Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 497 ggr
miranda1
0

Ännu mer om DV Borås

Lena
0

Jösses amalia! Det blir bara värre och värre det som hänt på Djurens Vänner i Borås. Skrämmande! Särskilt som de målat upp en sådan skön bild av sin verksamhet utåt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

Herregud!  Hur kan dom kalla sig för Djurens vänner?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

#2 Djurens Vänner har liksom blivit som ett skällsord efter alla tråkigheter som inträffat. Det var nog inte riktigt vad de tänkte sig när de grundade organisationen på 50-talet.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Men jag vill inte ger upp namnen. Det var säkert hederliga människor som grundade DV och mycket bra folk har jobbat inom DV. Vi måste komma tillbaka till det, att kunna vara stolta över föreningen, oavsett om man är medlem eller inte. Mig spelar det ingen roll, skulle jobba för vilket namn som helst. Men DV borde står för en fungerade djurskydd, som vi i Sverige kan vara stolta över. Annars får man verkligen bytar namn, men byter folk vore bättre. DV skulle vara huvudorganisation i Sverige och stöder alla små föreningar framförallt med pengar som hjälper djur -typ Hannas akutgruppen osv. Vi heter också Stenums Katthem, men varför gömma sig?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#4 Jag tror ärligt talat att det är bra att byta namn och allt, samt göra en nystart. Vill man ha namnet kvar då krävs en massiv marknadsföreningskampanj som får folk att förstå att det är nya tider i organisationen. Som får dem att se på organisationen med nya ögon.

Det var ordf i Göteborg som var med och grundade Djurens Vänner en gång i tiden…

//Lena

miranda1
0

Tycker de seriösa föreningar ska ansluta sig hos Djurskyddet Sverige istället. Tycker överhuvudtaget att det är bättre med bara en riksorganisation som representerar alla djurhem i Sverige, fast det skulle nog ge problem mht till olika synpunkter om förvildade katter o.d.

/Miranda

Alexej
0

Ni kanske har rätt. vi är ju ansluten till Djurskyddet också och de har lite tuffare reglar. Sedan är Djurskyddet det man gör av det, det är medlemmar som bestämma…Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

miranda1
0

Precis Landfreak! Glad

/Miranda

Lena
0

#7 Tyvärr tror jag att det kan bli en belastning att vara ett Djurhem i Djurens Vänners regi efter allt skandalöst som hänt. Mycket energi som kan gå till spillo i onödan så att säga. Men sedan kan det kanske vara svårt att lämna organisationen hux flux om man byggt upp hemmets ekonomi runt de bidrag som man får via organisationen. Det är naturligtvis många olika saker att tänka på. Trisst utveckling är det i alla fall.

//Lena

Alexej
0

Får avvaktar RO årsmöte. Igentligen borde alla intresserade snabbt blir medlem i någon DV-förening, för då har man rätt att vara med i Malmö. 2 personer får resan betalt, de andra får betalar själva. Men hos oss är det ganska många, som vill med. Så Lens, Miranda och alla andra intresserade, är det inte en möjlighet att uppleva RO´s årsmöte live och kanske kommer själv med egna "förslag", för det hoppas jag kunna göra.

miranda1
0

Jag har ingen intresse alls i att hålla DV i gång….jag har upptäckt så mycket skit om några lokalavdelningar och ROs styrelse  att jag helst ser att DV försvinner helt och bygas om.
( t ex paret Lindström, ordförande och kassör, som har säljat 2 stycken fastigheter som DV fick i arv, för några miljoner, utan att resterande styrelse hade en aning om det…. pengarna hamnade tydligen inte på DVs konto.)

Vill ni som är medlem i DV att saker ska ändras är det nog ni som ska påverka…

Jag tycker att medlemmar som ska till årsmötet ska bl a införskaffa sig anteckningarna som finns på miljöförvaltningar om bl a DV i Göteborg och Borås, ta med dom til årsmötet och kräv en förklaring och vad styrelsen har tänkt göra åt det. Vill ni veta vilka fastigheter som säljades kan ni få uppgifter om det från mig. Jag har tipsad skatteverket om det hela, hoppas dom granskar organisationen.

Tycker sund om dom föreningar som är seriösa…. men ni ska inte acceptera vad som händer, kräv att åtgärder tas och att ni annars går över till Djurskyddet Sverige e.d.

/Miranda

Alexej
0

Jag vill inte heller håller DV längre i gång, tror jag. Men jag tycker direkt konfrontation är det bäste. Kommer med anklagelse eller uppgifter direkt till styrelsetoppen, när en massa andra är närvarande. Fråga Bernt, Britt och co. direkt!Var är pengarna från försäljning t.ex? Ställer de till svars inför en massa andra vittnen. Det blir ingen normal årsmöte, det kommer att blir chaos, hoppas jag.