Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: media
Läst 612 ggr
anebit
0

Hanna i tisdagens Hitta Hem

Äntligen fick vi se när HannaAkutgruppen fångade in katter och vilket jobb det är. Hoppas att det var många som tittade. Synd bara att inte TV4 kan berätta att det finns över 100.000 hemlösa katter i hela landet……

Va duktig du är Hanna och alla ni andra som jobbar med detta!.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Efvis
0

Jag är så imponerad av Hanna och alla andra som är/gör/engagerar sig som henne. Ni är mina idoler och jag beundrar er ofantligt! Ni är stora människor!

Hälsningar Efvis

evamojje
0

fasen jag missade det idag :-(

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

marieborg
0

Det var jättekul att se Hanna och hur det gick till när de fångade in kattungarna. Vilket tålamod du/ni måste ha!!!

Helt underbart!!!

Simson
0

Det var skönt att "vardagen" för de ideella föreningerna fick utrymme och visades idag! Äntligen lite verklighet!

STOOOR eloge till Hanna och alla i Akutgruppen!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Titti
0

Jag såg det.

Jag brukar inte säga så här om tv-program som jag ser första gången, men nu gör jag det.

Wow!!

Jag hittade en intervju med Hanna på tv4.se

brutt
0

Heja Hanna med kompani!

gejsa
0

Ja, i dag handlade det verkligen om katter och hur man försöker hjälpa till att få in dom.

Sessan1
0

:( tyvärr hade jag inte tillfälle att se det i kväll :(( Synd att det inte går i repris ;(((  Undrar om jag kan se på det, dom två kvällar som är kvar, hoppas på det!

Ivory
0

Visst var Hanna duktig och nu kanske folk förstår vad vi gör på vår fritidSkrattande. Vi är jättenöjda!!!!!!

Lena
0

#9 Det här var det absolut bästa inslaget hitintills i Hitta Hem! Ni gör ett fantastiskt jobb i Akutgruppen. Ni är mina idoler tjejjer! Hanna fick fram mycket bra saker i inslaget.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

HannaAkutgruppen
0

Tack alla. Jag är nöjd…men såklart stör man sig på mycket som rör en själv :P Som användandet av ordet liksom :P

Erika91
0

Jag måste också säga, vilket underbart och bra jobb ni gör!
Jag beundrar er! :)

Ankie
0

Ja verkligen intressant att se, det gick så lugnt och metodiskt fram.. Vilken väntan för de och vilken belöning när kissarna går in i fällan. Hoppas de har fått in kattmamman oxå.

Lena
0

#11 Hur gick det med kattmamman sedan? Fick ni tag på henne också?

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

Tycker också att detta inslag var absolut det bästa vi sett under serien. Massor av rosor till dig Hanna och övriga i Akutgruppen för ert enorma engagemang och tålamod. Blev tårögd av lycka för de kissar du fångade så de fick komma in i värmen.

Är också nyfiken på om ni lyckades få in mamman också och hur det gick sedan.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

gejsa
0

#14# och #15# Hon har svarat mig i tråden Hitta hem programmet att mamman inte är tagen än tyvärr.

gubben
0

Tycker också att det var bra att ni fick så mycket programtid, det var på tiden men stämmer det som de sa att Akutgruppen är de enda som fångar in förvildade katter? Jag har då för mig att Djurhjälpen och även Stockholms katthem gör det också.

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hanna du är

bara bäst

Jenna

Marja
0

#17 Nej, det stämmer inte alls att Akutgruppen skulle vara de enda som fångar in förvildade katter. Vem sa det?

Vi på Stockholms Katthem är ofta ute och fångar katter och vad jag förstår så gör Djurhjälpen det också.

gubben
0

§19 Speakern på TV4 sa det.

Pelusa
0

#19 - Jo, jag hoppade oxå till litet igår när speakern i programmet sa det. Jag vet ju att det inte är sant!

/Pelusa

essut
0

Det är inte sant, vet att Djurhjälpen och Stockholms katthem gör det. Vet det genom att jag har sett dom fånga in katterna i Husby-Projektet…

Lena
0

#19 Ja det måste ha varit felinformation nu igen för det är ju många krafter som gör det.

//Lena

HannaAkutgruppen
0

Vi har aldrig sagt att vi är de enda som fångar vildingar, självklart!  Vi är den enda förening som är helt inriktade på det. Jag säger ofta att Shlmskatthem och Djurhjälpen delar våra tankar om vildkatter och att jag är jätteglad för det. Men ni vet journalister och tv. Det blir aldrig helt rätt.

Lena
0

#24 Fattar också att det var journalisten som tolkat det fel. Det är ju ett allt för välbekant fenomen det där. :)

//Lena

gubben
0

Ja det är klart att det inte var ni på Akutgruppen som sagt det, det är ju ingen av oss som har trott.

YvonneW
0

Ojdå, mitt inlägg till dig Hanna hamnade under rubriken "Hitta hem programmet igår". Kan du gå in där och läsa är du snäll.

vanessa
0

Det finns en skillnad på Akutgruppen och Djurhjälpen. För vi sitter oftast inte själva ute med fällor. Okej, ibland. Vanligast är det att folk som hjälper oss för de vill rädda katterna. Som de över 40 katterna som fångades in från Danderyds torg. Där var det två engagerade som gjorde det. Vi tog 20 av de katterna. Sedan så har vi dem från olika campingområden, där engagerade lånar fälla och fångar in åt oss. Vi säger ja, och de fångar. Men ibland sitter några av våra volontärer med fällor, men inte i samma utsträckning som Akutgruppen gör.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Engla
0

Heja heja Hanna, som nu är min nya stora idol! Gillar dig skarpt! Kram Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

modellflickan
0

Håller med förgående talare! Underbart jobbat!!!

Lena
0

JDet är ett beundransvärt jobb ni gör i Akutgruppen som helhjärtat satsar på de hemlösa och skygga katterna! Ni har utvecklat er egen proffesion!

//Lena

hadrianus
0

Om Hanna läser detta vill jag bara säga till henne att hon blivit mina barns idol. De har tyckt mycket om att titta på Hitta hem, och när kvällens avsnitt komönskade de att Hanna skulle varit med igen. Du är en bra förebild!

vanessa
0

Med risk för att vara tjatig, men det ni på akutgruppen gör för de mest utsatta av alla katter är värt så mycket. Tålamodet du har att sitta vid fällor är otroligt. Själv så skulle jag vara helt fel person för det. Men gör istället sådant jag kan. Vi kan inte vara bra på allt./Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Simson
0

#33 Men vi är alla bra på något! Vi måste se det så. Tillsammans kan vi uträtta massor!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

HannaAkutgruppen
0

Tack för alla fina ord :) Arbetet känns betungande just nu så det är toppen med lite uppmuntran!

#32 Du får hälsa dina barn så hjärtligt från mig! Blev rörd av vad du skrev.

Lena
0

#35 Förstår att det kan vara tungt ibland att se alla katter i nöd samt de miljöer de vistas i samt att inte alltid kunna fånga in dem.

Du är bra förebild för många.

//Lena

essut
0

Hanna är helt underbar, tänk att vara i Husby nästan varje dag med att fånga in katterna. Tack för att ni finns till för dom hemlösa.

maggan47
0

säger också, som alla andra tack för att ni finns, och vilket tålamod, provade ju på att fånga katter och  det i full snöstorm med Hanna och Pip i Akutgruppen, kan meddela att katterna höll sig i skydd, klyftigare än oss, som var ute och frös i Husby Maggan47Glad