Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 5512 ggr
hairballs
0

Kungen Sotis Svarten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kungen har så gott som bara sovit sen han kom hit. Då och då vaknar han och vill prata och kela! Var lite orolig över att han skulle bli stressad och vilja ut, speciellt som vi har en annan jourkatt här som gick in sitt andra falsklöp samma morgon som Kungen skulle komma. Men han har varit nöjd med att sträcka ut sig på sängen bara! Det är en ärrad herre som flyttat in, huden runt hals och ansikte är tjock som på en oxe. Han påminner mig om en hamster med fullstoppade kindpåsar. Det kan inte ha funits någon katt i Norje som haft en chans mot Kungen med det pansaret han skaffat sig!

Jag tror faktiskt han är glad över att vara inne. Han ligger hellre och rullar i sängen än att spana ut genom fönstret.

Måste tillägga att han även är "rumsren". Jag har bara canadian som kattsand här hemma och var lite orolig över att han inte skulle gå vilka använda låden efter alla år ute då den är lättparfymerad. Oron var obefogad då han hade varit så duktig imorse och luktsatt den helt själv med sina egna dofter!

Har fixat batterier så här kommer några bilder där Kungen av Norje njuter av lite uppmärksamhet

hairballs
0

Han är bara sååå mysig, våran Kung.

hairballs
0

Njutar Kungen!

hairballs
0

Vart tog goset vägen???

Simson
0

Vad han ser lycklig ut! Underbara bilder! Han älskar att få ha lugn o ro! Det är du värd Kung Sotis!Kyss

Indy o jag var in till grannens katt Sotis idag med en sen julklapp. Han är en stor helsvart katt. Långhårig. Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

lillmymlan
0

Så härligt och fint han har fått det! Kyss

Så han är mer eller mindre tam som går att gosa och klappa sådär, så härligt!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

[ingvarisbjorn]
0

Underbart att se! Grön och fin i örat var han också Kyss Stor kram till er som har räddat Sotis/Svarten, så himla bra jobbat! Har följt trådarna, men sitter ju uppe i Värmland och har inte kunnat göra mycket annat än att hålla tummarna.

soso
0

Vilken snygging! Han ser ut att trivas, kul att han är så tam!

Sherwood
0

Dom flesta hade nog tippat att han skulle vara helvild till max, men han verkar ju vara heltam och gilla gos med tjål direkt. Han är verkligen söt kungen av Norje.

kattassen
0

Underbart att se nya bilder på vår lille vän!!SkrattandeKyss

Jag har väntat hela dagen med spänning på en uppdatering och det var jätteroligt att höra att han är så förnöjsam med servicenSkrattande

Jag var också lite orolig då han inte hade gjort något "ifrån" sig på hela kvällen/natten här och sedan inte i buren hem till dig heller. Men det var väl skönt att han fattat vad lådan var till förFlört

#5 Lillmymlan - han är inte mindre, utan helt tamSkrattande Det är verkligen ett gospaket som jag uppfattade honom i allafall.

Det var hans osäkerhet och nya miljön här som fick honom att verka lite reserverad tror jag. Detta kommer att bli en härlig soffkudde tror jag.

Tack hairballs för ditt fina omhändertagande av vår Sotis/Svarten!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

martdat
0

han ser ut att trivas med ett lyxigt innelivGlad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

bymaruska
0

Hairballs Tusen Tack för fina bilder!

Kungen af Norje tror jag aldrig mer går ut. Tänk Er den här lilla missen har gått där i Norje i många år illa sedd, kallad skabbkatten osv många har nog varit väldigt elaka mot honom och ändå är han inte rädd, reserverad utan bara jätte tacksam.

Och det ända han ville var att få en egen säng att sova i, vad jag är lycklig att jag satt ut annonsen, Nalle, Mison, tiana, kattassen jag hela hittekatter, Tack snälla snälla snälla alla för att våran Kung har fått sin säng att sova i.

Maruska

annebeate
0

Kungen av Norje våran underbara forumkisseKyss

Han är så fin och mäktig. Inte kunde man ana detta. Han har skött sig så exemplariskt från första stund han kom in, ett föredöme för andra katter.Han förtjänar verkligen att bemötas med respekt.

Han njuter säkert till fullo av det liv som nu väntar.Slipper att ständigt vara på vakt mot faror utan kunna slappna av och bara  njuta. Ankie pushade och Maruskaowille tog kraftfullt tag i hans räddning.

Kungen av Norje har haft en sagolik tur. Han har fått komma till Hairballs, ett bättre stödhem finns bara inte.

