Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 3645 ggr
Imasy
0

Dåligt med katter - lågsäsong?

kollar på Blocket mfl just för skojs skull, och jag har lagt märke till att det finns väldigt få annonser på katter ute nu.

I Falun finns endast 11 annonser, varav 3 st är renrasiga katter. I hela Dalarna säljs/finns endast 52 annonser, vilket jag tycker är riktigt lite med hur det brukar vara.

Är det bara lågsäsong eller går det åt rätt håll, att katten inte är lika mycket slit och släng? Hur ser det ut i övriga landet?

Josefa
0

Titta i södra Sverige så får du se vilken lågsäsong vi har här.

Imasy
0

Kanske bara här det är lågsäsong då :/ Vanligtvis brukar det vara minst dubbelt så många annonser här.

Jourhemmet
0

Sthlm är det väldigt mycket vuxna katter som letar nya hem pga….allergi….

Alexej
0

I Skara finns bara 2, vi och en raskatt för 6000…det är väldigt få kattannonser här övt.

Men snart börjar kattungetidern:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Josefa
0

Här nere i söder, börjar man få panik. Här har kattungesäsongen nästan börjat, och det finns massvis med kattungar från förra året kvar som behöver hem.

[ingvarisbjorn]
0

I Värmland verkar det också vara lite lågsäsong, med få huskattungar, en del renrasiga och ett gäng plötsliga allergier…

Alexej
0

Blocket katter:

* Blekinge, 19
* Dalarna, 53
* Gotland, 4
* Gävleborg, 67
* Göteborg, 86

* Halland, 50
* Jämtland, 23
* Jönköping, 43
* Kalmar, 42
* Kronoberg, 32

* Norrbotten, 50
* Skaraborg, 39
* Skåne, 226
* Stockholm, 220
* Södermanland, 56

* Uppsala, 77
* Värmland, 37
* Västerbotten, 44
* Västernorrland, 55
* Västmanland, 47

* Älvsborg, 70
* Örebro, 55
* Östergötland, 83

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[crisse1]
0

Man skall nog vara glad om man bor i Skåne och får ut en katt i nytt hem. Jag har 2 vuxna på annons så chansen är nog liten men man hoppas alltid.

Hawknestgrove
0

ja, inte kul…och så måste det uppdateras helst varje vecka.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....