Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 3612 ggr
Achatina
0

AKUT En skånsk skolkatt

Min mamma jobbar på en lågstadieskola ute på landet i de östra delarna av Skåne. På denna skola har det länge bott en katt, som ingen äger. Nu har de kommit underfund med att katten ska bort (hur vet jag inte men med tanke på ortens placering verkar det inte helt otänkbart att de anlitar en jägare).

Och det vore ju väldigt synd, speciellt med tanke på att katten tydligen är tam nog att fångas in och förmodligen tam nog att få ett hem rätt fort / omgående. Vet dock inte kön på katten eller hur den ser ut eller något sådant.

Vi kan ta den några dagar men inte någon längre period tror jag. Så en annan lösning är ju välkommet om någon har något förslag på hur man ska göra?

Edit: Fick just veta att den mest troligen kommer vara borta efter helgen. Om den inte har någon att få komma till.

graniskatt
0

Kan du inte ta in den så länge, sen försöka hitta ett jourhem. Tänkte att det var så bråttom.

Vill inte att det ska hända katten nåttGråter

Hawknestgrove
0

Putt för kissen….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[ingvarisbjorn]
0

Men om ni går ut till skolelevernas föräldrar kanske någon av dem kan förbarma sig över katten? Eller någon i personalen? Någon måste väl ha fäst sig vid stackarn, om han nu har bott på skolan och fått mat och vatten där?

Achatina
0

Det hänger på min mammas vilja isof, jag tar gärna in katten. Blir till att ringa runt bland katthemmen nu.

annebeate
0

Lille kisse, tam nog att infångas. 

Tydligen måste något hända de närmsta dagar. När måndagen  kommer kan det vara försent.Gråter

Sidentass
0

putt!!!!! Någon bland personalen…ringa runt klasslistor..eller mailinglistor om det nu finns det att tillgå..

Achatina
0

Min mamma ska prata med de och fråga om de inte kan förlänga det till nästa vecka? Eftersom den redan bott på/vid skolan flera månader - så varför ska den bort just exakt nu?

Om det inte går, och katten är där, är det inte helt omöjligt att den får följa med hem i dag (fredag).

augustblom
0

Lycka till !

Hoppas det går bra !

Debattia
0

Någon av föräldrarna till barnen kanske är djurvän och vill hjälpa katten,ta hand om den. Kanske prova genom att sätta upp en lapp på skolan.Den kan ju också vara på rymmen, någon som kollat om den är märkt..

Jag tog hand om en katt som börjat hålla till vid en skola och den hade ett hem,men hade nog gått så den inte hittade hem igen.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Josefa
0

Putt

Granadina
0

Men vad har de gjort för att hitta en ägare eller hitta en lösning fram till nu? Fy skäms för en skola att agera sâ. Skolan ska vara ett föredöme!! Nej, de borde allt tänka om. Om inte annat sâ visa dem denna websida. Dâ kansk de förstàr att döden inte är den enda utvägen pâ "problem"

Achatina
0

Katten skulle hem hit idag, men nu verkar den ha fått flytta till en familj där i krokarna :) Förhoppningsvis är det permanent.

Fick höra att katten överlevt förmodligen bara pga barnen som har matat den med frukt, bullbitar och saft och annat som småbarn utrustas med på rasterna.

Hawknestgrove
0

åh det verkar ju underbart….

annebeate
0

#12 Achatina. det låter bra. Har du eller din mamma  själv kollat med familjen att det stämmer att de tar hand om katten  så det inte kommer tråkiga besked på måndag?

Achatina
0

#14 Katten har fått komma in och blivit avmaskad osv. Familjen som tog hem den verkar inte ha vetat om att den skulle få ett skott i skallen någon dag efter att de tog hem den.

Sherwood
0

Vad bra att katten har fått ett hem, som förhoppningsvis tar fullt ansvar för katten, det är ju trotts allt ett litet djur med känslor precis som du och jag.

Hawknestgrove
0

hoppas det blir en permananent solskenshistoria