Sidentass
0

Åhhh vad fin han är..och man kan då riktigt se på bilderna hur han älskar sin nya tillvaro och är så tacksam över att få kommit in i värmen o tryggheten!! Underbart!!Glad

maggan47
0

så lycklig jag blir av att läsa om Svarten, och hur bra han trivs inne i värmen, tack alla för kämpandet

Maggan47Kyss

[sarasvati]
0

Underbar läsning. Så fin han är Sotis Svarten!!

Annat. Jourkatten med "skenlöp" skulle kollas upp redan före Svartens ankomst enl tidigare Svartentråd. Är hon alltså kastrerad (för annars är det ju inte "sken")? Andra skenlöpet sägs här. I så fall, enligt vet - är det vanligt?, normalt, ofarligt; går det att göra ngt åt? Tillhör iof en annan tråd men eftersom nämnts i smb m Svarten, och nu igen.

pia-app
0

Jag och Hairballs har kommit överens om att hon ska kontakta en veterinär som hon tycker är bra men den är inte i tjänst förrän på måndag.

Pia

9Liv

anebit
0

En sån goskille!  Kyss  Det syns att han tycker det är skönt att vara inne i värmen.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

hairballs
0

#15 Jag ska ringa till Glimåker på måndag. Har inte kunnat kontakta honom innan då han har julledigt fram till den 10:e. Pussi är kastrerad men det blev något fel så hon skenlöper. Jag skulle åkt iväg med Pussi för att ge henne en p-spruta men batteriet i min mammas bil frös sönder så jag kunde inte komma iväg då. Glimåker är den bästa och enklaste för mig att ta mig till så vi får vänta på honom. Det ska gå att göra om proceduren sa veterinären som jag pratade med men han hade aldrig gjort det själv. Förhoppningsvis slipper hon sina löp så fort Glimåker har tid för henne.

Kungen verkar inte bry sig det minsta om att det går en flicka på andra sidan dörren och försöker locka fram en pojke ur vråna. Så det är lugnt!

[sarasvati]
0

#18 tack! så fasansfullt - kastrerad men det blev något fel; låt oss alla veta vid tillfälle vid vilken klinik detta fel skedde, pleeeease (om inte annat så via pm - fast jag tycker nog det låter kriminellt fel). Göra om proceduren … Ja absolut vänta på Glimåker!

Heja kungen!! Klart han inte bryr sig om en skenlöpare - för lite "sken" är det väl ändå: kan inte lukta rätt alls eller nå't. Är enbart oroad över tjejstackaren här - skenlöp måste vara ett helvete för henne, precis som tomma löp. Nospussar!

vilda-hilda
0

Härliga bilder.

Och visst har han underbara kinder med Pansar som du säger berättade allt för honom på vägen upp samtidigt som jag klappade det lilla i hans söta ansikte som jag kom åt. Hur han skulle få det nu i sitt nya liv så nu ser han att den där knepiga tanten som satt o berättade saker för honom inte ljög om en säng, klösmöbler, mat serverat på fat och även en kisselåda.

En liten puss på hans nos får du allt ge honom från Nalle o Lasse

Misan
0

#19, om det är som jag tror så är det inte så förfärligt och kan hända på vilken klinik som helst. Jag har varit med om det fenomenet förut och enligt veterinären då var det att en liten bit av ex äggstocken/äggledaren blev kvar och det är denna bit som ligger kvar och spökar och helt enkelt fortsätter producera hormoner.

Har full förståelse för att veterinären inte vill in och rota och leta efter en liten bit som eventuellt finns kvar, hoppas de kan ta död på hormonerna endå.

Härligt att höra att han är inne och myser. Jag har missat om du ska behålla honom eller bara vara jourhem?

Ha en riktigt god fortsättning på året.

siberlina
0

det märks att  han  mår bra, han har hamnat   i  paradiset

[eskils]
0

Så härligt det är att titta på bilderna på Svarten/Sotis! Han har nog aldrig legat på något så skönt som den sängen, han njuter verkligen i fulla drag! Han kanske aldrig har varit inomhus över huvud taget. 

Och tänk så duktig han är och går på lådan. En renlig och snäll katt, fast han har gått ute så länge! Det kan han nog tacka Siv för, som pysslade om honom.

Och snart ska han få bekanta sig med nya kompisen Pussi…

Man blir så glad om och om igen över den lyckade räddningsaktionen. 

Skrattande

Hawknestgrove
0

så fin han är…. och som sagt underbart att han fick komma in. Nu får vi hoppas, han kan hitta ett permanent hem också, så även Pussi, när det blir så dags.

UTanför ämnet, just det där med Pussi har vi en flicka som råkade ut för samma sak. Vi katrerade alla våra som små, men trots att veten öpnnade så stort han kunde, så kunde han inte hitta någon mer äggstock än en. Elelr trumpet…. Så den kissen behöll vår kassör.Hon kommer ju aldrig att kunna få barn men kanske, som vår vet sa, så komemr hon att löpa och då får hon väl i så fall gå på ppiller resten av sitt liv. Hon var för övrigt ur samma kul som den lille killen som saknade en pungkula och hade problem med bajseritet, soom vi blev tvungna att avliva. Så tydligen är det något genetiskt som slår ut.. Kosterkatt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

Pussa på fina Svarten!!!! Han har blivit som allas vår Fonzie var han här på forumet…..

Hawknestgrove
0

Hur går det med fällan som Mison lånade ut? Skickas den till henne med bussfrakt eller post?

vilda-hilda
0

Den tar vi med till Örebro sista helgen i Januari då vi skall till Kattutställningen där och träffa Wikki o Kompani och Mison oxå då.

Maria(kattassen) pratade mid Mison när vi var i GBG.

Nalle

Redigerade mitt namn..Flört

Kattherren
0

Glad för Svartens skull.Bra jobbat (jag har följt tråden länge utan att vara medlem)!

Hawknestgrove
0

men så bra!!!!! Suverän lösning……

Camillhe
0

Han är så vacker, det är ngt i hans utstrålning som gör att man blir helt förälskad i honom. Hoppas att det går bra för er alla i familjen.

hairballs
0

Jag vet inte om Kungen är här permanent eller inte, det får tiden utvisa. Mitt hjärta har han redan vunnit men vi är ju fler här hemma. Passar han in i flocken så får han självklart stanna för alltid. Det är ju svårt nog att hitta bra hem till kattungar, en ärrad gammal slagskämpe hur go han är måste vara ännu svårare att hitta ett nytt hem till.

Hawknestgrove
0

säg inte det du!!! det är just de, som med rätt bilder och text brukar vinna folks hjärta!

Ankie
0

#32 ja det är ju så……….

Lena
0

#18 Ja det är en toppenveterinär, den bästa jag känner till på katt. Dessutom bra på skygga katter med. Bättre kan det inte bli!

Härlig bilder på Svarten som du bjuder oss på. Tänk så bra allt gått med honom. Ingen skyggis där inte. :) En sådan mysfarbror!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
0

Hur går det för Sotis? Kul med liten uppdateringGlad

hairballs
0

Det går bara bra med sötisen. Har kanske varit lite dålig med att uppdatera men jag har haft så mycket att göra i veckan som gått så jag har inte ens haft tid att läsa här inne varje dag.

Kungen äter som en häst, sover och kelar, inte så mycket mer som händer så jag har inte så mycket att rapportera.Han pratar hemskt mycket så jag har haft en liten kör här hemma ett tag. Min andra pojke är ju också en pratglad kille samt Pussi som också gillar att höras.

Han var ju en tam gosing så det är ju inga framsteg att rapportera heller. Men snart är det väl dags att introducera honom för flocken, vilket jag hoppas kommer fungera fint. Då kommer jag nog skriva mycket mer för om inte annat kommer jag nog behöva goda råd samt ha lite roligar bilder att ladda upp.

Simson
0

Vi längtar efter de bilderna o skickar en stor kJAM till er alla så länge!

Gullimat
0

Underbara bilder på en ärrad katt, som verkar tycka detta är rena paradiset.Kyss Det är nog också vanligt att behöva sova ut efter ett långt liv ute, där kanske hanarna alltid behöver vara på sin vakt. Är väl inte heller ovanligt, när dom väl kommer in, vill dom inte gå ut igen, ialafall inte denna årstiden.

Lena
0

Tack för lite rapport om allas vår gosekatt Svarten! Han måste tycka att han hamnat i himelriket nu med mat, husvärme, kärlek och trygghet. Lite annat än det liv han levt tidigare. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

ser också fram emot rapporter, där hanintroduceras för flocken

går säkert bra för mister

Maggan47

Hawknestgrove
0

och de snälla som hjälpte honom med mat de får väl också bilder?

hairballs
0

Igår var det dags för den stora premiären, öppna dörren utan galler!

Det gick sådär, Kungen gick ut i hallen efter 10 min med öppen dörr, tittade sig runt omkring och gick sedan tillbaka till sin nya mysbädd, vilken han fått av en godhjärtad kattvän här på forumet.

