Kungen af Norje återvänder!!!
Siv längtar ihjäl sig efter Kungen. Vi har pratat nästan varje dag sedan han åkte till Göteborg.
Någonstans har jag innerst inne förstått att han skulle komma tillbaka till Siv och Stig.
Till alla olyckskorpar!
Kungen kommer att få det jätte bra hos Siv och Stig, han kommer fortsättningsvis vara inne katt. En rastgård är planerad till sommaren.
Siv och Stig har en honkatt "skygg" som alltid har accepterat Kungen men inte mer än så, vi får hoppas att de kommer bli kompisar.
Siv har erbjudit sig att betala för mina utlägg men jag har avböjt.
Kungen kommer att vara försäkrad och få all den trygghet som en katt ska ha.
Hairballs är lite ledsen men hon känner också att Kungen hör hemma hos Siv och Stig i Norje.
Så är det någon som åker från Göteborg ner mot Skåne Blekinge så åker Kungen gärna med. Siv och Stig kan möta upp men det är lite för långt för dem att åka hela vägen till Göteborg.
För mig känns det här jätte bra och jag vet att Kungen känner lika så.
//M-H

aha,,, ja men det låter ju bra detta,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
åh men så bra för lille eller stora Svarten…..
sån underbar läsning :) gör mig varm i hjärtat…
Åh va fint av er att missen får komma tillbaka där han har vart innan han kom till jourhemmet, Önskar siv o stig lycka till med
svarten,kungen, Han kommer att få det bra där känns det,Klart dom har saknat den charmiga missen
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Vad härligt att han ändâ är(och kommer att bli, sorry hairballs) en älskad och saknad katt. Det verkar ju väl genomtänkt nu sâ det blir säkert toppen. Kanske det gick lite för fort innan infângandet, där av tveksamheten inför att de skulle fixa det?
OK en olyckskorp då - surprise surprise
Det gick hyfsat lång tid innan paret i Norje snackade ihop sig och bestämde med TS att de inte kunde ta ansvar för Kungen. De ansåg sig för gamla etc. Liksom TS. Han ville inte upp i famnen, så kunde inte infångas, och han ville inte komma eller vara inne. Ska han nu vara "innekatt" så hur försäkras att han inte släpps el råkar slippa ut? Kanske inte är så lätt att ha ögonen på allt då? Om han slipper ut, kom ihåg att han inte är superpoppis i Norje enligt alla uppgifter.
Och så en "skygg" honkatt som "vi får hoppas att de kommer att bli kompisar". Och om inte?
Ska han forslas hit och dit igen då?
Har Hairballs svårigheter med Kungen i sin flock? Så att han behöver komma därifrån med det snaraste?
Eller hur vet TS vad Kungen känner?
Ge det åtminstone lite tid, och låt Kungen få någon ro. Där han är. Ibland undrar jag över detta forum.
Edit. Rättat stavfel + tillägg: "X längtar ihjäl sig". Men det bör ändå handla om katten. Lite lugn och sans är allt! Inte plötsligt ngn som nu ska åka Gbg-Sölvesborg. Bums.
Ibland vågar man inte skriva vad man tänker
Myse missar
#5 Mycket bra skrivet.
Varför inte. Det var väl där han bodde och trivdes. Det viktigaste är väl att han är kastrerad.
Jag har många förslag på andra katter som fortfarande lever ute och är okastrerade. Det finns 100 000 okastrerade hemlösa katter, vi kan inte ge alla ett perfekt hem. Bättre satsa på att kastrera katter än att leta efter den perfekta?? hemmet hela tiden. jag hjälper hellre 10 katter till ett bra liv än en katt till ett perfekt liv.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#5 Håller med dig. Det är nog alltid bäst att tänka sig för och vara realistisk. Kungen är ju så lycklig där han är nu, och i Norje vägrade han att gå inomhus…
# 5 Ligger mycket i vad du skriver.
Önskar verkligen det bästa för vår kung. Det går lite väl fort i svängarna just nu. Helt nyligen kände paret sig för gamla att ta ansvar för honom, deras förhoppning är att han och den andre katten ska gå i hop. Vad händer om paret plötsligt en dag upplever att det trots allt blev väl mycket för dem eller det inte fungerar med deras andre kisse. Låt vår kung få lite lugn och ro.
