Söker en kattunge hona
Hoppas att jag lagt mitt inlägg rätt,har jag inte det,så kanske någon kan lägga den på rätt ställe? =o)
Jag är ny medlem här,och söker med ljus och lykta efter en liten kattflicka på mellan 3-5 månader.Jag har en kastrerad hankatt sedan innan på 7 månader.Jag har hört mig för på katthem runtom i dalarna,men de flesta kattungar är redan tingade.Sedan har jag inte bil tyvärr vilket gör det hela svårare.Finns det någon här som bor i Falun eller i närheten som har en liten kattflicka till mig och min hankatt? Han behöver sällskap och jag duger tydligen bara att leka med ibland *s*
Har du vägarna förbi Helsingborg, så har jag en hel del.
#1 Tyvärr ska jag inte åka åt det hållet ,men tack för svar.Tåg finns ju alltid,men såg att det är mer än 63 mil mellan falun-helsingborg 
Örebro har väl nått katthem? Det är ju inte så långt sen finns väl rädda djuren som håller till där
http://raddadjuren.org/ Här finns en del missar
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Det finns säkert en hel del folk som är villiga att köra en bit. Kolla in katthem på nätet o fråga om transport. Det brukar alltid ordna sig. Ta tex Bill o Bull i Söderhamn. Många Stockholmare åker hem till Falun med jämna mellanrum. Kolla katthemmen i Stockholm. Finns det hjärterum så finns där stjärterum.
Lycka till med letandet!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Gefle katthem?? Eller Gästrike Katthem?? Har kanske någon snygging? 
Vi har små gråa kattungar på mellan 12-14 veckor, men det är hanar . Går inte det bra ? Vår ordförande åker ung varannan vecka till Mora och det är väl inte så jättelångt mellan dom orterna. Om du är intresserad kan jag maila dig bilder på katterna
Pia
9Liv i Norrköping
#6 Två hankatter kan bli lika goda vänner som två katter av vardera könet. Här hemma är faktiskt hankatterna mer goda vänner med varandra än vad hon- och hankatterna är.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#7 Exakt samma sak här
Hanar är verkligen bästisar med varandra, ligger på varandra, slicker varandra, leker med varandra. Alltid nära varandra.
Medan honorna och hanarna lever lite vid sidan av varandra. Honorna verkar tycka att det är roligt att anfalla hanarna ur bakhåll och jaga dem.
Hanarna bryr sig annars inte om honorna överhuvudtaget.
Det är verkligen tydligt här

#8 Haha! Ja precis så är det här också nu när Madicken flyttat in förra sommaren! Vad mycket tjuvknep grabbarna lärt sig nu! 
Fast "flocken" vart lugnare då de är mer jämnspelta nu när Julian fått en egen huligan att bråka med! Någon som inte tar "skit"! En Grynet på fyra tassar! 
Tack så jättemycket för alla svar och länkar,ska kolla in dom =o)
Fick oxå råd och tips via meddelanden här,som jag ska svara på.Ni är ju för rara,allihopa som vill hjälpa!
Jag tror att min kattpojke skulle bli lite lugnare av en kattflicka,men
absolut,man vet ju aldrig.Jag tror på att det som sker,det sker 
#0 På "katthem runt om i Dalarna" är de flesta kattungar "redan tingade".
Men det är ju alldeles underbara nyheter! 
(OT, men är Dalarna unikt?) Lycka till i söket!

Lovely Cat: Jag har många katter som söker hem.
Kontakta gärna mig på 070-253 06 95.Jag finns i Falun.
Vill bertätta lite om deras bakgrund å så.

Lovely Cat hälsar på hos oss idag

Vad spännande. Hoppas att hon hittar sin eftersökta kisse.
Nalle
hoppas också på att någon kisse får hem, hoppas hon uppdaterar oss
Maggan47
thihi,det ska bli spännande! Och jag skrattar gott fortfarande åt att vi bor bara ca 10 meter ifrån varandra…snacka om mening
Hoppas du hittar din misse, Vilken tur jag kom å tänka på dig kristine
Myse missar

I samma hus kanske

Ja DET måste vara mening med att ni träffas! 

Lustigt det kan bli ibland va?
Grannar Hi,hi. -- Och nyfiket hur gick det.
Nalle
Jag känner på mig att hon fick sin misse
Myse missar
Hehe…jag fick klappa alla kissarna,de var sååå fina allihopa!
Ska fundera nu och så ska jag höra av mej till kristine igen=o)
Underbart fina kissar,med fina temperament =o)

Ta tid och fundera Karolina i lugn och ro.
Jättekul detta med att vi faktiskt bor mittemot varandra.

De som är aktuella är:
Lilla Svarta, Karolina ,du kan se min tidigare tråd:Lilla Svarta mår dåligt
Buffy----kattunge på 6 månader,mysig men lite skygg trots att han är "curlad av alla missar som tar hand om honom,en temperamentsfråga,hans mamma är också lite skygg.
Lilla Vita-jättemysig kattflicka med temperament.
Lilla Svarta är väl den misse som är mest i behov av ett nytt hem,då han är lite mobbad av Lill-Röding.
Han skulle behöva en kompis som han kan ta hand om.
Han är en riktig sammetsmisse med snälla Disneyögon

Vad spännande, hoppas du hittar din misse:-)

Tyvärr så blir det inget. Mina missar finns kvar.
Så tråkigt
så synd…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men det var väl synd! 
Hejsan,det är så att jag har förälskat mig i en hittekatt från rädda djuren.Det är en flicka på 4-5 månader som jag bara kände att hon är rätt för mig och min hankatt.Jag vill tacka kristine för att hon öppnade sitt hem och jag fick klappa på de underbara kissarna.Hjälper allt jag kan med att tipsa vänner och bekanta om kristines kissar.Hoppas verkligen att det löser sej och att dom får komma till bra och trygga hem =O)
Åh, ja en katt med hem är en katt med hem så du gjorde en underbar god gärning! OCh kära Kristine får vi putta upp så att hon får fina hem åt sina kissar!!!Verkar ju märkligt att det itne ska gå att hitta hem åt dem på så lång tid….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Var det en av ragdoll blandisarna?
"32,nope det är en sköldpaddsfärgad flicka,sååå fiiiin 

Härligt att du blev kär! Nu blir det bildkavalkad hoppas jag! 
# 34 hehe jaaa,får se när jag får hem henne,det bästa vore att åka bil och på så sätt hämta henne.Att åka tåg känns i nuläget inte rätt då det är så mycket strul med förseningar och så+att tågresan tydligen tar 3 timmar enkel resa,blir det förseningar på det så blir det lång tid för lilla kattflickan i transportbur.Bättre att jag väntar på min syster som ska hälsa på om ett par veckor och då åker vi och hämtar henne =)

31:tack snälla!
Lovely Cat:Också ett stort tack för din hjälp,hoppas innerligt att det går bra med din misseflicka.
spännande att få läsa om missen, när hon kommer hem
Maggan47