Det enda som hände var att lilla Pussi lyckades smyga sig in i en sänglåda och bli instängd. Ingen ljuv kärlek mellan de 2 längre då Pussi äntligen slutat löpa och jag antar att Kungens hormoner börjar försvinna också. Det känns så på lukten i rummet iaf, ingen stank av okastrerad hankatt längre.

Hade tänkt att ta några kort på mötet mellan Kungen och de andra busarna men jag fick Tji. En snabbtitt på varandra sen var det klart. Jag var lite orolig innan då min enda pojke alltid varit ensam herre på täppan bland alla höns men inte ens han brydde sig speciellt om Kungen. En snabbtitt in i rummet för att se om han hade någon mat i skålen som min "lilla" Gubbe kunde sno. Men Kungen är ett lika stort matvrak som honom så han fick också Tji igår.

Tror allas våran svarta skönhet är glad över att få vara inne, han vill just inte mycket mer än att äta, kela, äta, sova, äta och pratat lite ibland. Norjes envåldshärskare har blivit en riktig soffpotatis och verkar trivas bra med det.

Sherwood
0

Det låter så bra det, för han tycker nog själv att nu ska jag bara njuta av livet.

Simson
0

Hihi! Det enda som var intressant var maten o den var slut! Gulligaste ni! Heja katterna! Det här kommer att gå bra!

annebeate
0

Visst kommer det att gå bra.Glad Kungen av Norje njuter säkert av sin nya bekymmersfria tillvaro. När det gäller lilla Pussi och kungen väntar vi på nya rapporter för kan kärleken dem emellan verkligen vara över?ObestämdFlört

bymaruska
0

Jätte Jätte kul!

Det är så härligt när allt faller på plats. Jag tror att The King får sin Queen tillslut. Men han måste nog skärpa till sig lite för vem vill ha en soffpotatis………

//M-H

bymaruska
0

Jätte Jätte kul!

Det är så härligt när allt faller på plats. Jag tror att The King får sin Queen tillslut. Men han måste nog skärpa till sig lite för vem vill ha en soffpotatis………

//M-H

Hawknestgrove
0

underbart att höra och hoppas han hittar ett bra hem  till slut…..Putt upp för Kungen av Norje

maggan47
0

klart han njuter av värme, och mat, samt sömn, det är ju lycka nu för honom, damer har ju haft nog av tycker han, kastratsångare som han nu ärFlört

Maggan47

kattassen
0

Det är så glädjande att läsa om vår Kung!Skrattande

Vi tog en bilutflykt igår runt Hindås och Rävlanda. Körde förbi erat och skänkte en go tanke till Norje-kungen & co.

Puss på nosen till den svarte soffpotatisenKyss

kks-blekinge
0

Tänkte först säga att jag är mycket tacksam till alla som engagerat sig och hjälpt Svarten. Roligt att se bilderna när han myser i sitt nya hem. Tycker att det har varit för mycket tjafs om vilken som gör vad eller vilken som gör mest. Vi som försöker hjälpa katterna gör det på vår fritid och dygnet har tyvärr bara 24 timmar och för oss som försöker hjälpa många katter går det tyvärr inte att gå in för var och en katt som några har gjort för Svarten. Vad det gäller en annonskostnad på 1200:- kan inte föreningen kks betala för en sådan annons eftersom vi måste först tänka på katternas kastrerings och veterinärvårdskostnader. Något har sagts om att kks har 0 koll vad det gäller Svarten, de uppgifter vi får in från de som kontaktar oss utgår vi ifrån, om det sedan visar sig att katten får mat på andra ställen, kanske är tam eller inte är avlivningshotad överallt måste man ändå utgå från de som anmällt från början och sedan ändra efter hand när nya uppgifter inkommer. Nu står det också helt klart varför han inte gick i fällorna på det första stället när han fick mat på 2 andra ställen, en katt som ska gå i fälla måste vara hungrig. Svarten hade tur och kom in i värmen, många katter har inte fått någon hjälp denna vinter och tyvärr finns det de som inte ens har fått mat.

Birgitta A KKS

sivostig
0

Tack, alla, för tipsen betr. rastbur. Vi studerar och funderar! Tack Hairballs för de fina korten på Kungen. V.g.ring oss!

Hawknestgrove
0

ja, min rastgård kostade med nät och virke ca 3000 kr. väl använda pengar.och det mjuka nätet är så start så det liknar inget. Har ju sånt där grönt plastat i dörren, som sattes upp samtidigt. det måste jag byta ut nu, för det har tydligen börjat rosta i en kant genom plasten och det är ju farligt….