.
Hur kommer det sig nu att paret ska få tillbaka svarten?
Myse missar
#8 Viktigt att kastrerad ja! Är själv volontär på TNR-projekt. Men Kungen befinner sig ju inte i den situationen. Han har ett bra stödhem som, så vitt jag hört, inte ropar på att bli av med honom för ögonblicket. Så vad är hetsen med att bila honom tillbaka till en osäker framtid? Det är hetsen eller brådskan jag undrar över. Och skeptisk mot framtidsscenariot.
Har naturligtvis inget att säga till om. Tror kungen är "skriven" på hairballs nu (id-märkningen)? Eller kanske TS. Vem helst som är formell "ägare" avgör förstås. Lämnar synpunkter då det är en tråd på ett forum.

Tror att Siv och Stig har fått lite att fundera över under den turbulenta tid som varit före jul tills nu. De har lärt sig massor om hemlösa katter och katters status idag.
TS har under denna tid haft en tät kontakt med paret. Detta är inget beslut som tagits "över en natt". Det finns en utarbetad plan för återtåget. Paret har idag en innekatt, försäkrad och väl omhändertagen. Man har tagit sig en funderare på hur man skall göra det bästa för Sotis. Vi får heller inte förglömma att Sotis inte är riktigt samma katt nu som då. Nu kommer han tillbaka som en kastrerad katt som redan börjat vänja sig vid inomhusvistelsen och det blir inte detsamma som innan. Då var hans liv utanför och hans hormoner drev honom till vandring.
Nu vet vi att det finns ett gott hem som väntar på honom och varför inte ta vara på det. Det är viss skillnad på vad som varit och vad som väntar honom - såsom jag har tolkat det hela.
Låt oss ge Siv och Stig chansen att ta hand om Sotis igen. Det finns ju redan en väl etablerad kontakt och vänskap mellan TS och paret. Det bådar också gott för kontakten framgent.
Det är så här jag har fått det hela förklarat för mig och jag känner nog att vi får ge det en chans.
Jag kan ställa upp med att köra Västkusten ner en bit till Skåne om någon kanske kan ta biten ut till Blekinge sedan.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Hairballs har inga problem att ha kvar Kungen!
Kattödet Svarten har varit en av de mest engagerade trådarna här på hittekatter under 2010.
Jag som många andra drogs med i karusellen Svarten och kände också som så många med mig att ingenting hände. Katten som var illa sedd och avlivningshotad.
Hade inte karusellen snurrat så fort, och allt varit så bråttom då hade jag hanterat det hela annorlunda. Målet var ju att få katten från Norje och alla hot som förekom snabbt.
Illa sedd var den för en del i Norje främst av de som låter sina okasterade honon gå fritt. Andra månade om katten och höll den vid liv.
Jag glömmer aldrig Nalles SMS till mig strax efter dom lämnat Norge med Svarten Nu åker vi från Norje och Siv gick in och grät
Många kanske undrar varför tog Siv inte in katten, varför kasterade hon katten osv. Hon var rädd att försöka fånga honom, hon var rädd för att han skulle försvinna.
Alla Ni som ifrågasätter åk och besök Siv och Stig jag lovar att kaffet är varmt och Ni är välkomna!
Jag gör som alla andra fel ibland, självklart skulle jag bromsat resan till Göteborg. För med facit i hand så hade han aldrig behövt lämna Norje.
Se det hela positiv i stället för negativt Kungen får ett eget hem i sina kvarter, och vi har tillsammans räddat ännu en katt från ett liv i missär.
Jag förstår faktiskt inte vad som är fel!
Marie-Helene
Maruskaowille, du gjorde absolut inget fel. Paret var tydligen inte tidigare berett att ta på sig ansvaret för Svarten. Jag tycker du gjorde alldeles rätt som såg till att han kom till underbara Hairballs.
Om han nu ska tillbaks är det viktigt att kontakten bibehålls med paret så han inte plötsligt en dag hamnar i samma situation som tidigare. Jag hoppas innerligt att det fungerar men helt övertygad tycker jag inte man kan vara.

Tycker samtidigt att det kanske varit en nyttig erfarenhet för paret. De har fått distans och tid att tänka sig för en eller ett par gånger extra. S har fått en välbehövd semester inomhus hos ett fantastiskt stödhem och fått vila upp sig. Inget ont utan det har något gott med sig. Jag tycker inte denna tid har varit onödig och av ondo utan tvärtom. Paret fick tid att känna efter vad de ville göra för S. Nu har de tagit honom 100% till sitt hjärta och bestämt att bli S nya "föräldrar". Det värmer i alla fall mig.
Till Er som undrar vem Svarten tillhör, rent juridisk äger Hairballs katten, ekonomisk äger jag katten.
annebeate du som brukar hjälpa till med transporter i Skåne kunde kanske köra den sista biten till Norje och då träffa Siv och Stig så även Du blir lika övertygad som jag.
För mig är det Happy End på hög nivå nu när Kungen flyttar hem till Norje.
>^..^<
#17 jag har ingen möjlighet att ställa upp med transporten. Lova mig bara att hålla kontakten med paret.
# 18 självklart! jag kommer aldrig att släppa Kungen af Norje.
Sedan tidigare är det bestämt att jag ska hälsa på i april när jag är i ett annat ärende i Karlshamn.
//M-H
#19 det låter bra.
Tror det vore bra om Siv (och Stig?) får ytterligare en tid att hämta sig efter den turbulenta tid som varit sedan Kungen infångades och drog till Boråstrakten för ett par-tre veckor sedan. Dessförinnan var det väl 3-4 år av omhändertagande av Svarten-Sotis, eller? Utomhus och okastrerad.
Självklart skulle TS inte ha "bromsat" avfärden från Norje. Var kommer den idén ifrån? Det fanns inga val.
Ser det som positivt att Kungen räddats från ett liv i misär, till ett gott stödhem.Förstår fortfarande inte brådskan att forsla honom tillbaka till Norje. Kaffe intresserar mig inte heller.Men det är jag.
Önskar all lycka till för Svarten-Sotis!
Kommit in en hel radda medan jag filat … ;-)
#16 ok om det är så att de nu bestämt att ta honom 100% till sitt hjärta. Inte så gott att veta på avstånd.
#17 hur då juridiskt och ekonomiskt?
OBS rättat skrivfel från "du" till "de" - sorry kattassen ;-)
Att göra en van utekatt till innekatt där den har ett revir är oftast en omöjlighet. Iaf om den haft det bra där den gått ute. Lättare att flytta katten från sitt revir om man vill göra den till innekatt. Det kan fungera, men statistiken säger annat. Av alla fall jag hört om, varit med om så har det inte fungerat fören man flyttat katten till annat ställe.
Jag tvivlar inte att han skulle få det bra hos paret som innekatt. Men är man säker på att han nöjer sig med en rastgård och inte har en längtan ut där han har sitt forna revir? För vad gör man då?
Siv och Stig har bara matat under 2010, sedan han blev synlig på gatan brevid hos de okasterade honorna.
Siv och Stig är inte lastgamla utan du tänker nog på dam nummer 2 hon mycket äldre.
Nu får Kungen ett mycket gott eget hem
Bromsat resan från Norje, jaa jag skulle iallafall tänkt till!
Tråkigt med kaffet, jag lovar Dig att det kommer bli jätte bra för våran kung. Jag är en ganska ansvarsfull person och skulle inte göra något tokigt och framförallt inte med denna allas vår misse.
Sov Gott med Er!

