"HEMMA"Skadad hund försvunnen Lund
Min väns chihuahua blev idag biten och bortjagad av en annan hund i Klostergården vid 11-tiden. Den är vit och brun med stora öron (blandras) och liten som en mindre katt. Det har letats hela dagen i Klostergården och hon har inte hittats. Någon som har sett henne?
Vi är rädda att hon ligger skadad någonstans i en buske.
Det är polisanmält sedan kl 12 och de håller på att sätta upp lappar överallt.
Ring 0701712633 om ni vet något!

Jag kan lägga ut detta på facebook då jag har vänner som går i skola i Lund.
Hoppas vovve blir hittad.

Har också delat på Facebook. Hoppas hon hittas snart!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

tack snälla, sprid till alla. det är så kallt ute nu :(
Så sorgligt, så sorgligt, ingen vet fortfarande var lilla Dixie är eller hur det är med skador.
Fortfarande inte ett spår efter henne. Det värsta är också kylan. Timmarna går…..
Snälla sprid budskapet att hon är försvunnen. Hoppas här går in medlemmar och andra som bor i Lund.
har gått med….

Har lagt in det på FB.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Usch, så sorgligt
Engagera alla ni känner, att gå ut och leta, med ett foto i handen.
Tack alla ni som tänker på lilla Dixie och alla ni som sprider budskapet vidare om hennes försvinnande.
Just nu "tapetseras" Lund med efterlysninglappar försedda med ett stort färgfoto av Dixie.
Fortfarande inte det minsta spår efter henne. Var är du lilla vän?
Snälla, håll tummarna för att hon ska kunna räddas i tid!

Usch det verkar så hopplöst.
Att hon inte visat sig.
Dock får man ta i beredskap att en sådan liten skönhet är stöldbegärgelig, någon kan faktiskt ha plockat med henne när hon irrat runt och sedan haft ohederligheten att inte återbörda henne.
Förfärligt vad som än händer!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja vi oroas även över vad du skriver kattassen och försöker kolla upp så gott vi kan. Lilla Dixie helt underbar och varje timme som går utan att någon iakktagelse kommer in gör en allt oroligare. Så rädd att hon kan ligga i någon buske, det är så kallt!
Lägg gärna in det på Hundar iFokus!
Stackars vovve och ägare, hoppas hon hittas snart!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#12 Det finns ingen möjlighet att använda sig av en spårhund som kan leta i buskarna runt omkring? Eller det kanske är för kallt för att en annan hund skall kunna få upp spår av något
#13 Ska be Praxis göra det under morgondagen. Budskapet om Dixie behöver spridas på så många forum som möjligt eftersom tiden är så knapp.
Jag vet så lite om spårhundar. Polisens hundar och deras förmåga till spårning är jag väl förtrogen med men när det gäller andra hundar är jag amatör. Min äldsta dotter har en labrador som gått någon spårningskurs och han bor dessutom i Lund så det kan vara värt ett försök. Vi har talat så smått om det nu sent i kväll. Ska ringa henne tidigt i morgon.
#15 Om hon inte har möjlighet att göra det nu och tiden är knapp så kopierar jag in inlägget i #0 och lägger in.
La just in det på Hundar.
Praxis är just nu inne i Lund och hjälper till att "tapetsera " Lund med efterlysningslappar med Dixies bild.
Stort tack till dig Sara för din hjälp!

Blocket & Sydsvenskan om det inte redan är gjort. Har delat det på Facebook.
Vi har varit i kontakt med pressen och något kommer under morgondagen.

#22 fixat
Stort tack Camillhe!

Dixie är fortfarande borta. Har varit runt och satt upp lappar och efterlysningen sprids på facebook. Tack för all hjälp att sprida efterlysningen! Förhoppningsvis är det någon som tagit in henne nu under natten. Min vän fick ett samtal från någon som sett ett dött djur på en väg men det visade sig vara en kanin som blivit överkörd (synd om kaninen såklart men en lättnad att det inte var dixie). En efterlysning med bild kommer in i kvällsposten imorgon har vi blivit lovade. Vi håller utkik på blocket så inte någonohederlig försöker sälja henne där och vi har kontaktat djursjukhus både i Lund och i Malmö samt polisen.
Hoppas hoppas att hon kommer till rätta imorgon!

Håller alla tummar här hemma. Ni har inte ngn god vän med en hund som Dixie älskar?
Kanske kan vara en ide' att ta med sig den hunden när ni är ute och letar.
Min äldsta dotters hund, en labrador, har träffat och lekt med Dixie. Ska tala med mina dotter i morgonbitti. Hon bor i Lund.
Så jobbigt nu när natten kommit och hela tiden maler frågan Var är du lilla sötaste vän?

Dixie är hemma!!!
Min kompis har gått ner och tittat i porten varje timme hela natten och nu när hon kom ner för en stund sen så satt dixie där :D

Så underbara nyheter på morgonen! 
#28 Var hon svårt skadad?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#28 Härligt! Hoppas lilla Dixie inte vara illa skadad och att hon nu får krypa in hos matte och bli ompysslad i dag
Såå underbar nyhet att bli väckt av nu på morgonen.
Var hon varit under alla dessa timmar får vi kanske aldrig veta. Plötsligt bara där och vad jag förstått tycks hon med tanke på omständigheterna vara i bra kondition.
Det var tydligen inte första gången den aktuella hunden gått till angrepp.

åhhh så underbart, har tänkt på henne hela natten
Det var ju för väl

Underbara nyheter. Att den lilla trots allt själv hittade hem
Hoppas nu inte skadan är allvarlig
Så skönt att höra!
Glada nyheter detta med andra ord.

Men det var verkligen glädjande:-)
Lilla Dixie var ju spårlöst borta i över 20 timmar. Många letade efter henne under hela dagen och plötsligt klockan 08.00 i morse finns hon utanför porten där hon bor. Ägaren kollade hela natten med jämna mellanrum. Undrar så var hon funnits, kan möjligen någon ha tagit in henne? Kan ha varit välmenande och läst anslagen som fanns runt omkring och satt henne där helt anonymt utan att behöva förklara sig. Bara en spekulation. Tycker personligen att om hon sprang omkring borde någon ha sett henne och reagerat. Där bor ju mycket folk redan i själva bostadsområdet där hon försvann. Kvällsposten hade i dag en efterlysning inne med bild på henne (samma som här). Vad jag hört har många hört av sig under dagen och velat hjälpa till. Underbart när omtanken finns om andra. Samma här på forumet. Stort tack till alla!

#38 Det var väl min tanke också - att någon fått kalla fötter och lämnat henne vid porten. Lätt att ta reda på var hon bodde kanske? Under alla händelser är det skönt att hon är tillbaka, men visst finns undran var hon tillbringat natten.