det här är ju förj*****t!
utdrag ur annonsen. Att det ska vara så, att en utomstående ska behöva känna på det viset….Den som vill ha länken, pma ,mig…
Hjälp mig jag fryser ihjäl!
Finns en ung hankatt här, hans ägare skiter fullständigt i han. Både denna vintern o förra vintern är han ute i flera minusgrader och får inte komma in hemma han står ute och skriker och det är riktigt hjärtskärande. Vi grannar är nu oroliga för denne pojken. Hade jag inte redan själv haft 4 katter hade jag tagit han. Han är en mycket fin katt han är mörk tabby mycket social och kärleksfull. Han kommer bra överens med andra katter. är det någon fredlig själ som vill öppna upp sitt hem för denne stackare som söker ett akut kärleksfullt hem.
Vid intresse kan bilder på han skickas.
Kontakta mig gärna via mail först eftersom jag jobbar oregelbundna tider.
Endast seriösa svar!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Marks kommun….
Men har dom inte kontaktat LS? Stackars misse 
tydligen inte
Var någonstans är denna misse? Tänkte bara om man råkar bo rätt nära.
nu har jag mailat tjejen i alla fall om att de borde göra det.
Det går inte annat än önska att vi hade djurpoliser med lite befogenhet istället. Mina erfarenheter av LST är tyvärr att det raskt avlivas katter om de inte sköts enligt gällande krav. För "rädda liv" verkar inte vara given huvudinriktning hos alla LST…
Hoppas bara det går att prata vett med kattägaren. För även om katten tyvärr vansköts så har man inte rätt att bara "ta" den. Då kan man få polisen på halsen!
Däremot kanske man kan försöka formulera "ett erbjudande som man inte kan neka" dvs att vi hjälper dig att ordna annan ägare som tar hand om kisse så slipper du hamna i trubbel med myndigheterna!
mitt svar…
hej. Läste din hjärtskärande annons. Min fråga är, har du inte och grannarna kontaktat LST? För detta förfarande är ju helt olagligt….
Det finns djurpoliser, än så länge bara i söderförort till Sthlm vad jag vet. Pratade med några poliser som kom in på jobbet härom dagen och dom hade faktiskt varit på information och utbildning dagen innan.
Vart i mark är detta?
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
En ägare som inte bryr sig om sin katt, ja, skulle jag bo granne med honom ifråga, skulle jag bara ta den ifrån honom vare sig han vill eller inte. Han själv skulle nog inte sakna honom så mycket tvärs om. Jag är väl smått kriminell,hm.
Man kunde kanske gjort ett besök där
Myse missar
du ska få länken
Undrar vart detta är?Jag har meilat henne
Myse missar
marks kommun….västra götaland i alla fall
riktnummer 0320
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=MArk
6 mil från dig…
Men då kan jag ju åka dit på ett besök,Ska se nu när hon svara mig på meilet
Myse missar
Jättetrisst med den här typen av fall!
#6 Smart drag!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
japp… money talks…..
Jag var hemma hos en kvinna som hade en svart-vit katthane. Hans förra ägare tyckte att han var jobbig, så hon höll honom inlåst i ett mörkt badrum hela tiden. När kvinnan jag var hos hämtade honom, rivdes han och försökte bitas. Hemma hos henne blev han dock precis en sådan katt som alla vill ha. Jättekelig, social och alldeles… alldeles underbar.
http://brisingasmycket.se

Usch..man blir alldeles kollrig av att ta del av sånt här..stackars arma lille kisse..djurförbud för folk som handskar med djuren på så sätt!:-(
hur är man funtad när man gör så mot ett djur…..