Jag tycker det här är helt upp till Hairballs och ingen annan. Hon är den här som har Svarten hos sig och som kan se vad hon tror är bäst. Personligen skulle jag föredra att han stannade hos Hairballs, på fotona ser han ut som att han äntligen kunnat slappna av. Men det är bara min tolkning, och jag känner att det är Hairballs tyckande som är det viktiga.
Ekonomiskt ägande tycker jag är ett märkligt resonemang. Att skänka pengar till en katts kastrering mm, ger inte ngn äganderätt. Det var många som gärna bidrog men du valde att betala allt själv. Isåfall äger alla som engagerat sig i både Svarten och andra katter ganska många katter vid det här laget.
#23 Låter rimligt det du säger men måste åndå tala om att har egna erfarenheter av annat. En gammelherre, utefödd och länge hemlös utekatt, som vi slutligen lyckades ta in - alldeles i hans egna kvarter - och det gick super. Han låg och kikade genom förnstren ut på sina gamla revir men ville alls inte veta av dom, mer konkret, igen. Men det är skillnad på Kungen, kanske. Han var ju tamkatt på egna reviret. Men jag vet inte riktigt hur det fungerar där.
#24 Nej jag blandar inte ihop damerna.
Kolla dina tidigare inlägg. Jag har sjukt gott läsminne dessvärre. Inte för att du redovisat så noga. Samtliga är i alla fall "gamla". Och de blev allt äldre alltersom tråden växte… Och aldrig tidigare har ett ord sagts om att Siv och Stig matat endast sedan år 2010.
Det är inte lätt när uppgifter ändras, ofta.
Du kan förstås inte (krävas) lova någonting. Undrar fortsatt varav brådskan. Om hairballs eller Kungen inte klagar?
Yes, go'natt!
#25 JA!! såg detta först efter att jag själv skrivit.
Men kanske lite tungt för hairballs att ta hela beslutet själv. Där kan vi väl hjälpas åt på forumet då? Eller, snarare, resonera kring det. Till syvende och sist vill vi alla kattens bästa. Men det är jättesvårt då man inte träffat katten. Det har ju inte heller TS gjort. Så vart ska man vända sig?

Ursäkta, men vad är felet nu? Jag som har träffat Siv och Stig vet att de är riktiga djurvänner. Speciellt Siv månade väldigt om Svarten, och jag har med egna ögon sett hur Svarten vände och och sprang fram till Siv för en gosestund när hon ropade på honom. Han litar fullständigt på det här paret.
Och enligt rapporterna från Hairballs verkar Svarten trivas mycket väl inomhus, nu när han väl har kommit in. Han reagerar inte heller på Pussi, så andra katter verkar inte vara något problem.
Ett permanent hem finnes, Hairballs kanske skulle kunna ta in en ny stödis när han flyttar för vidare katträddning, så vad är problemet???

Jag älskar verkligen Kungen och mina tårar rinner just nu när jag tänker på att han ska lämna oss. Jag blev lite tagen på sängen när jag fick veta att de ville ha tillbaka honom och jag samtyckte. Men jag tror fortfarande att det kan bli bra eller till och med mycket bättre för Kungen att få flytta hem till Siv och Stig som deras egna älskade katt. Han förtjänar en människa som har tid att pasa upp på honom mycket mer än jag kan.
Han har tytt sig till Siv förrut och de har tydligen haft en kärleksfull relation. Jag litar på att M-H och de människor som träffat paret har tillräckligt god människokännedom för att veta att de kommer älska och värna om Kungen. Jag tror inte att han någonsin kommer att vilja gå ut igen, inte ens i sele. Här har inte visat den misnta saknad efter livet ute. Han verkar vara mer än nöjd med att ligga och mysa i en mjuk säng.
Så länge Kungen kommer vara älskad och omhuldad är jag inte orolig. Däremot har jag sagt att jag vill att det ska skrivas ett avtal eller något sådant för att undvika att snyggingen blir hemlös igen.
Jag behöver få upp katter till GBG, kanske man kan samordna något?
Skulle vara skönt om Siv kan hänga upp några lappar i Norje om vikten att kastrera!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#31 Det kan ju bli ett uppdrag till den person som kör hem Sotis igen. Det finns ju massor av information på Kattstatus-tråden med bra informationer.
Dra en runda och placera lite information i affärerna, busskurer anslagstavlor.
# 30
Det låter kanon, ta kontakt med kattassen, hon lovat hjälpa till med att hämta Kungen hos Hairballs som bor lite utanför GTB.
# 31
Vi har pratat om det, jag ska försöka hjälpa henne med lite bra information att hänga upp. Det behövs verkligen i området.
Jag kommer att upprätta ett kontrakt med Siv så att det inte finns några tvivel om att Kungen blir hemlös igen. För som sagt jag kommer inte släppa Kungen.
Nu är det bestämt så här och ingenting kommer att ändras, synpunkter har alla och får fortsätta med det om det känns bra.
Jag visste när jag skrev tråden att det skulle bli ifrågasatt osv men det hade känts mer ruttet att flytta tillbaka Kungen utan att säga det här. Så jag tar kritiken med ro och en typa salt……
Att äga katten ekonomisk betyder i det här fallet att jag skulle betalat försäkringen och om Kungen blivit sjuk även de kostnader som avser självrisk osv. Hairballs studerar och alla som gjort det vet att kassan är lite skral just då. Hade Kungen blivit kvar hos Hairballs så hade vi naturligtvis i framtiden fått diskutera när mitt ekonomiska ansvar skulle upphöra.
Att Kungen flyttar tillbaka till Siv har ingenting med ekonomi att göra, utan det är helt känslomässigt och mycket bra för Kungen.
De tidigare kostnader som jag betalat är en gåva till Svarten och ingenting annat.
//M-H
Känner med dig Hairballs för jag har förstått att du har fallit för katten och strongt att du kan se att han får det bra även dit han ska¨och släpper honom ifrån dig. Förstår att det känns tufft då han funnit sig väl till rätta hos dig. Vet inte om jag hade lyckats vara lika förstående och duktig när jag väl fått katten som jag väntat på så länge
Pia
# 34
Det är mycket stongt av Hairballs, och visar också vilket bra stödhem hon är.
Hairballs vet jag kommer kontakta Siv idag för lite Kungen prat.
Att Kungen skulle blivit kvar hos Hairballs har aldrig varit spikat utan i ett första läge har det varit som stödhem. Nu hade väl jag och många med mig hoppats på att Kungen blivit kvar permanent om Siv och Stig önskat som nu att Kungen får komma tillbaka.
//M-H
Ska egentligen inte lägga mig i men jag vill bara skriva en sak till.
Kungen har det jättebra hos Hairballs, en mycket viktig sak när man tar nya katter är att de går ihop med ens andra katter och det gör han vad jag förstår med Hairballs katter. Han verkar jättenöjd och ber inte ens om att få gå ut. Hemmet älskar honom och vill ha honom kvar.
Ska vi då se till vad som är bäst för katten så finns det ju inga argument för att han ska sättas i en bur och transporteras tillbaka.Det finns däremot saker som är osäkra. Dom har en egen katt som du säger nätt och jämt accepterar Kungen och det har varit när han var en utekatt. Det är en mycket stor chansning att denna katt ska acceptera honom nu när han dessutom ska vara inne hos dom hela tiden. Siv och Stig har ju i första hand att ta hänsyn till sin gamla katt. Det finns ju en risk att ingen av katterna kommer att må bra och då kanske vi måste flytta Svarten en gång till.
Det som jag ser har hänt här är att man går efter människors känslor och önskemål inte kattens. Man tycker synd om Siv och Stig som nu vill ha katten men katten mår ju utan tvivel bra där den är.
I vårt arbete är det ju kattens bästa vi ska ha för ögonen och försöka se bort från våra egna känslor . Jag om någon vet hur jäkla svårt det är och jag lyckas inte heller alltid
Kan ni inte tillsammans tänka efter ett varv till och diskutera med Siv och Stig om att det kanske inte är det bästa varken för Kungen eller deras egen katt. Jag förstår att dom saknar katten men det måste ju vara en tröst för dom att han har det jättebra där han är och vet dom det så tror jag att dom också kan först¨å att det kanske är bäst att han stannar där.
