Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 4197 ggr
pia-app
0

Akut! Kattmamma med ungar i dåligt skick

Vi har blivit kontaktade av en man som kör sopbil som har träffat på en kattmamma med två ungar vid en lada. De kommer fram så han kan klappa dom och då känns ryggraden. Kattmammans ena öra är borta och det andra ser skadat ut. Han ger dom mat varannan dag ung när han kör där.

Vi kan hämta dom i morgon men VI HAR INGET STÖDHEM!!!

Finns det någon i närheten av Norrköping (Söderköping,Linköping)som kan ställa upp och vara stödhem åt oss så att de kan få komma in och få veterinärvård.

Pia

9Liv

gulliver
0

Oh, lilla mamman vad har du varit med om Gråter. Hoppas innerligen att det hittas stödhem snarast.

kattassen
0

Så jobbigt med alla dessa små familjer som kommit till nu under smällkalla vinternGråter

Ändå i all bedrövelse får man ge en eloge till den kattvänlige renhållningsarbetaren som uppmärksammat detta och brytt sigSkrattande.

Hoppas det finns någon vänlig själ som kan öppna ett litet krypin för mamsen med ungar!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

gulliver
0

#2 Ja precis så tänkte jag också beträffande renhållningsarbetaren.

Sherwood
0

Vaket av sopbilsåkaren att uppmärksamma dessa missar och hoppas någon där i närheten kan ta in dessa stackare.

annebeate
0

Lilla kattmamman med två ungar är i stort behov av hjälp! Gråter Stödhem sökes!

All heder åt renhållningsarbetaren som bryr sig.

Finns här någon som kan hjälpa dessa stackars katter in från kyla och hunger?

De kan då hämtas omgående och även få veterinärvård som de såväl behöver.

kattarina
0

Stackars missar Gråter Puttar

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Sidentass
0

Åhhh..stackars missar…i och med att jag har så många som sju katter i huset..kan jag endast ta katter här som mellanlandning - tex på vägen till ett stödhem..

puttar för missarna som är i stort behov av att få komma in o bli omhändertagna..

Hawknestgrove
0

oj… en liten länk finns alltså…. mellanlanding hos Siden, sen  då?????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

puttar

Hawknestgrove
0

Putt igen för de små!!!!!!!

Gullimat
0

Puttar för skadade Mamman med bebbar

pia-app
0

Håller på att pussla lite och får se om det går i lås i morgon. Vi kan ev flytta den röda katten med haöva svansen som jag skrev om i en annan tråd till ett annat stödhem och så tar hans stödhem dom här katterna. Så är min tanke i alla fall. Får se om det går i lås i morgon.

Vi ska se om vi kan åka dit i morgon i alla fall och kolla in katterna.

Pia

destiny
0

Håller tummarna att det går i lås så den stackars familjen kommer in.

Hawknestgrove
0

Åh lycka till med detta!!!!!!

Sherwood
0

Oh, hoppas det går att ordna.

Hawknestgrove
0

verkligen….håller tummarna….

xray
0

Vi kniper med tummar och tassar!

Pälsbollarna i Höganäs

annebeate
0

Håller tummarna för morgondagen.

Roslyn
0

Jag håller också tummarna.

Ömmar så för alla modiga kattmammor som kämpar för sin familjRynkar på näsan

De borde få en alldeles egen insamling. (När jag blir rik).

Putt för att hela familjen kommer in.

Mvh Anette

ChanelBM
0

Jag tycker att man även här skall försöka kontakta lokaltidningen. Sådana här hjärteknipande berättelser brukar få folk att ställa upp. O lokaltidningar gillar att skriva om sånt här.

Hawknestgrove
0

bra tips, chanel…..

pia-app
0

Det var ett bra tips Chanel. Nu har jag fått klartecken från stödhemmet som har röda katten att dom kan ta kattmamman i stället ,nu ska vi bara hitta något åt den röda killen.

Men det är klart att om man skriver om katten i tidningen så kanske man kan få någon som tar sig an den utan att rödis behöver flytta. Han har lite problem med att förstå sig på lådan och dom som har honom nu är så förstående och bra så helst skulle jag vilja att han får stanna där.

pia-app
0

Bakslag !! Känns som att man blir tokig. Dom som vi trodde skulle ta den röda hanen backade. Sen blir vi kontaktade av en man som har tagit hand om en katt nästan på samma ställe som den röda och den har också bara en halv svans !!! Dom har katten i badrummet för dom har hundar och kan inte vi ta den så släpper dom ut den och det får ju inte ske. Måste se hur den här kattens svans ser ut.'

Vad ska vi göra. Jag har överfullt här hemma, talar inte ens om hur många katter jag har. Men får vi in honan och ungarna får dom vara i gillestugan tills vi fått dom till vet men sen måste dom vidare. Och vad ska vi göra med den nya killen utan svans ?

Snälla någon som kan ställa upp ett litet tag i alla fall så att dom inte hinner släppa ut den.

becka89
0

Vet ni hur gamla ungarna är?

pia-app
0

Nej ingen aning förhoppningsvis får vi vägbeskrivning och kan åka dit i kväll.

Hawknestgrove
0

Putt!!!!!!!!! hoppas det kan gå… gillestuga är bättre än inget….

pia-app
0

Men just nu är det största problemet var vi ska göra av nya katten med halv svans

Jourhemmet
0

HALLÅ, alla ni här inne som bara har några få fjuttiga kissar hemma. Öppna erat hem för en stackars katt.

kattarina
0

Puttar

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Sidentass
0

Jag har inte tillåtelse att ta in fler katter som stödhem nu eftersom jag har så många som en hel septett, men som mellanlandning har vi kommit överrens om att det är okej i nödfall….(mina egna gammalkatter fick lite tokfnatt och började urinmarkera senast jag var stödhem åt en kattfamilj)…men som sagt..under en kortare tid som mellanlandning är missar välkomna hit om man inte hittar en bättre lösning, "sådana" missar får hyra in sig i sambos arbetsrum, eller sonens rum..

Puttar upp en viktig tråd!

Hawknestgrove
0

åh snälla Siden….. då kanske du kunde tillfälligt härbärgera den lille halvsvansen….

pia-app
0

Bra att veta Sidentass vi kommer nog att höra av oss varefter

Kristine
0

Hoppas hoppas att det finns en lösning för detta.

russin
0

Puttar för de små