Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3390 ggr
pia-app
0

*LÖST* Mille måste få hjälp

Mille med halva svansen som jag skrev om tidigare kan inte bo kvar hos Sidentass. Han skulle få komma till Samantha men nu skulle en av hennes katter operreras så det går inte.

Sidentass kan inte ha kvar Mille ,hon har honom redan nu på övertid. Finns det någon som kan hjälpa till snabbt. Han är nu kastrerad ohc har suttit i karantän och bör inte var inlåst i ett rum utan få röra sig fritt i ett hem

Snälla hjälp,vet inte hur jag ska reda ut det här.

Pia

9Liv

SamanthaJones
0

Pia, du kan inte ringa så vi får prata lite…

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Amorell
0

Vi kanske eventuellt skulle kunna ta hand om lilla Mille i två månader eller i bästa fall mer. (letar efter en bostadsrätt) Men ska höra med min sambo så kan jag återkomma ikväll? 

jag förstår mycket väl om ni vill hitta ett mer permanent stödhem, eller mer erfaret. Tänkte bara eftersom det var så akut.

Ni kan nå mig på 0723376726

~ Ysmn

SamanthaJones
0

Oh! Det hade ju varit toppen! Du vore en räddande ängel i så fall.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Amorell
0

Ring gärna mig kan jag förklara lite närmare och jag kan få veta lite mer!Glad

~ Ysmn

pia-app
0

Jag ringer  i kväll YasmineH

Pia

9Liv

pia-app
0

Hej igen SÅg att du bor i Skövde,Yasmine

Behöver egentligen någon i Östergötland men går det inte så……

Amorell
0

Okej! Ja då förstår jag, men hittar ni inte någon så kan ni ju höra av er så ska jag se vad jag kan ordna. Glad

~ Ysmn

Hawknestgrove
0

Det finns ju tåg att åka med?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Sephrenia]
0

http://omplacering.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=61c7a1cd-9fe2-473d-875c-8c328fa58fb7&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Kolla länken och klicka vidare på länkarna, såg att det fanns några orginisationer i östergötland.

pia-app
0

Jo transporten går nog att ordna det är mest att vi vill ha våra katter så nära som möjligt om det går  då det är allt ifrån vet besök,sjuka katter ,stöd för stödhemmet mm.

Mne vi är som sagt tacksamma

Hawknestgrove
0

pia du har pm från mig!!!!

pia-app
0

jag har inte fått något

Hawknestgrove
0

Skrikandes… fokus……. har frågat dig om kastrereingskvitto……

pia-app
0

Hängde inte med att det handlade om det var så fokuserad på mIlle.Ska hem i kväll och ordna det ,mannen har skannat . HOppas att det går att skicka så.

Pia

Hawknestgrove
0

ja det är perfekt!!!!!Hur går det med lille Mille???

Sidentass
0

Nu har det ordnat sig för Mille! Han ska få bo hos ett par där han kommer att kunna vistas i hela lägenheten, tänk så skönt för honom att kunna få röra på sig fritt utan att behöva vara instängd i ett rum som han har fått lov att vara här..vissa katter vet jag accepterar det utan problem, men Mille han vill vara med där det händer saker!

Hawknestgrove
0

så skönt…….

lillmymlan
0

Så härligt… och du Sidentassen… du är bara så himla bäst! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sidentass
0

#18 Men allra "bästast" i det här sammanhanget är Pia..hon har gjort allt och mer därtill för att tillslut finna den här lösningen för Mille!Glad

- och…den här Gubben kommer att ta med sig en liten bit av mitt hjärta..Kyss

pia-app
0

Micke min man hämtar Mille nu på em och åker med honom till nya stödhemmet.Hoppas bara att det går bra då killen inte är så van som ska ha honom och det är en kisse med lite bestämda åsikter.

lillmymlan
0

Håller tummarna för Mille såklart Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sidentass
0

Nu har gossen flyttat..och jag önskar av hela mitt hjärta att allt ska gå bra…! Nu känns det som att jag sviker honom..han hade fått förtroende för mej, också måste han flytta..men…jag får intala mej att det blir mycket bättre för Mille att få ett hem där han kan röra sig fritt istället för att bara ha ett rum att vara hänvisad till.

Hawknestgrove
0

helt klart… och du har ju räddat hans liv!!!! Tänk så i stället

kattarina
0

Här bestämdes det väldigt snabbt att missen skulle flytta till nytt hem, Vad jag förstår så va inte det nya jourhemmet så vana,Men

varför sattes missen där då?Va det akut lösning?Man får tänka 2 -3 gånger innan ett nytt hem ska vara aktuellt för en sådan här misse som beter sig på det sätt som han gör

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

kattassen
0

Jag låser denna tråd - den är gammal och situationen för Mille är inte löst ännu.

Diskutera vidare i den nya tråden istället.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer