.. Då är jag med… :)

Mamma Moni, vart bor du. Kan vi avvakta lite. Piet skall kastreras i morgon.
Jag hade egentligen inte velat ta hem en katt nu, tar mycket energi från andra katter som behöver hjälp men nu blev det såhär och det är synd om Piet och jag vill gärna få honom lite tam inna vi funderar på om han kan flyttas till annat stödhem eller permanent hem.

#36 Jag bor i Uppland, Roslagen .. Visst kan vi avvakta.. absolut allt för att den lilla ska få må så bra som möjligt… :)

fint av dig att erbjuda dig hjälpa! Jag visste väl att hittekatter.ifokus skulle vara ett bra ställe att leta på! Vi kanske skulle kunna byta lite kontaktuppgifter osv? Jag skickar ett PM :)

Svarta Piet gör stora framsteg, får bo kvar hos mig ännu så länge. Johanna, vi kan ta bort den här tråden så länge,
men så gott att höra, lille Petter…

Ja, härligt! :D

#39 Underbart att höra, då låser jag denna tråd tills vidare. Om/när ni vill öppna den igen så får ni Pm någon av oss Medarbetare.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna