Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2087 ggr
Lena
0

Tusentals hemlösa katter i Göteborg

Idag den 1/10 har GP en artikel om Hemlösa katter i Göteborg.

Göteborgsposten har besökt Miranda Oude på Göteborgs Katthjälp. Mirande berättar om det arbete som Göteborgs Katthjälp bedriver. Det står även att läsa en hel del om katten Hugo som så tragiskt blev misshandlad till döds, samt om Katterna på Meros som vi jobbar med just nu. Kattkolonin på Meros är dock långtifrån den enda kattkolonin i Göteborg. Göteborgs Katthjälp har nyligen plockat in flera katter från en koloni på Hisingen.

Tyvärr hittar jag inge länk till artikeln. Kommer därför att göra ett referat av den istället här på Hittekatter. En mycket bra artikel är det verkligen som står under rubriken Husdjur. GP skriver även en hel del om TNR metoden.

En eloge till Miranda och övriga Medarbetare på Göteborgs Katthjälp för deras mångsidiga arbete för hemlösa katter i Göteborg och Sverige.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Pelusa
0

Instämmer i elogen av hela mitt hjärta!
Verkligen bra jobbat, Miranda och övriga Medarbetare på göteborgs Katthjälp!

Jag ska försöka få tag på GP idag så jag kan läsa hela artikeln.

/Pelusa

Engla
0

Alla som gör en insats för dessa katter är underbara! Hoppas länken dyker upp!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

modellflickan
0

Håller med Engla, ser fram emot länken!

Trullis
0

hrm det finns ännu ingen länk dvs den finns inte på internet versionen. Men kanske kanske den kommer snart! :-)

mvh

Helene

vanessa
0

Underbart.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

loulou2
0

hej gott folk vet ni nåt bra ställe för katter det är nämligen så att jag är tvungen att flytta och flytten kom hastigt och söker då ett nytt boende snabbt , problemet är att vart jag än söker så vill ingen ha djur så jag blir tvungen att lämna bort mina katter som är en hona o hane och tre kattungar mitt hjärta är så sorgset för dom är speciella har kämpat mycket för att dom ska ha det bra och inte vara rädda för något så frågan är vet ni nånstans där man kan lämna bort katter och hade vart sååå underbart om jag kan ha dom där tills jag hittar ett eget boende där jag kan göra vad jag vill och ha mina katter om det så behövs så kan jag köpa kattmat och kattsant bara dom har nånstans att va

En ledsen matte

Camillhe
0

Om du har lägenhet på gång, kan inte hyresvärden neka dig för att du har husdjur. Ett tips är att INTE berätta för hyresvärden om katterna för det har inte dom med att göra.

anebit
0

#6  loulou2

Skriv en egen tråd om detta, annars kanske den försvinner  i  denna 4 år gamla tråd.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna