Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3548 ggr
pia-app
0

Tildas ungar söker hem !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De två kattungarna som vi hämtade i skogen tillsammans med sin mamma (som fick somna in) söker nu ett hem .

De är ca 6 månader och ganska förvirrade över vad som skett. Mamma och den tryggheten borta och så tagna till ett nytt lite skrämmande ställe med en massa nya lukter oh ljud.

Finns det någon kattvan person som kan ta sig an dessa små antingen som stödhem eller permanent hem. Man behöver ha mycket tid för dom så att dom förstår att  det är trevligt med människor. kissarna går att lyfta och ha i knät men springer i väg när man släpper. Man kan sitta bredvid och klappa lite när dom äter.

Jag har inte tiden just nu då det är fullt med andra kattärenden och dessutom är det redan för många katter hemma hos oss så jag har bara dåligt samvete att jag inte hinner jobba med Tissa och Tassa som dom heter.

Pia

9Liv

brutt
0

Puttar upp för Tissa och Tassa!

pia-app
0

putt

Hawknestgrove
0

jag med… De är ju för söta…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

puttar för de söta kissarna

Sherwood
0

Två otroligt vackra kattungar, synd att jag har så många sedan förut.

Sidentass
0

Men du milde..vilka skönheter!!! putt för ett stöd/permanent hem för tjejerna!

Gullimat
0

Puttar för att alla misar får ett stödhem

pia-app
0

I kväll har det lossnat rejält i vår kontakt. DOm har legat i knät,och på golvet och vi har fått klappa och sen har vi lekt med råttor och bollar. Helt plötsligt bara. Enda tråkiga är att Tissa haltar lite på ena frambenet. Ska kolla hur det är i morgon annars får det bli veterinären igen.

Issa
0

#8 Har du vaccinerat dom? Om du gjort det så brukar dom ibland få en släng av snuva och hälta hör ihop med det. Brukar ge sig ganska snabbt.

pia-app
0

I morgon ska vi till vet för att kolla hältan hos Tassa.

Vi fick flytta upp kissarna till ett eget litet rum då Mille övertog gillestugan och de tgjorde susen. Nu är det kel och buffande så fort man kommer in och jag sover hos dom och då ligger dom i sängen. Leker mer också .

Dom är underbart söta ,ska ta fler kort och sätta in. Vi letar fortfarande efter ett lugnt stödhem där man är hemma ganska mycket.eller ett permanent hem. Ska nog inte finnas småbarn bara.

Sherwood
0

Hur gick det hos vetten, när du skulle kolla upp hältan hos Tassa, är lite orolig för den lilla? Dessa små har ju verkligen haft motgångar som heter duga.

pia-app
0

Kändes sådär när jag var hos veterinären. Det var en som jag inte haft förut. HOn kände på benet och sa att det inte var brutet i alla fall. Det hade jag ju förstått själv . Sen drog hon och kände lite och sa att hon skulle ha Metacam i 6 dagar. Ja ja jag får väl se hur det blir annars går jag till någon annan.

Sen kräktes hon i kväll när hon ätit och det hoppas jag bara var av att det varit stressigt i dag. Man är så larvig'

Annars går det framåt ,dom sitter i knät och pussas. Älskar att jaga mina fötter under täcket.

Vill bara ha ett bra stödhem åt dom med mycket kel och gos.