Nu ska jag inte tycka till mer.
#36 Jag håller med fullt ut. Flytten av Svarten görs för människornas skull, inte för kattens bästa.
Jag tycker också att ni ska vänta lite, Siv kanske ska tänka över saken ett tag till.
#26 Vissa fall går bra, allra helst om katten som man tar in i dess revir inte haft det så bra som just Kungen av Norje . Av dessa är det ytterst få som vill ut igen då dem får känna på värmen, inte behöva vara vaksam utan kan slappna av och att alltid ha mat.
När det är en tamkatt som haft det bra ute brukar det i regel inte fungera. Men det finns alltid undantag som bekräftar regeln. Och då det är bestämt att han ska tillbaka hoppas jag att han är undantaget som bekräftar regeln. Annars kommer både han och paret få det jobbigt.
#36 Tänkte inte heller lägga mig i men du skriver precis det jag tänker och jag delar dina åsikter till 100%.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Håller med #36 och #37. Känns mer som det var för parets skull. Om Hairballs vill behålla honom varför i Herrans namn flytta honom då? Paret kan säkert förstå detta om de ser hur bra han har det nu.Tycker inte man ska flytta runt katter i onödan.
Mvh Anette
Flytten är till en del är för parets skull men framförallt för Kungen. Ingen av Er har träffat Siv o Stig förutom Mison, tiana och Nalle ingen av dem anser att det är olämpligt att Kungen flyttar tillbaka, så alla som talar emot ser jag som kränkande för paret!
Många av er här känner inte till hela bilden om vad som var osv, på det här forumet fungerar det inte att redovsia allt. Vilket framgår nu!
Hur mycket Ni vrider och vänder på detta så kommer Kungen att flytta tillbaka till Norje.
Innan jag skrev här att Kungen ska flytta tillbaka har jag självklart pratat om det med några KLOKA här på forumet, om varför osv och naturligtvis pratade jag med Hairballs innan.
Jag vill också påminna Er om att Siv och Stig läser här på hittekatterr! kanske något att tänka på för en del…..
#36 Det här måste väl vara ett utmärkt tillfälle för 9liv att placera ännu en katt hos jätte duktiga Hairballs som stödhem.
//M-H
Jag har aldrig sagt att något av stödhemmen är ett dåligt hem Jag tror säkert att Stig och Siv är ett alldeles superbra hem men det är inte det som det handlar om utan vad som är grunden till att man ska flytta katten från ett ställe till ett annat när den har acklimatiserat sig nu.
Nu fungerar det och det är ingen härinne på tråden som vet om det kommer att fungera i det andra hemmet då det finns en skygg katt där som nätt o jämt accepterat Kungen förut. Det var det jag reagerade på. Tänker som sagt även på den kattens bästa. Ibland måste våra känslor och önskemål stå tillbaka för det som är bäst för katterna.
Maruska,jag ser inte någonstans att vi har kränkt paret och jag är glad om dom läser mitt inlägg. Jag förstår hur gärna dom vill ha katten men ibland kan det vara bra att läsa lite andra infallsvinkar.
Låt det bara inte bli en prestigesak.
Vad gäller att placera katter hon Hairballs så är jag självklart jättetacksam för att hon har tagit hand om Sussi men för logistikens skull så är det bästa när stödhemmen ligger på närmre håll då vi ska hinna med att stötta dom genom bl a veterinärbesök och andra saker . Vi har egentligen fullt upp med de katter vi har här i närheten.
