Akut hjälp! Poppe var inte ensam
Katten Poppe som det söktes akuthem till var inte ensam visade det sig men det framgick inte i tråden om Poppe, där fanns 2 katter till.
Jag tog kontakt med dom för jag hade ett permanent hem till 2 katter men då hade Poppe redan fått ett nytt hem. Idag ringde dom mig om den sista katten men min bekant har redan fått 2 katter från veterinären som var inlämnade för avlivning så hon kan inte ta fler och eftersom detta var riktigt akut finns nu denna katten i mitt sovrum.
Rödisen som denna heter blev rädd när ambulanspersonalen var i lägenheten då där var mycket som hände så han lyckades slinka ut så han har alltså gått ute sen händelsen den 27 december när matte dog. Dom har nu tömt lägenheten och idag var dom där och städade och då kom Rödisen tillbaka igen. Dom orkar inte själv leta upp ett nytt hem till honom just nu och kan inte ta hand om honom så nu finns han alltså här.
Finns här någon som kan vara jourhem eller ännu bättre permanent hem till denna fina kille. En vit/röd hane på 5 år som är kastrerad. Jag skall sätta annons på honom men det tar kanske tid att hitta nytt hem och han kan inte vara innstängd i mitt sovrum hur länge som. Min ena katt är inte snäll vid Rödisen så det funkar inte att ha honom här.
Crisse
Var någonstans är denna?
Rödisen finns nu i Malmö

Aj då, så eländigt. Stackars Rödisen som blev så rädd och drog iväg. Skönt att han är omhändertagen - åtminstone tillfälligt. Vi får flagga för ett nytt hem.
En bild och en annons i tidning, blocket osv. borde göra nytta. Röda katter är ju trots allt lite efterfrågade ibland.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jag fick veta ikväll att ytterligare 3 katter behöver akut stöd eller permanenta hem. Det är en mamma på 6 år och hennes 2 flickor på 4 år. Dessa katterna finns oxå i Malmö och har inget hem. Alla 3 är kastrerade, öronmärkta och vaccinerade.

Är dessa också KKS katter
Ingen av dessa är KKS katter
Åh putt för dessa små stackare!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Var har katternas hem tagit vägen
Rödisen har inget hem längre eftersom matte är död och dom andra 3 vet jag inte var deras hem har varit. Men jag vet var dom finns nu.

Det blev 4 katter, det står 3 längre upp
Varför är det så hemligt allting. Har dom fått ett hem nu
Du får nog läsa från början så blir det 4 katter och det står att dom finns i Malmö så det är inte något hemligt över det.
Så skönt att Rödisen kommit till rätta. Han är riktigt fin. Poppe är väl kvar hos paret han kom till.
Hoppas så du finner hem till katterna.
Ja Poppe är hos det äldre paret och en hona vid namn Tullisen fick ett hem i Ystad och Rödisen är den 3dje katten från samma hem.
Finns det någon förening bakom de sista 3 katterna? Eftersom ni vet att de är kastrerade, märkta och vaccinerade? OK kastrering och märkning ser man ju , men vaccinering?
Inte än så länge
Men hur vet ni att de är vaccinerade? Eller det finns en ägare till dem?
Nu kan jag skriva vad det handlade om. Eftersom man inte får skriva om avlivningshotade katter så kunde jag inte berätta vad det handlade om.
Mamman och hennes 2 döttrar var inlämnade på Haga för avlivning. Dom blir hämtade idag för dom har fått ett stödhem genom KKS. Därför visste jag att dom var vaccinerade.
Men så underbart att få höra detta!!!!!!
Idag har Rödisen flyttat till sitt nya hem så nu är detta löst.
Jag fick tillbaka Rödisen i fredags eller Putte som han heter nu.
Dom hade en katt som dom fick avliva i december och ville ha katt igen men det var tydligen för tidigt. Hon kunde inte knyta an till Putte så därför lämnade dom tillbaka honom.
Det är tråkigt när det går så här för det är varken dom eller jag som lider, det är katten. Putte är nu instängd i mitt sovrum eftersom han inte tycker om mina katter trots att han hade kompisar innan. Han är ute på annons igen tillsammans med Max så jag får hoppas att jag nu kan hitta rätt hem till honom där han får stanna.
men så sorgligt…. Men Crisse, det brukar inte vara svårt att hitta bra hem åt röda kissar….

#22 Trökigt när folk inte verkar försöka anstränga sig lite. Så egoistiskt. Hur svårt är det och inte ta till sig en stackars hemlös katt?? Förlåt mitt tänk.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Dam i Landskrona söker en röd hankatt. Har hon hittat sin pöjk?
Du behöver inte be mig om ursäkt kattassen för jag tänker som du, dom gav inte honom någon chans.
crisse, det vore väl inte dumt?