katthona avlivas (honan hos mig nu)
hej!
det ringde en mkt oförskämd tanta till mig innan idag, hon ringde mig även igår men då hade jag inte tid att prata. hennes granne har flyttat ifrån sin katthona och nu springer hon i villaområdet. grannar kastar sten på henne eller sparkar väck henne för att hon inte ska gå in i deras trädgårdar:(( tanten tänker skjuta katten imorgon om inte jag hämtar henne, jag försökte leda henne in i något annat men hon var helt bestämd med skjutningen:((
jag kan absolut inte ha fler katter men hon får bo i mitt sovrum tills stödhem hittas..
SNÄLLA SNÄLLA NÅGON HJÄLP MIG NU, VILL NI VARA STÖDHEM ÅT HENNE?? HON LÖPTE TYDLIGEN FÖRRA VECKAN OCH BEHÖVER KASTRERAS SNARAST.

Är det ingen som kan lagen? Man får inte skjuta tamkatter och för att skjuta öht måste man ha jaktlicens och det har säkert kärringen. Är det kattstackaren som man ska vara förbannad på jag trodde att det var kattens ägare som borde riskeras att skjutas. När du har tagit in katten så läs lagen för henne och anmäl henne för olaga hot m.m. Jävla människor!

´Åhhh neeeej…arma misse…usch så hemskt för dej att behöva ta emot sådana samtal..utpressning vill jag kalla sånt!
Personerna här gör sig skyldiga till djurplågeri, man blir bestört..förtvivlad o fylld med fler obehagliga känslor…du är en ängel som trots dina andra katter öppnar dörren…jag har åtta missar här..så det bästa vore ju om ett stödhem kan hittas där huset inte är lika fullt som vårt…tänker på dej…o är så glad för misses skull att han får vara inne hos dej tillsvidare…nu kan ingen vara dum mot missen längre, det gör mej varm i hjärtat..
Sidentass
Vilka fruktansvärda kärringar det finns där ute. Ringa och hota! Fy säger jag bara så himla lågt. Och de andra grannarna går ju inte heller av för hackor när det kommer till ociviliserat beteende. Kastar sten och sparkar. Skäms att vara från samma land som dessa stolpskott.
Vill berömma dig som hjälper kissen undan dessa marodörer. Hoppas någon kan ställa upp och ta emot kissen!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hej Naquita, jag märker det. Det går inte bara att prata, du behöver hjälp. Jag skrev redan i den andra tråden att jag kan tar 1-2 katter om det blir akut…Då får vi bestämma det med transporten, du bor ju ändå rätt så långt från Skara. Min e-mail finns på min sida. Jag har 2 honor och 4 hanar och 2 hundar. Och kattlucka…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#4 Görbra att du kan ställa upp Landfreak och hjälpa katten!
Tyvärr kan vi inte hjälpa till med annat än kattungar just nu eftersom vi bor så trångt plus har öppen planlösning. Men bättre tider stundar när vi flyttat det det stora gamla huset i Mellerud.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
lena. får svarta kattunge komma till dig om jag lyckas fånga in henne?
Landfreak. du är underbar!! pmar dig:)
är det långt mellan jänköping och skara? en utav mina stödhemskatter har transåort dit på månfag?=/
hamnade fel innan:
morgan. vem är kontaktperson åt den dräktiga honan från kolonin? är väl lättast om den personen är kontaktperson åt alla i samma koloni? eller?:)
#6 Ja det kan den göra. Kan du ge den behandling mot öronskabb tror du innan. Vi har ju inget rum att stänga in den i för att få behandling. om det nu behövs vill säga. Annars ska det gå bra när det är en sådan liten kisse. Vi har fyra kastrerade vuxna katter. Min sambo är hemma mycket.
//Lena

Bra att folk kan ställa upp. Applåder. Men nästa gång damen ringer, för det lär hon göra så är det bara att säga att du pratat med polisen och djurskyddsinspektören om att hon tänker skjuta en katt. Och att det är ett brott mot djurskyddslagen. Sedan om du verkligen gör det eller inte är en helt annan sak. Men då hon hotar, så får du hota tillbaka. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena och Landfreak ni är ju underbara!! Härligt detta forum är! :)
Men vilken gräslig kärring den där. Urk!
#8 Lucy kp för den dräktiga honan, vet inte om denne även orkar vara kp för hela kolonin. Maila honom och hör är du snäll men finns seriöst stödhem klart ska ju katten tas in, sedan får KKS fixa kp, bara att det är så himla mycket nu innan ens kattungesäsongen startat…
Morgan

Är honan infångad???
nej honan är inte infångad ännu, tanten skulle ringa mig idag när katten dök upp hos henne igen. jag jobbade hela igår så jag kunde inte ta emot henne då(vilket hon konstigt nog accepterade) "då fick hon svälta en dag till då katten" suck!!
Ja, du kan hälsa käringen, att det hon hotar med att göra är en olaglig handling. Har hon egen vapenlicens? Då borde hon vara rädd om den, för hon tappar sina vapen. Är vapnet inte hennes? Då råkar vapenägaren lika illa ut. Är vapnet olagligt? Ännu värre….. För det första, så måste hon ha polisens tillstånd för att skjuta något överhuvudtaget. Så hon är ute och cyklar. Det är bara att polisanmäla henne och det ögonaböj! Men försök få in kattstackarn om det går!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ja,jag vill först o främst ha katthonan därifrån. går allt att ordna åker hon till Landfreak imorgon tillsammans med min stödhemskatt Frasse som ör olycklig i en lägenhet(underbara människa)
men det är bara o transport går att ordna, finns transport på måndag upp till linköping sedan ska de ju vidare till skara=/
Tyvärr så bor jag alltför långt bort, men hör på KKS sidan, där brukar det finnas transporthjälp att söka. Eller gå in på SvenskaHuskatten eller Kattgruppen. Sidentass? Hon kanske känner till något? Hon har ju flyttat till Linköping? Pm:a henne!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
alltså tanten har inte ringt o nu när ja ringde henne var telefonen avstängd. jag talade in ett medelande..skumt detta tycker jag..var de inte så jädrans akut då eller???
kissen kommer till mig halv åtta!! landfreak ser du detta o pratar med camilla så ska honan också med till dig:)
nu är hon i mitt sovrum lilla gumman. jättesmutsig :(( men kelen och så sööt. hon är bruntigré och vit. ska ota henne när hon landat lite mer:)

åh bra! Duktigt av er!!!
Oj vad bra att missen har fått komma till dig iaf Naquita!
Toppen