Bara kattens bästa kommer i första hand, så är det bra. Därför tycker även jag , att man ska skynda lite långsamt här.Just med tanke på, att familjens andra katt inte var så glad i Sotis. Stig och Siv är nog världens goaste folk, det tvivlar inte jag på, men vi kan ju inte prata med den andra katten….MEn ett bra och hålbart avtal så är det väl förhoppningsvis Ok……Tycker som sagt, att alla parter bör andas lite nu och tänka… det finns ju massor av stackars kissar i Blekinge och Skåne som också skulle behöva komma in.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag har själv pratat med Siv tidigare idag och jag är 100% säker på att Kungen kommer få ett underbart liv i fortsättningen också, även om det inte är hos mig. Hade jag haft den minsta tvekan om att det inte skulle fungera så hade jag aldrig släppt honom. Han är våran stora underbara nallebjörn.
Siv var kanske lite för orolig för att ta in Kungen från början. Men här har han visat att han vet vad lådan ska användas till, att han är frisk och att han är en nalle som inte vill eller orkar bråka. Tycker det visar på en kattälskare som tänker sig för både en eller två gånger innan man bestämmer sig för en katt. Visst är det väl mest för Siv och hennes man skull som Kungen skulle flytta tillbaka men jag är säker på att de kan ge honom mycket mer än jag själv kan. Jag är en fattig student, ensamstående mamma med flera djur som behöver tid och kärlek. Är det inte bättre för allas våran älskling att då hamna hos ett par som har tid och kärlek i överflöd?
Det är Siv som visade honom att människor är snälla, innan han hittade hem till dem var han för skygg för att klappas. Hon har plockat fästingar, rengjort sår, matat honom och älskat honom.
Är det verkligen så farligt med transporten? Hur är det då med alla utställningskatter som får fara riket runt? Fungerar det inte med deras katt (vilket jag är säker på att det gör) finns vi alltid här för att välkomna honom tillbaka.
För mig känns det mer själviskt att behålla Kungen, jag vill verkligen inget annat men Siv och Stig kan ge honom mer än jag förmår.
Till siv o stig önskar er all lycka med svarten som han kallades i tråden, Jag är säker på att han får det bra hos dom, Hoppas längre fram att man får se kort på svarten,
Myse missar
Hairballs: Jag tycker att du för ett fint och oegoistiskt resonemang. Allt annat än lätt när man älskar och engagerar sig i ett djur så mycket, som du har gjort och gör. Jag tycker ju definitivt att beslutet/beslutsrätten ligger hos dig och det är du som trots allt vet bäst om Kungens tillvaro och behov just nu. Resonerar du att detta är den bästa lösningen för Kungen, och är övertygad om att det känns bra och rätt - så håller jag alla tummar och tår för att det ska bli bra detta! =)
Jag tror också att Siv och Stig är jättebra människor som älskar djur, och helt säkert kommer att ta bra hand om Svarten. Jag menade absolut inget annat.
Jag tycker ändå att man ska lugna sig lite och tänka efter om det verkligen är det bästa för Svarten, att flytta igen.
Ja då verkar det ju mycket bra. Bara han inte får bli utekatt igen. och en rastgård täcker nog hans behov väl. Ser ju på mina, den lilla jag har räcker gott för alla så att de är lugna och harmoniska
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Håller också tummarna att allt löser sig till det bästa.
Lycka till både katter och människor
Skönt Hairballs att Du känner det samma som jag.
Kungen hör hemma i Norje. Jag känner och vet att Du är en jätte fin tjej med massor med kärlek för djuren och därför förstår jag att Du också vill att våran lilla björn flyttar hem.
ag hade inte ens drömt om att flytta Kungen tillbaka till Norje om det inte varit lämpligt.
Sen det här med flytt av katter, jaa hela vårt forum består av trådar där katter i flyttar från det ena badrummet till det andra när ingen annan bra lösning finns. Så det problemet verkar tagit i luften.
Kungen gillade att åka bil så det är inget vi behöver oroa eller fundera på.
Tack Hairballs, självklart hade Du kunnat sätta Dig på tvären och jag hade accepterat det självklart. Du kom som en räddare i nöden och öppnade ditt hem för katten, det var ingen annan som gjorde.
Jag kommer vara Dig evigt tacksam för Din ödmjukhet inför Siv och Stig och våran lilla Kung.
Marie-Helene